Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2007, 13:34
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
We hebben een netwerk met drie computers die allemaal op de router zijn aangesloten.
Wanneer we iets willen kopiëren van de ene computer naar de andere computer dan duurt het enorm lang. Tussen een kwartier en een half uur per GigaByte.
Terwijl als ik via USB2 iets op een externe harde schijf zet duurt het slechts een minuut per GB.

Is het normaal dat kopiëren via de router zo lang duurt of is hier iets aan te veranderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2007, 14:27
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Nee, en er is wel iets aan te veranderen. Dan zul je echter wel met een duidelijkere openings post moeten komen.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 14:57
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Ok, wat is er niet duidelijk?

Het kopieren gaat gewoon in Windows Explorer, je opent een gedeelde map van computer A en je kopieert de gewenste items (CTRL+C) naar je eigen computer B (CTRL+V)...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 15:45
Verwijderd
Wat voor netwerk, wat voor snelheid, wat voor router, wat voor OS'en, etc, etc.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 15:56
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik zat even te denken, bij een snelheid van 10 Mbit zou het kunnen kloppen, 10Mb/sec = 1,25 MB/sec = komt neer op ongeveer 1MB per seconde.

Dan duurt het versturen van een file van 1GB, 1000 seconden. 1000 seconden is iets van 17 minuten.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 18:27
Verwijderd
Hm, wij hebben daar thuis ook wel problemen mee vaak. We hebben gewoon een 100 Mbit verbinding, maar soms gaat het nog trager dan een 10 Mbit verbinding.

Laatst eens FTP gebruikt in plaats van NetBIOS. Dan gaat het wel zo snel als een 100 Mbit verbinding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.