Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2009, 19:23
Verwijderd
Beste scholieren en weggebruikers.

Graag wilde ik voor een nieuwe auto kijken. Ik rij nu zo'n 2 jaar rond in een oude bak, en ben toe aan een nieuwe. Omdat ik het geld niet bij een heb om een flinke nieuwe bak onder me kont te schuiven, zit ik me te beraden op het leasen van een auto. Nu weet ik in principe bar weinig van leasen, behalve dat het een soort van contract is waar je maandelijks een bedrag aflost.
Ik heb ook gelezen dat er bijtelling bij zit.
Wat word er bedoeld met deze bijtelling bijv 14%.
Hoe gaat het leasen in zijn totaliteit in zijn werking, want ik zie wel allerlei lease-sites waar mensen auto';s aanbieden voor een lease prijsje (200a300 basispakket) maar nergens staat duidelijk omschreven wat leasen werkelijk is, wat er allemaal bij komt kijken, wat je rechten en plichten zijn.
Dus kan iemand mij meer duidelijkheid verschaffen?

Met vriendelijke groet,

Duikerin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2009, 10:33
Go
Avatar van Go
Go is offline
Als je baas de auto aan je ter beschikking stelt en je rijdt meer dan 500 km privé, dan is er sprake van een bijtelling. Als je hem zelf least, dan heb je hier niet mee te maken. Je hebt twee vormen van leasen: financial lease (een lening die je maandelijks aflost en na afloop van de aflossingstermijn ben jij eigenaar) en operational lease (je sluit ook een onderhoudscontract af en na afloop is de auto niet van jou). De laatste optie lijkt me niet interessant voor jou. Bedenk dus dat je gewoon een auto op afbetaling koopt en je dus een schuld aangaat, waarover je rente betaalt (en meestal behoorlijk veel!). Zet maandelijkse wat geld aan de kant en kijk over een paar jaar maar weer eens of je een acceptabele auto kunt kopen. Dan speel je in ieder geval op safe.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 13:03
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik wil hier ff op reageren, als deze opmerking niet mag dan halen jullie die maar weg.

HOE DOM KUN JE ZIJN om een lening aan te gaan voor een auto. Vaak betaal je ongelofelijk veel rente over het te betalen bedrag. Koop gewoon een auto die je kunt betalen. Kun je dat niet, dan rij je nog even in de auto die je hebt. Deze is namelijk niet kapot (begrijp ik uit je tekst), en koop een nieuwe als je daar geld voor hebt. Wees blij dat je een auto hebt. Je hoeft niet te pimpen met een dure auto, vooral in deze tijd.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Ik wil hier ff op reageren, als deze opmerking niet mag dan halen jullie die maar weg.

HOE DOM KUN JE ZIJN om een lening aan te gaan voor een auto. Vaak betaal je ongelofelijk veel rente over het te betalen bedrag. Koop gewoon een auto die je kunt betalen. Kun je dat niet, dan rij je nog even in de auto die je hebt. Deze is namelijk niet kapot (begrijp ik uit je tekst), en koop een nieuwe als je daar geld voor hebt. Wees blij dat je een auto hebt. Je hoeft niet te pimpen met een dure auto, vooral in deze tijd.
Dat vind ik nu eens een goed advies
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 14:21
Verwijderd
Je plichten zijn vooral betalen. En met rente. Waardoor je voor een auto meer betaalt dan hij waard is.

Ik zou het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 14:24
Verwijderd
oke klopt, ja ik wou het puur prive leasen. Maar ja als mij dat duurder kost dan heb ik er niks aan!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 14:26
Verwijderd
Naja een toyota aygo is al vanaf 200 euro per maand, maar dat zal wel excl brandstofpas zijn...

Ik rij in een berlingo voor dat bedrag incl brandstof....
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 16:24
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Er zijn tig leuke en heel betaalbare auto's te vinden voor onder onder de 1000 euro die APK gekeurd zijn en waarmee je gerust een behoorlijke tijd mee kan rijden. Ik kan een vriend die rijdt al 5 jaar probleemloos een een oude (midden jaren '90) Citroen Cx.
Uiterlijk maak niet uit, als de auto maar 4 wielen heeft, APK gekeurd en technisch in orde. Wat wil je nog meer..

