Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2007, 08:39
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hoi!

Kom je vaak in de bibliotheek? Hoeveel boeken neem je dan mee? Lees je ze allemaal? Leen je vaak maar breng je ze ook weer ongelezen terug? Vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2007, 08:41
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
TS begint:

Zelf ging ik vroeger standaard elke vrijdag naar de bibliotheek toe, haalde dan acht boeken en las die dan in het weekend allemaal uit. Dat is een stuk minder geworden sinds die bieb gesloten is en ik naar een andere locatie moet, maar de laatste tijd leen en lees ik weer meer.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 09:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Sinds ik in Rotterdam woon ga ik niet meer omdat ik geen lid ben. Bij mijn ouders (en zeker toen ik jonger was) ging ik regelmatig, hoewel met vlagen. Op een moment kwam de bieb naar het begin van onze straat dus dat was echt ideaal. Alleen de bieb was nogal klein, dus ik heb best wel een redelijk deel van de kinder/jeugtboeken die er waren gelezen.
Maar omdat hij zo klein was hadden ze lang niet alles wat ik wilde lezen dus ben ik boeken gaan kopen. Je kon ze wel opvragen, maar dat duurde me gewoon te lang. Ondertussen heb ik al een aardige hoeveelheid boeken zelf en ik ben eigenlijk in dat kopen blijven hangen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 09:53
Krynn
Krynn is offline
Ik kom redelijk vaak in de universiteitsbibliotheek, maar da's dan om te studeren en om artikelen te kopiëren voor bepaalde vakken. De reguliere bieb heb ik al jaren niet meer van binnen gezien...eigenlijk een beetje het verhaal dat Ieke vertelt: tot m'n twaalfde heb ik de dorpsbieb leeggelezen. Ik was nooit te laat. Als ik boeken leuk vond waren ze binnen 3 dagen uit, als ik ze niet leuk vond waren ze met 1 dag terug zodat ik een nieuwe kon halen.

Op de middelbare school haalde ik m'n boeken steeds meer in de stad. Daar zat een vrij grote bieb op een kwartiertje lopen van school. Ze hadden daar alleen niet altijd de boeken die ik op dat moment wilde lezen. Zo heb ik de Slegte ontdekt. Toen ik daar ging werken, kon ik de boeken die ik tegenkwam met opruimen in een leenschrift schrijven en thuis lezen. Exit bibliotheek.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:51
Verwijderd
Ik ga hier regelmatig naar de bieb. Ik leen er boeken, maar ga er ook toe om te studeren in een studeerkamertje met prachtig uitzicht
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 17:36
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Als kind ging ik heel regelmatig naar de bibliotheek. Dan haalde ik een boel boeken, die ik altijd op tijd inleverde. Op een gegeven moment was ik door de jeugdboeken heen. Gelukkig op een moment dat ik zelf al meer boeken voor volwassenen wilde lezen. Een paar jaar later ging ik naar een grotere bibliotheek.
Toen ik 18 werd, heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik ben lid geworden in de stad waar ik studeer. In die bibliotheek kom ik nauwelijks. Meestal ga ik in het weekend, want dan ben ik toch bij mijn ouders, naar de grote bibliotheek.
Verder ga ik regelmatig naar de universiteitsbibliotheek. Daar haal ik meestal geen fictie, maar grote stapels studieboeken.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 18:36
Verwijderd
Ik ga best vaak naar de bieb, iig 1 keer in de week, soms 2 keer. Meestal neem ik 7 of 8 boeken mee. Soms lees ik ze wel allemaal uit, maar soms lever ik sommige boeken ook weer in. Omdat ze tegenvallen of omdat ik er gewoon geen tijd voor heb om ze te lezen. Ik lees heel veel verschillende soorten boeken en soms neem ik iets mee wat toch niet echt iets voor mij is. Boeken zelf kopen gaat een beetje boven mijn budget.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 20:46
Verwijderd
Ik ga eigenlijk nooit meer naar de bieb, ben ook geen lid meer. Vroeger wel ontzettend veel boeken geleend altijd. Nu koop ik ze
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 21:07
Verwijderd
Ik kom redelijk vaak in de bibliotheek. Ik vind het soms gewoon alleen al fijn om daar rond te lopen en mensen te kijken. Kijken welke mensen welke boeken pakken. Tegenwoordig leen ik niet meer negen boeken tegelijk. Dit simpelweg omdat ik altijd alles te laat inlever en dat ik al weet ik hoe vaak meer dan tien euro boete in één keer heb gehad. Zonde. Vroeger kwam ik ook al vaak in de bibliotheek. Ik wist precies welke kaften ik al kende, wat ik al een keer had bekeken, wat me wel en wat me niet een leuk boek leek. Toen ik naar de middelbareschool ging ben ik een hele tijd niet zo veel in de biblotheek geweest. Ik wist niet waar ik mijn boeken moest zoeken: jeugd of volwassen. Nu ben ik daar wel weer wat meer thuis gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 15:50
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik kom tegenwoordig nooit meer in de bibliotheek. Betwijfel zelfs of mijn pasje nog wel geldig is...
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 20:39
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Vroeger kwam ik heel vaak in de bieb, maar tegenwoordig ook nooit meer. Ben er ook geen lid meer van. Ik koop mijn boeken tegenwoordig
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 22:37
niña
Avatar van niña
niña is offline
Toen ik meer tijd had en minder leven kwam ik wel elke twee weken in de bieb. Als ik leuke boeken vond nam ik er dan tien (het maximale aantal) uit. Zeker als ik niet naar de wijksbieb ging maar de centrale, die zes verdiepingen had en dus extra speciaal.

