Oud 04-08-2007, 19:44
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
FRUITISME
Leefwijze waarbij men alle levende organismen respecteert en dus niet doodt. Fruitariërs eten dan ook geen planten, bomen etcetera., maar slechts fruit en noten, omdat de functie daarvan wél 'het gegeten worden' is. Meest extreme vorm van vegetarisme.


Ik ben zelf 'n vegetariër. Geen vlees of vis willen eten kan ik dus nog wel begrijpen, maar geen planten en bomen...? Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand werkelijk gelooft dat bomen leven. Of ja... in ieder geval, gevoel hebben dan.

Wat vinden jullie? Kan je er iets bij voorstellen of vind je 't gewoon onnozel? Zijn fruitariërs per definitie eetgestoord, in de zin van 'altijd met voeding bezig zijn'? En zou 't gezond kunnen zijn of zou je je lichaam sowieso tekort doen als je alleen nog maar fruit en noten at?

Niet dat ik van plan ben om 'n fruitariër te worden hoor, maar ben 'ns benieuwd of er mensen zijn die 't niet vreemd vinden.

Edit: volgens mij hoort dit op L&G
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2007, 19:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Whaha, als ik fruitarier word, kan ik helemaal niks meer eten. Ik ben namelijk allergies voor veel fruit en noten.

Maar goed, ik vind het nogal idioot. Ik ben dus allergies voor veel dingen en ik vind het irritant als mensen veel dingen per se niet willen eten. Ik eet gewoon wat ik lekker vind of nodig. Wat er dus op neerkomt dat ik vrij weinig vlees eet, maar ik doe niet moeilijk als ergens al vlees inzit of iets dergelijks. Ik vind het al lastig genoeg om aan anderen uit te moeten leggen wat ik wel/niet mag eten, dus ik ga mezelf niet nog meer beperkingen opleggen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 20:15
Verwijderd
Mag je dan wel in een huis wonen waar hout in verwerkt is?
Waar maken ze tafels/stoelen van?
Aanstekers ipv lucifers?

Ik vind het wel heel ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 20:49
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik moest meteen aan het stukje uit Notting Hill denken. William gaat dan met allerlei vrouwen daten en dan komt er een vrouw voorbij die 'fruitarian' is. Ze eet geen wortels want die zouden zijn vermoord. Maar ze at idd wel vruchten e.d., maar alleen die al op de grond zijn gevallen en dus niet geplukt zijn.

Fruit en noten zijn lekker, maar alleen dat eten, kan niet goed zijn. Ik ben geen voorstander van jezelf beperkingen opleggen, dus ook niet qua voedsel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 21:30
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik kan me ook héél veel dingen niet voorstellen, maar dat zou me eerder onnozel maken dan een dergelijke mening hebben, niet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 21:30
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Wat een eenzijdig dieet, en wat een eenzijdige kijk op 'bedoeld om te eten'... als dat al bestaat.

Het lijkt me heel moeilijk. Als je het niet uit overtuiging doet, lijkt het me zeer moeilijk vol te houden. Als je het wél uit overtuiging doet heb je een groot probleem, omdat je het principe 'niets met gevoel pijn doen' onmogelijk overal kunt toepassen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 21:41
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 04-08-2007 @ 20:15 :
Mag je dan wel in een huis wonen waar hout in verwerkt is?
Waar maken ze tafels/stoelen van?
Aanstekers ipv lucifers?
Hey verrek, je hebt gelijk. Was niet eens bij me opgekomen allemaal.

Als je 't zo bekijkt, kun je eigenlijk onmogelijk als 'n 'echte' fruitariër leven. Of je moet al heel primitief in 'n woud willen gaan wonen...
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 21:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AzN schreef op 04-08-2007 @ 19:44 :
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand werkelijk gelooft dat bomen leven. Of ja... in ieder geval, gevoel hebben dan.
Paar jaar geleden zeiden ze precies hetzelfde over vissen...

En ontopic: Ik vind het niet vreemder dan vegetariërs/veganisten.
Die vind ik overigens wél vreemd.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 22:07
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-08-2007 @ 21:50 :
Paar jaar geleden zeiden ze precies hetzelfde over vissen...
Ik begrijp wat je probeert te zeggen, ik leg 't mss verkeerd uit.

