[Archief] Bekijk het origineel op : Grootste ergernis op school?
Vieze wc's? Slechte roosters? Docenten die uit hun mond stinken? Belachelijke regels?
Wat is jouw grootste ergernis op school?
Mensen die wel naar colleges komen, maar niet 't fatsoen hebben om hun klep te houden :confused:.
Caviamax
14-09-2009, 18:21
Dat mijn school geen lesuitval heeft!!!
Evatjuhhhh
14-09-2009, 19:19
Mensen die praten vind ik het meest vervelende :)
Micromensje
14-09-2009, 19:50
Dat de wc's NOOIT zeep hebben, behalve op open dagen. en dan krijgt iedereen om dat te omzeilen een klein zeepje om de Mexicaanse Griep tegen te gaan. Ik heb nog nooit zo gelachen. Wat een belachelijke oplossing!!
Dat het schoolsysteem zuigt:p Maar dat wist je al wel he Simon:)
Guardian Soul
16-09-2009, 17:27
Mensen met gebrek aan intelligentie. Dan bedoel ik het soort mensen die er alles aan doen om populair te zijn (ten koste van een ander).
Ik zou verwachten dat dit soort gedrag na de middelbare wel over zou zijn, maarja, teveel gevraagd blijkbaar.
Mensen die hunzelf meer vinde dan een ander!!
Micromensje
16-09-2009, 18:08
Mensen die noooooit een mening hebben over iets en overal maar achter aan hollen. Ronduit dom.
Mensen die noooooit een mening hebben over iets en overal maar achter aan hollen. Ronduit dom.
*denkt aan gelovigen*
Verder heb ik ook nog een grote hekel aan docenten die andere mensen ergens de schuld voor geven of, net als wat er bij mij is gebeurd vandaag: ze zaten iemands voet aan de tafel vast te tapen en zij krijgen geen gezeik en ik scheur mijn blaadje een beetje en teken er op en ik moet strafwerk schrijven en heb het erger gemaakt door in principe te zeggen dat ie geen les kan geven:evil: Nu moest ik me melden en dat heb ik niet gedaan, dus morgen krijg ik flink gezeik.
Dus ik heb een hekel aan mensen die mensen straf geven terwijl ze bijna niks doen vergeleken met de rest.
Faded-Away
16-09-2009, 20:09
Oh, dat had ik ook. Hele klas was aan het praten en weet ik veel wat nog meer. Ik was aan het tekenen omdat ik mijn werk al af had. Volgensmij had ik zelfs al meer gemaakt dan de bedoeling was. Krijg ik alleen gezeik, omdat ik aan het tekenen was en maar verder moest werken.:confused: Ik vond het wel netjes van mezelf. Ik tekende, dus ik viel niemand lastig. Als ik vooruit moest werken was ik al veel te vroeg klaar en dat vinden docenten ook nooit leuk.:/
Nja, daar zijn het docenten voor he;)
Wijsneuzerige docenten die van nutteloze discussies houden
(domme) Leerlingen die klieren in de les
Als ze je met heel veel tussenuren inroosteren maar je bent wel laat uit bijna elke dag :mad:
Docenten die te laat komen, slechte kwaliteit van de lessen ... dat is wat mij het meeste irriteert ....
Docenten die een pik op je hebben van de eerste dag van school nog voor ze je kennen. Die zit dan het hele jaar op je kap te zeiken je in de gaten te houden en straf te geven voor redens die je zelf niet weet...(maak het nu mee)
Oh ja, en de collegebanken staan als bioscooprijen opgesteld, zodat je telkens dat plankje in moet klappen en op moet staan als iemand er langs wilt. Niemand kan er iets aan doen hoor en waarschijnlijk kon 't niet anders worden ingericht, maar 't is wel vervelend. Stomme vraag mss, maar zijn de collegezalen op andere uni's (dan de UvT) ook zo? :bloos:
Micromensje
18-09-2009, 09:02
In de VU in elk geval wel. De EUR volgens mij ook.
JasperJD
18-09-2009, 09:08
Zoals nu ik heb mezelf een keer voorgenomen hard te gaan werken omdat ik nu MBO doe heb ik 3 vakken niet omdat de school geen mensen aan heeft genomen:|
Micromensje
18-09-2009, 15:40
Wat een hufters daar zeg.
dianaotten
18-09-2009, 16:12
Dat kinderen w8 tot je een antwoord op een vraag invult(huiswerk bijvoorbeeld..) en dan zelf snel kijken bij mij,en dan het antwoord invullen..weer w8...kijken bij mij..en dan weer bij hun invullen !!IK HAATTTTTTTTT DATTT !!
Oh ja, en de collegebanken staan als bioscooprijen opgesteld, zodat je telkens dat plankje in moet klappen en op moet staan als iemand er langs wilt. Niemand kan er iets aan doen hoor en waarschijnlijk kon 't niet anders worden ingericht, maar 't is wel vervelend. Stomme vraag mss, maar zijn de collegezalen op andere uni's (dan de UvT) ook zo? :bloos:
Was in de TU van Eindhoven geloof ik ook. Ben een keer met open dag daar geweest.
