Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2009, 21:28
barkrukkie
barkrukkie is offline
denk een veelgeziene vraag hier..

m'n huidige systeem:
Intel P4 dual 2.8ghz
1022mb ram (2x512 64x64 PC3200 CC3 DDR)
geforce 6200 128mb
Asus P4C800-E

(typefouten voorbehouden )

ik dacht ik ga gewoon m'n geheugen wat uitbreiden + nieuwe vid kaart.
Alleen bij de mediamarkt zeiden ze dat m'n moederbord een AGP-video-kaart-slot had, en dat die amper iets zouden toevoegen als ik daar een 512mb versie van zou nemen..
verder heb ik 4 slots voor geheugen (2 bezet), zou ik hier gewoon nog 2x 512 bijkunnen zetten? of werkt 't niet zo makkelijk
Totale kosten hiervan zou iets van.. 100-150 euro zijn.

Als ik een nieuw systeem zou kopen, kom ik zo rond de 500-600 uit, dus nog best behoorlijk verschil (aangezien ik dan wel voor een triple/quad core wil gaan met goede vid kaart)

1) Klopt 't wat de mediamarkt-kerel zegt?
2) zijn er nog alternatieven qua 'boosten' van m'n systeem?

Alvast bedankt voor het lezen
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2009, 23:15
Verwijderd
Zou niet eens de moeite nemen om te upgraden. Kost teveel voor wat je ervoor krijgt.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 00:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De Media Markt kerel heeft niet helemaal gelijk, een nieuwe videokaart kan wel degelijk een verschil maken, of dat nou AGP is of PCIe. Je zou er inderdaad 1GB DDR-400 bij kunnen zetten (~€30) en bijv. een Radeon HD4650 AGP (€85). Het ligt er een beetje aan wat je er allemaal mee wilt doen. Ik zou persoonlijk ook geen geld gaan investeren in zo'n verouderd systeem. Voor minder dan 500 euro zet je een nieuw systeem in elkaar dat vele malen sneller is dan deze. Bedenk ook dat bijv. het moederbord niet het eeuwige leven heeft; als dat dan kapot gaat zit je weer met waardeloos DDR-geheugen en een waardeloze AGP kaart.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 01:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb het idd eens met wat M@rco zegt.

Afhankelijk met wat je wilt gaan doen kan je al vanaf 150-200 euro klaar zijn met een upgrade (moederbord/geheugen/processor/videokaart)
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 11:47
barkrukkie
barkrukkie is offline
Hmm, ik wil er wel gewoon mee gamen, maar hoeft voor mij niet top-notch te zijn allemaal..
1st-person-shooters speel ook nauwelijks/niet (die zijn volgens mij meestal 't meest-eisend van je systeem?), maar dingen zoals Fallout 3 / Starcraft 2 / Diablo 3 wil ik er (in de toekomst) wel op kunnen spelen.. hoeft niet dus niet hoogste graphische instellingen aan te kunnen per se.

Ik had zelf al bij Tweakers best-buy guides gekeken, maar dan kom ik toch best aardig bedrag uit:
Processor AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 106,90
Moederbord Asrock A780GXH/128M € 58,95
Geheugen Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G € 49,95
Harde schijf Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB € 79,-
Videokaart Club3D HD 4770 512MB GDDR5 € 84,55
Behuizing Cooler Master Sileo 500 Zwart € 60,44
Voeding Corsair CX400W € 39,-
Optische drive LG GGC-H20L € 93,-
Tv-kaart Asus My Cinema P7131 Hybrid SE € 34,88

Totaal +/- 600 euro
Monitior/muis/keyboard/cam etc heb ik allemaal wel nog goede.

Enkele puntjes op bovenstaande:
behuizing vond ik zelf nogal prijzig?
Optische drive vind ik zelf niet echt nodig, gewoon een dvd/cd-speler is goed imo.. heb nog een nieuwe dvd/cd burner in m'n huidige kast
Tv-kaart is ook niet echt nodig denk ik?
Dit is dus ook nog zonder Windows Vista / office oid..

kunnen jullie misschien wat dingen aanpassen op bovenstaande ? of moet ik gewoon rekening houden met zo'n bedrag voor een nieuw systeem?
__________________
[spAm]

Laatst gewijzigd op 29-07-2009 om 11:52.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 12:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Spellen als Diablo en Starcraft hebben vaak relatief veel processorkracht nodig, dat ga je denk ik niet redden met een oude Pentium 4.

Wat je voor bovenstaand systeem zou kunnen doen:

* Behuizing en losse voeding vervangen door behuizing met voeding erbij. Bijv. Antec NSK4480, zit een goeie 380W voeding bij. ~€75
* TV kaart weglaten
* LG GGC-H20L is een Bluray drive, vervangen door een DVD brander van 2 á 3 tientjes.
* Evt. kleinere harde schijf.
* Zou wel iets meer geld uitgeven aan een fatsoenlijk moederbord, geen ASRock.

Kom je op ~450 euro, wel excl. Windows.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 15:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Moedebord zou ik eentje van ASUS kiezen, bijvoorbeeld de ASUS M2N68-CM. Is een prima plankje.
Daarbij zou je kunnen denken an de AMD Athlon X2 7750 Black Edition Processor.

De rest is zoals M@rco zegt prima

Dan ben je voor zo'n 364 euro klaar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.