Oud 24-05-2007, 01:34
Dave2006
Dave2006 is offline
Wist je dat je in je leven ruim 1/3e slaapt? En in die 1/3e gebeurt aardig wat. Je valt in slaap en verwerkt de ervaringen van je dag en lichaam rust uit. Maar in die paar uur slaap gebeurt er iets magisch…je droomt. Wanneer je droomt heb je niet meer door wat er om je heen gebeurt en raak je verzonken in gedachten.

Maar de laatste tijd ervaar ik iets irritants; ik weet dat ik droom. Nou lijkt dat heel cool, want dan kan je alles doen wat je wilt. Maar zo werkt het niet helemaal. Ik raak in paniek omdat er op elk moment wat slechts kan gebeuren. Ook ben ik half wakker maar is mijn lichaam nog door mijn hersens uitgeschakeld, zodat ik mijn dromen niet in het echt uitvoer.

Het begon namelijk met een nachtmerrie. Ik wist dat ik droomde, maar toch gebeurde er hele enge dingen. Dus besloot ik een soort beveiliging in te bouwen. Wanneer het licht niet aan gaat, droom ik. Dit ging eerst niet helemaal goed. Ik droomde dat ik in mijn bed lag en wakker werd. Ik deed me licht aan, en ging niet aan. K*t ik droom. Ik werd weer wakker, liep naar beneden en ging wat drinken, maar het licht van de koelkast ging niet aan….K*t ik droom nog steeds. Bestwel vermoeiend dus als je die volgende ochtend om 7 uur op moet en je de hele nacht bezig bent met wakker worden. Dit heet vals ontwaken. Dit is het enige nadeel van lucide dromen. Je weet eigenlijk nooit of je droomt of niet. Maar het werkt het dus, en jongens, het is prachtig. Elke nacht ben ik vrij om te doen wat ik wil in een wereld die alleen belemmerd wordt door me eigen fantasie.

Toen besloot ik eens wat onderzoek te doen naar deze vorm van dromen, genaamd lucide dromen. Een lucide droom is een droom waarbij de dromer zich bewust is van het feit dat hij droomt. Blijkt dat ik niet de enigste ben. Er is zelfs een hele cursus voor om te zorgen dat je deze vaardigheid eigen maakt. Wat ik wel geleerd heb ik dat dromen niets meer is dan gewoon nadenken zonder invloeden van buitenaf. Daarom merk je ook nooit dat je in slaap valt. Je gaat gewoon langzaam over van normaal nadenken tot slaap en daarna in de REM (rapid eye movemment) slaap. Dit is de periode dat je droomt.

Maar laat ik wel even de verhalen uit de wereld helpen…dromen is niets magisch. Je kan niet door te dromen de toekomst voorspellen of de realiteit veranderen. Ik hoopte omdat ik vaak het van Deja-Vu’s (het denken dat je een situatie al eerder hebt meegemaakt) heb, ik door middel van deze techniek het beter kon herinneren en voorspellen. Dat is dus helaas onzin.
Deja-vu’s niet zijn niet meer dan een foutje in de hersenen die een situatie verbinden met een andere en hierdoor lijkt over te komen als iets waar je al wist wat ging gebeuren.

Wel is het interessant om een dromendagboek bij te houden. Ik doe dit persoonlijk niet omdat ik het grootste deel gewoon herinner. Maar wanneer je dit tot in detail bijhoudt ontstaat er een bepaald patroon wat je meer leert over jezelf.

Als afsluiting nog een paar tips. Deze tips komen uit mijn eigen ervaringen en wat ik erover heb gelezen op internet:
Probeer eens op je horloge te kijken, tijd klopt nooit in dromen.
Tekst klopt niet omdat je leest met je ene hersenhelft, en droomt met de ander.
Probeer het licht aan te doen, zoals ik beschreef doet dit op een een of andere manier niet.

Anyways, heel interessant allemaal. Zolang je het onder controle hebt is het prachtig, maar kan ook zeer beangstigend zijn wanneer dit niet het geval is. Voor mensen die dit ook eens willen proberen, zoek op het onderwerp op Google en je vindt genoeg. Bedankt voor het lezen en succes!