Dat kinderen w8 tot je een antwoord op een vraag invult(huiswerk bijvoorbeeld..) en dan zelf snel kijken bij mij,en dan het antwoord invullen..weer w8...kijken bij mij..en dan weer bij hun invullen !!IK HAATTTTTTTTT DATTT !!
Moet je zeggen dat ze je schrift mogen hebben als je klaar bent;)
Micromensje
18-09-2009, 18:42
Zwaar irritant. Draai je schrift anders of, die sukkels moeten gewoon zelf nadenken!!!
Ik erger me aan die randdebielen die de ramptoerist gaan spelen als een leraar onwel is geworden. En dan maar kijken en niks doen hé... Gelukkig hoor ik daar niet bij.
Evatjuhhhh
19-09-2009, 19:31
Sommige collegezalen @ UT hebben dit wel, maar andere hebben een soort lange plank waar je langs kan lopen. Hierdoor zit het tafeltje ver van je af en moet je dus voor op je stoel gaan zitten om te kunnen schrijven. Dit is vooral vervelend met tentamens.
http://i35.tinypic.com/2lo6joi.jpg
http://www.utnieuws.utwente.nl/new/fotodb/2001/22/normaal_collegezaal.gif
Micromensje
19-09-2009, 19:44
Die onderste foto doet me denken aan de EUR. Daar hebben ze ook dit soort zalen, plus 1 mega collegezaal waar zeker 1000 man in kunnen.
Interglot
19-09-2009, 20:23
Van alles en nog wat, van de roosters tot de leraren :)
Andijvie
21-09-2009, 10:45
Dat vind ik ook heel vervelend, vooral tijdens tentamens, als iemand eerder klaar is, moet de hele rij op staan om die persoon er uit te laten gaan, dus dat betekent alles van je tafeltje, tafeltje inklappen, opstaan (zodat je stoel opklapt) en dan weer gaan zitten en weer alles op je tafel leggen. Zooo onhandig (n) Qua ruimtebesparing is het natuurlijk wel handig, maar maak dan in het midden nog een rij vrij zodat de rijen wat korter zijn en er dus minder mensen op hoeven te staan wanneer iemand er uit wil.
mijn grootste ergenissen de engels docente irritante kut bruggers en natuurlijk niet te vergeten leraren die een hele discussie met je aan gaan eigenlijk om helemaal niks! of nakomn of je te moeten melden
maarjaa school is gewoon 1grote ergenis!
Tja, nu dat het al gezegd is... De UU heeft ook collegebanken hier en daar die ontworpen zijn in de hartstochtelijke overtuiging dat alle Nederlanders dwergen zijn. Mijn benen passen er niet eens recht tussen.
Maar da's nog lang niet zo erg als studenten die er met de pet naar gooien, en dan dus het hele college zitten te praten. Zitten ze eindelijk op een vorm van scholing waar niemand het een fuck interesseert of je komt of wegblijft, en nog komen ze en gaan ze het voor anderen verkloten.
Verder erger ik me nog wel eens aan het gebrekkige Engels van docenten. Soms moet je puzzelen wat ze nu precies bedoelen. Om een voorbeeld te geven, laatst had een docent geschreven over 'the rice of the low wage countries' zonder dat echt uit te leggen, terwijl het niet om de rijst, maar over de opkomst 'rise' ging.
ongeïnteresseerdheid van leraren: het er makkelijk vanaf brengen met wat zinloze informatie, kansloze opdrachten etc.
leraren zijn is een voorbeeld functie: ga dus niet als een achterlijke debiel voor de klas staan.
Een leraar is pas goed als hij door elke leerling serieus genomen wordt.
Leraren die telkens hetzelfde herhalen, maar dan net op een andere manier,
en dan vooral als ze je proberen wijs te maken dat ze het over totaal iets anders hebben -.-
Oh nogiets, mensen die populair willen zijn, daar alles voor doen, en daar andere onder laten leiden.
De massa. Ik klink vast gruwelijk autistisch, maar ik kan vaak echt niet tegen mensen, dan wil ik echt alleen zijn en dat kan nooit op school. En mijn rooster.
en dan vooral als ze je proberen wijs te maken dat ze het over totaal iets anders hebben -.-
Oh nogiets, mensen die populair willen zijn, daar alles voor doen, en daar andere onder laten leiden.
Wij hebben voor de 5e keer (in elke klas vanaf de 1e) de tegenwoordige tijd van het engels moeten herhalen:s In gymnasium! Maar het grootste probleem is dat sommige mensen er nog moeite mee hebben ook, terwijl je het zou moeten kunnen, zonder dat je het op school hebt geleerd.
Herhaling is idd erg irritant, maar soms kan het wel leuk zijn: sommige docenten geven twee keer(of vaker) hetzelfde hw op enzo:)
Andijvie
25-09-2009, 13:06
Waar ik me ook vaak aan stoor zijn vakken waarbij het tempo wordt bepaald door de langzaamste studenten. Nu is dat gelukkig vaak niet het geval en staat van de voren al vast wat er behandeld gaat worden in welke tijd, maar bij sommige vakken is het tempo dus wel aan te passen en zit de meerderheid van de studenten te wachten tot de langzaamsten het ook begrijpen (terwijl ze 't ook zouden begrijpen wanneer ze thuis even het college zouden voorbereiden bijvoorbeeld, maar nee, dat doen ze natuurlijk en niet). Dat is echt dodelijk voor je motivatie.
