Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2009, 20:47
wup
wup is offline
Misschien is het allemaal voor de hand liggend, maar ben noral a-technisch enzo en hoopte dat mijn forumvrinden me wel even konden helpen.

Mijn laptop was stuk, dus ik heb hem weggebracht en teruggekregen met nieuwe windows en nieuwe harde schijf. Alleen hoe krijg ik weer geluid uit mijn boxjes? Want als ik de stekker erin doe reageert de laptop daar niet op. Ben dat blikken geluid wat zat, dus iemand? Moet ik ergens wat instellen ofzo? Kon het zelf namelijk niet echt vinden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2009, 20:52
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Op het speaker-icoontje rechts onderin je taakbalk klikken, misschien dat daar iets niet goed staat?

Lijkt me verder een software-probleem, dus ik verplaats 'm even.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 08:22
wup
wup is offline
Ok, sorry.

Ja, heb daar al een paar keer gekeken, maar die 'schuiven' staan gewoon aan. Heb ook geprobeerd mijn koptelefoon erin te stoppen, maar dan komt het geluid ook nog uit de laptop zelf...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 11:14
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Je zou niet de eerste zijn waar dat bij stuk is...
Welk merk is het?
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 16:03
wup
wup is offline
Heb een acer.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 17:41
wup
wup is offline
Gister een collega gesproken en die had het erover dat ik iets moest downloaden voor mijn geluidskaart ( drivers ofzo?) Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 21:13
Verwijderd
Als je een nieuwe installatie van Windows hebt kan het inderdaad goed zijn dat je drivers (en codecs) niet meer kloppen. Het lijkt me wel heel toevallig als je boxen opeens kapot zijn na een nieuwe versie van Windows erop.

Voor je drivers gaat downloaden moet je weten wat voor type laptop ('een acer' is onvoldoende informatie) en wat voor type geluidskaart je hebt. Vervolgens ga je hierheen, voert jouw type laptop en eventueel jouw type geluidskaart in (soms is dat niet nodig en kun je gewoon op 'audio' klikken) en installeert wat je daar krijgt. Dat zou je probleem moeten oplossen. Zo niet kun je nog proberen om hier de K-Lite Codec Pack (Standard) te downloaden, maar aangezien je ingebouwde geluidsding het wel gewoon doet lijkt dit me weinig uitmaken.

Als bovenstaande niet helpt zou ik eens een stel (werkende) boxjes lenen van vrienden en kijken of die het doen. Werken ze niet bij jou, dan weet je dat het aan je laptop ligt. Doen ze het wel, dan weet je dat je eigen boxen kapot zijn en dat je nieuwe moet kopen. Scheelt giswerk
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 17:34
wup
wup is offline
Merci Paranoide! Ga het zo meteen proberen. Het is wel de laptop, want hij reageert ook niet op mijn koptelefoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [ Audio ] Héél zacht geluid
Laudate Dominum
8 05-02-2005 14:56
Software & Hardware [DVD] DTS geluid via de computer
matrix21
6 01-03-2004 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.