Leasen!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 18:08
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Er zijn tig leuke en heel betaalbare auto's te vinden voor onder onder de 1000 euro die APK gekeurd zijn en waarmee je gerust een behoorlijke tijd mee kan rijden. Ik kan een vriend die rijdt al 5 jaar probleemloos een een oude (midden jaren '90) Citroen Cx.
Uiterlijk maak niet uit, als de auto maar 4 wielen heeft, APK gekeurd en technisch in orde. Wat wil je nog meer..

Leasen!
daar zou ik nog niet dood in gevonden willen worden. Maar dat even terzijde
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 18:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Wees blij dat je een auto hebt.
Citaat:
daar zou ik nog niet dood in gevonden willen worden.


OT: Uiteindelijk ben je vaak meer geld kwijt door dingen te huren/leasen dan door ze zelf te kopen, omdat degene die het aanbiedt er ook aan wil verdienen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 23:05
Verwijderd
Ik snap best dat ik er idd uiteindelijk meer aan kwijt bent..
soms zie ik bij leasen staan dat er 14% bijtelling word gerekend, wat moet ik zien onder bijtelling? is dat de rente?
ik zag een leuke citroen c1 die kost 250euro per maand.
Dan ben je wel verzekerd en heb je alles onder 1 dak, betaal je alleen nog je brandstof, maar goed ik krijg dus reiskostenvergoeding.
dan zou ik werkelijk zo'n 400 euro per maand kwijt zijn totaal aan alleen me auto.
Ik rij nu overigens in een oude opel corsa uit 94, maar ik wil gewoon voor wat nieuwer gaan. En omdat 1 van mijn vrienden dit ook heeft gedaan en mij heeft aangeraden wou ik eerst even navraag doen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 08:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik betaal 56 euro per maand voor mijn auto; verzekering + wegenbelasting.
Bereken je daar voor jezelf nog mogelijke reparatie- en keuringskosten bij, dan zit je een stuk hoger, maar alsnog niet aan de bedragen die jij noemt. Wat dat betreft vind ik het dus zonde van je geld.

Daarnaast is dit gewoon een lening.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 08:57
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Leasen is handig als je zo'n wagen kan afschrijven voor je werk, maar ik gok dat je geen zelfstandige bent dus tja...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Ik snap best dat ik er idd uiteindelijk meer aan kwijt bent..
soms zie ik bij leasen staan dat er 14% bijtelling word gerekend, wat moet ik zien onder bijtelling? is dat de rente?
ik zag een leuke citroen c1 die kost 250euro per maand.
Dan ben je wel verzekerd en heb je alles onder 1 dak, betaal je alleen nog je brandstof, maar goed ik krijg dus reiskostenvergoeding.
dan zou ik werkelijk zo'n 400 euro per maand kwijt zijn totaal aan alleen me auto.
Ik rij nu overigens in een oude opel corsa uit 94, maar ik wil gewoon voor wat nieuwer gaan. En omdat 1 van mijn vrienden dit ook heeft gedaan en mij heeft aangeraden wou ik eerst even navraag doen
Ik heb het laatst ook nagerekend en aangezien je privé moet gaan leasen is het erg onvoordelig. Feitelijk komt het neer op een koop op afbetaling, heb je geen tankpas (dus je benzine/diesel moet je nog zelf betalen), maar het onderhoud zit er vaak wel in. Zelfs wanneer je dit allemaal meeneemt, betaal je de auto 3 of 4x. Je kunt dus beter wat langer doorrijden in je huidige auto als je geen noodzaak hebt om een nieuwe auto te kopen, afgezien van 'voor de heb'.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 16:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Leasen is handig als je zo'n wagen kan afschrijven voor je werk, maar ik gok dat je geen zelfstandige bent dus tja...
Dan nog kan je beter een met grijs kenteken kopen. Maak daar iets ouds van, een landrover defender bijvoorbeeld, en dan betaal je bovendien weinig belasting.

Nadeel: zuipt als de klere en landrovers zijn technisch zeer breekbaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 17:33
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Dan nog kan je beter een met grijs kenteken kopen. Maak daar iets ouds van, een landrover defender bijvoorbeeld, en dan betaal je bovendien weinig belasting.

Nadeel: zuipt als de klere en landrovers zijn technisch zeer breekbaar.
Grijze platen, dat kennen we in België niet!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 18:14
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Ik snap best dat ik er idd uiteindelijk meer aan kwijt bent..
soms zie ik bij leasen staan dat er 14% bijtelling word gerekend, wat moet ik zien onder bijtelling? is dat de rente?
Bijtelling wil zeggen het bedrag dat bij je brutosalaris wordt opgeteld, en waarover je dus belasting moet betalen (in het geval dat je je auto voor meer dan 500 km. privé per jaar gebruikt). Dit is dus alleen van toepassing als je in een auto van 'de zaak' rijdt.