Mensen die alles beter weten.
Wat met name tot uiting komt tijdens het zogenaamde Problem Based Learning :mad:
-mensen die langzaam lopen
-overvolle klassen
-onbekwame docenten
-overvolle gangen: een studiehuis waar een man of 100 zit, daar naast een mediatheek/werkruimte met ruimte voor 50, en tien klaslokalen, wat dan allemaal door een dunne gang naar de aula moet, waar in die gang ook nog eens heel veel kluisjes zijn.
Pff, vandaag had ik weer een blokuur waarin ons werd uitgelegd wat een voltooid deelwoord is en dat het een houteN stoel is en dat na het woord ''te'' het werkwoord altijd in de infinitief staat... Op fucking 5 vwo! Begrijp wel dat de leerlingen nog op zo'n niveau zitten met zulk onderwijs:s
Micromensje
27-09-2009, 18:13
Ik geef je ZEER gelijk in het laatste, heb er zelf ervaring mee en het is echt gruwelijk irritant.
Ik haat leraren die alles tachtig keer gaan uitleggen aan die eikels die het na 10 keer nog niet snappen. t is gelukkig al lang geleden maar ik werd echt knettergek!!!!
dit was het meest belachelijke scenario dat ik ooit heb meegemaakt op school:
we liepen met een groepje van 10 mensen door de gang naar ons klas lokaal, de lerares stond in de deur opening te wachten, ze zag ons aankomen, ZE ZAG ONS ECHT, de laatste bel ging, ze doet de deur 10 meter voor ons neus dicht. 3 seconden later doen wij de deur open: JA GA MAAR BRIEFJE HALEN, TE LAAT EN JULLIE KOMEN NIET MEER BINNEN.
LOOL?
Waar gaat leraar zijn eigenlijk om? geen beroep kunnen kiezen of jonge mensen iets fatsoenlijks bijleren?
De massa. Ik klink vast gruwelijk autistisch, maar ik kan vaak echt niet tegen mensen, dan wil ik echt alleen zijn en dat kan nooit op school. En mijn rooster.
Ik ben het ook gewoon met je eens :p
En idd dat mensen denken dat ze alles beter weten.. idd bij Problem Based Learning :s en de collegezalen waarbij je de tafeltjes in moet klappen om erbij te kunnen :s Nu lijkt het echt alsof ik geen eigen mening heb xD
Op de middelbare had ik een goede vriendin die ook altijd dacht dat ze overal de beste in was. Oké, ze was wel slim, maar ook weer niet zo slim dat alles en iedereen dom was vergeleken met haar. Ze is ook niet met alleen achten en negens geslaagd ofzo
Waar gaat leraar zijn eigenlijk om? geen beroep kunnen kiezen of jonge mensen iets fatsoenlijks bijleren?
Heel veel mensen vergeten de gedachte achter bepaalde dingen, als regels, maar ook achter het onderwijs. De docenten geven niet les met de gedachte ''ik moet deze klas zo veel mogelijk bijbrengen in dit uur,'' maar meer met de gedachte ''dit is mijn baan en ik moet er maar het beste van maken(=niks doen)''
Micromensje
30-09-2009, 21:19
Bruggers. Ze duwen je altijd opzij en ze zijn te klein om met je elleboog een flinke duw terug te geven.
Bruggers. Ze duwen je altijd opzij en ze zijn te klein om met je elleboog een flinke duw terug te geven.
Bruggers(n) Vandaag wilde zo'n bijdehand rotjochie nog een beetje ruzie met me lopen maken. Dus niet!
Micromensje
02-10-2009, 08:18
Ik geef ze gewoon een duw als ze irritant zijn. Beetje respect voor mensen uit de hoogste jaren graag! :D
En ik haat mensen die het in 6 VWO nog flikken om de halve les te gaan kloten en zich onvolwassen gedragen. Vraag me erg af hoe ze dat op een vervolgopleiding gaan doen, maar het neigt naar bruggergedrag.
Ze duwen je altijd opzij!? Het moet juist andersom zijn! We hebben er vandaag nog eentje mss te hard aangepakt(maar ik had bijna niks gedaan(A))
Pff, vandaag had ik weer een blokuur waarin ons werd uitgelegd wat een voltooid deelwoord is en dat het een houteN stoel is en dat na het woord ''te'' het werkwoord altijd in de infinitief staat... Op fucking 5 vwo! Begrijp wel dat de leerlingen nog op zo'n niveau zitten met zulk onderwijs:s
VWO is de nieuwe VBO.
Micromensje
05-10-2009, 09:02
Nouja DBZ die bruggers bij ons sneaken er overal doorheen, dis dan geef je ze maar een flinke duw in de hoop dat ze eens op hun beurt wachten.
Dat van dat voltooid deelwoord klinkt idd nogal dom, maar alsnog ben ik het niet met mijn bovenposter eens.