.dave

“What happened happened and couldn't have happened in any other Way”
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2007, 02:01
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Ik vind het juist erg leuk wanneer ik tijdens mn droom merk dat ik aan het dromen ben. Dan kun je dingen doen die je anders nooit zou doen.

Je hebt wel gelijk dat soms je droom tegen je eigen wil in gaat, dat je niet alles kan bepalen wat je droomt, maar alleen je eigen acties. Gelukkig heb ik daar nog nooit een nachtmerrie door gekregen.

Vaak probeer ik iets te bedenken wat ik zal onthouden nadat ik wakker wordt, een zin bijvoorbeeld of een ontdekking die ik heb gedaan tijdens mn droom. Het is me echter nog nooit gelukt het ook daadwerkelijk te onthouden. Het enige wat ik me herinner als ik wakker wordt is dat ik iets wou onthouden.

Dromen is echt gaaf... Geen boek of film die zo realistisch en aangrijpend kan zijn als een droom.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 22:58
Verwijderd
Ik heb af en toe dat ik heel erg duidelijk in de gaten heb dat ik aan het dromen ben. Dat is vooral heel grappig.
Ik weet nog wel dat ik als klein meisje een keer droomde dat een paar enge monsters mij wilden aanvallen. Toen zei ik ''Ga je gang, ik ga toch niet dood want ik droom maar..''
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 02:07
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Hahaha, ja dat heb ik ook, dat ik weet dat ik niet dood kan gaan
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 09:24
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Dave2006 schreef op 24-05-2007 @ 01:34 :
Wist je dat je in je leven ruim 1/3e slaapt? En in die 1/3e gebeurt aardig wat. Je valt in slaap en verwerkt de ervaringen van je dag en lichaam rust uit. Maar in die paar uur slaap gebeurt er iets magisch…je droomt. Wanneer je droomt heb je niet meer door wat er om je heen gebeurt en raak je verzonken in gedachten.

Maar de laatste tijd ervaar ik iets irritants; ik weet dat ik droom. Nou lijkt dat heel cool, want dan kan je alles doen wat je wilt. Maar zo werkt het niet helemaal. Ik raak in paniek omdat er op elk moment wat slechts kan gebeuren. Ook ben ik half wakker maar is mijn lichaam nog door mijn hersens uitgeschakeld, zodat ik mijn dromen niet in het echt uitvoer.

Het begon namelijk met een nachtmerrie. Ik wist dat ik droomde, maar toch gebeurde er hele enge dingen. Dus besloot ik een soort beveiliging in te bouwen. Wanneer het licht niet aan gaat, droom ik. Dit ging eerst niet helemaal goed. Ik droomde dat ik in mijn bed lag en wakker werd. Ik deed me licht aan, en ging niet aan. K*t ik droom. Ik werd weer wakker, liep naar beneden en ging wat drinken, maar het licht van de koelkast ging niet aan….K*t ik droom nog steeds. Bestwel vermoeiend dus als je die volgende ochtend om 7 uur op moet en je de hele nacht bezig bent met wakker worden. Dit heet vals ontwaken. Dit is het enige nadeel van lucide dromen. Je weet eigenlijk nooit of je droomt of niet. Maar het werkt het dus, en jongens, het is prachtig. Elke nacht ben ik vrij om te doen wat ik wil in een wereld die alleen belemmerd wordt door me eigen fantasie.

Toen besloot ik eens wat onderzoek te doen naar deze vorm van dromen, genaamd lucide dromen. Een lucide droom is een droom waarbij de dromer zich bewust is van het feit dat hij droomt. Blijkt dat ik niet de enigste ben. Er is zelfs een hele cursus voor om te zorgen dat je deze vaardigheid eigen maakt. Wat ik wel geleerd heb ik dat dromen niets meer is dan gewoon nadenken zonder invloeden van buitenaf. Daarom merk je ook nooit dat je in slaap valt. Je gaat gewoon langzaam over van normaal nadenken tot slaap en daarna in de REM (rapid eye movemment) slaap. Dit is de periode dat je droomt.

Maar laat ik wel even de verhalen uit de wereld helpen…dromen is niets magisch. Je kan niet door te dromen de toekomst voorspellen of de realiteit veranderen. Ik hoopte omdat ik vaak het van Deja-Vu’s (het denken dat je een situatie al eerder hebt meegemaakt) heb, ik door middel van deze techniek het beter kon herinneren en voorspellen. Dat is dus helaas onzin.
Deja-vu’s niet zijn niet meer dan een foutje in de hersenen die een situatie verbinden met een andere en hierdoor lijkt over te komen als iets waar je al wist wat ging gebeuren.

