Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2007, 08:22
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Situatie is als volgt:

Ik heb een rapport over mijn stage wat nu nog goed gekeurd moet worden door mijn leidinggevende van destijds. Dit moet ik digitaal doorsturen, maar ik wil echter niet dat zij dit document kunnen printen of bewaren. (Nogal slechte stage geweest. Dus ik gun hen niet de informatie uit mijn onderzoek)

Mijn plan was om een PDF te maken en deze op een webserver te zetten. Ik hoopte dat ik dan de print en save knop kon blokkeren met Acrobat Prof 8.0. Het blokkeren van printen is inderdaad mogelijk, maar de kijkers hebben altijd nog de mogelijkheid tot het opslaan van een kopie.

Nu vroeg ik mij af of ik misschien zelf zo'n 'certificate' kan maken?
Je hebt toch een soort ID's dat alleen die persoon het document kan openen of heb ik het mis?

Hoe maak ik zo'n ID en hoe kan ik de vervaldatum van zo'n ID instellen? Via zo'n ID wil ik natuurlijk dat men maar 5 dagen dat document kan bekijken ofzo.

Bedankt voor de hulp!
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2007, 09:09
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik heb een beetje rondgekeken, maar kan niet vinden hoe je een document kan beveiligen dmv een vervaldatum.
Wel las ik in een security guide dat je het zo kan regelen dat het niet geprint kan worden. (Hier vind je nog een handleiding)

Maar ik vraag me af of dit wel veilig is, want je kan deze beveiliging ook nog eens omzeilen door screenshots te maken.
Een andere manier is hem om te zetten in flash en daar een soort date expire scriptje in gooien dat kijkt naar een datum van een bepaalde site.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 09-03-2007 om 09:41.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 11:41
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Thanks, het was inderdaad gelukt om het printen te blokkeren.

Screenshots is een mogelijkheid om te kopiëren, net zoals men in de temperory internet files het bestand zou kunnen zoeken. De betreffende persoon heeft echter weinig verstand van dit soort dingen dus daar maak ik mij geen zorgen om.

De 'save as' functie weet ze echter wel te vinden dus dat blijft een probleem. Hoe ik via flash mijn werkstuk moet maken weet ik niet . Dat lijkt mij ook wel een erg grote omweg en niet zo heel mooi, of wel?

Je kan aan je pdf document een soort signiture geven, als een bewijs dat jij dit document hebt goed gekeurd. Dat lukt me ook om te maken, maar ik weet niet hoe je de vervaldatum moet instellen. Deze zet hij automatisch om de dag van vandaag, alleen dan 5 jaar later.

Overigens weet ik niet of het effect heeft dat die signiture vervalt. Misschien kun je dan nog steeds het document openen, alleen heb je dan niet meer een officiele 'goedkeuring'??
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 11:54
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Update: Heb net even mijn systeemklok op 2013 gezet en kan dan een gecertificeerd document gewoon openen. Hij geeft enkel de melding dat de vervaldatum overschreden is.

Waarschijnlijk dat de auteur na die datum niet meer verantwoordelijk is voor de inhoud ofzo

Anyway...dat is dus geen oplossing helaas.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.