Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2009, 13:07
Verwijderd
Hee,

Ik heb een probleem met de paginanummering in Word 2007: ik wil dat de nummering op pagina 4 begint, maar dat krijg ik steeds maar niet voor elkaar. Ik heb al een eindemarking toegevoegd, op pagina 4, maar het lukt me niet om dan de eerste 3 pagina's helemaal paginanummerloos te krijgen. Wat er nu namelijk gebeurt is dat pagina 1 het nummer 1 krijgt, pagina 2 nummer 2, pagina 3 nummer 3, en pagina 4 weer nummer 1 etc.

Wie kan me helpen? Het is namelijk nogal belangrijk: ik lever morgen m'n scriptie in, maar het moet wel 1 bestand zijn omdat ik het ook digitaal moet inleveren (ik heb er nu maar twee gesplitste documenten van gemaakt..).

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2009, 15:00
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Hmm, ik heb hier ook altijd last mee, maar ik kan je wel een omwegje geven om toch een digitale versie in te leveren:

je drukt je beide bestanden gewoon af naar PDF-formaat (kan via opslaan als). Vervolgens kan je met een programma als pdftk die twee aaneen plakken en zo kan je een PDF inleveren (als dat mag natuurlijk).

Om het op de juiste manier te doen: in Word moet je zeker zijn dat je het einde van een sectie hebt laten markeren, dus dat zou op het einde van pagina 3 moeten gebeuren. Normaalgezien zou je dan gewoon met paginanummering jouw ding moeten krijgen, en anders moet je bij invoegen > paginanummer eens kijken of er geen veld is dat beter voldoet aan wat je wilt. Ik zou sowieso niet helemaal vertrouwen op die ingebouwde fancy nummeringen van Word (ofwel moet je daarvan beginnen en het paginanummer daarvan aanpassen).

Ik weet wel dat er vroeger (Word 2003) een manier was om die velden manueel een offset te geven, maar dat was niet echt makkelijk (dan zoek je misschien best eens op 'word page numbers offset' o.i.d.).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 18:41
Verwijderd
Ik wist niet dat je PDF-bestanden aan elkaar kon plakken. En ja, PDF mag ik inleveren, sterker nog het moet zelfs in PDF.

Maar, het is me op één of andere miraculeuze wijze toch gelukt om de paginanummering op pagina 4 te laten beginnen door middel van een sectie-einde invoeren, de twee secties aan elkaar te linken en vervolgens in de eerst sectie de nummers te verwijderen. Zoiets..

Toch bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [B][I][U][CENTER][HTML][CODE]Saai[/CODE][/HTML][/CENTER][/U][/I][/B] #949
Verwijderd
500 09-04-2010 10:40
De Kantine Waar ben jij nou echt helemaal niet zo blij mee?
Verwijderd
500 30-10-2009 14:20
Software & Hardware Paginanummers
Verwijderd
6 19-05-2007 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.