Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2009, 10:21
Verwijderd
Hallo iedereen,

Ik wil graag wat koelpasta aanschaffen, maar hoor geregeld over geleidende en niet-geleidende pasta en weet niet welke daarvan ik het beste kan nemen. Wat zijn sowieso de voordelen van geleidende pasta tegenover niet-geleidende pasta? Ik zat trouwens te denken aan Arctic Silver 5 en aan de koelpasta van Zalman (Super Thermal Grease ZM-STG1), maar weet dus niet welke ik daarvan het beste kan nemen.

En als ik mijn koelpasta eenmaal binnen heb, moet ik die behalve op de processor ook aanbrengen op mijn grafische kaart? Zo ja, dan is de procedure bij de grafische kaart toch vrijwel hetzelfde als bij de processor, toch (koeler demonteren, koelpasta op de core, etc.)?

Alvast bedankt voor de hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2009, 10:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Alle koelpasta geleidt, dat is juist het punt ervan. Sommige koelpasta geleidt geen elektriciteit (maar wel warmte), het punt daarvan is dat je minder kans op problemen hebt als je per ongeluk koelpasta op een plek morst waar het niet hoort. Verder maakt het echt helemaal niks uit wat voor koelpasta je neemt, ze 'presteren' allemaal ongeveer hetzelfde. Vaak zit het al op de koeler en dan hoef je het helemaal niet te kopen.

Maar waarom wil je koelpasta aanschaffen? Tenzij je een nieuwe koeler gaat monteren waar niet al koelpasta op zit, maar dat vermeld je verder niet. Het heeft namelijk bijzonder weinig zin om het opnieuw aan te brengen op je huidige koeler.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Maar waarom wil je koelpasta aanschaffen? Tenzij je een nieuwe koeler gaat monteren waar niet al koelpasta op zit, maar dat vermeld je verder niet. Het heeft namelijk bijzonder weinig zin om het opnieuw aan te brengen op je huidige koeler.
Ik wil voornamelijk koelpasta aanschaffen, omdat de koelpasta of thermal pad bij mij destijds meegeleverd was - en van wat ik heb gelezen op Internet, zijn de meegeleverde koelpasta's over het algemeen van mindere kwaliteit (logisch ook, want fabrikanten willen voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk winst kunnen maken). Vandaar dat ik dacht dat ik maar eens fatsoenlijke koelpasta op mijn processor en/of grafische kaart moet doen, zeker met de zomer voor de deur.

Eén van mijn vragen was echter nog niet beantwoord: kan en mag je koelpasta (die je initieel voor je processor had gekocht) ook op je grafische kaart doen? Of is dat bij de grafische kaart veel minder een punt en hoef je bij die vrijwel nooit nieuwe koelpasta erop te smeren?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:00
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
eigenlijk is het niet nodig, als je je echt zorgen maakt over de temperatuur koop dan een betere koeler.
En nee het maakt niet uit waar je het op doet: het geleid altijd warmte

wat voor hardware heb je? CPU-GPU-koeler(s)?? (processor - videokaart koeling)
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Een vraag over koelpasta :o
Kingofthemall
3 08-08-2007 20:33
Software & Hardware [Systeem] nieuw kopen
Wammus
141 05-06-2005 20:41
Software & Hardware [koelpasta] hoe te verwijderen?
Chilli Dude
14 26-09-2004 13:24
Software & Hardware [Koelpasta] Standaard AMD vs Standaard Xeon
Verwijderd
10 07-05-2004 16:26
Software & Hardware Coolpasta ???
Hoffie G
22 05-08-2001 14:36
Software & Hardware ALS ik een pc in elkaar wil zette hoe moet ik dat doen??
MaNdArKdExTeR
26 31-05-2001 16:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.