Andijvie
05-10-2009, 10:48
Ik merk nu trouwens ook weer dat de eerstejaars eigenlijk net bruggers zijn :D Ze fietsen met z'n vieren naast elkaar over de weg, ze slingeren heen en weer zodat niemand er langs kan en steken gewoon uit het niets over zodat de buschauffeur zich rot schrikt, ze zijn luidruchtig, ze hebben het over 'school' en 'les' en kloten tijdens colleges. Natuurlijk zullen er ook eerstejaars zijn die niet zo doen, maar 't valt toch ieder jaar weer op :D
Micromensje
06-10-2009, 13:47
Haha dat is ook grappig xD
Marloes..
07-10-2009, 18:47
Wiebelende tafels tijdens een toets Natuurkunde D<
En 3 tussenuren achter elkaar(ruim 3 uur), waarna je geschiedenis hebt, de docent je een stencil geeft en zegt dat je naar huis mag.
Commando
07-10-2009, 23:34
Ik merk nu trouwens ook weer dat de eerstejaars eigenlijk net bruggers zijn :D Ze fietsen met z'n vieren naast elkaar over de weg, ze slingeren heen en weer zodat niemand er langs kan en steken gewoon uit het niets over zodat de buschauffeur zich rot schrikt, ze zijn luidruchtig, ze hebben het over 'school' en 'les' en kloten tijdens colleges. Natuurlijk zullen er ook eerstejaars zijn die niet zo doen, maar 't valt toch ieder jaar weer op :D
Hoewel ik al enige tijd studeer en colleges bijwoon, ga ik nog steeds naar school. Ik doe niet mee aan de verkaktering van je eigen taalgebruik wanneer je opeens ander onderwijs volgt.
Ik noem het ook gewoon nog school.
Evatjuhhhh
08-10-2009, 13:38
Hoewel ik al enige tijd studeer en colleges bijwoon, ga ik nog steeds naar school. Ik doe niet mee aan de verkaktering van je eigen taalgebruik wanneer je opeens ander onderwijs volgt.
Onze studieadviseur vertelde ons op dag 1 dat ze verwacht dat we het jargon van de universiteit hanteren. Dus cohort, jaargang, college, univerisiteit ipv klas en school en les. Onder het mom van: je zit nu ergens anders en daar horen ook andere woorden bij.
Micromensje
08-10-2009, 18:10
Wel stom eigenlijk. Ik zou op het hoger onderwijs niet echt meer van 'school' spreken, maar om nou meteen te gaan eisen dat je bepaalde woorden al kent en gebruikt? Beetje te veel als je het mij vraagt. En als jij gewoon 'school', 'klas' en 'les' wilt gebruiken is daar weinig mis mee. Ik bedoel, mijn zus studeert nu op het HBO en die gebruikt die woorden ook nog. Vind ik prima.
Onze studieadviseur vertelde ons op dag 1 dat ze verwacht dat we het jargon van de universiteit hanteren. Dus cohort, jaargang, college, univerisiteit ipv klas en school en les. Onder het mom van: je zit nu ergens anders en daar horen ook andere woorden bij.
Maar wat vind je eigenlijk zelf van deze "adviezen"? Ik neem aan dat je ook een eigen mening hebt. ;)
Ik vind dat het woord klas trouwens niet uitsluitend bestemd is voor lager en middelbaar onderwijs. Nee, tijdens mijn bachelor had ik geen klas, toen had ik steeds wisselende werkgroepen en gigantische groepen studenten in een collegezaal. Maar tijdens mijn master waren we met 14 man en hadden we dagelijks samen colleges, werkgroepen en besprekingen (ofwel:les). Dat is naar mijn idee wel degelijk een klas. En dat vond iedereen.
Met gebruik van het woord school ben ik wel direct gestopt, dat snapte mijn vader niet direct en toen ik hem duidelijk maakte dat het geen school was heeft hij bedacht dat het dan een "uniteit" zou zijn. :p
Andijvie
10-10-2009, 19:33
Van mij mag je 't best een klas, school of les noemen trouwens, ik had 't alleen al heel lang niet meer gehoord (bij ons zijn het geen gangbare termen meer) en vond ik daarom grappig overkomen. Ik heb nu ook vooral grote colleges, dat zou ik nooit een les met de klas noemen ofzo, want 't is gewoon geen les en geen klas ;) (En de eerstejaars die ik over 'klas' en 'les' hoorde praten zaten in een grote collegezaal, dus ik vond het rare woorden voor die context.)
- Vieze stinkwc's
- De wanhopige pogingen van de directie om de urennorm te halen
- Mijn nog wanhopigere leerlingcoördinator
- Mijn adjunct-sectordirecteur, waarvan ik tevens Duits heb en die toch wel de kroon spant op het vlak van wanhopigheid
- Kwalitatief slecht onderwijs
- Slechte voorlichting voor vervolgstudies
- Vreselijke roosters
- En stipt op nummer één: extreem domme opmerkingen in VWO-6, ik noem een paar voorbeelden:
; "China, waar ligt da?"
; "Huh, zijn Chinezen een ras?"
; "Maar die mensen in Saoedi-Arabië zijn toch helemaal niet zo rijk? Moslims staan toch altijd op de markt?"