Tegenwoordig heb ik er helaas te weinig tijd voor en kom ik er zo eens in de vier weken, de centrale omdat ik een ov heb Ik schiet door naar de derde verdieping voor Engels en hoop dat mijn vervolgen er zijn. Daar ligt dus vooral het aantal aan van wat ik uitleen. Als ik alles op mijn lijstje vind zijn het acht en zal ik thuis moeten verlengen omdat ik niet alles in vier weken uitkrijg. Anders zijn het er maar drie of vier. Ik neem altijd wel iets uit, anders is er een groot gevoel van teleurstelling en frustratie. Naar de bieb is ook nog steeds een uitje voor me waar ik tijd voor neem
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 13:41
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
ik ga naar de bieb, neem wat boeken mee, lees ze, vergeet dat ik ze heb en betaal vervolgens elke keer minstens 10 euro boete.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 22:07
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
lang in bibliotheken zijn is fijn ja. ik verleng mijn boeken het liefst 3 keer om ze dan ongelezen terug te brengen en de keer daarna ze weer op te zoeken en alsnog te lezen. dan "ken" ik ze alvast. ik haal trouwens zelden echte leesboeken uit de bieb, meer informatieve ed.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 23:36
Verwijderd
Vage shit, zwart wit
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 00:27
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Ik ga regelmatig naar de centrale bibliotheek in Rotterdam vooral omdat ze er schoolboeken hebben maar ook een zeer rijk assortiment aan thrillers en mysterieuze verhalen! Vaak ga ik er ook om er huiswerk te maken en gewoon even door boeken snuffen en dergelijke, is heerlijk stil en kan me er wel goed ontspannen. Soms is de bieb zo groot dat ik besef van tijd kwijtraak en voor ik het weet de bieb al gaat sluiten, de bieb heeft maar liefst 8 verdiepingen ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 12:13
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Tot enkele jaren geleden ging ik vrijwel wekelijks naar de bieb, nu ben ik niet eens lid meer. Het betrof een dorpsbiblioteek (enkel een begane grond). Zolang je kind bent heb je daar genoeg aan, maar wordt je ouder dan ontdek je meer en meer dat ze slechts van alles een beetje heeft en daardoor weinig te bieden heeft.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 20:13
Perfectly Still
Avatar van Perfectly Still
Perfectly Still is offline
Toen ik nog in Haarlem woonde kwam ik best vaak in de bibliotheek, meestal een paar keer per week. Vaak om boeken of cd's te halen, maar ook om te studeren of gewoon om daar te zitten. Sinds ik in een andere stad woon is dit veel minder geworden, ik heb wel een biebpas maar ik vind die bibliotheek hier niet zo geweldig. Ze hebben wel veel en het is er supermodern maar er hangt niet echt veel sfeer. Bovendien koop ik boeken nu meestal en heb genoeg boeken die ik nog moet lezen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2007, 14:39
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Op de basisschool ging ik iedere maand wel een aantal boeken halen op de fiets, jeugdboeken. Precies op de laatste datum bracht ik ze altijd terug, dan nam ik weer nieuwe boeken mee. Er zaten ook periode tussen waarin ik een paar maanden niet las. Sinds afgelopen jaar lees ik weer regelmatig.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 22:09
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Op de basisschool ging ik elke week en nam ik acht boeken mee. Die ik ook vaak allemaal nog las ook. Op de middelbare school ging ik één keer in de drie weken. Sinds internet en adsl ben ik wel beduidend minder gaan lezen, maar ik lees nog steeds. Nu meer voor mijn studie (letterkundevakken) dus ik ga nog wel geregeld naar de bieb, ook wel voor gewone boeken die ik lees in mijn vrije tijd, maar dat doe ik vaak in de zomervakantie.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 19:15
Zozozo
Zozozo is offline
Kwam er vaak voor jeugdboeken, tegenwoordig eigenlijk nog zelden, wat vooral komt omdat het aanbod vooral bestaat uit Bouqetreeks-boekjes en slappe thrillers. Mja, dat heb je al snel met zo'n kleine bibliotheek. En als ik er wat haal, lever ik het boek 50% van de tijd te laat in, maar dat is gewoon mijn eigen luiheid
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 19:42
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
ik was laatst eindelijk in de bibliotheek (4,70 boete per boek) en toen wilde de flamboyante homoseksueel achter de balie ineens met me praten in plaats van afkeurend naar me kijken ! ik vond het een beetje eng maar hij vond allemaal dingen die ik ook vond dus het ging wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 10:34
tineke_88
tineke_88 is offline
Ik kom nog wel in de bieb. Vroeger veel meer, had alles in een weekend uit, had ook nooit boetes. Nu ben ik nog steeds lid, maar heb wel eens boetes. Ik haal altijd het maximum aantal boeken. Heb er nu toch veel minder tijd voor en dat is wel jammer. Ik lees zo'n beetje alles. Ondertussen zit ik ook op bookcrossing en dan zit er af en toe een boek in de brievenbus. Ook leen ik veel van andere mensen. Leve de mensen die lid zijn van ECI en nooit wat bestellen! Gisteren bij mijn beppe weer twee leuke boeken gezien, die ik binnenkort ga lezen. Verder koop ik ook boeken die ik dan eerst weer aan een ander opdring (mijn poging om mensen ook een beetje literatuur te laten lezen in plaats van bouquetromannetjes). Mijn streven is om, als ik later een echte woning heb, een kamer in te richten als echte bibliotheek. Met een luie stoel, heel veel boekenkasten met boeken en zo'n laddertje. Heerlijk!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 08:24
Verwijderd
Vroeger ging ik elke week naar de busbieb en naar de schoolbieb en soms nog naar de wijkbieb...leende elke week een boek of tien, die allemaal uitgingen. Tegenwoordig ga ik maar heel af en toe naar de bieb, neem dan tien boeken mee (meer mag niet), verleng die tig keer en breng ze dan weer terug (helft gelezen/helft ongelezen). Meestal zitten er maar een paar leesboeken bij.

