Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2007, 09:55
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Soms vraag ik me af waarom mensen zo moeite hebben om oplossingen voor softwarematige problemen op te zoeken.
En hiervoor hoeft je niet eens een expert voor te zijn.

Dus geef ik jullie maar een paar tips:
  • volg deze video:


  • Zoek op foutmelding: Als je een foutmelding krijgt, vind een mogelijke oplossing door deze foutmelding letterlijk in te typen in een zoekmachine.
  • Maak gebruik van aanhalingstekens, om alleen te zoeken op een bepaalde zin of woord. Dus bijvoorbeeld: "Ik heb een virus" of "virus"
  • Omdat de zoekfunctie, op dit moment, werkt (kan alleen in onderwerpen zoeken, raad ik je aan om google te laten het forum te doorzoeken.
    Dus bijvoorbeeld bij google:
    onderwerp site:forum.scholieren.com
    (ook al aangegeven in video)
  • Kijk verder dan je neus lang is: Als je geen antwoord kan vinden bij de eerste link, gebruik de tweede link.
    Als je toevallig op een ander forum komt, maak gebruik van hun zoekfunctie, enz.
  • Ben je te lui om ff de gehele pagina te doorzoeken, gebruik de zoekfunctie van je browser:
    ctrl + f
  • (Beginners) Snap je niet waarover ze praten, maak gebruik van een computerwoordenboek
  • (Beginners) Ken je de taal niet, maak gebruik van een online vertalingspagina of laat de pagina vertalen, d.m.v Babelfish
  • (Firefox) maak gebruik van customize google (demonstratiefilmpje) (aanrader!!!).
  • (Firefox) Sleep met woorden: selecteer een woord en sleep deze naar je zoekbalk.
  • (Firefox) selecteer een woord, klik met de rechtermuisknop erop en selecteer "gebruik (zoekmachine) voor (zoekwoord)"

Hebben jullie nog een paar tips?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 21-04-2007 om 10:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [ALG] Nederlands Samenvatting (Tips gezocht!)
hearrtbeatt
16 13-05-2013 07:50
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.