[Archief] Bekijk het origineel op : Waar kijk je nou ECHT naar: uiterlijk of innerlijk?
Je hoort altijd wel dat ze zeggen: "Uiterlijk is niet het belangrijkste'.
Maar wat doe je nou eigenlijk echt?
Commando
06-10-2009, 22:25
Ja, naar het uiterlijk natuurlijk. Als een -vrouw in mijn geval- er niet aantrekkelijk uitziet zal je er ook geen praatje mee maken en zal je het innerlijk nooit te weten komen, laat staan dat je er een relatie mee aanvangt.
Nattigheid
06-10-2009, 22:30
Uiteraard kijk je altijd eerst naar het uiterlijk. Want dat is altijd de eerste indruk die je van iemand hebt. En pas dááááááárna, als je elkaar gaat leren kennen, ga je erachter komen of het innerlijk ook een beetje leuk is. En als het innerlijk leuk blijkt te zijn, dán zit er kans op een goeie match. Dus: we kijken in eerste instantie naar het uiterlijk, en pas dan gaan we over op het innerlijk.
tenzij je iemand via internet kent, of weetikveelwat voor andere mogelijkheden je hebt om te daten zonder te kijken. Dan moet je in eerste instantie afgaan op hetgeen iemand zegt/typt.
White Trash
07-10-2009, 10:06
Uiterlijk. Laat je vooral niet gek maken door mensen die anders beweren want die zijn vaak niet moeders mooiste.
Faded-Away
07-10-2009, 10:38
Als eerste natuurlijk het uiterlijk, maar dat betekent natuurlijk niet wanneer ik iemand lelijk vind, diegene geen kans meer geef tot contact.
Ik ben het er wel mee eens dat uiterlijk niet het belangrijkste is, voor mij tenminste niet. Iemand kan nog zo knap zijn, als het gewoon een gigantische l*l of tr*t is, dan hoef ik geen contact met die persoon. En mijn ervaring is dat sommige mensen zo leuk, aardig, lief, ... zijn dat het uiterlijk minder belangrijk wordt. Maar dan moet je ze wel een kans geven, want anders leer je ze nooit kennen. (Ik vind uiterlijke verzorging trouwens belangrijker dan knap zijn, bovendien is knap zijn ook relatief: wat de één knap/aantrekkelijk vindt, is dat voor de ander helemaal niet en andersom.)
Natuurlijk maakt het ook uit wat voor relatie je met een persoon hebt/wilt hebben. In een liefdesrelatie is het bv. een stuk belangrijker dat je iemand fysiek ook aantrekkelijk vindt (en daar hoeft iemand niet per se super knap voor te zijn) dan in een vriendschappelijke relatie.
Natuurlijk kijk je eerst naar 't uiterlijk, omdat je iemand niet op z'n innerlijk kunt beoordelen na 'n eerste indruk. Maar als hij er niet zo goed uitziet en toch erg oké blijkt te zijn, geldt voor mij wel dat 't uiterlijk niet 't belangrijkste is hoor.
Micromensje
07-10-2009, 15:48
Innerlijk. Zeker weten.
In het verleden ben ik buitengesloten geweest, zogenaamd vanwege mijn uiterlijk, terwijl ik volgens mij lang niet zo lelijk ben. Sindsdien kijk ik echt puur naar het innerlijk. Uiterlijk is maar de buitenkant, een soort hoes. Innerlijk is hoe je echt bent.
En als iemand in mijn ogen lelijk is kijk ik daar gewoon dwars doorheen. Lelijk is niet stom, júíst niet in de meeste gevallen.
Micromensje...
Hoe lang ben je vriendloos geweest?
ik vind het goed van je dat je dit zegt.
Maar hoe oud ben je nu en heb je nu wel vrienden die je innerlijk belangrijk vinden?
groetjes..
Als ik een meid niet leuk vind, maar haar persoonlijkheid wel geweldig, dan is er misschien ruimte voor vriendschap, maar meer niet echt..
Als ik een meid leuk vind, maar haar persoonlijkheid kut, dan zal ik er wel achter willen komen of ze ook nog een andere kant heeft. Das eigenlijk wel een uitdaging. Mja als een meisje echt zo'n vervelende persoonlijkheid heeft, dan zal ze wss ook weinig bereid zijn om contact aan te gaan, dan houdt het sowieso op.
Allebei, natuurlijk. Hebben we het over potentiele partners of vrienden? Want voor romantische interesse geldt dat ik hem fysiek wel even aantrekkelijk moet vinden als mentaal. Maar dat wil niet zeggen dat degenen die ik aantrekkelijk vindt, per se standaardknap zijn ofzo. Ik merk wel dat ik dat eigenlijk meteen al weet - als ik iemand niet bij de eerste ontmoeting fysiek aantrekkelijk vind, komt dat eigenlijk ook niet. Maar het is wel weer zo dat ik iemand een tijd kan kennen, een prettig persoon vinden, en dan pas bedenken dat ik ze eigenlijk ook wel lekker vind. 't Is meer dat ik het meteen weet als het níet hoeft, geloof ik :o
Wat vrienden betreft, kijk ik eigenlijk ook wel naar uiterlijk, maar da's op een heel andere manier - eentje met lekker veel vooroordelen! Vaak kun je aan uiterlijk wel zien wat voor type iemand is, en dan weet ik wel of ze potentieel vriendschappelijk interessant zijn of niet. Een doos met geblondeerd haar, bruinige lippenstift en plat accent zal mij hoogstwaarschijnlijk niet liggen.