Wel is het interessant om een dromendagboek bij te houden. Ik doe dit persoonlijk niet omdat ik het grootste deel gewoon herinner. Maar wanneer je dit tot in detail bijhoudt ontstaat er een bepaald patroon wat je meer leert over jezelf.

Als afsluiting nog een paar tips. Deze tips komen uit mijn eigen ervaringen en wat ik erover heb gelezen op internet:
Probeer eens op je horloge te kijken, tijd klopt nooit in dromen.
Tekst klopt niet omdat je leest met je ene hersenhelft, en droomt met de ander.
Probeer het licht aan te doen, zoals ik beschreef doet dit op een een of andere manier niet.

Anyways, heel interessant allemaal. Zolang je het onder controle hebt is het prachtig, maar kan ook zeer beangstigend zijn wanneer dit niet het geval is. Voor mensen die dit ook eens willen proberen, zoek op het onderwerp op Google en je vindt genoeg. Bedankt voor het lezen en succes!

.dave

“What happened happened and couldn't have happened in any other Way”
Dit heb ik al 9 jaar, die De-Ja-Vu's en vals wakker worden.
Bij mij was het wel eens zo erg dat ik wel 10 keer vals wakker werd.

Ik heb hier speciale controle voor; door mijn autisme weet ik zeer nauwkeurig hoe mijn kamer er precies uitziet, als er ook iets anders is dat er vreemd uitziet en er zo nooit zal kunnen uitzien in het echt en dat is als ik vals wakker word haast altijd zo dan weet ik dat ik nog droom.

Soms droomde ik ook wel eens en in die droom droomde ik ook en in dié droom dreigde ik ook nog te gaan dromen.

Dat met die De-Ja-Vu's van jou is niet helemaal waar, de situatie die ik dan zie heb ik zeker weten eerder meegemaakt.
De-Ja-Vu's maak ik ongeveer wel 3 tot 10 keer per maand mee dus dat is bij mij heel onregelmatig.

Het licht doet het niet omdat mensen toch - hoe oud ze ook zijn - de neiging hebben om over geesten, heksen, boeven, moordenaars en dat soort tuig te dromen.
Die komen allemaal in het donker voor dus maken de hersenen het extra spannend om het zéker niet licht te maken.
Het is overigens niet raadzaam als je vals wakker wordt, het licht gaat niet aan en je beseft dat je droomt om dan aan geesten, heksen, boeven, moordenaars en soortgelijke personen te denken.
Die personen of geesten kunnen dan opeens verschijnen, dit kan een zeer angstaanjagende confrontatie worden.

Ik hoor daar dan meestal ook nog spannende muziek bij die ik inmiddels haat en dan wordt het alleen maar nog erger.
Die spannende dromen komen misschien ook deels door mijn autisme.

Vanacht droomde ik ook raar, ik was opeens heel duizelig in bed en ik kan me herinneren dat de droom raar maar niet beangstigend was maar verder herinner ik me niets.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 20:01
Verwijderd
Ik droom vrijwel altijd lucide, en ja dat 'vals ontwaken' overkomt mij regelmatig tegen de ochtend. Het enige verschil met de werkelijke wereld is het feit dat ik de omgeving met mijn geest kan beïnloeden en dat bepaalde emotionele barrières die ik in het dagelijkse leven ervaar niet aanwezig zijn.

Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:28
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 25-05-2007 @ 09:24 :

Het licht doet het niet omdat mensen toch - hoe oud ze ook zijn - de neiging hebben om over geesten, heksen, boeven, moordenaars en dat soort tuig te dromen.
Die komen allemaal in het donker voor dus maken de hersenen het extra spannend om het zéker niet licht te maken.
In een droom kunnen de hersenen het niet aan om te begrijpen dat als je een lichtknopje aanschakeld het licht dan ook werkelijk aan gaat. In het dagelijks leven gaat het automatisch, maar in een droom zou je dat moeten bedenken.

