Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2007, 19:26
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ik heb net een nieuwe microfoon gekocht, omdat ik wil kunnen Skypen, maar hij wil het niet echt goed doen. Het geluid is namelijk echt super zacht en zelfs helemaal niet hoorbaar tenzij ik de microfoon zo'n beetje achter in mijn keel steek.

Bij de volumeregelingen van Windows XP heb ik alles al op vol volume gezet en staat er niets meer op dempen/mute. Verder staat bij geluidsinstellingen de geluidskaart als voorkeurapparaat ingesteld.

De microfoon doet het dus wel een beetje als ik hem minder dan één centimeter van mijn mond hou en ik praat er hard in. Dan nog klinkt het niet echt heel overtuigend als ik het weer afspeel, maar dan is het wel te horen.
De logische conclusie zou zijn dat het gewoon een extreem slechte microfoon is, maar de verkoper in de computerwinkel waar we vaste klant zijn, zei dat dit een goede was. Bovendien heb ik nog een microfoon (in een headset) waarvan ik wel geloof dat het een prul is, die het ook niet deed, dus misschien ligt het toch aan de instellingen van mijn computer.

Ik heb een Labtec Desc Mic 534 en mijn geluidskaart is een Realtek Audio '97. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2007, 18:21
J-roenn
J-roenn is offline
o[pzich is labtec niet echt een "Je-van-het" merk, maar deze microfoon zal toch zeker moeten voldoen.
mischien even terug naar computerwinkel om te laten testen ?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 23:43
Verwijderd
Citaat:
*Knip*
Bij de volumeregelingen van Windows XP heb ik alles al op vol volume gezet en staat er niets meer op dempen/mute. Verder staat bij geluidsinstellingen de geluidskaart als voorkeurapparaat ingesteld.

*knip*
Als je bij de volumeregelingen kiest voor Record (opnemen)
en dan geavanceerde instellingen aanzet.. kan je bij je mic waarschijnlijk op geavanceerd klikken
en dan 20+ dB boos aanzetten.. gokje
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 13:08
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Bedankt! Ik kan 1 Mic Boost of zoiets aan zetten en dan doet hij het redelijk als ik het geluid hard zet en het volume van de microfoon zo hoog mogelijk.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware probleem met boxjes (kraken)
Verwijderd
2 19-12-2010 14:12
Software & Hardware [Win xp] problemen met microfoon
Todo
7 05-02-2006 09:09
Software & Hardware [MP3 speler] Creative Zen Sleek
Verwijderd
6 02-11-2005 19:23
Software & Hardware Probleem met geluid in Windows XP
Missy1234567890
6 04-10-2002 14:58
Software & Hardware Videokaart / writer probleem
Orion16
2 10-02-2002 22:45
Software & Hardware microfoon probleem in win xp
pietje63
3 20-12-2001 16:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.