Maarrrrr het is wel eens voorgekomen dat mijn vooroordelen verkeerd waren en ik bleek te klikken met mensen van wie ik dat niet had verwacht. Dus over het algemeen oordeel ik wel maar ga ik vervolgens wel relatief open met mensen om omdat mijn mensenkennis wel eens te wensen overlaat :P
Eerste indruk is uiterlijk en ik kan er ook wel op afknappen, zeg altijd maar dat je er ook mee over straat moet durven :o Maar verder sta ik er volgens mij wel altijd voor open iemand te leren kennen en dat is toch het uiteindelijke oordeel.
doorsnee man --> kijkt naar uiterlijk
Elke vrouw --> kijkt naar innerlijk
Dit is zo, neem het van mij aan, geloof niet wat vrouwen hierover zeggen, ze denken emotioneel, niet logisch. ze zien een aantrekkelijke man en denken dat hij aantrekkelijk is door zijn symmetrisch aangezicht en niet door zijn lichaamspostuur, de 5 vrouwen die rond hem hangen, zijn careless attitude, zijn kleren( wealth), hun brein processed dit als zijnde aantrekkelijk. Dit gezegd zijnde kan je dit topic sluiten. dit is niet discusieerbaar.
Louis Armstrong
08-10-2009, 12:27
Dit is zo, neem het van mij aan, geloof niet wat vrouwen hierover zeggen, ze denken emotioneel, niet logisch. ze zien een aantrekkelijke man en denken dat hij aantrekkelijk is door zijn symmetrisch aangezicht en niet door zijn lichaamspostuur, de 5 vrouwen die rond hem hangen, zijn careless attitude, zijn kleren( wealth), hun brein processed dit als zijnde aantrekkelijk. Dit gezegd zijnde kan je dit topic sluiten. dit is niet discusieerbaar.
je eigen sig is hier van toepassing: hier staat helemaal niks
@Kous: zowel mannen als vrouwen kijken vooral naar houding en gedrag. niet zozeer innerlijk. En wat is het innerlijk eigenlijk, we kennen onszelf niet eens 100%, laat staan een ander. Je kent alleen het deel van de ander dat die aan je laat zien.
Ik gedraag me naar meiden gemiddeld heel anders dan naar jongens, en naar elk individu apart gedraag ik me ook weer anders, en in verschillende groepen ook weer. de manifestatie naar de buitenwereld van mn innerlijk is dus voortdurend anders. En dat geldt voor zo'n beetje iedereen lijkt me.
dat en we hebben allemaal een andere smaak, hoewel bepaalde eigenschappen wel veelgewilt zijn.
Ja, naar het uiterlijk natuurlijk. Als een -vrouw in mijn geval- er niet aantrekkelijk uitziet zal je er ook geen praatje mee maken en zal je het innerlijk nooit te weten komen, laat staan dat je er een relatie mee aanvangt.
Ik zie vaak vrouwen of ze een leuk innerlijk hebben.
Lievemeid
08-10-2009, 23:28
Iedereen kijkt, naar het uiterlijk...Het oog wilt ook wat! ;)
Maar uiteindelijk draait het om het innerlijk he!,
Uiteindlijk worden we allemaal oud en lelijk :p
Innerlijker is belangrijker, maar uiteindelijk val je natuurlijk voor iemands uiterlijk. Of je moet pas verliefd op iemand worden als je diegene vaak hebt gesproken.
Rasmusje
10-10-2009, 07:57
Ik vind uiterlijk wel belangrijk, maar niet als in dat iemand knap moet zijn want dat interesseert me juist heel weinig. Ik hecht er bijvoorbeeld meer waarde aan dat iemand er goed verzorgd uitziet. Ik kan dat innerlijk en uiterlijk nooit zo goed los van elkaar zien: ik kan niet naar iemand kijken zonder op zijn of haar uitstraling te letten, en die uitstraling zegt weer heel erg veel over het innerlijk dus je (ik) kan eigenlijk nooit puur voor iemands uiterlijk vallen. Als ik het zo goed verwoord.
Iemand kan bijvoorbeeld qua uiterlijk wel heel knap zijn, maar als diegene dom overkomt of alleen maar een chagrijnige kop kan trekken bestempel ik hem alsnog als lelijk. Mooi heeft voor mij niet zo veel met de buitenkant te maken.
Conclusie: mooi innerlijk + verzorgd uiterlijk = win.
uiterlijk, net zoals iedereen onder de 21 zonder trauma's
Sweety-x
10-10-2009, 20:38
Je hoort altijd wel dat ze zeggen: "Uiterlijk is niet het belangrijkste'.
Maar wat doe je nou eigenlijk echt?
Ik ga eerlijk wezen, Ja ik kijk absoluut eerst naar uiterlijk en dan naar innerlijk.
Maar heb zelf ook een vriendje gehad, die ik gewoon eerst had als vriend en die zo aardig was dat ik hem leuk begon te vinden.
