Oud 25-07-2002, 14:50
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
De zeehondjes...

T Klinkt misschien erg hard. Maar volgens mij is dat beter voor de zeehonden. Kheb verschillende redenen:

1. Er zijn teveel zeehonden, dat is niet goed voor de visstand. Dit alles komt door Lenie 't Hart met haar creche. Er zijn gewoon enkele keren meer zeehonden als 50 jaar geleden, toen de populatie nog volledig natuurlijk was.
2. Door Lenie 't Hart zijn er wel weer veel zeehonden, maar die zijn niet in de natuur groot geworden, en die zijn zwakker en bezitten veel minder natuurlijke afweer.
3. een aantal jaar geleden woedde exact hetzelfde virus onder de zeehonden in de waddenzee. Toen is 50 % besmet, en daarvan overleerde 20 % het. Die 20 %, dat zijn de lichamelijk sterkere beesten. Die beesten hebben over het algemeen betere genen, dus geven ze die door aan de jongen. Ook bouwen ze een natuurlijke afweer op. Die geven de vrouwtjes ook door aan hun jongen dmv bijv. borstvoeding.

Mijns inziens is het dus op den duur beter voor de zeehonden, maar op korte termijn betekent het wel een achteruitgang.

Ben benieuwd wat jullie vinden!
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2002, 17:47
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Kupu schreef:
De zeehondjes...

T Klinkt misschien erg hard. Maar volgens mij is dat beter voor de zeehonden. Kheb verschillende redenen:

1. Er zijn teveel zeehonden, dat is niet goed voor de visstand. Dit alles komt door Lenie 't Hart met haar creche. Er zijn gewoon enkele keren meer zeehonden als 50 jaar geleden, toen de populatie nog volledig natuurlijk was.
2. Door Lenie 't Hart zijn er wel weer veel zeehonden, maar die zijn niet in de natuur groot geworden, en die zijn zwakker en bezitten veel minder natuurlijke afweer.
3. een aantal jaar geleden woedde exact hetzelfde virus onder de zeehonden in de waddenzee. Toen is 50 % besmet, en daarvan overleerde 20 % het. Die 20 %, dat zijn de lichamelijk sterkere beesten. Die beesten hebben over het algemeen betere genen, dus geven ze die door aan de jongen. Ook bouwen ze een natuurlijke afweer op. Die geven de vrouwtjes ook door aan hun jongen dmv bijv. borstvoeding.

Mijns inziens is het dus op den duur beter voor de zeehonden, maar op korte termijn betekent het wel een achteruitgang.

Ben benieuwd wat jullie vinden!
Wat ben jij voor een dierenbeul? Zeehonden zijn verdomme bedreigd, en nou komt er weer zo'n debiel aanzetten van: Uhh, ze zijn er teveel, laat ze maar creperen. Mensen zijn er ook teveel, dus als er iets moet creperen zijn wij het.
Stel dat ze er teveel waren, dan laat je ze nog niet creperen maar verzin je er iets normaals op.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:41
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Wat ben jij voor een dierenbeul? Zeehonden zijn verdomme bedreigd, en nou komt er weer zo'n debiel aanzetten van: Uhh, ze zijn er teveel, laat ze maar creperen. Mensen zijn er ook teveel, dus als er iets moet creperen zijn wij het.
Stel dat ze er teveel waren, dan laat je ze nog niet creperen maar verzin je er iets normaals op.
Take it easy

De diertjes zelf kunnen zich ook wel redden hoor, en tuurlijk misschien sterft er wel een keer een diersoort uit maar is dat niet meer dan natuurlijk? Vaak sterven dieren uit door toe doen van de mens, wat dus onnatuurlijk is.
Ik vind dat de mens zich zo min mogelijk met dieren moeten bemoeien, beestjes redden zich zelf wel, mits ze niet worden tegen gewerkt door de mens op wat voor manier dan ook...
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:50
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
rodina schreef:


Take it easy

De diertjes zelf kunnen zich ook wel redden hoor, en tuurlijk misschien sterft er wel een keer een diersoort uit maar is dat niet meer dan natuurlijk? Vaak sterven dieren uit door toe doen van de mens, wat dus onnatuurlijk is.
Ik vind dat de mens zich zo min mogelijk met dieren moeten bemoeien, beestjes redden zich zelf wel, mits ze niet worden tegen gewerkt door de mens op wat voor manier dan ook...
Ja, mischien zijn er dan wel te veel wah ik nie geloof, dan hoef je ze niet te laten creperen.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:06
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Kupu heeft wel gelijk, omdat er te veel zeehonden zijn kan het virus zich razend snel verspreiden. Lenie t Hart kan nu wel weer stopen met haar zeehondencreche, want ze loop over het strand heen ziet een ziek(zielig)zeehondje en denkt 'DIE GA IK REDDEN!!!' neemt hem mee naar de creche en stopt dat dier vol met chemicalien. Dier is beter ze laat hem weer los (in de natuur was dat beest allang dood gegaan)maar dat dier is wel zwakker. Dus komt er een besmettelijke virus ziekte, dan worden deze dieren het eerst besmet en besmetten zo de gezondere zeehonden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 14:07
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Wat ben jij voor een dierenbeul? Zeehonden zijn verdomme bedreigd, en nou komt er weer zo'n debiel aanzetten van: Uhh, ze zijn er teveel, laat ze maar creperen. Mensen zijn er ook teveel, dus als er iets moet creperen zijn wij het.
Stel dat ze er teveel waren, dan laat je ze nog niet creperen maar verzin je er iets normaals op.
Uitspraak van de burgemeester van Vlieland(waar een grote zeehondenpopulatie in de buurt is): "Je neemt een foto van een jong zielig kijkend zeehondje, je zet daar jou gironummer onder en je hebt binnen de kortste keren een miljoen verdiend."
Dat komt door het soort mensen als jou, die zich laten voorliegen door bijv. Lenie 't Hart. Word wakker!!! Zeehonden zijn niet meer bedreigd, de zeehondenpopulatie in de Nederlandse waddenzee heeft zich volledig hersteld, en naar mijn weten is ie zelfs hoger als eerst.

Tis gewoon beter om een kleinere gezondere populatie zeehonden te hebben... dan zitten ze beter in hun vacht, kunnen meer en / of beter voedsel vangen, hebben betere overlevingskansen, ze hebben geen zorg meer nodig(dus ze hoeven niet meer naar Pieterburen oid) en hun jongen zijn ook weer sterker. Een grotere zwakkere populatie lijdt sneller aan voedselgebrek, ze zien er vaak slechter uit, en hun jongen krijgen met datzelfde probleem te kampen. Bovendien komen er dan mensen zoals Lenie 't Hart die ze gaan oplappen en zo de populatie slecht houden.

Toen ze net met de zeehondencreche begon, was het een goeie zaak. Toen heeft ze ook veel betekend voor de zeehondenpopulatie. Nu is ze overbodig...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 14:12
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
grafiek van zeehondenpopulatie in de Nederlandse Waddenzee uit deze grafiek blijkt wel hoeveel zeehonden er voorheen, en nu zijn in de waddenzee. In 1989 was er een uitbraak van hetzelfde virus. Daarna is de populatie erg sterk gestegen. Daaruit blijkt ook wel dat zo'n ziekte de populatie sterker maakt, mijns insziens.

bron: www.alterra.nl , dit is een nationaal onderzoeksbureau.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:02
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
... en wat voor zeehonden geldt, geldt precies hetzelfde voor dat "korenwolf-gezeur" in limburg
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:37
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
er is hier op 't forum ooit al eens een hele commotie om geweest, omdat het een actie was die iets wat breed was opgezet.

zeehond.tk dat was 't dacht ik
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 09:11
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
Doc schreef:
er is hier op 't forum ooit al eens een hele commotie om geweest, omdat het een actie was die iets wat breed was opgezet.

zeehond.tk dat was 't dacht ik
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:42
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Wat ben jij voor een dierenbeul? Zeehonden zijn verdomme bedreigd, en nou komt er weer zo'n debiel aanzetten van: Uhh, ze zijn er teveel, laat ze maar creperen. Mensen zijn er ook teveel, dus als er iets moet creperen zijn wij het.
Stel dat ze er teveel waren, dan laat je ze nog niet creperen maar verzin je er iets normaals op.
65% van de wereldbevolking crepeert ook, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. En er zijn er ook teveel, dat klopt. Maar wij krijgen geen hulp van derden en die zeehondjes wel. Het enige dat gesuggereerd wordt is om de zeehondjes hun eigen gang te laten gaan en niet meer te helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Soldaten in Uruzgan, hoe denken jullie erover?
ButterFly_v
112 12-01-2010 18:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
De Kantine weerwolfspel #31
twinkebel
500 03-04-2007 20:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti amerikaans...
iceball
452 02-02-2006 17:21
Levensbeschouwing & Filosofie [godsdienstpsychologie] Waarom geloven?
proycon
50 17-06-2005 08:55
Flora & Fauna 'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!'
Dark Psycho
89 18-04-2004 21:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.