Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2009, 13:25
Verwijderd
Hallo allemaal.

Sinds enige tijd gebruik ik thuis een Belkin router (F5D7231-4 2000) om draadloos te kunnen surfen. Nu zit ik met het probleem dat elke keer ik mijn pc opnieuw opstart, ik niet online geraak. Ik had dit probleem al met mijn vorige netwerkkaart (D-Link DWL-G510) en kocht me dus een usb-ontvanger (D-Link DWA-140). Nu blijft het probleem zich echter voordoen.

Op mijn kot hebben we ook draadloos internet en daar heb ik nooit een probleem om in te loggen. Ik haal daar zelfs met de huidige kaart de hoogste snelheden, ook al zit ik het verste van de router af. Nu stel ik mij de vraag waar dit kan aan liggen.

Ik draai Windows XP Pro SP3 en heb de pc ingesteld op draadloze verbinding. De router zelf heeft eerst steeds op autochannel gestaan, mixed config (dus zowel a/b/g) maar staat nu gewoon op channel 2 (g-mode). Mijn zus heeft met haar laptop echter geen problemen (Asus a7u met Vista) en kan steeds inloggen. Ik moet echter steeds die router ontkoppelen van stroom, terug inkoppelen en dan pas heb ik verbinding die echter weer dreigt weg te vallen als ik niet echt iets aan het doen ben.

Kan iemand me hier een tip geven aub? De firmware van de router is compleet up to date, zo ook de software voor mijn usb-ontvanger en er zit slechts 1 muur tussen mij en de router...

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2009, 15:08
Verwijderd
Ik denk dat je router een conflicterend signaal stuurt, waardoor de receiver het niet goed oppikt. Probeer de router eens aan de andere kant van de kamer te zetten ofzo, misschien helpt dat.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 15:25
Verwijderd
De router staat beneden in de garage, waar de kabel binnenkomt. Deze verplaatsen is niet echt een optie, gezien tussen de modem en de router (volgens Telenet althans) niet meer dan 1m kabel mag zijn. Nu het vreemde is dat je met de laptop van mijn zus overal kan gaan en staan maar dat je dit probleem niet hebt. Mijn pc heeft al boven en beneden gestaan. Telkens deed zich dit voor.

Ik dacht dat het mogelijks lag aan de beveiliging die we gebruiken, maar dit zou niet mogen. Aan de ontvanger ligt het ook niet, want ik kan zelfs de buren hun internet opvangen (en die zijn vrij ver van ons verwijderd). Hieronder de beveiliging:

security mode: WPA/WPA2-Personal(PSK)
authentication: WPA-PSK + WPA2-PSK
encryption technique: TKIP + AES

Dit zou zowel voor Vista, XP, 98 als voor ME moeten werken. Dus daar ligt het al niet aan... De usb-ontvanger is zowiezo met een verlengkabel, dus ik kan deze toch wel een meter verplaatsen. Maar of hij nu op mijn kamer staat, beneden, buiten,... het maakt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 18:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Door hoeveel muren en vloeren gaat dat signaal?

2 vloeren kan namelijk het signaal dusdanig verzwakken dat het constant wegvalt. Hetzelfde met stenen/betonnen muren.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 18:27
Verwijderd
1 vloer en 1 muur. Nu is het zo dat de ontvangst zelf goed is: 54Mbps. Alleen kent hij me steeds een verkeerd IP-adres toe blijkbaar en moet de router worden heropgestart. En zoals ik al zei, mijn zus heeft om de exacte plaats waar ik mijn pc heb staan ook perfect ontvangst, maar geraakt dan wel online en ik niet.

Voor mijn pc is het nodig de router opnieuw op te starten. Ik kan onmiddellijk op het netwerk van de buren (ongeveer 70m van mij verwijderd) en daar kan mijn zus dan niet aan. Haar laptop vindt dat zelfs niet... Mijn kaart is perfect in orde want ik kan overal surfen zonder problemen. Thuis kan ik dit echter niet...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 03:49
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Als je enkel een verkeerd IP adres ontvangt, en de snelheid en signaalsterkte verder goed is lijkt het me meer een software probleem met je pc.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 08:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Als je enkel een verkeerd IP adres ontvangt, en de snelheid en signaalsterkte verder goed is lijkt het me meer een software probleem met je pc.
Dit lijkt mij ook het geval ja. Met de router zal weinig mis zijn omdat je zus wel ontvangst heeft en met jouw pc ook niet omdat je wel signalen kan oppikken.