Maar het liefst wil ik natuurlijk een mooi uiterlijk en een super mooi innerlijk:)
Magnetrondoos
10-10-2009, 20:45
Ik val op innerlijk en uitstraling.
Vooral een bepaalde uitstraling kan ik verliefd op worden. Die uitstraling zie ik meestal ook pas na een tijdje. Dat samen met een goed innerlijk maakt het voor mij al perfect. Mijn vorige vriendin was ook niet echt knap maar die lieve schattige uitstraling en innerlijk was gewoon veel belangrijker!
Uiterlijk is meer is voor de 1e blik, maar ik zal nooit daardoor op iemand vallen
NaamInGebruik
10-10-2009, 21:43
Mensen kijken ALTIJD naar uiterlijk. Ongeacht van wat ze zeggen. Een eerste indruk is in no-time gemaakt. Zie iemand lopen en je hebt er een beeld van. Je denk dan al die persoon min of meer te kennen. Onzin, maar het bepaald al wel of je iemand mag wel of niet.
Bij negatieve indruk kan het leiden tot 'pfff, dacht ik het niet', Terwijl wanneer je positief gestemd was je sneller hebt van 'ohja, kan je es hebben he'. Indrukken, uiterlijk dus, extreem belangrijk. Voor een relatie denk ik wel degelijk dat innerlijk belangrijk is. Zeker hoe langer de relatie duurt hoe belangrijker. Je vriendin kan nog zo knap zijn, maar als het een blonde tut is die op elk niveau van algemene kennis stil valt ga je je er vanzelf zo aan ergeren dat je d'r wel een keer buiten flikkert.
Wel is het zo dat mannen uiterlijk belangrijker blijven vinden. Dat schijnt gezondheid uit te stralen en zou goed zijn voor de kinderen.
Vrouwen zoeken macht. Dus gespierd en/of veel geld. Omdat dit bescherming bied voor haar en kind.
Daarom wordt ook vaak gezegd dat vrouwen materialistisch zijn. Spullen vertegenwoordigen een waarde, geld. En dus macht, en dat bied veiligheid.
Atelier Madame
11-10-2009, 14:26
Uiterlijk, defenitely. Maar zoals eerder aangegeven hoeft dat niet gelijk te staan aan knap zijn. Ik vind gewoon dat een persoon een bepaalde uitstraling moet hebben. Voor de rest vind ik ook innerlijk belangrijk, maar dat is gewoon niet alles.
daantjer
11-10-2009, 14:53
uiterlijk is nr. 1 bij uitgaan, maar innerlijk is toch belangrijker, als je iemand ontmoet via vrienden en je begint te praten, kom je ook wel achter het innerlijk dus kan je ook zo iemand leren kennen
Ik hou wel van specifieke uiterlijke kenmerken...
erg cliche natuurlijk maar op de lange termijn gaat innerlijk meer meetellen.
Micromensje
11-10-2009, 21:47
Micromensje...
Hoe lang ben je vriendloos geweest?
ik vind het goed van je dat je dit zegt.
Maar hoe oud ben je nu en heb je nu wel vrienden die je innerlijk belangrijk vinden?
groetjes..
Vrij lang, een jaar of 6.
Ik ben nu 18 en ik hoop maar dat die vrienden er zijn. Vermoed van wel.
Grappig eigenlijk. De meesten hier zeggen eerst naar uiterlijk te kijken. Maar zoveel echt knappe mensen lopen er niet rond, zeg nou zelf. Goed, het is wel fijn als iemand er verzorgd uitziet, maar als je voor écht knap gaat kun je lang zoeken. En kijk nou zelf eens in de spiegel en oordeel eerlijk. Is het wel eerlijk als jij naar een superknap iemand zoekt terwijl je zelf ook niet moeders mooiste bent?
voussavez?
12-10-2009, 18:45
Ik kijk als eerst naar het uiterlijk, maar als het innerlijk me niet bevalt ga ik natuurlijk geen moeite doen om een relatie te starten. Maar als ik een meisje leer kennen die ik op het eerste gezicht niet bijzonder mooi vind maar wel een mooi innerlijk heeft, val ik daar wel op. Iemand met een bijzonder mooi innerlijk vind ik mooier dan iemand met een bijzonder mooi uiterlijk.
daantjer
12-10-2009, 19:46
Ik kijk als eerst naar het uiterlijk, maar als het innerlijk me niet bevalt ga ik natuurlijk geen moeite doen om een relatie te starten. Maar als ik een meisje leer kennen die ik op het eerste gezicht niet bijzonder mooi vind maar wel een mooi innerlijk heeft, val ik daar wel op. Iemand met een bijzonder mooi innerlijk vind ik mooier dan iemand met een bijzonder mooi uiterlijk.
mooi gezegd :D
Goed innerlijk is mooi meegenomen, maar ik vind uiterlijk veel belangrijker.
Grappig eigenlijk. De meesten hier zeggen eerst naar uiterlijk te kijken. Maar zoveel echt knappe mensen lopen er niet rond, zeg nou zelf. Goed, het is wel fijn als iemand er verzorgd uitziet, maar als je voor écht knap gaat kun je lang zoeken. En kijk nou zelf eens in de spiegel en oordeel eerlijk. Is het wel eerlijk als jij naar een superknap iemand zoekt terwijl je zelf ook niet moeders mooiste bent?
