Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2007, 18:22
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Hallo,
Zoals jullie misschien wel weten, zitten we hier in België nog altijd vast aan een datalimiet. Mijn downloadlimiet bv. is maar 10GB per maand, en daar zit je héél snel aan als je een film wilt downloaden.
Nu heb ik een site gevonden die ADSL aanbiedt zónder limiet. Het ziet er wel betrouwbaar uit, maar ik ken niets van snelheden enzo, dus vraag ik me af of het een snelle verbinding is? Hier zijn de gegevens:
Citaat:
Aanbod voor particulieren
- ADSL zonder limiet
- Download 3 - 6Mbps
- Aansluiting ADSL 3 Mbit/s 10€/maand goedkoper dan Belgacom GO
- Tot 4 PC’s aansluitbaar
- 120 euro besparing per jaar
- Ethernet ADSL 2+ Router : 2,95€ per maand
- Activatiekost : 49€
Ik neem aan dat die \'Download 3 - 6 Mbps\' de snelheid is, maar ik heb er dus echt totáál geen idee van of dat snel is of niet.
Het komt van deze site, trouwens: http://www.e-leven.be.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2007, 18:25
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Niet doen want de provider is altijd verplicht een duidelijke snelheid op te geven.
Straks is de snelheid misschien wel 200 kbps aangezien deze raar staat aangegeven... en dan zit je er een jaar aan vast of misschien wel 2.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:29
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ze hebben twee verschillende abonnementen hè, één van 3Mbit en één van 6Mbit. 3 Mbit is ongeveer 300 kB/sec. en op dezelfde manier is 6 Mbit ongeveer 600 kB per seconde. Allebei niet enorm snel maar ook zeker niet traag.

Zo enorm betrouwbaar vind ik het er overigens niet uitzien, de site is niet eens helemaal af (veel 'under construction' pagina's).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 19:09
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-03-2007 @ 19:29 :
Ze hebben twee verschillende abonnementen hè, één van 3Mbit en één van 6Mbit. 3 Mbit is ongeveer 300 kB/sec. en op dezelfde manier is 6 Mbit ongeveer 600 kB per seconde. Allebei niet enorm snel maar ook zeker niet traag.

Zo enorm betrouwbaar vind ik het er overigens niet uitzien, de site is niet eens helemaal af (veel 'under construction' pagina's).
3 mbit is bijna 400 kb/s lieve schat en 6mbit is meer dan 750kb/s
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 19:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, lieverd, maar bij internetabonnementen zit je ook nog met TCP/IP overhead en verschillende andere factoren die de snelheid beïnvloeden, dus daarom is het meestal slimmer om door 10 te delen, i.p.v. door 8 zoals het inderdaad eigenlijk zou moeten, om een indicatie te krijgen van de werkelijk haalbare snelheid. Mijn modem traint in op 10340 kbps en ik heb toch geen downloadsnelheid van 1292 kB/sec., rara hoe kan dat.

Maar goed, jij je zin: 3 Mbit = 384 kB/sec., 6 Mbit = 768 kB/sec., in theorie dan.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 19:32
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Oké, het is dus wel tamelijk snel. En eigenlijk is het beter om iets trager te downloaden maar zonder limiet, dan supersnel (om na een paar uur al over je limiet te zitten).
Mja, dan rest natuurlijk de vraag of het betrouwbaar is...
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 22:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zoek ook eens rond naar consumentenervaringen op Belgische websites. Er zitten hier natuurlijk niet héél erg veel Belgen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:17
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Je kan altijd proberen op:
http://www.geendatalimiet.be/

Daar staan op de frontpage al direct 2 aanbevelingen (ik ken iemand die Dommel heeft, en ik heb hem nog niet horen klagen daarover); en op het forum daar zullen ook wel genoeg adviezen gegeven kunnen worden; het lijkt me logisch dat het merendeel van de gebruikers daar nogal staan op een hoge of onbestaande datalimiet.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 16:08
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-03-2007 @ 20:28 :
Ja, lieverd, maar bij internetabonnementen zit je ook nog met TCP/IP overhead en verschillende andere factoren die de snelheid beïnvloeden, dus daarom is het meestal slimmer om door 10 te delen, i.p.v. door 8 zoals het inderdaad eigenlijk zou moeten, om een indicatie te krijgen van de werkelijk haalbare snelheid. Mijn modem traint in op 10340 kbps en ik heb toch geen downloadsnelheid van 1292 kB/sec., rara hoe kan dat.

Maar goed, jij je zin: 3 Mbit = 384 kB/sec., 6 Mbit = 768 kB/sec., in theorie dan.
Ik heb 4mbit downstream, en ik kom zeer regelmatig op 510 kb/s download hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Telefoon Abonnement
mixmasie
1 29-06-2011 18:27
Lifestyle Mobieltje
LoesLoes
24 05-06-2011 11:59
Werk, Geld & Recht Abonnement voor mobiele telefoon
Mr.Mark
3 24-10-2010 09:43
Software & Hardware [GSM] Vraagje over saldo van je mobiele abonnement
sunsetsweety
2 04-07-2005 22:12
De Kantine Gratis abonnement
D-sire
24 19-09-2004 19:59
Werk, Geld & Recht GSM abonnementen, wordt je bedondert of niet???
Verwijderd
24 16-06-2004 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.