Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2007, 11:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn windows wil niet meer opstarten. Ik heb er vandaag niets bijzonders mee gedaan, behalve een spel geinstalleerd. Ik wilde 'm even opnieuw opstarten omdat ik ook meteen weer even m'n draadloze toetsenbord+muis wilde aansluiten en toen wilde windows opeens niet meer opstarten; hij zegt het volgende:

[...] het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Dit vond ik via microsoft.nl: http://support.microsoft.com/kb/320252/nl

Betekent dit dat ik windows helemaal opnieuw moet installeren..? Dat hoop ik eigenlijk niet. Ik heb een dell computer en 1,5 jaar geleden al eens opnieuw geinstalleerd. Ik meen me te herinneren dat je met een dell-windowsxp-cd maar eenmaal opnieuw kan installeren? Is het niet mogelijk dat bestand te laten herstellen door de cd?

Ik heb ook niet echt back-up's van bestanden, foto's en muziek, dus graag hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2007, 12:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dan download je hier toch een nieuwe hal.dll die je op die plaats zet?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 12:38
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Maar hoe wil ik dat ooit installeren als windows niet opstart? Ik kan zo toch niet in m'n computer komen? Dat is mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 12:50
Verwijderd
Download bestand -> zet het op diskette -> boot je computer -> zet .dll terug via diskette.

Zoiets?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 13:26
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Kan je ook niet in de veilige modus van windows komen, duivelaartje?
(tijdens het opstarten een paar keer op de F8-functie toets drukken, en uit het bootmenu voor de veilige modus selecteren)
En van Mephostophilis raad opvolgen?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 15:00
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Veilige modus wil niet en ook velen van de andere opties in dat menu ook niet. Steeds krijg ik de melding; windows wil niet opstarten, enz.

Dat van Mep[...] heb ik nog niet geprobeerd. Maar voor de rest hebben we in dit huis alleen laptops en die hebben allemaal geen diskette-ding meer. Is een cd-rom ook goed?

Wat als ik dat bestand op die cd-rom zet en in m'n computer doe? Hoe kom ik dan wel in windows? Dat bestandje gaat er vast niet automatisch naar toe. Of begrijp ik de betekenis van boten niet goed?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 16:08
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
ff voor je verder gekeken.
Het blijkt dat hall.dll gewoon op de installatie van windows xp staat.
Dus:
  1. Laat je systeem opstarten van de windows xp cd.
  2. selecteer de repareer optie -> R
  3. Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord.
  4. het kan zijn dat het administrator-wachtwoord wordt gevraagd.
  5. na het wachtwoord ingevuld te hebben dan typ je het volgende commando in:
    Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll
    X moet je veranderen naar de letter van je cdromspeler.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 16:08
Verwijderd
Ja cd-rom zou ook wel moeten werken, maar dan moet je speciaal een cd branden voor één bestandje...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 16:11
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2007 @ 17:08 :
Ja cd-rom zou ook wel moeten werken, maar dan moet je speciaal een cd branden voor één bestandje...
Dan moet je er wel voor zorgen dat er op de de diskette/cd een besturingsysteem op staat waar je mee je je computer op kan laten starten en dat het ntfs kan lezen (voor fat32 is het geen probleem).
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 19:08
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Het is gelukt via reparatie van de xp-cd. Op de microsoft-site stond ergens een duidelijke uitleg wat je moest doen en wat allemaal ingetypt moest worden. Nu loopt m'n computer weer helemaal soepel.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 17:31
jongen16arnhem
jongen16arnhem is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-06-2007 @ 20:08 :
Het is gelukt via reparatie van de xp-cd. Op de microsoft-site stond ergens een duidelijke uitleg wat je moest doen en wat allemaal ingetypt moest worden. Nu loopt m'n computer weer helemaal soepel.
wat fijn
__________________
je kan me ook mailen..boy1_15@hot
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.