Naar uiterlijk kijken is niet hetzelfde als een superknap iemand zoeken natuurlijk..
Oh dat verklaart waarom ik altijd van die intelligente en lieve vadsige lelijkerds als vriendjes heb :confused:
Ik hoop zo dat dit een troll is :|
Goed innerlijk is mooi meegenomen, maar ik vind uiterlijk veel belangrijker.
Dus het maakt jou niet uit wat voor innerlijk iemand heeft, als ze maar drop dead gorgeous is? :o
Mensen kijken ALTIJD naar uiterlijk. Ongeacht van wat ze zeggen. Een eerste indruk is in no-time gemaakt. Zie iemand lopen en je hebt er een beeld van. Je denk dan al die persoon min of meer te kennen. Onzin, maar het bepaald al wel of je iemand mag wel of niet.
Die eerste indruk heeft echter bijna niks te maken met het uiterlijk xD Vele mensen misvatten het woord ’uiterlijk', dat is alleen de symmetrie van het gezicht.
Je eerste indruk is echter, kleding (wealth), social allignments( leader of men ), preselection ( jaloezie ), athletisisme ( een 6-pack hoort niet bij het uiterlijk, maar is een verworven eigenschap, is protector of loved ones). Al DIE eigenschappen vertellen je ( onbewust ) of een persoon aantrekkelijk is of niet. Aantrekkelijkheid heeft bijna NIKS te maken met uiterlijk. althans voor aan vrouw toch niet. Een man hecht daarintegen meer belang aan het uiterlijk( symmetrie van het lichaam, aangezicht ).
Oh dat verklaart waarom ik altijd van die intelligente en lieve vadsige lelijkerds als vriendjes heb :confused:
Ik hoop zo dat dit een troll is :|
je snapt het niet.
je snapt het niet.
Ik snap je wel, maar je overdrijft zoals gewoonlijk weer in zo'n mate dat het belachelijk wordt. Al was het maar omdat alle dingen die jij noemt ook uiterlijk (vertoon) zijn en vrouwen dus ook gewoon op uiterlijk vallen. Er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt, maar kan iemand nog zo macho en rijk zijn, als ik hem fysiek lelijk vind, als hij vadsig is of geen kin heeft of wat dan ook, dan hoef ik hem echt niet. Bovendien verandert dat toch behoorlijk in onze generatie, en dan helemaal onder hoogopgeleide vrouwen - mijn vriendinnen hebben bijna allemaal vriendjes die echt het tegenovergestelde van succesvolle man of machoman zijn :o (en goed, die ik dan ook vrijwel allemaal niet aantrekkelijk zou vinden :P).
@Micromensje: Waar haal jij vandaan dat naar uiterlijk kijken hetzelfde is als alleen maar heel knappe mensen willen? Ik vind mijn vriendje er woest aantrekkelijk uitzien, maar ik ben echt niet zo naief om te denken dat iedereen dat vindt. Het gaat erom wat ík fysiek aantrekkelijk vind, niet wat de massa vindt. Ik moet hem fysiek aantrekkelijk vinden, maar dat wil niet zeggen dat hij waanzinnig knap moet zijn.
Daarnaast, zelfs al was ik hondslelijk, dan nog was het mijn goed recht alleen maar heel knappe mensen te willen. Heb ik waarschijnlijk alleen weinig succes mee. Gelukkig zijn vrijwel alle mensen niet echt lelijk en ook niet echt heel knap, en vindt men mensen in zijn eigen aantrekkelijkheidsklasse meestal ook wel aantrekkelijk, dus dat komt allemaal wel goed uit.
Dus het maakt jou niet uit wat voor innerlijk iemand heeft, als ze maar drop dead gorgeous is? :o
Het moet natuurlijk geen heks zijn. Maar een paar slechte eigenschappen probeer ik wel gewoon te veranderen.
Het moet natuurlijk geen heks zijn. Maar een paar slechte eigenschappen probeer ik wel gewoon te veranderen.
nouja een heks kan ook kinky zijn ehj
Je kunt je afvragen of je onder de noemer 'uiterlijk' alleen fysieke kenmerken moet scharen, of ook de uitstraling die iemand heeft. Ik vind me in die laatste optie, omdat uitstraling niet per sé een reflectie van het innerlijk hoeft te zijn.
Ontopic: ik kijk natuurlijk allereerst naar uiterlijk (dus die fysieke kenmerken en uitstraling). Aantrekkelijkheid is voor mij een soort samenspel tussen fysieke kenmerken en uitstraling, het een kan compenseren voor het ander maar het moet wel binnen bepaalde grenzen blijven. Uitstraling weegt daarbij voor mij wat zwaarder mee.
NaamInGebruik
19-10-2009, 06:04
Uistraling is idd wel een mooie, sommige dames hebben iets van 'tadaa, hier ben ik, gezellig terrasje doen?' waar anderen wellicht 'okay, ik heb verstand van make up zoals je kan zien, maar praat wel langzaam en alleen over TMF anders is het niet te volgen'.