Het probleem ligt dus in het toekennen van een juist ip-adres, dus ergens in de configuratie van jouw pc zal wat mis zijn.
Ik denk dat je met dit probleem meer kans hebt op een oplossing op het deelforum Software & Multimedia, dus daar zal ik het topic naartoe verplaatsen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:50
Verwijderd
Wel het probleem van het foute IP-adres ligt dus NIET aan software, maar aan de router... Deze geeft me namelijk het IP-adres dat mijn uitgaande verbinding heeft. Ik zou normaal 192.168.2.2 moeten hebben, maar soms wordt dit zonder enig aanduidbare reden 169.148.xxx.xxx Wanneer ik mijn pc dan instel op een vast IP met toegekend subnet en de correcte gateways, blijft het probleem bestaan. Ik moet de router opnieuw opstarten, anders geen internet op deze pc...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:58
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een IP adres in de 169.xxx.xxx.xxx range heet ook wel een zgn. APIPA, Automatic Private IP Address. Dat is een IP dat Windows zichzelf toekent wanneer het geen IP van de router krijgt. Maar als andere computers wél gewoon een IP krijgen zou je inderdaad denken dat het niet aan de router ligt.

Gebruik je de meegeleverde software van je draadloze netwerkkaart, of gebruik je het ingebouwde draadloze gebeuren van XP? Laatstgenoemde geeft in mijn ervaring een stuk minder problemen, in tegenstelling tot die brakke software van Linksys, D-Link etc. waar je altijd gezeik mee hebt, dus dat is misschien het proberen waard.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 11:53
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Wel het probleem van het foute IP-adres ligt dus NIET aan software, maar aan de router... Deze geeft me namelijk het IP-adres dat mijn uitgaande verbinding heeft. Ik zou normaal 192.168.2.2 moeten hebben, maar soms wordt dit zonder enig aanduidbare reden 169.148.xxx.xxx Wanneer ik mijn pc dan instel op een vast IP met toegekend subnet en de correcte gateways, blijft het probleem bestaan. Ik moet de router opnieuw opstarten, anders geen internet op deze pc...
Ik vind je conclusie vreemd gezien het probleem zich alleen bij jou voor doet. Je router geeft je misschien wel een IP, het blijft een wisselwerking tussen PC en router.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 16:07
Verwijderd
Ik gebruik de standaard software van XP. Ik heb een tijdje die van D-Link zelf gebruikt, maar dat was steeds een gedoe. eerst scannen, dan bevestigen om dan te verbinden. Xp verbind me direct, maar dan heb ik geen toegang tot het internet, ook al zegt die van wel. Wat me ook niet logisch is dat wanneer ik in cmd 'ipconfig/release' en daarna ... '/renew' ik nog steeds geen toegang heb. Ik ben dan steeds verbonden aan 54Mbps maar wanneer ik dan effectief internet heb, zoals nu, haal ik maximum 18Mbps. Met uitlopers tot soms 32Mbps.

Ik heb al contact opgenomen met Belkin zelf, maar zij beweren bij hoog en bij laag dat dit hun meest geavanceerde model is (wat ik echt niet geloof) en dat dit een compleet foutloze router is. Ik moet volgens hen eens proberen mijn pc te scannen op malware en virussen. Nu is het zo dat dit wekelijks gebeurt door Avast en door Spybot S&D. Dus heel erg veel malware kan er niet meer zijn vermoed ik. Voor de rest draait deze pc heel vlot en geeft nergens ook maar enig conflict. Ook hou ik mijn registers schoon en kuis ik drie daags mijn temporary maps uit.

Dan heb ik nog een mail gekregen van Belkin waarin staat dat ik de fout ook kan zoeken bij een slechte verbinding door een conflictsignaal met aanwezige apparatuur. Zij zien daaronder een microgolfoven, een televisietoestel of zelfs een externe harde schijf... Nu niets van dit alles staat tussen mij en de computer en zelfs niet dicht in de buurt. Ik wordt hier nog eens compleet gek van...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Internetconnectie onbetrouwbaar
Verwijderd
13 11-08-2009 20:55
De Kantine OMG - topic 1.
Missy
500 08-08-2007 00:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.