Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2007, 19:13
strontkind
strontkind is offline
iemand al geweest? ervaringen?
ik ben er gisteravond heen geweest!
Spoiler
Oud 10-12-2007, 19:22
Lilium
Lilium is offline
Nou, wat je spoiler betreft: dit is een verfilming van drie boeken van Pullmann. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/His_Dark_Materials
Oud 10-12-2007, 19:59
Verwijderd
dat was al een tijdje bekend dat het trilogy was, de 2de film is in 2009 alweer klaar
nog niet gezien kijk hem wel als die uit is op dvd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 04:23
Marcade
Marcade is offline
Ik heb hem een paar dagen terug gezien, maar, zoals sommige reviews ook zeggen: Het lijkt wel of er veel geld is gestoken in acteurs en in effects en bijna geen geld gegeven aan de scriptwriters. Wat een enorme plotholes en wat word het verhaal bar slecht verteld.

Met als toppunt inderdaad een open einde zo groot als ik-weet-niet-wat.

Heel erg teleurstellend.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 16:24
botulismf
botulismf is offline
En toch wil ik hem zien, slechte reviews of niet.
Oud 11-12-2007, 17:41
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ben het geheel met Marcade eens
Oud 11-12-2007, 20:14
Kitten
Kitten is offline
Ik vond het een amuzant verhaal. Net terug van de film, heerlijk vermaakt. Plotholes kunnen me geen donder schelen.
Oud 11-12-2007, 20:18
foefighter
foefighter is offline
ik vond het al zo bekend voorkomen :/ maar ik heb dus die boeken ervan gelezen
Oud 12-12-2007, 01:54
Dexter_M
Dexter_M is offline
ben best benieuwd naar deze film vanwege alle controversie in amerika die er is bij de christelijke gemeenschap
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 09:27
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ben best benieuwd naar deze film vanwege alle controversie in amerika die er is bij de christelijke gemeenschap
Das een positieve instelling, zo blijf je benieuwd

En je kunt trouwens ook een plothole loze film maken zonder geld in scriptwriters te steken
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 15:20
Krynn
Krynn is offline
Vond de boeken fantastisch, heb ze nog redelijk in m'n hoofd zitten, dus met de plotgaten zal het dan wel meevallen...of niet?
Oud 13-12-2007, 14:49
Verwijderd
Zo te horen een film die je op DVD kijkt zodra deeltje twee in de bios komt.

Vond ik bij LOTR ook zo frusty
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:05
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ach zo'n film is voor het verhaal driewerf kut maar voor de sfeer geweldig en ik ga bij deze film voor het laatste dan is het leuk om te zien
Oud 13-12-2007, 19:12
botulismf
botulismf is offline
Idd, en dan vooral gaaf om in de bioscoop te zien, lijkt mij wel indrukwekkend. Wat doe jij zaterdag?
Oud 13-12-2007, 19:43
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ligt eraan wat jij zaterdag doet
Oud 13-12-2007, 21:57
Boebsie
Boebsie is offline
Niet getreurd Tonsillitis als je tacobell en nacho's mannetje niet kan gaan wij toch gewoon gezellig met ze twee, Rotti en bami is toch lekkerder!

Ben morge vrij dus ga lekker vroeg in me eentje dan is het rustig in de bios. Even heerlijk verdwijnen in fantasy.....yeah baby!
Dit is zo een film die je eigenlijk alleen in Tuschinski mag zien met een warm drankje, popcorn en een uitgemergelde crackhoer die je heerlijk afzuigt. Helaas mag je geen waar van buitenaf mee naar binnen nemen dus dat van die hoer gaat niet door

Maar goed genoeg flauwe grappen, ik laat morge nog wel weten wat ik van dit fantasy reisje vond.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Niet getreurd Tonsillitis als je tacobell en nacho's mannetje niet kan gaan wij toch gewoon gezellig met ze twee, Rotti en bami is toch lekkerder!