Vriend van me had zo'n vriendin. Helaas was het ook nog ongeveer zo ook, ongeacht van welk gesprek we begonnen, van barack tot wilders, van een hbo opleiding tot hoe een fietsbeld werkt, ze leek voordurend in een hypnotische trance, totdat ze merkte dat iemand iets tegen haar ging zeggen/vragen, toen was ze drinken halen of voerde ze het idee van 'just smile and wait' uit.
Ghislaine91
19-10-2009, 16:35
Nu ik dit zo heb gelezen, besef ik dat ik wellicht ongeloofwaardig zal overkomen, maar ik kijk écht alleen naar het innerlijk! Ik ga ook niet echt om met de popie-jopies op school, omdat dit meestal nogal oppervlakkige kinderen zijn (je hebt natuurlijk wel een boel uitzonderingen hoor:P). Ik let echt alleen op persoonlijkheid. Wat heb je nou aan een mooie vriend(in) die er om door een ringetje te halen uitziet, maar nog geen zinnig woord uit kan brengen?
Nu ik dit zo heb gelezen, besef ik dat ik wellicht ongeloofwaardig zal overkomen, maar ik kijk écht alleen naar het innerlijk! Ik ga ook niet echt om met de popie-jopies op school, omdat dit meestal nogal oppervlakkige kinderen zijn (je hebt natuurlijk wel een boel uitzonderingen hoor:P). Ik let echt alleen op persoonlijkheid. Wat heb je nou aan een mooie vriend(in) die er om door een ringetje te halen uitziet, maar nog geen zinnig woord uit kan brengen?
Maar wat heb je aan iemand met het innerlijk van een engel/verlichte (whatever), maar met een uiterlijk dat je seksueel gezien geheel onaantrekkelijk of zelfs afstotend vindt?
Ghislaine91
19-10-2009, 17:46
Maar wat heb je aan iemand met het innerlijk van een engel/verlichte (whatever), maar met een uiterlijk dat je seksueel gezien geheel onaantrekkelijk of zelfs afstotend vindt?
Het hangt ervan af of je spreekt over een vriendschap of over een relatie. Met een afstotelijk iemand kan ik best vrienden worden, het hangt maar net van zijn/haar innerlijk af, maar wat een relatie betreft heb je wel gelijk, want als je met iemand een relatie hebt, dan moet er wél aantrekkingskracht zijn vind ik:y
Maar met iemand met een nare persoonlijkheid (of een gebrek eraan) zou ik bevriend willen worden noch een relatie willen hebben:n
Micromensje
19-10-2009, 19:18
Grappig, ik doe precies hetzelfde.
Rationeel
20-10-2009, 12:21
de buitenkant, maar niet in de zin van knap of lelijk.
dus wel houding/air/gedrag. en dit komt weer allemaal voort uit het innerlijk.
dus eigenlijk de buitenkant van het innerlijk. ofzo :)
Het hangt ervan af of je spreekt over een vriendschap of over een relatie. Met een afstotelijk iemand kan ik best vrienden worden, het hangt maar net van zijn/haar innerlijk af, maar wat een relatie betreft heb je wel gelijk, want als je met iemand een relatie hebt, dan moet er wél aantrekkingskracht zijn vind ik:y
Maar met iemand met een nare persoonlijkheid (of een gebrek eraan) zou ik bevriend willen worden noch een relatie willen hebben:n
Oh ja, daar heb je gelijk in. Ik ging uit van relaties omdat ik me niet echt kan voorstellen dat iemand het wat boeit bij vriendschap. :p
Rationeel
20-10-2009, 12:26
en gooi die clichés dat alle mannen alleen op het uiterlijk letten eens overboord zeg. misschien dat het opgaat voor het 16-jarige pubervolk, dat in bijzijn van de vriendjes standaard achter 'het mooiste meisje van de klas' aanhuppelt, maar een beetje meer dan primitief mens prikt daar makkelijk doorheen.
ik val écht niet op uiterlijke schoonheid.
JasperJD
20-10-2009, 12:43
Op dit punt van mijn leven kan ik gewoon niet verliefd worden op een meisje die echt lelijk is.
Rationeel
20-10-2009, 13:07
als je echt misselijk wordt van de aanblik van iemand, dan is een relatie niet echt haalbaar nee :)
Changshan
20-10-2009, 17:17
Het is wel leuk om eerst het innerlijk beter te leren kennen en dan pas te focussen op het uiterlijk. Dat is eigenlijk meer iets dat je via fora kunt doen, dus niet heel praktisch verder. Maar mijn forum-/msndates van vroeger hadden daardoor wel iets speciaals. Dan merk je dat je je veel minder snel aan uiterlijke dingen ergert.
Het is wel leuk om eerst het innerlijk beter te leren kennen en dan pas te focussen op het uiterlijk. Dat is eigenlijk meer iets dat je via fora kunt doen, dus niet heel praktisch verder. Maar mijn forum-/msndates van vroeger hadden daardoor wel iets speciaals. Dan merk je dat je je veel minder snel aan uiterlijke dingen ergert.
Bij mij werkt dat precies andersom.... Ik stel me bij leuke mensen op een forum altijd knappe mensen voor. Als ik ze dan op een foto zie kan dat een REUSACHTIGE afknapper zijn.
