Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2007, 21:09
Verwijderd
Ik heb bijna een jaar een nieuwe pc, hij heeft het tot nu toe altijd prima gedaan, tot ongeveer 2 weken geleden. Hij maakt nu al een paar dagen lang een zoemend geluid wat niet op houd. En blijft bij elk ding wat ik doe hangen, m'n muis beweegt niet soepel meer en alles wat ik typ komt pas een paar seconden later op mn beeldscherm. Terweil ik niets anders heb gedaan dan wat ik altijd doe, ik heb een boel verschillende virusscanners die ik regelamtig laat scannen en die nooit iets ernstig tegen komen. Nu weet is dus niet of het misschien toch ergens een virus is of dat er gewoon iets aan mn hardware kapot is? Ook blijft hij elke keer hangen als ik naar 'mijn documneten ga' of alle mappen die daar in staan en daaroor blijft uiteindelijk alles hangen. Dit is me dan wel gelukt te typen op mijn eigen pc maar ben er ongeveer 20 minuten mee bezig geweest. Ik zou er graag van af willen, misschien heeft een van jullie een tip om dit op te lossen, want ik ben niet echt een computerwonder ><
Ty alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2007, 21:25
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
"Een boel verschillende virusscanners"? Daar begint het gelazer al, je moet één virusscanner draaien en niet meer dan niet. En dan liever ook geen Norton of McAfee.

Het zou ook best wel eens iets van spyware kunnen zijn, misschien kun je HijackThis downloaden en in dit topic het logbestand posten wat dat programmaatje maakt? Daar zitten een aantal mensen die daar veel verstand van hebben
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 23-05-2007 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 21:42
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Je moet even controleren of je HDD niet op PIO modus draait. Zomaar klaar bespaart een hoop ellende.

Ga naar Start> Instellingen> Config. Scherm> Systeem> Hardware> Apparaatbeheer.

Dan zoek je uit die lijst "IDE ATA/ATAPI-controllers" en daar onder staat je Primaire en Secundaire IDE kanaal.

Daar kun je rechtermuis op klikken en dan op "Eigenschappen" klikken, dan ga je naar het tabblad "Geavanceerde Instellingen"

Daar krijg je zo'n venster te zien:



Het gaat ons om de info achter "Huidige overdrachtsmodus". Als je die van de Primaire en Secundaire IDE kanalen van apparaat 0 en 1 wilt neerkalken hier.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 22:50
Verwijderd
Primair IDE-Kanaal = Ultra DMA-modus 6
Secundair IDE-Kanaal = PIO-modus

krijg ik te zien, verder nog 2 primaire en 2 secundaire waar 'niet van toepassing' bij staat.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 22:52
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Lizx schreef op 23-05-2007 @ 23:50 :
Primair IDE-Kanaal = Ultra DMA-modus 6
Secundair IDE-Kanaal = PIO-modus

krijg ik te zien, verder nog 2 primaire en 2 secundaire waar 'niet van toepassing' bij staat.
Ja maar ook beide apparaten van elk kanaal, tenzij daar niets aan zit.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 06:38
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik denk ook dat het een hardware probleem is,Lizx.
Zoemend geluid -> misschien de harde schijf of een fan dat niet goed draait.

In iedergeval, open je kast, controleer je ventilatoren of ze allemaal draaien en kijk waar het zoemend geluid komt.

@forumbaas: enkeltje hardware aub
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 16:26
Verwijderd
Hey, bedankt voor jullie hulp =) Ik heb Hitman pro en Live nogwat erdoorheen gehaalt, hij haperd nu niet meer alleen het zoemende geluid blijft. Zou het kunnen dat er misschien te veel stof in de kast zit? Ik heb wel zo'n speciaal computerstofzuigertje, alleen moet die in een usb poort, waardoor die het alleen maar doet als mn pc aanstaat, maar ik vindt het een beetje gevaarlijk daar te gaan stofzuigen als alles aanstaat of kan dat geen kwaad?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 07:02
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Pc uit, gewone stofzuiger gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Beoordeel het nummer wat de persoon boven je luistert
Verwijderd
500 29-11-2010 21:27
Software & Hardware Centraal spyware, adware & virussen topic [5]
M@rco
499 26-03-2008 13:10
Software & Hardware laptop doet raar:S
memare
13 01-12-2007 16:20
Games Doom iii
TAFKAB
500 03-09-2004 18:41
Software & Hardware [capturing] Trage, hakkelende captures wanneer ik een codec gebruik
Orion16
6 03-01-2004 22:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.