Lucide dromen kan je leren door in het dagelijks leven er bij stil te staan dat je niet droomt. Vooral het tijdsbesef is er belangrijk, als je bedenk dat de dag logisch is verlopen droom je niet. Als je dat in een droom doet is er meestal geen touw aan vast te knopen. Ook helpt het om in de werkelijkheid eerst een bepaalde handeling te doen, bijvoorbeeld naar je handen kijken, en dan beginnen met nadenken over het tijdsbesef. Als je vooral die handeling een paar keer per dag doet, zal het terug komen in je droom, en kan je je bewust worden dat je droom.

Ook kan je voor dat je gaat slapen veel melk drinken of bananen eten. Er zit een bepaalde stof in waardoor je meer gaat dromen, en schijnt te helpen bij lucide dromen. Zelf nooit geprobeert, en ik twijfel aan de werking.

Als kind heb ik wel lucide gedroomd maar tegenwoordig niet meer. Ik heb wel de handelingen gebruikt en die lukken ook wel, maar als ik lucide werd werd ik zo opgewonden dat ik weer wakker werd . Gevolg daarvan was dat ik slapeloos werd.

Wel heb ik af en toe last van slaapverlamming. Als ik dan wakker word kan ik mijn lichaam niet meer bewegen en werd ik met een intense angst wakker. Maar zo erg vind ik dat niet meer, omdat ik vrij snel door heb wat er aan de hand is en heb me zelf aangeleerd om ervan te genieten
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 00:01
Verwijderd
ik heb altijd met dromen dat als ik droom weet ik niet of ik wakker ben, maar als ik wakker ben weet ik dat ik niet droom
maar als ik me dat probeer te realiseren verlies ik concentratie en herinner ik me niks meer
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 10:55
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 30-05-2007 @ 21:28 :
Wel heb ik af en toe last van slaapverlamming. Als ik dan wakker word kan ik mijn lichaam niet meer bewegen en werd ik met een intense angst wakker. Maar zo erg vind ik dat niet meer, omdat ik vrij snel door heb wat er aan de hand is en heb me zelf aangeleerd om ervan te genieten
Héél diep ademhalen door je neus. Er komt dan gelijk zuurstof in je hersenen of zo waardoor die verlamming bijna meteen weg is.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 23:42
Verwijderd
O, ik wou dat ik lucide kon dromen. Ik heb weleens tips opgezocht op het internet en in boeken in de bibliotheek, maar het lukt me maar niet. Ik heb namelijk veel nachtmerries en ik ben me dan totaal niet bewust van het feit dat ik droom, alles is dan levensecht. Ik zou graag wat willen veranderen aan wat ik zie en hoor in mijn slaap.

Ooit, lang geleden, bedacht ik me eens dat ik droomde. Ik zag Pino (??) Ik wilde hem laten springen. Hij sprong, maar hij stoote steeds zijn hoofd aan de bovenkant van het beeld. Ik kon hem ook niet het beeld uit laten lopen. Ik dacht: godver, dit is mijn droom en ik wil dat Pino gaat wandelen! Maar Pino kon maar twee stappen opzij zetten en liep dan al tegen de zwarte balken van het beeld aan.
Had ik een keer een 'lucide'droom, kon ik nog niet doen wat ik wilde...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 14:00
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
ik heb altijd halve lucide dromen..
klinkt raar.
maar ik bedoel ik kan wel vliegen en doen wat ik wil maar ik heb niet door dat het alemaal nep is...
zo droomde ik een keer dat ik ergens voor op de vlugt was met een paar andere mensen (ik kende deze niet) we gingen een huis in en naar de kelden (daar zou een geheime gang zijn) in die kelder hing een lijk dar half vergaan is (klinkt walgelijk was het ook,en het zag er vreselij uit)
en ik kijk en dacht bij mezelf..........niet kijken daar krijg je nachtmerries van grappig maar ook raar
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:13
LB06
LB06 is offline
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar volgens mij is het niet erg gezond. Dromen zijn de uitlaatklep van je onderbewustzijn, en als je je bewust bent van je droom wordt ook die droom beperkt door je bewustzijn. Could be wrong, though.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 23:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik droom niet lucide. Maar mijn dromen zijn überhaupt vaag. Ik droom namelijk nooit, behalve als ik al heb geslapen (5 uur+), wakker word en daarna weer in slaap val.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 09:47
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2007 @ 23:20 :
Ik droom niet lucide. Maar mijn dromen zijn überhaupt vaag. Ik droom namelijk nooit, behalve als ik al heb geslapen (5 uur+), wakker word en daarna weer in slaap val.
Je bedoelt: 'ik onthoud mijn dromen nooit, behalve...'. Van daadwerkelijk niet dromen ga je namelijk al na een dag of vijf flink hallucineren. In een nacht van 8 uur slaap dromen mensen zo'n 6 keer; over het algemeen onthouden mensen een droom alleen (niet alleen de inhoud van de droom maar ook het feit dat je iets droomde) als ze wakker worden voordat de droom is afgelopen.