Micromensje
20-10-2009, 19:44
Op dit punt van mijn leven kan ik gewoon niet verliefd worden op een meisje die echt lelijk is.
Ik vraag me af of een meisje DAT jou kent verliefd wordt op zo iemand DIE zulke fouten maakt.
(Als je zoiets zegt, doe het dan goed ;) Want zo staat het nogal krom. Toch?)
(lees: ik vond het zo dom staan dat ik het niet kon laten erop te reageren)
Ik vraag me af of een meisje DAT jou kent verliefd wordt op zo iemand DIE zulke fouten maakt.
(Als je zoiets zegt, doe het dan goed ;) Want zo staat het nogal krom. Toch?)
(lees: ik vond het zo dom staan dat ik het niet kon laten erop te reageren)
Zonder bewijs ben ik niet overtuigd van het feit dat het hier om foutief taalgebruik gaat.
Dat en naar mijn gevoel geeft het woordje 'dat' in dit geval de indruk alsof het om een object gaat ipv een mens.
Nu ik erbij stil sta, ik vind het bij een meisje haar innerlijk best belangrijk dat ze geen taalfreak is die moeilijk doet om irrelevante spel -en grammatica fouten bij informele brieven/chatgesprekken.
Zonder bewijs ben ik niet overtuigd van het feit dat het hier om foutief taalgebruik gaat.
Dat en naar mijn gevoel geeft het woordje 'dat' in dit geval de indruk alsof het om een object gaat ipv een mens.
Nu ik erbij stil sta, ik vind het bij een meisje haar innerlijk best belangrijk dat ze geen taalfreak is die moeilijk doet om irrelevante spel -en grammatica fouten bij informele brieven/chatgesprekken.
QFT
Wat voor bewijs wil je? 'Die' is gewoon fout in dit geval.
Het meisje, dat..
De vrouw, die..
KingelDingel
21-10-2009, 18:15
ik kijk alleen naar uiterlijk, persoonlijkheden doen me niets.
Ik kijk eerst naar het innerlijk. Heeft de persoon geen mooi innerlijk dan hoef ik hem/haar niet te zien. Heeft de persoon een mooi innerlijk dan kan ik met de tijd het uiterlijk ook gaan waarderen. Maar daarvoor moet ik het uiterlijk wel leren herkennen. Ik ben een ramp in het onthouden van iemands uiterlijk. Het is gewoon iets waar ik helemaal geen aandacht aan besteed. Ik kan de hele avond met een gezellig iemand kletsen en je daarna niet vertellen welke kleur haar hij had of hoe hij eruit zag. Wel kan ik je vertellen hoe hij/zij sprak, waar we het over hebben gehad, en hoe hij/zij over bepaalde dingen dacht. Mocht ik hem de volgende ochtend tegenkomen dan is de kans heel heel heel groot dat ik hem niet zal herkennen. Tenzij hij me vertelt wat voor gesprek we hebben gehad. Dan zal ik me het gesprek herinneren en geloven dat degene die me dat vertelt ook de persoon is waar ik een gesprek mee heb gehad. Het zou nl net zo goed iemand anders kunnen zijn.
Het komt erop neer dat ik mensen die ik mag heel mooie mensen vind, mensen die ik niet mag heel lelijk vind en mensen die ik niet ken niet kan onthouden (de eerste 5-20+ keer) en ik er ook geen mening over heb. Het maakt verder niet uit hoe de persoon er daadwerkelijk uitziet. Mijn mening over de persoon beïnvloed hoe ik naar de persoon kijk. Daarbij haat ik het om beoordeeld te worden op mijn uiterlijk dus doe ik dat ook niet bij mensen. Als ik nieuwe mensen wil leren kennen houd ik een getal in gedachten en de zoveelste persoon die ik dan tegenkom begin in een praatje mee. Ongeacht hoe hij/zij eruit ziet.
Ik kijk dus naar het innerlijk.
Uiterlijk vind ik niet zo belangrijk, maar uiterlijke verzorging dan weer wel. Eigenlijk vind ik uitstraling nog belangrijker. En als de uiterlijke verzorging en de eerste indruk van de uitstraling goed zijn kijk ik naar het innerlijk. Maar toch, beiden zullen altijd een rol spelen. Iemand kan nog zo aardig zijn, als hij/zij zichzelf niet verzorgt wil niemand hem/haar. Iemand kan nog zo knap zijn, als het niet klikt raak je zo gefrustreerd van elkaar dat je vanzelf uit elkaar groeit.
Stiekem denk ik bij mensen die zeggen dat ze alleen naar innerlijk kijken, dat ze misschien niet lelijk zíjn, maar zichzelf in ieder geval wel lelijk vínden :bloos:
Stiekem denk ik bij mensen die zeggen dat ze alleen naar innerlijk kijken, dat ze misschien niet lelijk zíjn, maar zichzelf in ieder geval wel lelijk vínden :bloos:
Misschien, maar ik denk ook dat het een gezonde houding laat zien. Ik heb helemaal geen specifieke eisen voor het uiterlijk namelijk. Mijn exen waren allemaal niet knap, maar er was wel aantrekkingskracht. Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen iemands 'uiterlijk' en iemands aantrekkelijkheid. Zo zijn er genoeg van die modellen-mannen waartoe ik me helemaal niet aangetrokken voel en mensen die op het eerste gezicht helemaal niet 'knap' zijn die ik juist harstikke geweldig vind. - Dit is dan met het innerlijk buiten beschouwing gehouden.