Ik weet dat bomen en planten leven, maar 't lijkt me sterk dat ze pijn kunnen voelen. Die kans bestaat wel, dat wel...
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 22:11
AmusedDuck
Avatar van AmusedDuck
AmusedDuck is offline
Citaat:
Flijn schreef op 04-08-2007 @ 21:30 :
Het lijkt me heel moeilijk. Als je het niet uit overtuiging doet, lijkt het me zeer moeilijk vol te houden. Als je het wél uit overtuiging doet heb je een groot probleem, omdat je het principe 'niets met gevoel pijn doen' onmogelijk overal kunt toepassen.
Dat is ook wat ik dacht..
__________________
Hier had uw advertentie kunnen staan..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 00:43
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Eten ze dan ook geen aardappels, dus?

Ik zou echt honger lijden
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 01:58
Verwijderd
Dan ga je echt dood
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 09:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Volgens mij mis je dan erg veel voedingsstoffen en moet je als een gek de ontbrekende vitamines etc. gaan compenseren
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 16:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
AzN schreef op 04-08-2007 @ 19:44 :
Fruitariërs eten dan ook geen planten, bomen etcetera.,
Wie de fuck eet bomen?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 16:26
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Juice schreef op 05-08-2007 @ 16:17 :
Wie de fuck eet bomen?
Zoethoutliefhebbers?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 16:49
Verwijderd
en rooibostheedrinkers! en aziaten want die eten bamboe.

Maargoed, ontopic. Ik vind dat fruitariërs te ver gaan en een irreëel wereldbeeld hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 23:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
AzN schreef op 05-08-2007 @ 16:26 :
Zoethoutliefhebbers?
Dat zijn takjes. Ik heb nog nooit iemand een boom zien opeten.

Volgens deze beschrijving hebben fruitariërs inderdaad een irreëel wereldbeeld, want geen enkel natuurverschijnsel heeft de functie opgegeten te worden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 21:12
fromBALKAN :D
Citaat:
Lisaaah schreef op 05-08-2007 @ 01:58 :
Dan ga je echt dood
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2007, 21:23
Mara
Mara is offline
Hoezo is alleen de vrucht 'bedoeld om op te eten'? Wat is de norm voor 'bedoeld zijn om op te eten'? Als het argument is 'dat is natuurlijk', alle andere dieren eten dat ook niet hoor. Die eten ook gewoon van de planten/bomen of andere dieren. Er is geen enkel dier wat braaf wacht tot het vruchtje van de boom af dondert.

In mijn ogen dus écht onzin.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 05-08-2007 @ 23:56 :
Dat zijn takjes. Ik heb nog nooit iemand een boom zien opeten.
ik dacht dat eetbare deel van de zoethoutboom, de wortels waren
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 10:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-08-2007 @ 10:29 :
ik dacht dat eetbare deel van de zoethoutboom, de wortels waren
Volgens Wikipedia wel ja, je eet de wortelstok.
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 12:44
Verwijderd
Citaat:
AzN schreef op 04-08-2007 @ 22:07 :
Ik begrijp wat je probeert te zeggen, ik leg 't mss verkeerd uit.

Ik weet dat bomen en planten leven, maar 't lijkt me sterk dat ze pijn kunnen voelen. Die kans bestaat wel, dat wel...
planten kunnen stress voelen. maar of je dat letterlijk kan vertalen naar 'pijn', is maar de vraag. maar goed, hetzelfd geldt voor vissen, schaaldieren, etc.


als mensen het idee dat ze lijden in de wereld brengen door te leven erg vinden, moeten ze maar Breatharian worden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 05-08-2007 @ 16:49 :
en rooibostheedrinkers! en aziaten want die eten bamboe.
bamboe is gras. en wat je eet zijn de jonge scheuten, niet echt goed voor de plant dus.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 12:57
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Volgens mij zijn vruchten 'bedoeld om te eten', omdat de plant/boom graag wilt dat vogels ervan eten, omdat de zaadjes dan op de grond vallen. Hierdoor kunnen er weer nieuwe planten/bomen groeien.
(zoiets staat mij bij van biologie?)

