Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2007, 21:07
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Hoi, om te beginnen weet ik niet of dit topic hier hoort of op Hardware, maar dat komt omdat ik de aard van het probleem niet weet. Alvast mijn excuses daarvoor.

Mijn probleem is dat ik een een nieuwe computer heb aangeschaft, dat die in elkaar is gebouwd met/door vrienden, maar dat bij de installatie van een gebruikerssysteem, vista er wel op wil maar xp, het systeem dat ik erop wil, niet.

Dan gaat de cdrom er namelijk in, dan komt er een melding op mijn scherm waarop staat 'Hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd', waarna het scherm zwart wordt en blijft.

Dit is het geval bij meerdere cd's/dvd's, terwijl vista wel gewoon erop gaat.

Waar zit de fout?

Alvast bedankt.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2007, 14:31
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Magican schreef op 08-03-2007 @ 22:07 :
Hoi, om te beginnen weet ik niet of dit topic hier hoort of op Hardware, maar dat komt omdat ik de aard van het probleem niet weet. Alvast mijn excuses daarvoor.

Mijn probleem is dat ik een een nieuwe computer heb aangeschaft, dat die in elkaar is gebouwd met/door vrienden, maar dat bij de installatie van een gebruikerssysteem, vista er wel op wil maar xp, het systeem dat ik erop wil, niet.

Dan gaat de cdrom er namelijk in, dan komt er een melding op mijn scherm waarop staat 'Hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd', waarna het scherm zwart wordt en blijft.

Dit is het geval bij meerdere cd's/dvd's, terwijl vista wel gewoon erop gaat.

Waar zit de fout?

Alvast bedankt.
De fout zit bij die smerige Bill Gates.
Hij doet steeds vervelender tegenover de gebruikers van pc's en wil dat iedereen zijn dure Vista gaat aanschaffen.

Dit zal waarschijnlijk de fout zijn, een nieuwe pc kan niet zomaar kapot gaan van Xp.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 16:11
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
vtxm schreef op 09-03-2007 @ 15:31 :
De fout zit bij die smerige Bill Gates.
Hij doet steeds vervelender tegenover de gebruikers van pc's en wil dat iedereen zijn dure Vista gaat aanschaffen.

Dit zal waarschijnlijk de fout zijn, een nieuwe pc kan niet zomaar kapot gaan van Xp.
Nee, denk niet dat de fout bij vista zit maar in mijn computer.
Als vista niet op mijn computer staat, kan ik geen xp erop zetten.
(Met vista ook niet.)
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 16:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Zit er soms een kaartlezer in die PC? Ik heb dit ook wel eens meegemaakt en toen bleek dat het te zijn. En al geprobeerd om te installeren zonder USB-apparaten (dus printers, scanners, webcams, allemaal unpluggen)?

@vtxm: als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 17:54
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
M@rco schreef op 09-03-2007 @ 17:26 :
Zit er soms een kaartlezer in die PC? Ik heb dit ook wel eens meegemaakt en toen bleek dat het te zijn. En al geprobeerd om te installeren zonder USB-apparaten (dus printers, scanners, webcams, allemaal unpluggen)?

@vtxm: als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
Het kan misschien ook liggen aan het XP instalatiepakket.
Werkt de cd-rom om XP te instaleren goed?
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:43
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
vtxm schreef op 09-03-2007 @ 18:54 :
Het kan misschien ook liggen aan het XP instalatiepakket.
Werkt de cd-rom om XP te instaleren goed?
Heb 8 verschillende XP cd's gebruikt. Op de computer waarop ik nu zit werken die cd's wel.

En Marco, bedankt, ik zal meteen even kijken
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 20:01
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Nee is het geen van de antwoorden, op de avond zelf
probeerde ik zelf eerst vista te installeren (kijken of die t wou doen enzow met later met "gekocht" maken wou het niet erg lukken dus dacht dan zet ik xp er maar weer op

1e keer starte de windows installatie gewoon en ging hij installatie bestanden kopieren, maar als hij dan de installatie zelf wou gaan starten, zeidie iets in de richting dat hij geen bestuuringssysteem kon vinden/niet goed/error

later kutte kutte vista nog een keer die wou wel gewoon installatie starten, xp weer en dat werdt dus steeds minder en nu doet hij dus helemaal niets meer, alleen vista start wel gewoon

vrij vaag allemaal want dit heb ik nog niet meegemaakt.

ga nog een keer probere om cd/dvd versie van xp te draaie (die draait vanaf cd zonder installatie) daar later meer over

Aldus een vriend van mij,

bij voorbaat dank, Magican.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 20:22
Verwijderd
Gebruik je een sata schijf?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 15:43
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Dukko schreef op 09-03-2007 @ 21:22 :
Gebruik je een sata schijf?
Ja, ik gebruik een sata schijf en ik weet dat je soms een driver moet installeren, maar daar kom ik niet eens.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 11:16
Purgatori
Purgatori is offline
Koppel alle schijven los waar xp niet op geinstalleerd gaat worden, zorg ervoor dat alle partities weg zijn van de hdd waar xp op moet, format de schijf waar je xp op wil installeren geheel als 1 schijf (je kunt dit doen met bootable partition magic, fdisk of gewoon in DOS, ik kan je nog wel een cdtje toesturen als je het nodig hebt).

Zodra je klaar bent met formatten computer uit doen, half minuutje wachten uiteraard en weer aan doen en booten van de cd. Misschien werkt het dan?

*vergeet niet te backuppen als je dat zou willen

-----

Wat ook mogelijk is is dat je cd/dvd drive (half)kapot is. Ik heb dit zelf meegemaakt, kon gewoon alles installeren, windows xp, drivers vanaf cd's, programma's voor de gebruiker waaronder ook een programma dat niet goed installeerde. Lang gezocht en na het wisselen van de cd/dvd drive installeerde het programma ineens wel.

Probeer dus ook eens een andere cd/dvd drive.

-----

Wat je ook kunt doen is xp probere te installere via een andere (al werkende) pc, hang daar even de harddisk aan en installeer via deze pc.

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 11:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [WINDOWS VISTA] Drivers geluidskaart
BestGamer
7 22-02-2010 19:55
Software & Hardware Vista vormgeven als XP
REIE
9 26-01-2008 19:56
Software & Hardware Welk cijfer geef jij Windows Vista?
Verwijderd
90 09-10-2007 13:21
Software & Hardware EULA Microsoft
balkey
52 20-09-2007 20:57
Software & Hardware Overstap naar Vista?
Meadow
10 23-04-2007 11:59
Software & Hardware (Laptop) Advies gevraagd
Clemenzia
33 27-03-2007 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.