Citaat:
Mijn streven is om, als ik later een echte woning heb, een kamer in te richten als echte bibliotheek. Met een luie stoel, heel veel boekenkasten met boeken en zo'n laddertje. Heerlijk!
Dat is ook mijn streven. (En vast van veel meer mensen. )
Zodra ik er de ruimte en het geld voor heb wil ik ook weer meer boeken gaan kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 15:13
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Vage shit, zwart wit
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2007, 19:37
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik ga om de 3 weken naar de bieb. Dat is voor het brengen en ophalen van me boeken. Vroeger op de middelbare school ging ik elke vrijdag en woensdag. Maar omdat ik bijna geen tijd meer heb ga ik eens in de 3 weken dus je kunt zeggen 1 keer per maand.
Ik leen meestal 8 boeken waarvan ik 6 uitlees en 2 half half gelezen.

Meestal neem ik 1 leesboek en de rest informatieve boeken, omdat ik heel lang over doet d.m.v gebrek aan tijd om 1 dik leesboek uit te lezen. Vaak breng ik dan al die informatieve boeken in en verleng ik de leesboek.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De toekomst van de bibliotheek
Balance
41 06-09-2010 17:17
Software & Hardware Joepie: iPod bibliotheek overzetten!
East
5 05-03-2009 14:54
Verhalen & Gedichten Jóuw bibliotheek
Verwijderd
20 27-11-2007 17:26
Algemene schoolzaken bibliotheek voor studieboeken??
lela
4 20-09-2005 19:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bibliotheek leent behalve boeken ook homo's, zigeuners en islamieten uit.
Hydrogen
95 14-09-2005 19:22
Levensbeschouwing & Filosofie De bibliotheek van Babel
NERD
12 22-08-2002 23:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.