Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2009, 18:16
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik had een vraag over mijn computer. Ik heb een ACER computer met een Intel Dual Core processor en Windows Vista. Nou heb ik met deze computer eigenlijk al problemen sinds ik hem gevonden heb. Voor standaard dingen zoals internet is ie prima geschikt, maar alles wat zwaarder is (bijv. spelletjes), zijn hem te moeilijk.

Ik ben zelf nogal een digibeet en kan maar niet vinden waar het aan ligt. Wat ik wel heb gemerkt, is dat als ik mijn taakbeheer opstart, mijn 'fysiek geheugen gebruik' tussen de 40 en 60% ligt (zonder zelfs maar Firefox aan). Is dit normaal? En kan ik er wat tegen doen?

Screenshot:
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2009, 18:47
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Wat voor PC is het precies? En wat voor programma's draaien niet goed?

Op het eerste gezicht ziet het er niet schokkend uit.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 18:50
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Het is een 'gewone' PC. Intel Core2 Duo CPU E4600 @ 2.40GHz 2.40GHz, 32-bit, Geheugen(RAM) 2,00GB. Of bedoel je wat anders?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 20:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, dat is normaal. Vista reserveert bijv. ook geheugen voor programma's die je vaak gebruikt, zodat ze sneller opstarten. Daarnaast is ongebruikt geheugen verspild geheugen

Het is zo te zien ook gewoon niet zo'n hele snelle PC. 2GB RAM is weliswaar voldoende maar met 4GB draait Vista toch een stuk beter, leert de ervaring. En wat spelletjes betreft, het ding zal wel onboard video hebben waardoor-ie gewoon niet zo geschikt is voor spellen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 21:14
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja, dat is normaal. Vista reserveert bijv. ook geheugen voor programma's die je vaak gebruikt, zodat ze sneller opstarten. Daarnaast is ongebruikt geheugen verspild geheugen

Het is zo te zien ook gewoon niet zo'n hele snelle PC. 2GB RAM is weliswaar voldoende maar met 4GB draait Vista toch een stuk beter, leert de ervaring. En wat spelletjes betreft, het ding zal wel onboard video hebben waardoor-ie gewoon niet zo geschikt is voor spellen.
Ik heb een GeForce 8600GT. Die hoort toch bij een oud spel als Medieval II gewoon goed te werken dunkt me.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 21:27
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, dat zou je wel denken. Wat is er dan precies langzaam, het hele spel of alleen gedeeltes? En probeer je het spel niet met te hoge settings te spelen ofzo?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 22:46
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Wat ik probeer is het spel op een redelijk hoge setting (die mijn computer van 4 jaar oud ook aankon) te spelen. Wat er gebeurd is dat tijdens het spel plotseling het beeld op zwart gaat. Vaak is dit vaak een mini-seconde (flash), maar toen ik het net uit probeerde ging mijn scherm tijdens het spel gewoon een minuut op zwart. Het lijkt hierbij niet heel erg uit te maken hoe zwaar het spel is voor de computer. Hij had het ook bij Rome: Total War.

Ik heb wel eens gelezen dat het een effect zou kunnen zijn van crappy codering van Nvidia kaarten op Vista, maar ik zou denken dat het probleem dan veel wijdverbreider zou zijn en het nu al opgelost zou zijn (ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 10:19
Kumbak
Kumbak is offline
Je kan ook de indexering van je harde schijf uitschakelen. Deze optie zorgt ervoor dat je sneller naar bestanden en programma's kunt zoeken. Gebruik je de zoekfunctie niet tot nauwelijks kan je dit met een gerust hart uitschakelen.

Dit doe je door Windows Verkenner te openen, rechtermuisknop op de schijf, eigenschappen en onderaan het vinkje bij "Deze schijf indexeren voor snellere zoekopdrachten" weghalen.

Ook is het raadzaam om je PC te scannen op virussen en spyware. Deze gebruiken namelijk ook geheugen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Ik had een vraag over mijn computer. Ik heb een ACER computer met een Intel Dual Core processor en Windows Vista. Nou heb ik met deze computer eigenlijk al problemen sinds ik hem gevonden heb. Voor standaard dingen zoals internet is ie prima geschikt, maar alles wat zwaarder is (bijv. spelletjes), zijn hem te moeilijk.

Ik ben zelf nogal een digibeet en kan maar niet vinden waar het aan ligt. Wat ik wel heb gemerkt, is dat als ik mijn taakbeheer opstart, mijn 'fysiek geheugen gebruik' tussen de 40 en 60% ligt (zonder zelfs maar Firefox aan). Is dit normaal? En kan ik er wat tegen doen?