Ben morge vrij dus ga lekker vroeg in me eentje dan is het rustig in de bios. Even heerlijk verdwijnen in fantasy.....yeah baby!
Dit is zo een film die je eigenlijk alleen in Tuschinski mag zien met een warm drankje, popcorn en een uitgemergelde crackhoer die je heerlijk afzuigt. Helaas mag je geen waar van buitenaf mee naar binnen nemen dus dat van die hoer gaat niet door

Maar goed genoeg flauwe grappen, ik laat morge nog wel weten wat ik van dit fantasy reisje vond.
Een matige post in een matig topic over een nog matigere (ronduit slechte) film, beter haal je je verloren straat punten weer snel omhoog met een mooi reply, want ik zie hier een David Hasselhof in zijn Baywatch hoogtij dagen aftakelen naar een David Hasselhof bezopen op de grond huilend voor het oog van zijn dochters. Geen schoudervulling of laarzen die je dan nog kunnen redden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 11:51
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:

rotti en bami als je mij als gerecht zou willen omschrijven zou je toch eerder richting boerenkoolstamppot met duitse braadworst moeten denken.

en een uitgemergelde crackhoer ben ik ook al niet dus ik moet je teleurstellen, ik ga liever gewoon met mijn vriend.
Oud 14-12-2007, 15:23
botulismf
botulismf is offline
Spaanse pepers zijn heter dan Surinaamse aardappelwraps, Boebsie.
Oud 14-12-2007, 18:27
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Een matige post in een matig topic over een nog matigere (ronduit slechte) film, beter haal je je verloren straat punten weer snel omhoog met een mooi reply, want ik zie hier een David Hasselhof in zijn Baywatch hoogtij dagen aftakelen naar een David Hasselhof bezopen op de grond huilend voor het oog van zijn dochters. Geen schoudervulling of laarzen die je dan nog kunnen redden.
MUHAHAHAHAHAHAHAH met zulke meesterlijke reply's nodig je mij eigenlijk uit om matig te blijven posten

Ontopic: Film was idd zoals idereen hier zegt! Zeer matig uitgewerkt, maar de sfeer is wel heeeeeel vet en fantasy zoals het moet, je weet tok...!!!!!!!! Dus Tons voor de sfeer gaan met die spaanse peper van je, maar het is echt jammer dat deze film niet veel beter is uitgewerkt. Je voelt totaal geen binding met de personages, terwijl ze opzichzelf best cool kunnen zijn. Die film had buiten die heerlijke sfeer geen verhaal, emotie en gevoel en dat is erg jammer. Het is vreemd want opzich was het niet eens slecht geacteerd..., het zit gewoon allemaal niet zo lekker in elkaar en de spanning wordt heel vlak opgebouwd, maar goed....

Die shit was oke!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 20:52
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
met nicole kidman is het ook bijkans onmogelijk om enige binding te voelen.
Oud 14-12-2007, 22:30
niña
niña is offline
Het zag er mooi uit. Maar dingen die veranderd waren zonder reden en inderdaad echt vreselijk hak op de tak. Maar toch wil ik wel in die wereld wonen <3
Oud 15-12-2007, 14:37
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Maar toch wil ik wel in die wereld wonen <3
Yeaahhh me 2, het is zo gezellig daar!

Ik zou een wolfen matie willen hebben net als nachtogen die bij FitzChevalric hoort van die boeken van Robin hobb Die boeken hebben trouwens verdacht veel van deze film hmmm......Alleen is Robin hobb wel echt een "high fantasy" schrijver.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 00:59
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ik heb hem een paar dagen terug gezien, maar, zoals sommige reviews ook zeggen: Het lijkt wel of er veel geld is gestoken in acteurs en in effects en bijna geen geld gegeven aan de scriptwriters. Wat een enorme plotholes en wat word het verhaal bar slecht verteld.

Met als toppunt inderdaad een open einde zo groot als ik-weet-niet-wat.

