Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2009, 09:04
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Hallo,

Omdat mijn huidige notebook langzaam stuk gaat (artifacts in beeld) ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik zoek een simpele notebook maar wel eentje waar ik op een lannetje bijvoorbeeld Warcraft 3 of iets anders simpels op kan draaien. Ook zoek ik een beetje een net apparaat wat me een beetje stevig over komt. Ik had de volgende notebook op het oog: HP Compaq 6735s (KU221ET).

Nu kan ik niet echt een inschatting maken van de mobiele CPU's en GPU's. Kan de videokaart (HD3200 met shared geheugen) een game als Warcraft 3 draaien of is dat met shared memory altijd een drama? Ik game zeer weinig tot niet. Ik ga dan ook geen 200 euro extra uitgeven voor 20 meer FPS. Ik zal er verder enkele office applicaties, internet en VMWare op draaien.

Ook vroeg ik me af of de cpu, de Turion X2 RM-70, erg warm wordt. Ik zit niet te wachten op een gloeiend hete laptop die constant uitvalt.

Alvast bedankt,
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."

Laatst gewijzigd op 25-05-2009 om 09:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2009, 09:36
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Het is een onboard 'videokaart', dus van de prestaties moet je niet teveel verwachten. Simpele games als Warcraft 3 moeten denk ik wel lukken, misschien wel op een lage (1024x768 of lager) resolutie. Als ik de benchmarks moet geloven presteert dit ding nog vrij aardig voor onboard begrippen.

De Turion is een speciale notebookprocessor met een lage TDP (geloof 30W max. oid) dus erg warm zal die niet worden. Volgens mij hoef je je daar tegenwoordig niet meer zo druk om te maken, een paar jaar geleden wilden fabrikanten nog wel eens desktopprocessoren (Pentium 4) in laptops proppen maar dat is tegenwoordig niet meer.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 09:58
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Het punt is dat ik de prestaties van de GPU in ieder geval niet kan inschatten tegenover bijvoorbeeld mijn oude laptop. Hier zit een Pentium M 1,5GHz in en een Radeon 9700 pro met 64MB dedicated geheugen. Deze draait games als WC3 prima. En ik ben bang dat deze HD3200 niet sneller is.

Is een videokaart met shared geheugen per definitie langzaam of kan dit het wel aan?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 11:05
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een videokaart met shared geheugen is niet per definitie langzaam. Langzamer dan een (vergelijkbare) kaart met eigen geheugen, ja, maar het lijkt me sterk dat een moderne chip met shared geheugen langzamer is dan een bejaarde Radeon 9700 met dedicated geheugen. Als je naar de 3DMark '06 scores kijkt zie je dat de Mobility Radeon 9700 280 punten scoort, tegenover 1500 voor de Radeon HD 3200. Lijkt me dus niet dat die dan langzamer is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 11:34
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Tenzij dat een HD3200 is met dedicated memory haha, maar ik ben overtuigd!

Bedankt voor je info!
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 22:09
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Zijn er nog flinke nadelen aan Vista Business? Ik weet dat ik bijvoorbeeld Media Center capaciteit mis maar geen gekke problemen met software incompatibiliteit?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 08:14
Verwijderd
Nee, je hebt geen gekke problemen met software incompatibiliteit. Vista is gewoon altijd in de basis hetzelfde en de verschillende uitvoeringen voegen extra dingen toe (bij Business o.a. hdd encryptiedmv BitLocker), maar verwijderen geen functies die horen bij de kernel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.