Echter, als een mens een vrucht eet, gaat dit niet op, want wij gooien onze pitjes netjes in de vuilnisbak
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 14:03
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-08-2007 @ 12:57 :
Volgens mij zijn vruchten 'bedoeld om te eten', omdat de plant/boom graag wilt dat vogels ervan eten, omdat de zaadjes dan op de grond vallen. Hierdoor kunnen er weer nieuwe planten/bomen groeien.
(zoiets staat mij bij van biologie?)

Echter, als een mens een vrucht eet, gaat dit niet op, want wij gooien onze pitjes netjes in de vuilnisbak
Eigenlijk is dat vruchtvlees om kiemen van de zaden tegen de gaan, maargoed zodra dat vruchtvlees weg is gegeten en vogels de zaadjes op de grond hebben gedropt moeten ze toch weer kiemen dus ehh die beesten maken het dus eigenlijk juist mooi rond ofzo.

Ik ben het verder met Sarah eens trouwens, ik vind het te ver gaan. Bovendien kan het inderdaad nooit gezond zijn.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2007, 10:22
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-08-2007 @ 21:23 :
Hoezo is alleen de vrucht 'bedoeld om op te eten'? Wat is de norm voor 'bedoeld zijn om op te eten'? Als het argument is 'dat is natuurlijk', alle andere dieren eten dat ook niet hoor. Die eten ook gewoon van de planten/bomen of andere dieren. Er is geen enkel dier wat braaf wacht tot het vruchtje van de boom af dondert.

In mijn ogen dus écht onzin.
Uhuh, genetische manipulatie is in zekere zin ook natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 12:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-08-2007 @ 16:49 :
en rooibostheedrinkers! en aziaten want die eten bamboe.
En panda's.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 14:30
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
In hetzelfde straatje als je druk maken om andermans dieet.
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 19:15
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Ik vind het enorme onzin.

Citaat:
*Juliah* schreef op 04-08-2007 @ 20:49 :
Ik moest meteen aan het stukje uit Notting Hill denken. William gaat dan met allerlei vrouwen daten en dan komt er een vrouw voorbij die 'fruitarian' is. Ze eet geen wortels want die zouden zijn vermoord. Maar ze at idd wel vruchten e.d., maar alleen die al op de grond zijn gevallen en dus niet geplukt zijn.
Da's ook het eerste waar ik aan dacht.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 14:52
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
iemand heeft dat gewoon als grap de wereld in geholpen en zit nu te kijken naar hoe mensen het serieus gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 19:04
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Belachelijk.
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 23:12
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 04-08-2007 @ 20:49 :
Ik moest meteen aan het stukje uit Notting Hill denken. William gaat dan met allerlei vrouwen daten en dan komt er een vrouw voorbij die 'fruitarian' is. Ze eet geen wortels want die zouden zijn vermoord. Maar ze at idd wel vruchten e.d., maar alleen die al op de grond zijn gevallen en dus niet geplukt zijn.
Ja ik ook, prachtig. <3
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 09:12
dennis018
dennis018 is offline
ik vind dit totaal gestoord
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:42
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
We weten dat het fenomeen 'fruitariër' bestaat, maar wie kent er daadwerkelijk iemand die puur op noten en vruchten leeft?
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 13:10
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
M'n ouders hebben een kennis die alleen zaden e.d. eet, maar of dat een psychische stoornis is of een extreme overtuiging, weet ik niet.
Ze schrijft kookboeken...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 23:02
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Ik denk dat ze gestoord zijn.. Zij staan dus echt helemaal onderaan de voedselketen.
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2007, 15:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Is fruit in beginsel niet eten voor insecten?

