Oud 14-06-2009, 16:21
nator
nator is offline
hey

zijn er mensen die ervaring hebben met het versturen van bestanden van ongeveer 1GB?

zoja, welk programma en duurt dat lang?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2009, 08:12
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
http://www.yousendit.com/
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 11:20
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Als het is om bestanden te delen met iemand, ik gebruik daarvoor meestal DropBox, daar krijg je 2 gieg om bestanden op te zetten en die kan je eventueel delen met mensen of een publieke link voor voorzien. Snelheid valt goed mee, maar ik gebruik het vooral voor veel min of meer kleine bestanden.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:31
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik zet ff snel een FTP-server (bv Filezilla server) zodat ik zelf kan bepalen wat ik upload (en welke mensen, welke bestanden mogen down- of uploaden).
En de snelheid ligt aan je eigen upload snelheid en de download snelheid van de ontvanger.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:36
boet
Avatar van boet
boet is offline
ik zet altijd alles op mijn eigen site, maar daar heb jij waarschijnlijk geen beschikking toe?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 20:57
Marvin1995
Avatar van Marvin1995
Marvin1995 is offline
maybe kan ik iets maken op mijn server/site .. dan kan je gewoon dingen uploaden en voor bijv. een uur laten staan ..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 21:23
nator
nator is offline
dat is mischien een optie ja

hoe werk dat dan?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 11:18
ganralph
ganralph is offline
ik gebruik Digidelivery.

voordelen:
veiliger dan FTP schijnt (je bestanden worden gecodeerd verzonden).
qua verzenden is er is er een limiet van 500gb, maar de garantie (op foutloze overdracht) stopt bij 10gb.

nadelen:
een account om te versturen is vrij prijzig (ontvangen is gratis)
het hangt van de instellingen van je provider af hoe snel de up- en download duurt.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 16-06-2009 om 11:25.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 21:26
nator
nator is offline
ja, maar ik bedoel eigenlijk meer bestanden zoals films

en natuurlijk het liefst gratis.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 07:30
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Ga voor dropbox, is serieus de chillste oplossing denk ik
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:12
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ga voor dropbox, is serieus de chillste oplossing denk ik
Trouwens, als Dropbox niet helemaal je ding zou zijn: https://spideroak.com/ dat is een gelijkaardige service, maar persoonlijk vind ik het iets minder goed werken (wel betere ondersteuning van andere platformen, maar goed; dropbox is leuk omdat je alles gewoon vanuit een een vertrouwde omgeving kan doen; alleen om te delen moet je op de site kijken, maar dat spreekt ook allemaal voor zich).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 22:25
nator
nator is offline
dat spideroak werkt volgens mij ook goed, alleen is het nogal langzaam echt jammer
en aangezien ik die film naar een vriendin wil sturen 300km verderop...
zij heeft (net als mij) ook niet de heledag de tijd om te wachte tot de download er eindelijk is.
natuurlijk als dit de enige optie, jammer dan.
maar we zouden toch wel heel blij zijn als we iets snellers zouden kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 14:49
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
dat spideroak werkt volgens mij ook goed, alleen is het nogal langzaam echt jammer
en aangezien ik die film naar een vriendin wil sturen 300km verderop...
zij heeft (net als mij) ook niet de heledag de tijd om te wachte tot de download er eindelijk is.
natuurlijk als dit de enige optie, jammer dan.
maar we zouden toch wel heel blij zijn als we iets snellers zouden kunnen gebruiken.
Ik heb over het algemeen geen klachten over Dropbox, hoor (maar ik gebruik het dan vooral voor werkbestanden, als er dan een update van enkele megabyte komt, duurt het soms ook even voordat die helemaal doorkomt). De traagheid van Dropbox (en ik vermoed ook SpiderOak, maar die gebruik ik iets minder); zit volgens mij vooral in het feit dat die diensten gemaakt zijn om bestandssychronisatie te doen; dus voor elke upload kijken ze na of de bestanden gewijzigd zijn (op de server en op je pc); zodat ze hopelijk niet alle bestanden opnieuw moeten versturen (en langs de andere kant is Dropbox zo gemaakt dat het je verbinding niet gaat satureren; dat komt erop neer dat je nog gewoon gebruik kan maken van internet, waar je met een programma dat daar geen rekening mee houdt, misschien wel hogere snelheid kan halen; maar de rest van je internet gaat dan vreselijk traag worden). Maar dat synchronisatiemechanisme zou voor het uploaden van een eerste bestand niet mogen uitmaken natuurlijk.

Anyhow; het is niet onmogelijk dat je eigen verbinding de bottleneck is, als je bv. een verbinding hebt met 0.75 Mbps upload (dat is wat ik hier thuis heb liggen), doe je er (in het allerbeste geval) 2 uur over om 700MB up te loaden, een snellere server gaat daar niets aan veranderen (downloaden gaat normaal wel sneller gaan, maar hangt van de connectie van die vriendin af). Ik zou zeggen: laat je pc gewoon een nachtje uploaden en dan kan die vriendin dat op haar gemak er ook weer vanaf halen.

Hoe snel je verbinding is kan je o.a. op Speedtest laten testen (en ik zeg er al maar bij dat de resultaten kunnen fluctueren tussen de verschillende servers; meestal heb je naar die servers iets hogere snelheid dan wat je normaal haalt).

Als je natuurlijk betere snelheid wilt halen; als je op univ zit, daar hebben ze vaak veel dikkere lijnen liggen; zodat de server hoogstwaarschijnlijk de bottleneck vormt; om maar even een vergelijk te geven.

Hier thuis (zowat het beste wat Telenet voor thuisgebruikers te bieden heeft):


Op univ:
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 20:26
nator
nator is offline
hey
daar kom ik idd een stuk verder mee, dat is heel nutige info.
ik denk dat men eigen snelheid van internet inderdaad heel laag is, dan men computer maar wat langer aan laten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.