Natuuuuuuurlijk, in de Emiraten hebben ze geen geld, die moslims staan daar heel de dag door in de woestijn, dan komen de Amerikanen olie inkopen voor één dollar per vat, aan het einde van de dag gooien ze de opbrengst in hun fietstassen, laden ze deze op hun kameel en rijden ze zo naar hun grot..
Mensen met gebrek aan intelligentie. Dan bedoel ik het soort mensen die er alles aan doen om populair te zijn (ten koste van een ander).
Ik zou verwachten dat dit soort gedrag na de middelbare wel over zou zijn, maarja, teveel gevraagd blijkbaar.
Helemaal mee eens, ik zit overigens nog wel op de middelbare, maar ik had het idee dat je van 4vwo wel wat meer kon verwachten..:s
Commando
13-10-2009, 22:15
Ik erger me de laatste weken groen en geel aan mensen die alvast hun spullen in gaan pakken, terwijl de docent (professor) nog aan het lesgeven is (college geeft) en niet eens zijn laatste zin heeft uitgesproken. Puur onbeschoft.
Micromensje
14-10-2009, 14:31
- Vieze stinkwc's
- De wanhopige pogingen van de directie om de urennorm te halen
- Mijn nog wanhopigere leerlingcoördinator
- Mijn adjunct-sectordirecteur, waarvan ik tevens Duits heb en die toch wel de kroon spant op het vlak van wanhopigheid
- Kwalitatief slecht onderwijs
- Slechte voorlichting voor vervolgstudies
- Vreselijke roosters
- En stipt op nummer één: extreem domme opmerkingen in VWO-6, ik noem een paar voorbeelden:
; "China, waar ligt da?"
; "Huh, zijn Chinezen een ras?"
; "Maar die mensen in Saoedi-Arabië zijn toch helemaal niet zo rijk? Moslims staan toch altijd op de markt?"
Natuuuuuuurlijk, in de Emiraten hebben ze geen geld, die moslims staan daar heel de dag door in de woestijn, dan komen de Amerikanen olie inkopen voor één dollar per vat, aan het einde van de dag gooien ze de opbrengst in hun fietstassen, laden ze deze op hun kameel en rijden ze zo naar hun grot..
Zo weet ik er nog eentje, ook V6
"Fidel Castro, dat was toch een vrijheidsstrijder?"
Echt te triest en grappig gewoon. Maar je hebt zeker gelijk, al betekent het niet dat heel V6 enorm dom is ofzo.
Echt te triest en grappig gewoon. Maar je hebt zeker gelijk, al betekent het niet dat heel V6 enorm dom is ofzo.
Ik heb zelfs verhalen gehoord van iemand die is gezakt, over een meisje dat vorig jaar bij haar in de klas zat.. Die kon Geert Wilders niet eens herkennen op een afbeelding. Dat gaat ook wel erg ver. :|
Fidel Castro wás ook een vrijheidsstrijder*. Dat hij daarna zelf de onderdrukker werd, verandert het verleden niet.
*afhankelijk van of je het met hem eens was natuurlijk, zo niet dan zou je van 'rebel' of 'terrorist' spreken, maar dat geldt voor alle terroristen/rebellen/vrijheidsstrijders.
Micromensje
15-10-2009, 20:31
Ja maar hij was vooral een communist en daarom was het een kromme opmerking. Over het algemeen waren we het daar dus niet mee eens.
Een vrijheidsstrijder is iemand met een sterke overtuiging, die tegen het establishment van dat moment strijdt, en er vaak niet voor schuwt daarbij geweld te gebruiken. Bij Fidel Castro was die sterke overtuiging het communisme. Dat maakt hem niet 'vooral communist en ook een beetje vrijheidsstrijder', het hangt met elkaar samen.
Afgelopen toetsweek heeft tot nu toe voor mijn grootste ergenissen op deze school gezorgd:
Mijn grootste ergernis was dat een surveillant tijdens een toetsweek 1 van de 2 delen van de toets niet aan mij had uitgedeeld (het waren een paar aan elkaar geniette blaadjes).
Toen heb ik dat gemeld (ik had het pas aan het eind van de toets door) en werd aan het eind van de toetsweek gebeld of ik terug kon komen om over een paar uur die toets alsnog te maken.
Andijvie
16-10-2009, 10:08
Ja maar hij was vooral een communist en daarom was het een kromme opmerking. Over het algemeen waren we het daar dus niet mee eens.
Communisten kunnen ook vrijheidsstrijders zijn :o Ik moet zeggen dat ik beide heb geleerd, dus ik vind de opmerking over dat hij een vrijheidsstrijder was niet heel vreemd... Che Guevara wordt ook vaak genoemd als vrijheidsstrijder, ik denk niet dat je het daarmee oneens zal zijn, maar hij was lid van Fidel Castro's Beweging van de 26ste juli, dus is het eigenlijk heel vreemd wanneer je Che Guevara wél als vrijheidsstrijder zou zien maar Fidel Castro niet.
Micromensje
16-10-2009, 16:33
Zullen we ontopic gaan?
Ik erger me aan leraren (lees: die van Engels) die elke les precies hetzelfde indelen en waarbij je precies kunt voorspellen wat hij gaat zeggen. Het is namelijk altijd precies hetzelfde. Hoe irritant.