Uiteindelijk wil ik gewoon iemand waarmee ik mezelf oud kan zien worden, want uiterlijk vergaat. Je moet het uiteindelijk met iemands innerlijk kunnen uithouden.
Persoonlijk heb ik ook nog nooit 'liefde op het eerste gezicht' meegemaakt. Ik word pas verliefd als ik iemand al een tijdje ken. Geen idee waarom. Het innerlijk kan iemand voor mij echt aantrekkelijker maken, of juist andersom (als iemand vreselijk blijkt te zijn).
Om een stom voorbeeld te geven: Sommige acteurs vind ik in de ene rol wel aantrekkelijk en in de andere absoluut niet. Dan verandert er dus niets aan iemands uiterlijk, maar dan maakt het karakter en 'de persoonlijkheid' dus al het verschil. Herkent iemand dit? :o
Rationeel
23-10-2009, 15:51
stiekem denk ik dat gewoon niet iedereen oppervlakkig is :bloos:;)
Paranoide
23-10-2009, 18:18
Herkent iemand dit? :o Ja, vrijwel iedereen. Denk ik. ;)
^ Mooi. :o Nou goed, dat was dus mijn punt. Iemands aantrekkelijkheid kan meer of minder worden op een manier die echt niets te maken heeft met het uiterlijk. Iemand moet natuurlijk niet godsgruwelijk lelijk zijn, maar het grootste deel van iemands aantrekkelijkheid wordt (voor mij) niet bepaald door het uiterlijk.
Ja tuurlijk, maar dat wil toch niet zeggen dat je de fysieke aantrekkelijkheid niet belangrijk vindt. Dat die samenhangt met uitstraling, allicht, en dat dat niet hetzelfde is als knap zijn, allicht, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je een goeie relatie kunt hebben als je elkaar niet ook fysiek aantrekkelijk vindt? Leuk seksleven is dat dan :confused:
Maar ik heb hetzelfde van die acteurs ja. Alleen Johnny Depp is in vrijwel alle rollen goddelijk. Nou ja behalve als Willy Wonka. En eigenlijk ook als zichzelf :D
Ja tuurlijk, maar dat wil toch niet zeggen dat je de fysieke aantrekkelijkheid niet belangrijk vindt. Dat die samenhangt met uitstraling, allicht, en dat dat niet hetzelfde is als knap zijn, allicht, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je een goeie relatie kunt hebben als je elkaar niet ook fysiek aantrekkelijk vindt? Leuk seksleven is dat dan :confused:
Ja, maar dat is nou juist mijn hele punt. Natuurlijk moet je elkaar aantrekkelijk vinden, maar aantrekkelijkheid (voor mij) is echt niet gebaseerd op het uiterlijk. Zoals ik al zei moet iemand inderdaad niet godsgruwelijk lelijk zijn, maar er zijn veel mensen die niet per sé een mooi uiterlijk hebben en toch heel aantrekkelijk kunnen zijn (vanwege uitstraling, persoonlijkheid, e.d.).
Als iemand me bijvoorbeeld een aantal foto's laat zien, dan kan ik wel zeggen welke man ik er mooi/knap uit vind zien, maar dan weet ik nog steeds niet of ik me ook maar een beetje tot die persoon aangetrokken zou voelen. Vandaar dat ik zei: aantrekkelijkheid =/= uiterlijk.
Maar ik heb hetzelfde van die acteurs ja. Alleen Johnny Depp is in vrijwel alle rollen goddelijk. Nou ja behalve als Willy Wonka. En eigenlijk ook als zichzelf :D
Agreed. :o
Maar dan kijk je (ook) naar uiterlijk, het verschil ligt 'm hooguit waar je de grens trekt.
Over het algemeen val ik niet op het stereotype hunk. Sterker nog, daar kijk ik al niet eens naar (bevooroordeelt als ik ben 'zien die mij toch niet staan' 'zijn ze bezet' 'zijn ze arrogant' 'hebben ze vast hun hersens niet mee als ze zo met hun lichaam showen' etc.
Wat voor mij wél heel belangrijk is is uitstraling en uiterlijke verzorging. Een jongen met een traingsbroek op halfelf waar een niet al te mooie boxershort bovenuit komt en een shirt met een ketchup-vlek gun ik geen blik waardig (in dat opzicht dan). Een jongen die heel down overkomt zal ook niet in eerste instantie mijn interesse wekken. Daarnaast valt natuurlijk, na uiterlijk, al vrij snel op hoe iemand praat, hoe de communicatie is. Iemand die iets vraag ten nauwelijks luistert, vindt ik irritant. Iemand die continu uit de hoogte doet ook.
Innerlijk gaat bij mij dus serieus al vrij snel een rol spelen :)
keviinke
25-10-2009, 22:11
Daarnaast valt natuurlijk, na uiterlijk, al vrij snel op hoe iemand praat, hoe de communicatie is. Iemand die iets vraag ten nauwelijks luistert, vindt ik irritant. Iemand die continu uit de hoogte doet ook.