Laatst gewijzigd op 08-06-2007 om 09:53.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 13:19
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 02-06-2007 @ 10:55 :
Héél diep ademhalen door je neus. Er komt dan gelijk zuurstof in je hersenen of zo waardoor die verlamming bijna meteen weg is.
Vreemd, ik heb geen bewuste controle over mijn ademhaling tijdens een slaapverlamming.
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 25-05-2007 @ 09:24 :
Ik heb hier speciale controle voor; door mijn autisme weet ik zeer nauwkeurig hoe mijn kamer er precies uitziet, als er ook iets anders is dat er vreemd uitziet en er zo nooit zal kunnen uitzien in het echt en dat is als ik vals wakker word haast altijd zo dan weet ik dat ik nog droom.
Ik heb iets gelijkaardigs. Tijdens deze dromen bestudeer ik (soms)objecten in mijn kamer en lijkt het alsof ik mijn directe omgeving volledig volledig gememoriseerd heb. Al is dat waarschijnlijk een illusie, net zoals het overtuigd zijn van zogenaamde dejavus te hebben gehad bij het wakker worden. Het vreemde is wel dat ik door een hersenbloeding nogal wat uitval heb op vlak van het visuele, en dan droom ik toch op die manier.

Ik heb dit soort dromen al mijn hele leven, en het wordt heel wat erger tijdens stressvolle periodes. Ik vind er ook niks leuks meer aan tegenwoordig wegens de soms erg grote angstgevoelens (vaak hoor ik stemmen, geluiden, of voel ik pijn). Een tweetal keren ervaarde ik iets wat lijkt op een zogenaamde uittreding (ik geloof echter niet in het mystieke aspect er van.) In dit soort dromen weet ik dat ik droom, maar hoe groter mijn angst, hoe minder ik in staat ben controle uit te oefenen. (logisch) Ik word dan ook pas wakker wanneer ik in de droom tot rust kom. Ik denk ik ook niet dat angstige lucide dromen gezond zijn.

Ik vind de vaak verbloemende manier waarop over lucide dromen wordt geschreven of gepraat dan ook nogal onzinnig. In dromen waar je je niet bewust bent van het feit dat je droomt doe je vast ook vaak waar je zin in hebt.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 08-06-2007 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 11:38
weetnie
weetnie is offline
rott droom gehad op mijn 15e dat ik naar de wc moest om te pissen dus liep naar badkamer(licht deed het wel ) naar wc allemaal heel echt totdat tijdens het pissen het opeens warm en nat werd was nofg steeds aan het pissen maar toen kwam ik er wel achter dat ik in mijn bed had gepist aar kon niet wakeer worden. dit is de rottigste droom die ik ooit heb gehad voelt heel lulig.

maar het licht deed het welvind ik heel raar.

mischien te vaak licht aan/uit gedaan thuis?

of zijn er meer die wel licht hebben in hun droom?

overgens nog nooit nachtmerie gehad enkelt hele saaie dromen en rot dromen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 12:44
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
De tijd is een betere indicatie, gegarandeerd dat je niet je nachtklokje kan lezen. Als die er al staat. Ik heb al zo lang geen nachtmerries meer gehad dat ik zo zit van ja nu mag het wel weer een keer
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 19:11
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
weetnie schreef op 09-06-2007 @ 11:38 :
maar het licht deed het welvind ik heel raar.

mischien te vaak licht aan/uit gedaan thuis?
Ik heb zelf ook al voorgehad dat de lichtschakelaar het niet doet in dit soort dromen. (vaak genoeg dat ik er soms uit kan concluderen dat ik aan het dromen ben ) De verklaring van Mr. Bungle lijkt me wel aannemelijk, want als ik mensen zie in deze dromen gebeurt het ook vaak dat ze niet/nauwelijks reageren op mijn "aanwezigheid".

