Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2009, 23:31
Verwijderd
Hoi!

Ik heb een probleem met een bestandje in mijn map. Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben? Ik ga het maar proberen.

Ik heb nu een heel raar bestandje in mijn map staan. Hij kan niet verwijderd worden en de naam wijzigen kan ook niet. Het is een raar bestandje, want ik weet eigenlijk niet hoe hij daar komt. Hij is 0 kb, en het bestandstype is gewoon bestand. Er is ook een ander bestandje met dezelfde naam maar die is 123 kb. Dit bestandje kan ik wel verwijderen, maar die van 0 kb niet. Weet iemand hoe ik dat bestandje kan verwijderen? (O ja, het is mij opgevallen dat dat bestandje in mijn map gekomen is, sinds ik een foto heb opgeslagen. Maar die foto is allang weg. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?)

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2009, 08:46
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
en het heeft de naam?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 10:14
Marvin1995
Avatar van Marvin1995
Marvin1995 is offline
Als het goed is is het van een geïnstalleerd programmaatje toch ?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 10:41
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Probeer even zo veel mogelijk openstaande programma's af te sluiten en het opnieuw te verwijderen. Verder zijn frequent voorkomende problemen bij het verwijderen:
1) als dat bestand in een map staat met heel erg lange naam, krijg je hem niet weg; oplossing is dat bestand verplaatsen of de map een andere naam geven en opnieuw proberen
2) het bestand is nog geopend door een andere applicatie: die applicatie proberen op te sporen en afsluiten*
3) gewoon een bugje in Windows Explorer; een oplossing kan zijn via de Command Prompt (start > Run > cmd) te proberen. Hiervoor moet je een beetje kennis hebben van het oude DOS**

*: als je een beetje kennis hebt van processen e.d., kan je met de tooltjes van SysInternals achterhalen welk programma het bestand open heeft en dat geforceerd afsluiten. Ik geloof dat Process Explorer wel kon zoeken op file handles, daar geef je bestandsnaam in en je zou je programma moeten terugvinden.

**: korte handleiding van de commando's die je nodig hebt:
van station veranderen: gewoon C: of D: o.i.d. ingeven
naar een onderliggende map gaan: cd XXX gaat naar de map XXX
naar een bovenliggende map gaan: cd .. (en voor elke bijkomende punt ga je een extra niveau omhoog)
een bestand verwijderen: del XXX verwijdert het bestand XXX in je huidige map
Extra help kan je krijgen over de meeste commando's door: /? of /help of /h achter het commando te zetten, dus bv. del /?. En als ik me goed herinner krijg je zelfs wat hulp als je gewoon help ingeeft (welke commando's er bestaan bv.)

Even nog een tipje: del komt van delete (ik ben niet helemaal zeker dat het del is op DOS, anders kan je ook rm van remove proberen), cd van change directory)
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 23:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Aangezien er een foto in die map staat volgens het verhaal van de TS; Is dat bestand niet heel toevallig thumbs.db?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 07:56
Marvin1995
Avatar van Marvin1995
Marvin1995 is offline
Citaat:
Probeer even zo veel mogelijk openstaande programma's af te sluiten en het opnieuw te verwijderen. Verder zijn frequent voorkomende problemen bij het verwijderen:
1) als dat bestand in een map staat met heel erg lange naam, krijg je hem niet weg; oplossing is dat bestand verplaatsen of de map een andere naam geven en opnieuw proberen
2) het bestand is nog geopend door een andere applicatie: die applicatie proberen op te sporen en afsluiten*
3) gewoon een bugje in Windows Explorer; een oplossing kan zijn via de Command Prompt (start > Run > cmd) te proberen. Hiervoor moet je een beetje kennis hebben van het oude DOS**

*: als je een beetje kennis hebt van processen e.d., kan je met de tooltjes van SysInternals achterhalen welk programma het bestand open heeft en dat geforceerd afsluiten. Ik geloof dat Process Explorer wel kon zoeken op file handles, daar geef je bestandsnaam in en je zou je programma moeten terugvinden.

**: korte handleiding van de commando's die je nodig hebt:
van station veranderen: gewoon C: of D: o.i.d. ingeven
naar een onderliggende map gaan: cd XXX gaat naar de map XXX
naar een bovenliggende map gaan: cd .. (en voor elke bijkomende punt ga je een extra niveau omhoog)
een bestand verwijderen: del XXX verwijdert het bestand XXX in je huidige map
Extra help kan je krijgen over de meeste commando's door: /? of /help of /h achter het commando te zetten, dus bv. del /?. En als ik me goed herinner krijg je zelfs wat hulp als je gewoon help ingeeft (welke commando's er bestaan bv.)

Even nog een tipje: del komt van delete (ik ben niet helemaal zeker dat het del is op DOS, anders kan je ook rm van remove proberen), cd van change directory)
cd is om naar een andere map te gaan maar niet om dingen te verplaatsen...
C:\>xcopy c:\mapje w:\backup\23082006\ /S /E /C /I /Q /H /K
gebruik deze ...
C:\mapje hier moet je invullen waar het bestandje staat .
W:\backup Hier moet je invullen waar het bestandje heen moet. ( Dit mag ook C:\ zijn ).
\s \e \c \i \q \h \k is om bijv. als er fouten komen dat die overgeslagen worden maar dan kopiërt hij die niet .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 10:37
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
cd is om naar een andere map te gaan maar niet om dingen te verplaatsen...
C:\>xcopy c:\mapje w:\backup\23082006\ /S /E /C /I /Q /H /K
gebruik deze ...
C:\mapje hier moet je invullen waar het bestandje staat .
W:\backup Hier moet je invullen waar het bestandje heen moet. ( Dit mag ook C:\ zijn ).
\s \e \c \i \q \h \k is om bijv. als er fouten komen dat die overgeslagen worden maar dan kopiërt hij die niet .
Ik zeg toch ook niet dat je met cd dingen verplaatst, enkel dat je met dat commando naar een bepaalde map gaat (herlees mijn post nu maar eens).

@T_ID:
Als ik me niet vergis staat Thumbs.db zowel system als hidden, dus in normale omstandigheden zie je die niet (en als je die wel ziet, weet je meestal ook wel min of meer waarvoor die dient). Bovendien is die volgens mij wel gewoon verwijderbaar (tenzij je echt ongeluk hebt dat Windows net op dat moment in dat bestand aan het prutsen is). Maar indien het toch Thumbs.db zou zijn, zijn er twee keuzes: of ermee leren leven (het makkelijkst), of in mapopties aangeven dat hij dat niet moet opslaan (er staat iets van voorbeelden cachen o.i.d., dat moet dan afgevinkt worden). Het enige spijtige is wel dat als het een externe schijf is, en je die ergens anders op een Windows-computer gebruikt, die de vrijheid neemt om er toch Thumbs.db'tjes op te smijten (vandaar dat ermee leren leven makkelijker is).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 16:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@T_ID:
Als ik me niet vergis staat Thumbs.db zowel system als hidden, dus in normale omstandigheden zie je die niet. Bovendien is die volgens mij wel gewoon verwijderbaar
Uiteraard is die verwijderbaar, maar ik dacht aan een scenario waarbij de TS een bestand dat er gebruik van maakt bekijkt, en tegelijk thumbs.db probeerde te verwijderen. Dan gaat het zaakje uiteraard steigeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 15:11
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Misschien verwijderen in veilige modus?
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Rare .jpg systeembestanden
MilieuGaatVoor
10 30-12-2002 03:47
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.