Bijvoorbeeld:
Je verdient bruto: 2000,-
Belasting 50%: 1000,-
Netto: 1000,-

Nu krijg je een auto van je baas, deze auto die 20000 euro kost, voor deze auto is de bijtelling 25% (per jaar), je salaris wordt dan:
Bruto: 2000,-
Bijtelling: 416,67 (5000/12)
Totaal bruto: 2416,67
Belasting 50%: 1208,33
Netto: 791,67 (2000-1208,33)

In dit voorbeeld, waarin je een auto van je werk hebt, 'kost' deze auto je dus per maand 208,33 euro.

Als jij dus privé een auto gaan leasen dan heb je niets met deze bijtelling te maken. Persoonlijk zou ik privé nooit een auto leasen, dit is ook maar gewoon een lening (en lenen voor een auto vind ik de meest slechte investering die je kan doen!). Leasen is vooral aantrekkelijk voor bedrijven, omdat ze op die manier een constante cashflow hebben, en niet telkens ineens 10.000den euro's aan auto's hoeven uit te geven.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 16:17
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
misschien een domme vraag maar waar haal je die 5000,- vandaan?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2009, 16:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
De bijtelling is 25% van de waarde, dus 20.000:4 = 5000.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 16:53
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
dank
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 18:40
Ivo
Ivo is offline
Prive leasen is financiëel zoals al beschreven niet echt een aantrekkelijke optie. Zelfs als het via de werkgever gebeurt met prive gebruik is het vaak niet heel erg aantrekkelijk, omdat je naast de bijtelling van de belastingdienst ook nog eens je reiskostenvergoeding misloopt. In mijn geval zou een lease-Aygo/C1/107 van de baas me daardoor netto minimaal 300 euro per maand kosten. Een standaard Golluf o.i.d. zelfs ca 450 euro per maand. Voor dat bedrag kan ik in een hele behoorlijke 2e hands bak rijden.

Veel goedkoper is het dus om een 2e hands auto te kopen van een paar jaar oud en daar lekker mee gaan rondtuffen.
Lenen voor een gebruiksartikel raad ik sterk af. Zeker omdat je kennelijk weinig financiële ruimte hebt om die lening af te lossen, want je hebt de afgelopen tijd ook niet kunnen sparen voor een auto.
Het is wat anders als je auto plots ernstig stuk is of total-loss gereden wordt en je hebt voor je werk snel weer een vervangende auto nodig. Het is dan begrijpelijk dat je, omdat je toch al een andere auto MOET kopen, wat geld bijleent om meteen een fatsoenlijke vervangende auto te kopen.

Maar verder zou ik zeggen: Leer er mee leven dat niet alles je in je schoot geworpen wordt en dat nagenoeg alles in het leven geld kost. Het is een kwestie van goed omgaan met dat geld in keuzes maken. Als je bijvoorbeeld 2 jaar lang niet op vakantie gaat (in plaats van normaal elk jaar) en nog maar 1x per maand uitgaat in plaats van 1 a 2 avonden per week, dun kun je na die 2 jaar best een leuke 2e hands bolide kopen als het het geld wat je bespaart consequent opzij zet. Je zit dan na 2 jaar al snel op 3500-4000 euro! Maar ja, dat moet je dan wel willen.
Of er voor zorgen dat je meer inkomsten krijgt en dat extra bedrag volledig opzij zetten voor een nieuwe auto.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 21:55
Brian_latino
Brian_latino is offline
ik heb één vraag,
als je gaat leasen, betaal je dan meer dan wat het auto/product kost?