__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:42
MH
Avatar van MH
MH is offline
Wordt nog lastiger als je ook nog tegen niet-organische producten bent. Of moet je dan een huis van wortels en knollen bouwen? Lijkt me meer de Sonja-Bakkerversie van Hans en Grietje...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:54
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Lijkt me niet dat je zoiets lang volhoudt zonder flinke suppletie.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 01:10
Verwijderd
ziek...

pleeg dan gewoon meteen zelfmoord, dan hebben wél intelligente mensen ook geen last van dit soort debiliteit
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 09:54
dennis018
dennis018 is offline
dit is gewoon totaal gestoord, mensen moeten toch eten om te leven?
dieren eten toch ook elkaar om te overleven? zo is de natuur gewoon gemaakt.. dits puur gestoord
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 10:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 21-08-2007 @ 01:10 :
ziek...

pleeg dan gewoon meteen zelfmoord, dan hebben wél intelligente mensen ook geen last van dit soort debiliteit
Heb je er last van dan, dat mensen zo willen eten?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 13:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 21-08-2007 @ 09:54 :
dit is gewoon totaal gestoord, mensen moeten toch eten om te leven?
dieren eten toch ook elkaar om te overleven? zo is de natuur gewoon gemaakt.. dits puur gestoord
De natuur is niet gemaakt. Bovendien heb ik nog nooit een koe een paard op zien eten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 13:38
MH
Avatar van MH
MH is offline
Nouja, hoe de natuur dan ook volgens jouw levensovertuiging tot stand is gekomen...
Ik heb gisteren anders wel mijn parttimekat een kikker zien verorberen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 21-08-2007 @ 10:07 :
Heb je er last van dan, dat mensen zo willen eten?
ja. het feit dat dat soort mensen zuurstof verspillen om te gebruiken voor zulke onzin is mij tot last
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 19:12
Wazigheid
Wazigheid is offline
Zelf ben ik al m'n leven lang vegetarisch, hoewel ik afentoe vis eet (nee ik ben niet echt vegetarisch meer, ik weet het - geen comentaar )

En je kunt natuurlijk niet weten of je groeten/fruit niet ontzettend veel pijn doet als je ze plukt. Ze gaan immers wel dood (net als dieren en mensen kunnen ze leven en sterven, dus daar is wel een overeenkomst - pijn hebben iets wat volgens mijn gevoel tussen leven en dood in ligt)
Maar ik vraag me toch echt af of het gezond is? krijg je wel alle vitamines enz. binnen?

Maar och, als ze zich er goed bij voelen, tja, dan kan ik er niet mee zitten, het is hun keuze, ze zitten er verder niemand mee in de weg!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 19:20
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Wazigheid schreef op 21-08-2007 @ 19:12 :

En je kunt natuurlijk niet weten of je groeten/fruit niet ontzettend veel pijn doet als je ze plukt. Ze gaan immers wel dood (net als dieren en mensen kunnen ze leven en sterven, dus daar is wel een overeenkomst - pijn hebben iets wat volgens mijn gevoel tussen leven en dood in ligt)
Nou, planten hebben voor zover ik weet nog steeds geen hersenen en zenuwstelsel, dus is er geen reden aan te nemen dat ze wél pijn voelen.

beta-mensen kunnen dit vast helemaal uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 01:09
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 21-08-2007 @ 13:38 :
Nouja, hoe de natuur dan ook volgens jouw levensovertuiging tot stand is gekomen...
Ik heb gisteren anders wel mijn parttimekat een kikker zien verorberen.
Is je kat de helft van de tijd een hond, of is ie slechts part-time bij jou?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 02:00
MH
Avatar van MH
MH is offline
Het is niet mijn kat, op een kamer van 17m² is het (helaas) lastig huisdieren houden. Maar sinds ik hier in jan.06 ben komen wonen, komen er wel katten bij mij aan de tuindeur. De eerste was wel na drie maanden weg, toen ik 'm, nadat ik zonder duidelijke aanleiding werd gekrabd, letterlijk eruit geschopt had. De tweede komt af en toe, maar beperkt zich tegenwoordig vooral tot de tuin. Maarja, als in het najaar de radiator weer staat te loeien...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 12:48
clear
clear is offline
Pff ik zou dat een weekje volhouden denk ik. Langer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Psychologie Erfenis van een eetstoornis
Verwijderd
48 25-11-2005 19:18
Levensbeschouwing & Filosofie de islam en het omgaan met dieren en milieu
CraigDavid
22 14-08-2005 11:38
Seksualiteit Voor de meiden/jonge vrouwen...
Shitonya
96 29-06-2004 02:55
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 19:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.