Overigens vreemd dat een aantal specifieke onderwerpen bij velen terugkeren.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 10-06-2007 om 19:18.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2007, 12:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik droom niet lucide, maar ik bepaal wel vaak waarover ik ga dromen voordat ik naar bed ga en dat werkt dan ook vaak wel. Mijn dromen lijken dan heel echt en het is vaak jammer dat ze dat niet zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 13:52
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Het grappigste vond ik toch wel dat ik droomde dat ik en een vriendin onze boeken waren vergeten en dat ik toen opeens dacht 'wacht eens, dit is een droom' en daarna tegen die vriendin zei: 'Als je wakker wordt moet je NIET je boeken vergeten!'
yeah right... dat hoort ze dan ook echt in haar slaap zeker

Ik weet vrijwel altijd dat ik droom maar dat vind ik niet erg, dat geeft me juist kracht om de problemen te weerstaan en dan durf ik ook alles. Het is niet zo dat ik mijn droom bepaal, maar ik leef in de droom en kan wel bepalen wat ik zelf doe. Maar meestal droom ik zulke vage dingen dat het wel logisch is dat het echt niet kan en dan heb ik wel vrij snel door dat het een droom is.
Wakker worden is ook niet echt een probleem, lukt door in mijn droom mijn ogen keihard dicht te knijpen en supersnel open te doen en dan kom ik weer terug in de realiteit.

Dat 'vals ontwaken' is mij niet vaak overkomen, wel dat ik een keer 'wakker werd' en dat ik toen gewoon mijn kamer zag zoals hij er altijd uitziet en dat het nog donker was, maar midden in de kamer stond een klasgenoot van mij.
Ik: 'huh?'
zij: 'hè wat doe ik hier?'
Ik: 'O, ik snap het al, ik droom. Doei, ik zie je morgen wel op school.'
(en ja, ik onthou ook alles wat gezegd wordt)

Wat ik alleen wel vervelend vind is dat ik/mijn hersenen dus in mijn dromen haast net zo actief ben als overdag en daardoor moet ik vrij veel slapen en ben ik meestal nog erg moe als ik wakker word.


Zoiets als slaapverlamming lijkt me echt eng
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 18:28
Verwijderd
Over dit onderwerp hebben ze hele kewle films gebaseerd. Misschien moet iemand er eens een aantal opsommen gaan we ze allemaal kijken en leren we verschillende theorien die wel of niet te goede kunnen komen aan het oplossen van het probleem
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 22:01
Verwijderd
Inderdaad, ik zou iedereen aanraden om Waking Life een keertje te gaan kijken. Geweldige film.

En ik zou bijna denken dat de topicstarter die film zelf heeft gezien en dat-ie dáár zijn 'doe het licht aan-theorie' vandaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 12:20
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
maar bij mij gaat het licht altijd aan als ik droom en zodra ik weet dat ik droom en probeer te vliegen stort ik neer
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 00:49
NeoGeo
NeoGeo is offline
Citaat:
yavanna schreef op 11-06-2007 @ 13:52

Zoiets als slaapverlamming lijkt me echt eng
Is het de eerste keer ook. Toen ik het voor het eerst schrok ik me dood en dacht wtf is dit kdacht dat ik dood was maar na een tijdje begrijp je wel wat er gebeurd. En van dat ademhalen door je neus is volgens mij niet hellemaal waar want als ik het heb en ik heb het redelijk vaak dan kan ik aleen nog met me oogleden bewegen. De enigste manier om eruit te komen is gewoon me lichaam proberen te bewegen met alle kracht die ik heb of niet heb op dat moment
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Sex in Lucide Dromen.
Isa
38 11-08-2007 19:59
Psychologie lucide dromen
=zwart wit=
21 23-02-2007 19:55
De Kantine Heb jij wel eens lucide gedroomd?
Verwijderd
53 13-02-2006 21:33
Psychologie Lucide dromen?
11568
2 20-06-2004 08:53
Lichaam & Gezondheid Lucide dromen
Josh-Hartnett lover
5 26-01-2002 12:37
ARTistiek Een lucide droom?
Marc S
6 21-01-2002 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.