Mvg

Brian
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 15:49
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ja dat is altijd als je niet in een x betaald
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 17:41
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Prive leasen is financiëel zoals al beschreven niet echt een aantrekkelijke optie. Zelfs als het via de werkgever gebeurt met prive gebruik is het vaak niet heel erg aantrekkelijk, omdat je naast de bijtelling van de belastingdienst ook nog eens je reiskostenvergoeding misloopt. In mijn geval zou een lease-Aygo/C1/107 van de baas me daardoor netto minimaal 300 euro per maand kosten. Een standaard Golluf o.i.d. zelfs ca 450 euro per maand. Voor dat bedrag kan ik in een hele behoorlijke 2e hands bak rijden.
Waarom zijn er dan werknemers die een auto leasen?
Als ik jouw verhaal lees en kijk naar het verbruik van mijn auto, dan is het hebben van een eigen (tweedehands) auto toch veel voordeliger dan leasen? Misschien zie ik iets over het hoofd
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 19:58
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nou ja, leasen biedt natuurlijk ook voordelen. Je hebt elke 4 jaar een gloednieuwe auto (dat vinden mensen nu eenmaal vaak leuker dan een tweedehandsje, maar de meesten hebben geen 15.000+ euro liggen om aan een auto uit te geven), je hebt geen kosten aan het onderhoud, vaak ook een tankpas, je hoeft je niet druk te maken om afschrijving, enzovoort. Je hebt er geen omkijken naar, dat is natuurlijk ook wat waard.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2009, 20:57
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad, mensen nemen tóch een leasebak met privegebruik (bijtelling) omdat ze nu eenmaal een mooiere en nieuwere auto willen rijden dan de buurman en je hebt een stukje zekerheid omdat de kosten vooraf volledig vast staan. Met een eigen auto heb je kans op onverwachte kosten en zijn bovendien de brandstofkosten variabel. Bovendien schijnen nogal wat mensen moeite te hebben om te sparen voor een grote uitgave. Erg lastig, het activeren van een automatische maandelijkse overboeking naar je spaarrekening, waarmee je zo nu en dan een andere auto kunt kopen. Met 100 euro per maand heb je na 5 jaar €6000 euro gespaard. Tel er voor het gemak nog even €1000 aan inruil bij op en je kunt elke 5 jaar voor €7000,- een auto uitzoeken. Voor dat geld kun je best een leuke en betrouwbare 2e hands wagen op de kop tikken. Spaar je 150 euro per maand, dan heb je na 5 jaar zelfs een zak geld van 10.000 euro. Een nieuwe middenklasser wordt het dan niet, maar eentje van 4 of 5 jaar oud kun je dan zeker op de kop tikken!

Het is een kwestie van voor- en nadelen afwegen. Puur financiëel gezien, is een auto leasen en die ook prive gebruiken geen aantrekkelijke optie. Je kunt voor minder geld ook in een fatsoenlijke wagen rijden.
Maar als je bijvoorbeeld samen woont, en je partner heeft al een privé auto, dan is het wel weer aantrekkelijk om een auto via de baas te leasen voor alleen zakelijk gebruik. Je betaalt dan immers geen bijtelling en hebt dus zelf helemaal geen autokosten, maar hebt wel de beschikking over een fatsoenlijke auto voor al je zakelijke (en woon-werk) kilometers. Voor privé aangelegenheden neem je dan lekker de auto van de partner.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 21:10
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Het is een kwestie van voor- en nadelen afwegen. Puur financiëel gezien, is een auto leasen en die ook prive gebruiken geen aantrekkelijke optie. Je kunt voor minder geld ook in een fatsoenlijke wagen rijden.
Maar dat hangt ook heel erg af van waar je woont. Ik woon relatief ver van mijn werk (90 km) en de reiskostenvergoeding die ik kreeg was max. 45 km. In mijn eigen auto was ik dus per maand alleen al meer geld aan brandstof kwijt dan wat ik aan reiskostenvergoeding kreeg. Dan komt er nog de afschrijving bij (ik spaarde inderdaad ook 100 euro per maand) + onderhoud. Aangezien ik een niet superdure leaseauto rij (en ik de auto incl. tankpas ook prive mag gebruiken), ben ik nu goedkoper uit dan met mijn eigen, 10 jaar oude autootje.

Het scheelt weliswaar niet zo heel veel, maar ik vind het toch ook wel prettig dat ik me echt nergens meer druk over hoef te maken.

Ik zou alleen nooit een heel dure leaseauto willen rijden en die ook privé gebruiken, want dan kun je inderdaad beter zelf een leuke 2de hands op de tikken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 16:05
bob_vitesse
Avatar van bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Citaat:
Ik wil hier ff op reageren, als deze opmerking niet mag dan halen jullie die maar weg.