En aan leraren (M&O) die denken dat je dom bent en maar wat hebt gegokt, terwijl je voor een PO toch echt alle gegevens zelf hebt ingevoerd en hier goed over hebt nagedacht.
O ja die wiebeltafels hebben wij ook, die zijn echt vervelend. Dan doe je zo je best om je zo min mogelijk te bewegen, en krijg je nog de schuld van degene tegenover je :(
Micromensje
28-10-2009, 15:14
Ik erger me aan al die kut ophok uren.
Hebben ze niks beters te doen daar?
Commando
30-10-2009, 01:27
Ik heb me vandaag doodgeèrgerd aan een docent op de universiteit die een college gaf in hoofddoek met halve jurk. Dat die leipe leerlingen in hoofddoekjes, burka´s en weet ik veel wat naar school komen, dat is allang zo en ook bespottelijk. Maar dit is te WALGELIJK. Ben er nog ontdaan en kwaad van/over. Het is dus gewoon aanstootgevend. Ga de VU eerdaags een mail sturen denk. Dat ik niet gediend ben van iemand die een publieke functie uitoefent met hoofdoek op. Overheidsgebouwen horen neutraal te zijn. Het is geen gezicht en een verloedering van het onderwijs. Dit getuigt van geen enkele fatsoensnorm jegens ongelovigen, Christenen, anders gelovigen die daar als leerling in de zaal zitten.
Micromensje
30-10-2009, 08:08
@Commando: Ja dat zou idd verboden moeten worden. Echt te erg gewoon.
Andijvie
30-10-2009, 12:44
Ik ben ongelovig en ik stoor me geen seconde aan docenten die een hoofddoek dragen, dat jij je daar wel aan stoort is je goed recht hoor, maar ik vind het niet meteen onfatsoenlijk naar ongelovigen en anders-gelovigen toe... (Burka's vind ik wel lastiger, hoewel ik er geen enkel probleem mee heb, zou ik het ook raar vinden als een vrouw in een burka les zou geven of - ik zeg maar wat - advocaat zou zijn, je wil toch iemands gezicht kunnen zien. Met een hoofddoekje is het gezicht niet bedekt.)
*Mensen die populair denken! te zijn,
*Leraren die machtspelletjes spelen
*Vieze wc!!
*veeeeel te veel tussenuren!
Elke dag wel 2.. Dat is echt niet leuk meer!!
de abt van sion
02-11-2009, 23:47
Het is geen gezicht en een verloedering van het onderwijs.
Hoe vaker is deze uiting lees, des te eigenaardiger vind ik haar.
Het eerste deel (het is geen gezicht) is eigenlijk slechts als een zouteloze grap te beschouwen, gebaseerd op de confrontatie van de letterlijke en de figuurlijke betekenis van het gezicht.
Het tweede deel is volstrekt onbegrijpelijk. Je schrijft dat een kledingstuk een verloedering van het onderwijs is. Ervan uitgaande dat je hiermee bedoelt dat dat kledingstuk bijdraagt aan de verloedering van het onderwijs, is mijn vraag: hoe kan dat?
Van onderwijs is mijns inziens sprake wanneer iemand met capaciteiten en interesse een boodschap aanbeveelt bij iemand anders met capaciteiten en interesse. Ik weet zeker dat de kans van slagen van onderwijs niet wordt gefnuikt door een kledingstuk.
Zou je je niet liever eens gaan concentreren op wat de ander te zeggen heeft?
Micromensje
03-11-2009, 18:39
Ik vraag me anders af hoe gemotiveerd de gemiddelde christelijke student wordt van een docent met een hoofddoek.
mijn alle grootste nachtmerrie op school is als je leraar heeel slecht les geeft en zegt dat hij super goed lesgeeft en dat alles aan ons licht!!!! Ik erger me er zoo aan!!! Netzoals de rest van de school iedereen haalt bij hem altijd 3en en hij zegt dat hij er niks aan kan doen dat hij goed les geeft. Maar dat is wel zo!! Want toen ik nog iemand anders had die aardrijkskunde gaf toen stond ik gemiddeld een 7
we zijn al heel vaak naar onse mentrix gegaan en die heeft al veel geprobeerd maar helaas... Ik hoop dat we een andere leraar krijgen
groetjes zoë
Ik vraag me anders af hoe gemotiveerd de gemiddelde christelijke student wordt van een docent met een hoofddoek.
Ik ben moslim en ik geraak gedemotiveerd van mijn docente Nederlands, ze draagt een kruisje.
de abt van sion
03-11-2009, 21:09
Je kunt beter luisteren naar wat de docente met de hoofddoek te vertellen heeft.
violingirl
03-11-2009, 21:26
De nutteloosheid van veel lessen (herhaling, tijd verspillen aan iets wat je makkelijk thuis kunt doen, leraren die uitleg geven aan leerlingen die hun huiswerk niet hebben gedaan, etc.).
Micromensje
04-11-2009, 14:56
Je kunt beter luisteren naar wat de docente met de hoofddoek te vertellen heeft.
