Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2007, 02:22
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
We hebben dus een tijdje geleden een nieuwe pc gekocht. Ik vond hem eigenlijk al niet bijster snel. Er zit een Dual Core in en er staat Windows Vista Home Premium op. Nou las m'n vader in een computerblad dat in Home Premium Dual Core helemaal niet wordt ondersteund. Klopt dit? Zo ja, wat is dit dan voor naaistreek?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2007, 12:30
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Home Premium ondersteunt wel degelijk dualcore, het ondersteunt geen twee processoren, maar dat is een ander verhaal.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 18:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is Windows Vista gewoon niet bijster snel want mijn nieuwe pc met Vista vind ik eigenlijk ook nog behoorlijk traag. Is overigens wel Vista home basic.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:50
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 08-04-2007 @ 13:30 :
Home Premium ondersteunt wel degelijk dualcore, het ondersteunt geen twee processoren, maar dat is een ander verhaal.
Aha, ok, duidelijk

Maar nog steeds. Ik had wel meer van die dual core verwacht.. Maar aan de andere kant, 57 draaiende processen onder 'normale' omstandigheden..

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik mijn gestripte windows xp pro erop zet Heb ik ook op mijn pentium 3 667mhz gezet, en volgens mij start die nu sneller op dan de dual core met kutvista.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 23:06
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ja, dus? mijn p3-667 start ook sneller windows XP dan op de gemiddelde p4. Windows vista is weer gewoon een nieuwe generatie, en het zal nogal even duren voor alle kinderziektes eruit zijn. Tot vorig jaar heb ik ook nog gewoon met Windows 2000 gewerkt. Als de opvolger van Vista wordt aangekondigd, dan zal ik wel Vista gaan installeren.....

't is net of je per sé het nieuwste wilt hebben of "gewoon" een beetje wilt computeren. ieder z'n voorkeur natuurlijk
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 08:12
deefeketje
deefeketje is offline
ik heb een P4, 1800, met 2 schijven van 40 gb (80gb dus), met een G-Force van een 4 tal jaar terug en maar 768mb ddr geheugen. dus een superbakje is het niet, heb sinds een maand of anderhalve maand Vista Ultimate met Office Ultimate draaien, en ik heb totaal geen probleem. De diagnose van Vista geeft me op processor snelheid en op grafische kaart 2,9/6 maar voor al de rest krijg ik 4 op 6. Vista hangt niet, Vista hapert niet..

dus persoonlijk heb ik geen probleem met Vista
(of misschien heb ik, mijn pa en mijn broer gewoon geluk )
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 18:47
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 11-04-2007 @ 00:06 :
't is net of je per sé het nieuwste wilt hebben of "gewoon" een beetje wilt computeren. ieder z'n voorkeur natuurlijk
Ik hoef niet perse het nieuwste alleen maar 'om het te hebben'. In tegendeel zelfs. Ik heb al heel lang zo mijn twijfels over Vista. Maar als mijn ouders een nieuwe pc kopen waar Vista op staat, en dat ding staat hier nou eenmaal.. Dan word ik wel nieuwsgierig. En ik zeg gewoon dat het mij nog steeds tegenvalt, ondanks de lage verwachtingen die ik ervan had.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 19:34
Verwijderd
Ach, dat hangt van zoveel verschillende dingen af.
Vista is bijvoorbeeld niet echt happy met 1GB of minder RAM, het liefste heeft ie 2GB en helemaal top is het wanneer je 4GB erin propt.
Daarnaast zijn vrijwel alle drivers voor Vista nog in de beginfase en dat is nog wennen. Het schrijven van drivers voor Vista omhelst veel meer dan simpelweg XP drivers porten, dus ook daar zal nog veel winst te halen zijn (zo draaien spellen hier onder Vista trager maar soms ook sneller dan onder XP MCE - het enige dat wel vaker gebeurde was een driver crash van de videokaart).
Voorlopig ben ik terug naar XP omdat de driver voor mijn videokaart daar minder problemen geeft. Vista heeft ook voordelen (beveiliging, stabiliteit (videokaart driver crashed, geen bsod maar gewoon driver opnieuw starten en verder gaan) en uiterlijk/gebruiksgemak).
Wanneer SP1 uit is voor Vista zal ik overwegen wederom over te stappen, voorlopig draait XP MCE2005 goed genoeg en zijn de drivers voor Vista nog lang niet volwassen genoeg.

Wat betreft het dual core gebeuren:
Zoals gezegd lariekoek. NT4 kan al met meerdere cpu's omgaan (en dat ís dual core, meerdere cpucores op 1 schijf silicium) en aangezien Vista nog immer goeddeels een doorontwikkeling daarvan is, kan Vista daar ook makkelijk mee overweg.

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 10:42
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ja het is duidelijk dat de pa van de TS een nitwit is bij het onderscheid tussen dual core en dual processor
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 01:51
Verwijderd
De pc's die met vista komen (e-machines noem ik ze, dell, packard bell, compaq) zijn trage pc's (ook al zit er een dualcore in, dan is de rest nogsteeds traag). Voor hetzelfde geld kun je een goede laten bouwen bij de lokale computerboer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.