HOE DOM KUN JE ZIJN om een lening aan te gaan voor een auto. Vaak betaal je ongelofelijk veel rente over het te betalen bedrag. Koop gewoon een auto die je kunt betalen. Kun je dat niet, dan rij je nog even in de auto die je hebt. Deze is namelijk niet kapot (begrijp ik uit je tekst), en koop een nieuwe als je daar geld voor hebt. Wees blij dat je een auto hebt. Je hoeft niet te pimpen met een dure auto, vooral in deze tijd.
9 van de 10 auto's die in nederland bij een dealer aangeschaft worden zijn (deels)gefinancierd. Dus wat is domheid, het heeft zijn voordelen en nadelen.
__________________
"nulla tenaci invia est via"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 17:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
9 van de 10 auto's die in nederland bij een dealer aangeschaft worden zijn (deels)gefinancierd. Dus wat is domheid, het heeft zijn voordelen en nadelen.
Zoiets schreeuwt natuurlijk om onderbouwing. Je zou ten slotte verwachten dat weinig mensen de fout maken om 100% geleend geld te gebruiken voor iets met zo'n hoge afschrijving.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 23:50
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Waarom zijn er dan werknemers die een auto leasen?
Als ik jouw verhaal lees en kijk naar het verbruik van mijn auto, dan is het hebben van een eigen (tweedehands) auto toch veel voordeliger dan leasen? Misschien zie ik iets over het hoofd
Veruit de meeste leasebakken worden betaald door de werkgever. Het enige wat je bij moet betalen is jaarlijks 13% (52%*25%) van de nieuwprijs.

€20.000 * 0,13 = €2.600 per jaar
€ 2.600 / 12 = € 216 per maand

Dit zijn de enige kosten die je hebt. Het gewone leasebedrag aan de leasemaatschappij wordt betaald door je werkgever. Vergelijk dat met de kosten van de verzekering, belastingen, brandstof, onderhoud, schade, verloren no-claim en -niet te vergeten- de afschrijving van de auto. Dan kom je toch al snel op een totaalplaatje waarin het rijden van van een leasebak voordeliger is en je bovendien 'gratis' elke x jaar een spiksplinternieuwe auto uit mag zoeken.

Daar komt nog bij dat de bijtelling tegenwoordig wordt geschaald naar de milieuvriendelijkheid van de auto, dus je kunt al leasen tegen 14% of 20% bijtelling. Ik geloof zelfs dat De Jager een 0%-klasse in wilde gaan voeren voor elektrische of zelfs hybride auto's, maar dat weet ik niet zeker.

Laatst gewijzigd op 05-06-2009 om 00:06.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 20:52
Ivo
Ivo is offline
Nogmaals, die auto van €20.000 leasen kost mij het volgende:
20.000*0,25 (bijtelling) * 0,42 (belastingtarief) = €2100/jaar ofwel €175 per maand netto.

Echter... als ik ga leasen met prive-gebruik mag ik om te beginnen mijn €212,80 per maand netto reiskostenvergoeding inleveren. Immers maak ik zelf geen reiskosten meer.

Komt er dus op neer dat er elke maand €387,80 minder op mijn rekening gestort wordt als ik een basic golfje als leasebak zou nemen.

Een fatsoenlijke reiskostenvergoeding voor werknemers die niet leasen is erg gebruikelijk bij bedrijven die ook leaseauto's verstrekken. Immers is het ook voor het bedrijf goedkoper als een werknemer niet wil leasen. Het leasetarief voor de bovengenoemde basic golf is immers 2x zo hoog als de reiskostenvergoeding die ik nu krijg, en dat exclusief brandstof. Zonder leasewagen van de zaak kun je wellicht ook nog wat extra salaris er uit slepen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 22:50
LB06
LB06 is offline
Als je reiskostenvergoeding kunt krijgen kan het inderdaad -afhankelijk van de regeling- voordeliger om dat te doen, zolang je van maximaal €387,80 (in jouw geval) alle kosten van eigen auto incl de afschrijving daarvan kunt dragen. Ik heb nooit uitgezocht hoeveel het kost om een eigen auto te rijden, maar ik verwacht niet dat je heel veel minder dan die €387 kwijt bent per maand.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Rijen & financiële toepassingen, vraagstukken
lachis
1 19-01-2012 00:46
De Kantine Saaipercalifragilisticexpialidocious #825
Martiño
500 25-01-2010 13:01
Verkeer & Vervoer Show je auto fototopic :) part 2
Kurogane
500 07-06-2007 16:52
Werk, Geld & Recht Hoeveel zijn jou vaste lasten per maand ?
Verwijderd
63 07-11-2004 09:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.