Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2009, 15:54
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Hallo,

Ik ben de laatste tijd op zoek naar laptop en ik word dan dood gegooid met verschillende soorten processoren. Bij intel heb je bijvoorbeeld de intel 2 duo core T en P. Ik ben naar 2 verschillende winkels gegaan en de ene verkoper zei dat T nieuwer was en de andere zei dat P nieuwer was. Nogal verwarrend. Maar welke is nieuwer? En wat merk ik daarvan als het getal erachter wel gelijk is (Bijv T6400 en P6400)

En hoe zit het met amd. Want ik ben dus op zoek naar iets van 6400 of meer (bijv. 8600), maar zie ook aantal amd's. Ik weet dat het iets goedkoper is maar wat is ongeveer gelijkwaardig qua snelheid als die intel processoren?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2009, 11:59
Verwijderd
wwil je het om te game?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:33
Pixo!
Pixo! is offline
Intel i7 Core beats all!
Beste processor tot nu toe gemaakt en niet eens zo prijzig, of zoek je echt méér informatie van 2 specifieke processoren?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:37
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Intel i7 Core beats all!
Beste processor tot nu toe gemaakt en niet eens zo prijzig, of zoek je echt méér informatie van 2 specifieke processoren?
Dat is toch geen mobiele cpu druif.

Kijk anders even in dit topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1757742
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:40
Pixo!
Pixo! is offline
Goed, als je gaat voor prestatie ga dan voor de Intel Core 2 Duo T7250 , beste qua performance.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 15:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat wil je met je laptop?

Als je er alleen windows/wllekeurg ander OS op draait met messenger, office, internet, films en muziek dan maakt het niet veel uit wat voor processor je neemt, dan heb je in principe aan een T2300 al genoeg. Wil je ook zwaardere dingen als fotobewerkingen en gamen dan kan je idd beter een duurdere processor/videochip in de laptop hebben.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 15:13
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Ik game niet veel, maar ik verwacht wel dat ik in de toekomst wellicht photoshop ga gebruiken ja. Ik gebruik het nu nog niet, maar ik wil het wel leren. Daarnaast keek ik ook naar wat ik de vorige keer in computer zocht en wat ik verwachtte dat ik ermee zou gaan doen. Uiteindelijk werd het ook veel meer en veel intensiever (op zich ook wel logisch). Maar wil dus niet een T2300 processor omdat ik denk dat ik dan na jaar of eerder weer een nieuwe laptop moet hebben. En is een intel duo 2 core T7250 echt beter dan een p8600 ofzo?

Maar ik moest ook kijken naar kloksnelheid toch? 2.4 Ghz en hoger zou goed zijn als je photoshop gebruikt, minder zou niet zo goed zijn hoorde ik. Klopte dat?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 20:07
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Kloksnelheden bij multi-core processoren zijn van ondergeschikt belang. 2 cores van bijvoorbeeld 1,6GHz is natuurlijk ruim voldoende wanneer er 2.4GHz van de processor gevraagd wordt.

Ik heb zelf alleen ervaring met de Txxxx-serie van Intel met laptops, maar ik denk dat je op de site van intel wel het een en ander kunt vergelijken. Dingen om op te letten is de energiezuinigheid, daar zou ik meer waarde aan hechten dan de kloksnelheid.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Processoren
QT
8 16-07-2009 19:19
Software & Hardware [Centraal] Processoren, moederborden en geheugen
Verwijderd
136 30-12-2006 14:15
Software & Hardware Intel of AMD ?
SuicideFunky
58 09-12-2006 13:42
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Sigma(X) bereken in kansrekening
FastJapie
3 24-09-2004 19:02
Software & Hardware [Moederbord] Kapot, nieuwe kopen?
Harrie
23 01-04-2004 21:08
Software & Hardware Soort processoren
apeldoorn
11 13-11-2001 16:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.