Oud 10-03-2007, 00:00
AJKwak
AJKwak is offline
Hoop dat het hier in het juiste subforum staat, kan iemand me vertellen wat een handige methode is om bestanden van de ene naar de andere PC te kopiëren? Kan dit via een LAN-netwerk of zo, of moet je er gewoon een kabeltje (zo ja: wat voor kabel?) tussendoen, of wellicht nog een andere methode? Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2007, 09:57
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Eerst vraag ik me af waarom je bestanden over wil gaan zetten.
Als je windows opnieuw wil installeren, kan je ook gewoon de windows map, buiten windows, verwijderen en dan tijdens de installatie niet voor een format kiezen.

Als je modem/router twee netwerkuitgangen heeft, kan je een kleine netwerk opzetten. hiervoor heb je nog een straight-kabeltje nodig.
(router -- pc)

Als je toch een verbinding tussen twee computers wil hebben, dan is een crossover-kabel voldoende.

Een andere methode is het gebruiken van verwisselbare media's, bijvoorbeeld werken met een diskette, ubs-stickje, cd(rw)-rom, externe harde schijf.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 10-03-2007 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 10:14
AJKwak
AJKwak is offline
Bedankt. (De reden is dat ik overweeg een nieuwe computer te kopen, en dan is het natuurlijk wel handig als je ook op de nieuwe computer over de bestanden van de oude beschikt.)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 20:09
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Als dat zo is, dan raad ik aan om even je computerkast open te schroeven, harde schijf eruit te halen en deze even tijdelijk aan je nieuwe computer te koppelen zodat je makkelijk en snel alle gegevens kan kopiëren.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 15:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je dat laatste ook doen als je bestanden van een vaste pc over wil zetten naar een laptop en zo ja, hoe sluit je dan je oude HD aan op die laptop?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 17:43
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-03-2007 @ 15:29 :
Kan je dat laatste ook doen als je bestanden van een vaste pc over wil zetten naar een laptop en zo ja, hoe sluit je dan je oude HD aan op die laptop?
laptop schijven hebben andere aansluiting, je kan wel proberen doormiddel van een behuizing een externe schijf te maken van je oude HD, zodat je hem via usb aan de laptop kan hangen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 20:28
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
ipv behuizing, dit is er speciaal voor; http://www.mnm-computers.nl/product_...oducts_id=2333

voeding haal je bij dit model uit de kast van je gewone pc
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [router] opverdracht sloom
Puta
0 15-11-2004 01:03
Software & Hardware [diskette] probleem met bestanden kopieren
PV
53 09-01-2004 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.