Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2007, 19:06
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hallo iedereen,

Sinds kort hebben mijn ouders een nieuwe computer gekocht, en daarbij ook een legale CD van Windows XP Pro. Voorheen hadden wij een computer zonder een legale Windows XP Pro, omdat de man bij wie we onze computer hadden gehaald ons een gekopieerde CD had meegegeven en géén productcode. Maar nu hebben we dus eindelijk een legale Windows (mede door het gezeik dat de WGA-tool gaf), en dat is so far so good.

Ik heb vandaag mijn computer geformatteerd met de nieuwe CD van mijn ouders, en deze Windows XP moet je blijkbaar binnen 30 dagen activeren. Ik heb geprobeerd dit via Internet te doen, waarbij ik de productcode van de CD heb gebruikt, maar dan krijg ik een melding dat deze productcode al gebruikt is en dat ik een nieuwe moet halen.

Na enig gezoek op Google kwam ik er achter dat ik die nieuwe productcode (een licentie) moet kopen, voor zowat dezelfde prijs als mijn ouders hadden moeten betalen voor die nieuwe CD. Blijkbaar mag Windows XP maar op één computer worden geïnstalleerd - en ook al heb je twee computers thuis, dan moet je voor die tweede computer maar Windows XP dubbel erbij kopen. Dit is wel in tegenstrijd met wat de man van de computerwinkel (daar ben ik even langs geweest) zei, want hij zei dat ik Microsoft gewoon moest opbellen en dat ik dan - na opgave van de productcode - gratis een activatiecode zou krijgen.

Ik weet er het fijne niet van, ik weet ook niet precies hoe dit allemaal werkt (ik had een oudere versie van Windows XP op mijn computer, en bij die versie had je dat hele activatiegedoe nog niet), maar jullie hopelijk wel. Zouden jullie me alsjeblieft kunnen vertellen hoe het werkelijk zit?

Alvast hartelijk bedankt,

Severus
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2007, 20:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Het is niet mogelijk om XP op twee computers tegelijk te installeren, dat is nu juist het hele punt van de activatie.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 20:09
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Je moet inderdaad gewoon twee licenties kopen, veel meer zit er niet aan; je zou inderdaad kunnen proberen naar MS te bellen dat je die op je nieuwe computer wilt installeren (vermits ik vermoed dat je een koopversie hebt, en geen OEM-versie (is goedkoper, maar krijg je normaal enkel bij de computer zelf bij).

Als je het dus legaal wilt houden (en dus ook voorkomen dat je last krijgt met die WGA, dan koop je best een tweede licentie).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 20:11
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Dat is het vervelende, maar ook een slimme zet van ome gates.
  • Je kan nog een aantal dingen doen:
  • ff rondkijken naar winkels waar je goedkoop een licentie kan scoren.
  • Studenten kunnen goedkoop aan een cd'tje komen via hun school.
  • Of aan de onderwereld van het net vragen, waarbij we je niet mogen helpen.
  • En anders kan je nog altijd overstappen naar een ander besturingsysteem
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 20:59
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-04-2007 @ 21:11 :
Dat is het vervelende, maar ook een slimme zet van ome gates.
  • Je kan nog een aantal dingen doen:
  • ff rondkijken naar winkels waar je goedkoop een licentie kan scoren.
  • Studenten kunnen goedkoop aan een cd'tje komen via hun school.
  • Of aan de onderwereld van het net vragen, waarbij we je niet mogen helpen.
  • En anders kan je nog altijd overstappen naar een ander besturingsysteem
Daar had ik nog niet aan gedacht; gezien je leeftijd, zou je best aan hogere studies bezig kunnen zijn; dan kun je meestal gebruik maken van diensten als SurfSpot; daar krijg je Windows XP voor iets van 25 euro, dacht ik :-) (weliswaar enkel voor tijdens je studie, maar normaal vervalt die sleutel niet daarna, hoor :-) )
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:04
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
Vraagje van mij:
Als je XP opnieuw wilt instaleren op de computer waar hij al op draait en is geactiveerd. En je zet die XP er opnieuw op, en je moet opnieuw activeren, kan dat dan wel?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:24
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Yep, dat is geen probleem.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.