Als er dingen aan een docent zijn waar je je aan stoort of die gewoon vreselijk afleiden, dan let je meer daarop en minder op wat de docent te vertellen heeft. Voorbeeld: Er was een aantal jaar geleden een docent Natuurkunde die niet heel geweldig Nederlands sprak en een accent had. Mensen gingen letten op het accent en de fouten die hij met het Nederlands maakte ipv wat hij te vertellen had. Je kunt nog zo goed zijn, als er iets storends is dat de aandacht afleidt komt wat je te vertellen hebt helaas niet of veel minder over.
Dat ligt toch écht aan jou, en niet aan die docent.
de abt van sion
04-11-2009, 20:39
Als er dingen aan een docent zijn waar je je aan stoort of die gewoon vreselijk afleiden, dan let je meer daarop en minder op wat de docent te vertellen heeft. Voorbeeld: Er was een aantal jaar geleden een docent Natuurkunde die niet heel geweldig Nederlands sprak en een accent had. Mensen gingen letten op het accent en de fouten die hij met het Nederlands maakte ipv wat hij te vertellen had. Je kunt nog zo goed zijn, als er iets storends is dat de aandacht afleidt komt wat je te vertellen hebt helaas niet of veel minder over.
Je schrijft dat je 18 bent, Micromensje, maar je hebt nog een lange weg af te leggen naar de volwassenheid. Een heel lange.
pwnagekind
06-11-2009, 19:21
een kind genaamd sven:mad:
Micromensje
06-11-2009, 21:03
Je schrijft dat je 18 bent, Micromensje, maar je hebt nog een lange weg af te leggen naar de volwassenheid. Een heel lange.
Nou dan kan je vertellen dat er mensen in mijn klas zitten die zich gedragen als een stel kleuters.
En ter info: Dat verhaal over de Natuurkundedocent betrof niet mijn klas. En zou jij niet afgeleid zijn als iemand een irritant accent heeft, belabberd Nederlands spreekt of enorme inkijk heeft? :S
Verder irriteer ik mij aan de docent Engels die tijdens een luistertoets tussen de vragen door tettert met allemaal nutteloze info. In die pauze moet ik dus de vorige vraag beantwoorden en de volgende vraag lezen. En dan komt hij er doorheen. Is vast heel goed bedoeld, maar zo kan ik me niet concentreren. :O
de abt van sion
07-11-2009, 00:12
1) Nou dan kan je vertellen dat er mensen in mijn klas zitten die zich gedragen als een stel kleuters.
2) En zou jij niet afgeleid zijn als iemand een irritant accent heeft, belabberd Nederlands spreekt of enorme inkijk heeft? :S
3) Verder irriteer ik mij aan de docent Engels die tijdens een luistertoets tussen de vragen door tettert met allemaal nutteloze info. In die pauze moet ik dus de vorige vraag beantwoorden en de volgende vraag lezen. En dan komt hij er doorheen. Is vast heel goed bedoeld, maar zo kan ik me niet concentreren. :O
ad 1) Dat is inderdaad irritant. Maar je hoeft het niet te pikken. Je kunt die mensen erop wijzen dat jij in elk geval naar school komt om er beter van te worden en dat je daarbij niet voortdurend wenst te worden gestoord.
ad 2) In het begin wellicht, maar na enige tijd zeker niet meer. Nou ja, die inkijk...
ad 3) Op dit punt heb je volkomen gelijk. Je moet de man wel van je ongenoegen op de hoogte stellen. Beloofd?
MissMusyc
09-11-2009, 23:00
Mensen die denken dat ze populair zijn, maar tegelijkertijd meelopers zijn en mensen die gruwelijk langzaam lopen in de gangen en de weg versperren
blondini
17-11-2009, 15:04
Vieze wc's? Slechte roosters? Docenten die uit hun mond stinken? Belachelijke regels?
Wat is jouw grootste ergernis op school?
dat het echt heel erg stinkt!
Dat ik niet zowel binnen als buiten de les een telefoon bij me mag hebben.
Hahah idd (Y)
Mensen die bij mensen blijven plakken omdat ze zich daar veilig voelen t allerergst
CONCIËRGES DIE HELEMAAL GEEN REET UITVOEREN ALLEEN MAAR LOPEN TE ZEIKEN EN STRAFCORVEE GEVEN VOOR DAT JE JE FIETS NIET GOED NEER ZET:nono::eek:
Ik vraag me af hoe gemotiveerd de gemiddelde nazi wordt van een neger voor de klas. Als een student zo'n aansteller is dat ie gedemotiveerd raakt van volledig legale cultuuruitingen, is dat zijn probleem.
Paranoide
18-11-2009, 22:40
Micromensje, moet jij als forumbaas (van dit subforum, nota bene) discriminerende uitspraken niet bestraffen in plaats van ze te belonen met je zegen? Zowel jij als Commando stellen je kinderachtig op, door te besluiten om maar niet op te letten als iemand een hoofddoekje op heeft. Dikke /care. Ik weet niet hoe jij je kleedt, maar voor 't zelfde geld vind ik jouw kleding ook smakeloos en qua esthetiek gelijk aan een vettige zweer in mijn blikveld. Afleidend, kortom. Doch, als jij in mijn werkgroep zou zitten en een presentatie moest geven zou ik daar niet om malen en gewoon luisteren naar wat je te zeggen hebt. Kledingsmaak zegt geen kut over iemands capaciteiten. Doen alsof dat wel zo is, echter wel.
