Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2007, 14:35
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik was op zoek naar een nieuwe platenspeler en kwam dit tegen:

http://www.megagadgets.nl/usb-turnta...FQyHlAod7BtQlA

Zou het wat zijn? Begrijp ik goed dat je deze gewoon op je boxen aan kan sluiten?
__________________
tirade
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2007, 15:09
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Dit is een platenspeler met voorversterker ook om op een versterker/luidsprekers aan te sluiten. Er zit simpelweg een USB geluidskaart ingebouwd.

Maar het is niks als je het mij vraagt. Erg goedkoop uitgevoerd ding verder, en die USB aansluiting kost je weinig als je het zelf toevoegt aan een platenspeler.

Als je toch een dergelijke oplossing wilt is Numark TT USB een redelijke optie. Je hebt eigenlijk alleen een platenspeler + pre-amp + usb interface nodig. Neem bijv een goedkope Technics kloon zoals American Audio TTD 2400 (99 euro). Monacor SPR-6 pre amp voor 32 euro en American Audio Genie usb interface voor 29 euro.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 15:51
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ok. Maar ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe platenspeler voor weinig geld en die usb aansluiting leek me een plezante bijkomstigheid.

American Audio TTD 2400 is over het algemeen een goed alternatief voor een Technics of alleen voor deze combinatie? Zo ja, waar is hij dan te koop voor 99 euro? Als ik nu even snel google kom ik op 150+.

Mijn budget is niet zo indrukwekkend dus ik zoek een platenspeler met redelijke kwaliteit. Tweedehands spul hoef ik niet meer.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 16:03
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Een alternatief voor een echte Technics is het niet, maar dat heb je ook niet nodig als je er geen 'plaatjes mee draait'. Het is gewoon de goedkoopste direct drive met Technics look Die prijzen waren van www.thomann.de Dit is nog altijd beter dan die met USB aansluiting maar ook niet heel geweldig.

Als je de USB aansluiting niet veel gaat gebruiken of niet in eerste instantie nodig hebt is het slimmer om het kleine budget helemaal in een platenspeler te stoppen.

Goede hifi spelers, allebei rond 200 euro;

Project Debut



Dual CS 415-2

Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 21:27
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Bovenstaande Dual heb ik pas in huis gehaald, heel prima spul! Van de vormgeving moet je het niet hebben, maar des te beter is het geluid!
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 11:09
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Nog tips voor budget van max. 150?
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 14:37
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik niet
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 15:58
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 13-03-2007 @ 12:09 :
Nog tips voor budget van max. 150?
Zou ik niet doen. Leg er net die 50 euro bij en je zit weer in een heel andere klasse.
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 08:20
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Hoe kan dat nou als je budget 150 is? Of wilde je soms een donatie doen?
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 22:55
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Shock schreef op 12-03-2007 @ 22:27 :
Bovenstaande Dual heb ik pas in huis gehaald, heel prima spul! Van de vormgeving moet je het niet hebben, maar des te beter is het geluid!
vind de vormgeving wel aardig juist.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 17:31
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Onder de 150 een nieuwe, kwalitatief goede platenspeler, tricky one, maar dat ligt er ook maar net aan of je een basic ding wilt halen, of iets meer profi wilt.

Nadeel van tweehands blijft het feit dat je in 99% procent van de gevallen geen garantie hebt. En na een maandje al een nieuw elementje kopen suckt. Been there done that.

USB kan ook evengoed via je versterker en wat midi-gehossel.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 14:23
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, eh, een tweedehands thorens is gewoon de tafel + arm.. Een simpel Grado Black elementje hoort daar nog bij. Oudere elementjes zijn vaak versleten of het is mishandeld. Niet zo best voor je LP's. Zo'n element uit de jaren'80 is sowieso versleten, ondanks dat-ie misschien maar 100 uur gelopen heeft.

Waterpas zetten, en goed afstellen is natuurlijk ook belangrijk.

Er zijn wel sites te vinden waar bij uitgelegd staat welke de fijne Thorens types zijn, en waar je op moet letten bij aanschaf.

Een tweedehands Pro-Ject kan ook wel een goede keuze zijn trouwens.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 10:10
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Heb nog geen goede aanbieding voor een tweedehands Pro-Ject gezien. Ik koop denk ik gewoon een nieuwe Pro-Ject en een tweedehands versterker voor een paar tientjes. En dan nog nieuwe of tweedehands boxen.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 18:47
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Vergeet je het element dan niet?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 08:24
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Wat bedoel je? Dat USB interface gedoe hoef ik niet. Het leek me alleen wel handig als bijkomstigheid.

Heb nu een tweedehands Technics SL-D210 Direct Drive platenspeler gezien met origineel element voor 75 euro en Technics ST-7300 tuner en Dual versterker voor 15. Volgens mij hele redelijke prijzen.
__________________
tirade

Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 08:27.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 10:07
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 21-03-2007 @ 09:24 :
Wat bedoel je? Dat USB interface gedoe hoef ik niet. Het leek me alleen wel handig als bijkomstigheid.
Nou ja, zonder element (dat ding waar je naald in zit) doet-ie het niet zo goed he. Koop je een tweedehands platenspeler met een beetje oud element dan is dat ding gewoon helemaal op.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 11:13
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Het leek mij logisch dat dat erbij geleverd wordt.

Op die tweedehands Technics zit een element met nieuwe naald. Maar ik moet nog langsgaan om te kijken/luisteren of het wat is.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 12:54
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58136.0

zoiets moet je hebben dus.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2007, 13:55
deefeketje
deefeketje is offline
eerst en vooral raad ik je aan, dat als je een nieuwe/andere platenspeler koopt dat je ook let op de "arm", die het best S-vormig is! en wat ik toch heel belangrijk vind -> DIRECT DRIVE!! belt drive vind ik maar nix!

kwa element kan ik je verschillende merken aanraden, maar die varieren ook sterk van prijs.

Voorts heb ik enkele maandjes geleden nieuwe elementen+naalden gekocht van Ortofon (OM PRO S) en daar ben ik toch uiterst tevreden van. heb altijd al Pickering DJ's gehad, maar van deze ben ik toch ook uiterst tevreden, en kwa prijs heb ik deze in belgie (Antwerpen) gekocht voor 38euro/stuk (element+naald pakket).

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 13:58.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:27
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Direct drive is toch niet van belang als je muziek wilt luisteren (dus niet mixen, scratchen of wat dan ook). Net zo goed als een s-arm niet van belang is..

Neem aan dat je ts verkeerd begrepen hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:54
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
als je gewoon een goedkoop platenspelertje wil om je oude platen af te spelen.. die ook nog eens lekker eenvoudig is zou ik daar geen 200 euro voor uitgeven.. voor 60,45 inclusief verzendkosten heb je er al een.. deze had ik laatst voor mijn vader gekocht.. en hij doet het prima..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 14:30
Jones
Ook al doe je niet meer aan tweedehands:

http://www.technics-vingers.nl/browse/
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 10:21
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
deefeketje schreef op 10-04-2007 @ 14:55 :
eerst en vooral raad ik je aan, dat als je een nieuwe/andere platenspeler koopt dat je ook let op de "arm", die het best S-vormig is! en wat ik toch heel belangrijk vind -> DIRECT DRIVE!! belt drive vind ik maar nix!
huil!
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Mp3 -> hifi
Verwijderd
5 29-10-2006 17:50
Software & Hardware [Audio] PLatenspeler aansluiten op pc
Thijsz!
16 22-12-2005 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.