Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2007, 16:38
Ske*
Avatar van Ske*
Ske* is offline
Ik heb zojuist een MagicGate Memory Stick gekocht voor mijn PSP. Ik kan nu profielen maken in spelletjes en ze opslaan.
Maar het gaat fout bij muziek en foto's. Ik steek mijn kaartje in een grotere converter en dan in mijn laptop en zet er bestanden op.
Op mijn PSP vind ik deze dan niet meer .
Kent iemand er iets van?
__________________
Lang , mijn systeembeheerder | www.google.be | Aspire 3020
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2007, 17:41
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Die converter is niet nodig.
Je hangt je psp aan je laptop met het bijgeleverde datakabeltje en zet je psp in usb file transfer mode (zie instellingen van je psp).
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 18:22
Ske*
Avatar van Ske*
Ske* is offline
Na 2 uren zwoegen en zweten :

Je moet dus gewoon op het kaartje zelf (terwijl het zich dan wel of niet in je PSP bevindt) mappen maken naargelang wat je wilt.

WIl je foto's zien dan moet je een mapje PICTURE maken, voor video's en geluid wordt dit VIDEO en MUSIC.

Je moet ook nog rekening houden dat je de juiste extensies hebt!

Mag toe
__________________
Lang , mijn systeembeheerder | www.google.be | Aspire 3020
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 09:31
Supreme Dutch
Ik heb (toen de PSP net uit was) ongeveer hetzelfde probleem gehad. Hij gaf niet weer wat ik op die memorycard had gedropt, en in die handleiding stond het heel kort en onduidelijk weergegeven. Ze hebben het een paar updates geleden wel gefixed though..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 12:22
pantypasta
pantypasta is offline
Nu nog even flashen en je kan alle spelletjes downloaden en spelen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 17:44
Supreme Dutch
Werkt dat flashen echt? Heb er tot nu toe nog weinig positieve verhalen over gehoord..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 23:17
Saranghaeyo
Saranghaeyo is offline
gewoon dat kabeltje aansluiten op je psp en laptop, en dan naar die USB modus gaan op je psp

dan krijg je op je laptop die psp mappen, kun je naar pictures gaan of music, en dan gewoon geordend plaatjes bij pictures doen en muziek bij music, hiermee hoef je niks te converteren.

als je filmpjes op je psp wilt afspelen kun je niet zomaar dat filmpje in je video ruimte zetten, dan speelt hij namelijk niks af.

je moet hem eerst converteren, ik gebruik 'psp video 9' ervoor, kun je vast wel vinden via google of download.com

werkt voor mij perfect, gewoon allemaal youtube filmpjes downloaden of southpark afleveringen of hele films, en dan converteren en hoppa! je kan het op je psp afspelen, handig voor op reis.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 23:56
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Het handigste is om je memorystick eerst te formatteren met je PSP. Hij maakt dan al die mapjes zelf al aan, en dan hoef je er alleen nog maar de bestanden in te doen. Met video's is het echter een beetje geklooi, omdat je ze moet converten in het goede formaat. Daarna moet je ze in de goede map zetten, en ik weet uit mn hoofd niet precies welke dat is. Ik gebruik Xilisoft PSP Video Converter, en daarmee kopieer ik ook de video's ook naar mn psp.

Dat flashen werkt echt. Sony brengt steeds nieuwe firmwares uit die steeds beter beveiligd zijn zodat je geen gekopieerde spellen kunt spelen. Je kunt echter (met wat moeite) je firmware downgraden naar 1.5 en van daar .iso files mounten vanaf je memorystick.

Ook kun je dan homebrew app's draaien. Dat zijn zelfgemaakte programma's gemaakt door 'psp enthousiastelingen'. Zo heb ik bijvoorbeeld een .pdf/text reader en een instant messenger (msn, jabber, icq etc) geinstalleerd. Ook heb ik een programmaatje waarmee je de infrarood port op je psp kunt gebruiken als afstandsbediening voor bijvoorbeeld je tv.

De nieuwste firmwares echter zijn te goed beveiligd door sony om te kunnen downgraden. Als je twijfelt kun je altijd even wachten met upgraden.

LET WEL OP! Met flashen kun je de bios van psp 'slopen' en kun je je psp niet meer gebruiken!! Als je precies de instructies volgt is er waarschijnlijk niks aan de hand. Op eigen risico dus!!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 00:22
Saranghaeyo
Saranghaeyo is offline
ik was eerst van plan m'n psp te downgraden naar firmware 1.5 omdat je belachelijk veel voor de spellen betaald als je er wat wilt hebben, en als je downgrade kun je alles downloaden en erop zetten, en als je het niet meer leuk vind weer weggooien en iets nieuws opzetten.

ik ben langs websites geweest waar word verteld hoe het precies moet, maar sommige delen snap ik gewoon niet, en ik ben bang dat ik het dan fout doe en m'n psp perongeluk 'brick' (kapotmaak) dus heb ik maar wat spellen gekocht, al gauw 100 euro kwijt bij 2 spellen :/

ik downgrade 'm misschien wel een keer als ik iemand ken die het goed kan ofzo.

kheb ook gehoord dat al volg je alle instructies precies, er is altijd een kans dat hij brickt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:24
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Het blijft inderdaad risicovol om je firmware te downgraden omdat je dan je bios flasht, en dat kan fout gaat. Het zal vast ook niet legaal zijn om te doen. Het is een afweging die je moet maken.

Als je je psp downgrade kun je gekopieerde spellen spelen en homebrew draaien. Maar je hebt het risico tot 'bricken'

Als je je psp niet downgrade zul je al je spellen in de winkel moeten kopen.

Als je twijfelt zou ik je adviseren om niet meteen te upgraden naar de laatste officiele door sony uitgebrachte firmware, omdat die hoogstwaarschijnlijk nog niet gekraakt is, en je dus niet kunt downgraden, mocht je dat op een later tijdstip wel willen.

Aan jou de keus
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 09:49
pantypasta
pantypasta is offline
Zelf heb ik meerdere PSP's geflasht zonder probleem. Het is niet illegaal om een eerdere Bios op je PSP te hebben. Gewoon goed de instructies volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games To PSP, or not to PSP.
Verwijderd
51 05-11-2006 11:55
Software & Hardware memroy stick pro duo
the killer
2 04-05-2006 17:51
Software & Hardware [GSM] geheugen (MB) uitbreiden
DG
12 29-08-2005 06:16
Games Psp
Vice
208 15-02-2005 05:30
Games psp of ds?
Verwijderd
16 15-05-2004 00:49
Games Nieuwe handheld
SSER
30 14-12-2003 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.