Micromensje: Probleem is al besproken. Nee dus.
Paranoide
18-11-2009, 22:40
Oh, Uice was me voor.
Triton456
19-11-2009, 10:07
Eigenlijk zijn er twee dingen op deze school waar ik me mateloos aan erger. Ten eerste is er een congierge bij ons op school die regels verzint waar je bij staat, zoals dat je geen milkshake mag drinken in school, dat je in tussenuren zonder toestemming van de PM niet naar huis mag, enz. (Terwijl dat in de vijf voorgaande jaren dat ik hier op school heb gezeten altijd heeft gemogen en elke andere congierge er niets van zegt.) Echt idioot, maargoed, waarschijnlijk werd ie vroeger altijd gepest en wil nu wraak nemen op leerlingen die hij niet eens kent, zo gaat dat altijd. :rolleyes: :mad:
Ook erger ik me aan alle blokkeringen op de computers hier. Je kunt echt niets meer, geen youtube, geen hyves, geen .exe, .bat, .vbs -bestanden openen, je kan niet op de c-schijf komen, alle proxy-sites zijn geblokt, alle spelletjessites zijn geblokt, je kunt geen mappen maken, de usb's doen het maar half, rechtermuisknop is geblokt, cmd is geblokt, gameforums (die ik voor mijn profielwerkstuk (verslaving van online games) nodig heb) zijn geblokt, en paint was een tijdje zelfs geblokt, maar dat is weer veranderd. Je kunt dus bijna niets meer... (n) :mad:
Greetz,
Triton456
Paint geblokt? :facepalm:
SherryTomato
19-11-2009, 17:42
Leraren die erbij staan van: Waarom ben ik leraar geworden?? En als je dan iets vraagt over grammatica ofzo, gana ze zuchten van: Pfff... Snapt ze het nou nog niet?!
Ik snap wel dat ze het 100x al hebben uitgelegd, maar wordt dan geen leraar.
kakker met 'n R
19-11-2009, 18:18
Ik vind leraren die niet kunnen uitleggen, of het zelf stiekem niet begrijpen het ALLER-irritantst... Of leraren die slim willen lijken door moeilijke woorden te gebruiken, maar waardoor niemand het begrijpt.
Sowieso zijn leraren een apart, raar volkje.. (de meesten dan).
Vooral van bepaalde afdelingen: Natuurkunde vooral... maar ook scheikunde, wiskunde, en bij economie zitten ook wat rare typejes..
Ik vraag me af hoe gemotiveerd de gemiddelde nazi wordt van een neger voor de klas. Als een student zo'n aansteller is dat ie gedemotiveerd raakt van volledig legale cultuuruitingen, is dat zijn probleem.Mwo... Het is wel degelijk irritant. Van die over-geemancipeerde islamitische medestudentes die zonder dat ze het door hebben regelrechte fascisten zijn geworden omdat je zeggen en schrijven van hen geen enkel woord kritiek mag hebben op hun geloof, bevolkingsgroep, immigranten als geheel en alle integratieproblemen.
En dan gerust een stelling verdedigen als "Alle hoogleraren met een politieke nevenfunctie moeten ontslagen worden"
Dat, met als onderbouwing dat ze ooit een keer in discussie in de pan is gehakt door Arend Jan Boekestein (Internationale Betrekkingen aan de UU) toen ze koste wat kost Israël wilde afbranden tijdens een college. :D
Wie kan er dan niet zoiets hebben van 'ga je multiculti identiteitscrisis even buiten mijn lesuren oplossen'? Dat soort figuren doen gewoon afbreuk aan de kwaliteit van het onderwijs, zowel als docent als student.
Andijvie
20-11-2009, 16:31
Mwo... Het is wel degelijk irritant. Van die over-geemancipeerde islamitische medestudentes die zonder dat ze het door hebben regelrechte fascisten zijn geworden omdat je zeggen en schrijven van hen geen enkel woord kritiek mag hebben op hun geloof, bevolkingsgroep, immigranten als geheel en alle integratieproblemen.
En dan gerust een stelling verdedigen als "Alle hoogleraren met een politieke nevenfunctie moeten ontslagen worden"
Dat, met als onderbouwing dat ze ooit een keer in discussie in de pan is gehakt door Arend Jan Boekestein (Internationale Betrekkingen aan de UU) toen ze koste wat kost Israël wilde afbranden tijdens een college. :D
Wie kan er dan niet zoiets hebben van 'ga je multiculti identiteitscrisis even buiten mijn lesuren oplossen'? Dat soort figuren doen gewoon afbreuk aan de kwaliteit van het onderwijs, zowel als docent als student.
Zo zit er altijd wel een student tussen die niet weet wanneer hij/zij zijn/haar mond moet houden, ik denk niet dat dat veel te maken heeft met die 'multiculti identiteitscrisis'; als die studente dat niet had gehad, had ze wel iets anders gevonden om moeilijk over te doen (is mijn ervaring ;) ).