Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb altijd mega veel TBU teruggave dus vandaar doe ik het wel. Ik weet niet hoeveel ziektekosten jij maakt, maar misschien iets om met terugwerkende kracht eens naar te kijken? De regeling was dit jaar voor het laatst geloof ik, maar wie weet valt er voor vorige jaren nog iets terug te krijgen
![]() |
![]() |
|
Ik zat ook even te kijken wat mogelijk is. Ik kwam achter een handige site voor je: www.wajongcafe.nl. Nog nooit van gehoord. Maar wel nuttige informatie. Hierop staat:
Studiefinanciering Jouw Wajong-uitkering kan gewoon doorlopen naast je studiefinanciering. Het is dan ook mogelijk om studiefinanciering aan te vragen als je al een Wajong-uitkering hebt. Dat komt doordat een Wajong-uitkering wordt gezien als bijverdienen. Studenten mogen in 2008 € 12.916,17 bijverdienen naast de basisbeurs. Pas als de Wajong-uitkering hoger uitvalt, wordt het meerdere ingehouden op de basisbeurs. Als je de grens bijna gaat overschrijden, is het verstandig als je je studiefinanciering zelf voor de rest van het jaar laat stopzetten. Lever bovendien je OV-studentenkaart in. Dit kun je doen bij de IB-groep, www.ib-groep.nl. De IB-groep zal zelf de financiering niet stopzetten, maar wel de betaalde studiefinanciering en de kosten van de OV-studentenkaart plus boete met terugwerkende kracht terugvragen. Een uitzondering wordt gemaakt als je kunt aantonen dat je bijvoorbeeld met terugwerkende kracht een Wajong-uitkering of een erfenis hebt ontvangen. Nou, volgens mij genoeg reacties om iets mee te kunnen of niet?! |
![]() |
|
De ouderbijdrage die de IB-Groep vaststelt als wat je ouders aan je studie bij zouden kunnen/moeten dragen? Volgens mij wordt dat gezien als gift van ouders aan kinderen en daar gelden weer andere limieten voor.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Exit langstudeerboete, enter sociaal leenstelsel Verwijderd | 193 | 11-02-2013 20:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hulp voor zwervers. hawleri_diva | 57 | 02-11-2008 20:06 | |
Studeren |
Gaan jullie op kamers??? Maxime!!! | 26 | 12-06-2008 11:27 | |
Werk, Geld & Recht |
betaalrekening babbelientje | 17 | 13-08-2007 14:48 | |
Werk, Geld & Recht |
Uitkering bij studie? Konijn | 10 | 24-11-2004 15:12 |