Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2007, 22:59
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ik heb een klein probleempje en ik kan de oorzaak ervan maar niet vinden.

Ik heb een Pinnacle DC10+ om dingen op te nemen (bv. TV signaal of A/V signaal van mijn PS2). Deze heeft geen line in, dus moet ik het capturen van mijn audio laten doen via de line in van mijn audiokaart.
Voordat ik een paar dagen terug Windhoos 2000 herinstalleerde, ging alles prima en had ik niets te klagen.

Nou heb ik dus laatst Windhoos 2000 er opnieuw opgezet en sindsdien is er een A/V desync wanneer ik dingen opneem. In het begin is deze niet te horen maar naarmate de video langer wordt, gaat het geluid steeds verder achterlopen (bij videos van 1 uur loopt het geluid richting het einde 2 à 3s achter terwijl die aan het begin absoluut niet merkbaar is).

Aangezien de desync steeds groter wordt, kan ik door de audio stream te rippen, het tempo te veranderen en de nieuwe audio als background te gebruiken en het originele geluid te muten, de audio en video syncen.
Maar dit wil ik natuurlijk niet met iedere video doen.

Mijn vraag is dus: Hoe onstaat deze steeds groter wordende desync en hoe los ik 'm op? Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Audio drivers geherinstalleerd (meerdere malen). Ik heb de laatste versie en die gaf eerst dus geen problemen
- Geprobeerd te capturen met mijn onboard geluidskaart (nForce 1/2 geval). Heeft ook de meest recente chipset erop. Had minder last van de audio desync, maar deze was zelfs in korte opnames (van +/- 3 minuten) merkbaar.
- Verscheidene A/V sync opties in VirtualDub (mijn capture software) gewijzigd
- Andere capture software geprobeerd (nl. Pinnacle Studio 9. Ew. En Virtual VCR). Beide gaven een A/V desync naarmate de video vorderde.

Enig idee? Ik zit namelijk muurvast.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].

Laatst gewijzigd op 16-02-2007 om 00:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2007, 11:35
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
vanaf pinnacle studio versie 1.06 zijn ze geloof ik AVIIO ofzo gaan gebruiken.

Ik zou proberen een andere geluidskaart te gebruiken. Mijn DC10+ en een onvervalste Sound Blaster 16 PCI waren vanaf Studio 1.06 echt rock-solid.

Als het ooit goed werkte dan is het vermoedelijk een driver probleem ERGENS. Niet noodzakelijkerwijze van je geluidskaart overigens.

Vóór die tijd was timing echt een probleem (gare drivers voor de dc10+).
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 03:29
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Een andere geluidskaart heb ik dus al gebruikt (namelijk de geïntegreerde in mijn moederbord) met hetzelfde resultaat.
De driver versies zijn ook exact hetzelfde als eerst voor zover ik weet.

Tsja. Eerst maar 's een andere geluidskaart op te kop tikken.

Maar welke andere drivers kunnen het dan zijn? De anderen hebben er toch niet zo erg veel invloed op?
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.