Heel erg teleurstellend.
Nou heb ik de boeken een tijdje terug gelezen, maar wat ik me ervan kan herinneren zitten er in het boek al een aantal plotholes... gewoon niet alles wordt verklaard, maar gebeurd gewoon...

En het boek zelf eindigd ook vrolijk met een gigantisch open einde...
maar wees eerlijk... LotR deeltje 1 was eigenlijk ook een teleurstelling qua einde... bij deze film wordt er voor 't einde teminste nog wat bereikt
Oud 16-12-2007, 09:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
En het boek zelf eindigd ook vrolijk met een gigantisch open einde...
maar wees eerlijk... LotR deeltje 1 was eigenlijk ook een teleurstelling qua einde..
misschien omdat het beiden verfilmingen van een boek zijn
Oud 16-12-2007, 14:20
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
misschien omdat het beiden verfilmingen van een boek zijn [afbeelding]
Dat zeg ik, daarom is 't een beetje non-arguement om te klagen over het einde van een boekverfilming
Oud 16-12-2007, 17:56
botulismf
botulismf is offline
Zeker als ook de film geen op zichzelf staand ding is, maar een eerste deel van een trilogie. Ik vond hem in elk geval gaaf, vond het wel meevallen qua enorm open eind en plotholes en niet kunnen meeleven met personages en het was allemaal prachtig om te zien natuurlijk.
Oud 17-12-2007, 13:03
Klitzy
Klitzy is offline
Ik vond het een hele gave film, zeker die ijsberen zijn dope! Duurt nu alleen wel lang voordat de 2de film uitkomt, eind 2009
Oud 28-12-2007, 11:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Gisteren eindelijk gezien! Ik ben het idd wel eens met alles wat hier eerder werd gezegd. Ik had me er echter al op voorbereid, dus heb me vooral gericht op de mooie beelden en me verder gewoon mee laten slepen!

Ik had in het begin wel een beetje moeite met het verhaal volgen. Je kreeg als kijker wel veel informatie voor de kiezen, en ik volgde niet alles meteen. De boeken heb ik ooit wel gelezen, maar dat is echt lang geleden en weet er eigelijk niets meer van...

Het leukste vond ik de daemonen, wat een geweldig idee Maar goed, dat is iets uit het boek, dus niet een verdienste van de filmmakers.

Ik vond trouwens Lyra wel een beetje irritant maar later werd dat minder.
Oud 30-12-2007, 21:42
Ivoor
Ivoor is offline
Ik snap echtniet wat iedereen er zo teleurstellend vind aan deze film! ik vond hem prachtig gemaakt, onvoorspelbaar, veel verrassende magische momenten, en interessante personages. Alleen het onverwachte open einde was teleurstellend.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 08:40
menniej
menniej is offline
Ik vond hem goed! Oke het einde is wat minder... maar nu is het afwachten.
Ik vond de deamon van Lyra heel snoezig als ze een kat was zag ze echt schattig uit!

Spoiler
Oud 03-01-2008, 15:40
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
het feit dat je daemon je ziel is legt die vraag al wel uit.
Oud 03-01-2008, 23:25
Verwijderd
Kunnen we niet afspreken dat we vanaf nu niet meer reageren in dit topic over een waardeloze film? Ja? Dank jullie wel.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 23:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nee.
Oud 03-01-2008, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Ik wist dat jij zou happen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 11:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik was slaapdronken. Anders zou ik dat nooit gedaan hebben
Oud 04-01-2008, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Ik was slaapdronken. Anders zou ik dat nooit gedaan hebben
Muhahah!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 22:21
AlopiA
AlopiA is offline
Vanaf nu weer braaf ontopic aub

Ik ben net terug en ik heb me prima vermaakt. Vond het echt een leuke film
Iorek is gaaf en Pan is lief
Oud 13-01-2008, 14:33
Verwijderd
waarschijnlijk nog slechter dan die walgelijk film narnia (of was het nardia).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 14:46
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
dude ga eens weg uit dit topic.
Reageren

Regels voor berichten