Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2007, 17:36
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Beste mensen,

Voor een aparte doeleinde ben ik op zoek naar een aparte hosting. Tijdje gezocht maar niks kunnen vinden, dus dacht misschien dat iemand me hier kan helpen. Het gaat om het volgende:
Ik ben op zoek naar een hostingbedrijf die voor mij een script wil hosten wat grofweg +/- 20uur per dag bezig is.
Eerlijk gezegd weet ik niet of dit toegestaan is bij een "gewone" webhosting, maar ik neem eigenlijk stiekem aan van niet. Een dedicated server is in verhouding te duur, colocatie is op dit moment ook te duur aangezien ik geen eigen server heb. Dynamic dedicated kan, maar ook hier weet ik niet of dit toegestaan is aangezien je toch wel een groot deel van de processorkracht wegneemt van andere gebruikers.
In principe is het enige vereiste dat zij geen bezwaar hebben tegen het feit dat mijn script een groot deel van de dag bezig is om uit te voeren (gaat om requests die binnenkomen, afhandelen van iedere request duurt tussen de 0,5 en 3 uur). Een snelle internetverbinding is niet nodig (5mbit lijntje is al meer dan genoeg). Database draait op andere server, front-end draait op andere server, gaat puur om het "rekenen".

Voorlopig heb ik een zo'n server nodig, maar indien allemaal goed verloopt heb ik snel meer nodig (grofweg per 7 klanten 1 server).
Iemand die enig idee heeft wie dit voor mij wil/kan hosten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2007, 10:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Er zijn genoeg hosting providers die dat voor je willen doen, maar reken er maar op dat ze je een dedicated machine willen verhuren aangezien je de machine niet kunt delen met anderen klanten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 10:35
Verwijderd
Op shared hosting zal dit inderdaad niet toegelaten worden.

Een dedicated zou een optie kunnen zijn, maar dit is wel wat duurder Vaak is dit unmanaged, managed erbij is meestal wel mogelijk maar kost al snel meerdere 100en euro's.

Een andere optie kan zijn een VPS, dit is een server in een server om het simpel te zegen. De kosten zijn hoger dan shared maar lager dan een eigen server.
Een VPS kan vaak managed en goedkoper, alleen de resources zijn dan natuurlijk wel weer beperkter maar doet soms niet onder aan de aangeboden dedicated.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 17:26
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Unmanged is dat je het zelf moet onderhouden neem ik ann?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 11-05-2007 @ 18:26 :
Unmanged is dat je het zelf moet onderhouden neem ik ann?
Ja.

Als er niks bij staat kun je er van uit gaan dat het unmanaged is.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 20:08
Verwijderd
als je het nog steeds zoekt, je weet me te vinden op msn
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 21:12
Verwijderd
Misschien kun je je heil zoeken in een botnet. Maar ik weet niet of dat goedkoper is...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 09:53
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 12-05-2007 @ 21:08 :
als je het nog steeds zoekt, je weet me te vinden op msn
hmmm (i)
Goed idee,

Ja een botnet kan idd maar ik vermijd liever illegale praktijken in dingen die diensten die aangeboden worden aan klanten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.