Screenshot:
[afbeelding]
Dat klopt vista is niet echt geschikt voor spelletjes omdat vista zwaarder is dan xp.
Ik had bijvoorbeeld een spel geinstaleerd op windows xp en kon hem soepel spelen.
Het zelfde spel met hetzelfde computer haperde op windows vista.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 20:53
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Dat klopt vista is niet echt geschikt voor spelletjes omdat vista zwaarder is dan xp.
Ik had bijvoorbeeld een spel geinstaleerd op windows xp en kon hem soepel spelen.
Het zelfde spel met hetzelfde computer haperde op windows vista.
Kom op, bovendien kan dat aan een hele hoop andere dingen liggen, bijvoorbeeld drivers.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Kom op, bovendien kan dat aan een hele hoop andere dingen liggen, bijvoorbeeld drivers.
snap wat je bedoeld maar helaas toch is het zo...
en trouwens ik kan je wel meer voorbeelden geven maar dan komt er een hele grote lijst hier te staan en dat is te saai om het allemaal te lezen. en bovendien heb ik het zelfs aan een computer winkel nagevraagd, en die zeiden ook dat windows vista zwaarder is dan windows xp.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ach, onzin. Toen Vista net uit was was er inderdaad vaak een performanceverschil t.o.v. XP, maar inmiddels zijn we twee Service Packs verder en zijn de drivers ook wat meer volwassen. Vista presteert met games gewoon net zo goed als XP. Zie bijvoorbeeld hier:

http://www.extremetech.com/article2/...2302500,00.asp

Het is waar dat Vista iets zwaarder is dan XP, maar dat heb je nu eenmaal. Het is dan ook een nieuwer OS, computers zijn ook sneller dan in 2001 (toen XP uitkwam).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Ach, onzin. Toen Vista net uit was was er inderdaad vaak een performanceverschil t.o.v. XP, maar inmiddels zijn we twee Service Packs verder en zijn de drivers ook wat meer volwassen. Vista presteert met games gewoon net zo goed als XP. Zie bijvoorbeeld hier:

http://www.extremetech.com/article2/...2302500,00.asp

Het is waar dat Vista iets zwaarder is dan XP, maar dat heb je nu eenmaal. Het is dan ook een nieuwer OS, computers zijn ook sneller dan in 2001 (toen XP uitkwam).

jij zegt onzin maar als je wilt dat ik een lijst met voorbeelden moet opnoemen zeg het dan maar..punt is dat vista alsnog zwaarder is dan xp. ( en dan spreek ik uit ervaring ) zelf gebruik ik vista alleen maar om 1 reden: *directx10* iets wat xp niet heeft maar als xp dat wel had...maargoed blijf maar geloven in wat je denkt maar ikzeg simpel weg van..instaleer maar es xp en ga maar es lekker gamen en instaleer dan maar es vista en ga dan maar es lekker gamen...en vergelijk dan maar es..ik zal je 1 klein voorbeeld geven...instaleer maar es armed assault ( deel 1 ) op windows xp en doe de settings op ( alle settings ) op very high.en en instaleer maar es armed assault op windows vista ( met alle settings op very high ) ga maar es vergelijken ( wat waarschijnlijk toch niet gebrurd maargoed ) maar praat dan maar es verder als je het verschil ziet! ( want dat zie je dus echt wel )
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 13:37
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb nu als test een oudere GeForce 7600 in mijn computer gestopt en het probleem lijkt verdwenen. Daarnaast heb ik mijn computer nog eens extra gepruned op nutteloze bestanden, wat ook heeft geholpen. Ik ben alleen vergeten hoe die functie ook al weer heet waarbij informatie op de computer weer netjes wordt neergezet en niet-werkende bestanden worden verwijderd... Kan iemand me dat vertellen?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 21:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb een GeForce 8600GT. Die hoort toch bij een oud spel als Medieval II gewoon goed te werken dunkt me.
Kon Vista niet überhaupt niet overweg met de Total War serie? Er staat me iets van bij dat er klachten waren dat het op Vista niet draaide.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 23:07
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik heb nu als test een oudere GeForce 7600 in mijn computer gestopt en het probleem lijkt verdwenen. Daarnaast heb ik mijn computer nog eens extra gepruned op nutteloze bestanden, wat ook heeft geholpen. Ik ben alleen vergeten hoe die functie ook al weer heet waarbij informatie op de computer weer netjes wordt neergezet en niet-werkende bestanden worden verwijderd... Kan iemand me dat vertellen?
Defragmenteren.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Defragmenteren.
Doet Vista automatisch iedere week
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 15:30
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Kon Vista niet überhaupt niet overweg met de Total War serie? Er staat me iets van bij dat er klachten waren dat het op Vista niet draaide.
Het was een probleem dat ook met niet-Activision/SEGA/Steam spellen. Ik heb het voorlopig echter opgelost. Ik heb een oudere video kaart van mijn broertje (een GeForce 7600GS) genomen en die doet het goed. Nu kan ik in ieder geval weer spelen, maar ik ben toch van plan uit te kijken naar een betere. Heeft iemand tips?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.