Innerlijk gaat bij mij dus serieus al vrij snel een rol spelen :)
That's Right.
Het uiterlijk uiteraard.
En iedereen die anders zegt, liegt.
Uiteindelijk kun je wel met iemand iets aanknopen die je fysiek niet aantrekkelijk vindt, maar een van de ingrediënten van een goede relatie is dat je je ook fysiek tot diegene aangetrokken voelt. Hetzelfde geldt voor een mooi uiterlijk en een spuuglelijk karakter.
Het uiterlijk uiteraard.
Uiteindelijk kun je wel met iemand iets aanknopen die je fysiek niet aantrekkelijk vindt, maar een van de ingrediënten van een goede relatie is dat je je ook fysiek tot diegene aangetrokken voelt. Hetzelfde geldt voor een mooi uiterlijk en een spuuglelijk karakter.
Je liegt zelf...
Ik zou in eerste instantie zeggen dat ik op iemand val op basis van uiterlijk, maar dat is eigenlijk niet waar. :P Ik heb namelijk iets met een jongen gehad die ik altijd al lelijk heb gevonden (ook al voordat ik iets met hem kreeg) maar waar ik me wel door aangetrokken voelde.
Maar bij eerste ontmoetingen kijk ik wel altijd naar het uiterlijk, dat kan ik niet ontkennen :P
Fashionista!
28-10-2009, 19:46
Het uiterlijk.
Bespaar mezelf namelijk dan een trauma.
Micromensje
29-10-2009, 16:19
Leg eens uit dan? Want als ik puur op uiterlijk afga krijg ik juist een trauma.
Lyouknow
31-10-2009, 21:24
voor mij is het nou,
oh hij is knap. zou die ook aardig zijn?
en inderdaad ik kan niet vallen op een Jongen die lelijk is.
ik kan dr niks aan doen..
Innerlijk is belangrijker, maar je stapt niet zo snel af op iemand die er voor jou niet aantrekkelijk uitziet. Althans ik niet. En uiterlijk ja? Wat de een knap/aantrekkelijk vindt, vind de ander misschien totaal niet.
Micromensje
02-11-2009, 09:18
Het uiterlijk uiteraard.
Iedereen die anders zegt, denkt wel na.
roosjuh1988
02-11-2009, 21:04
Ik kijk naar het uiterlijk, maar niet zo zeer of iemand knap is of niet. Maar iemand moet wat hebben wat ik aantrekkelijk vind en dat kan vanalles zijn. Van mooie neus tot leuke ogen ofzo. Ook kijk ik naar uitstraling en de manier hoe hij met andere omgaat. Het is denk ik meer aantrekkingskracht waar ik op val dan echt puur uiterlijk
Verder kijk ik natuurlijk naar innerlijk, maar het is wel belangrijk dat iets van het uiterlijk/aantrekkingskracht mij aanspreekt.
Anoniemmeisje.
20-11-2009, 16:57
Eh,.. uiterlijk.
Ik val tot nu toe alleen maar op knappe jongens eigenlijk,
denkertje 12jr
22-11-2009, 22:59
het is even belangrijk:
bij sommige moet ik al kotsen als ik mezelf met haar zie zoenen dan kan het om te beginnen niet.
maar als het al ietsje gevorderd is en je kan elkaar niet uitstaan dan loopt het ook niet helemaal lekker.
dus het is even belangrijk
fizzle-fluffy
23-11-2009, 14:50
Ik kíjk naar iemands uiterlijk.
Maar als iemand heel lief of bijzonder is dan vind ik die persoon steeds mooier, hoe meer ik dat begin te merken. Als ik juist steeds meer merk hoe dom, hypocriet, gemeen of saai is dan vind ik diens uiterlijk ook steeds minder interessant.
pietpaulesma
24-11-2009, 12:00
ik kijk 90% naar innerlijk en 10% naar uiterlijk wie aleen innerlijk ??
Micromensje
24-11-2009, 18:53
*meldt zich*
Echt, uiterlijk is zo oppervlakkig.
Dat is zo cliché.
eerst uiterlijk, dan innerlijk.
Ik kijk naar allebei ik hou meer van Constant pratende meiden :) kan je heel veel lol mee hebben.. en natuurlijk kijk je eerst naar het uiterlijk maar als zij niet geweldig knap is maar er gezellig uitziet etc. aardig is dan kan dat ook wel en ik weet dat sommige zeggen uiterlijk is niet belangrijk maar dat is het eigenlijk best wel!
Later kijk je ook meer naar het innerlijk.
Fizzle pupp ik vind dat jij wel gelijk hebt ! dan ziet ze er in jouw ogen ook echt knapper uit, ik heb ook iemand in de klas zitten die best knap is maar een Sletje is en een echte bitch ze neemt met iemand als het weer uit is.. Zo iemand zou ik meteen afwijzen hoe knap ze ook is !
JustADreamer
07-12-2009, 21:31
Kíjken doe je natuurlijk altijd eerst naar het uiterlijk. Voor mij gaat dat niet erom of je overdreven knap bent of wat dan ook, meer om een bepaalde aantrekkingskracht. Dit heeft meer met uitstraling te maken dan met uiterlijk alleen, je kan nog zo mooi zijn, doe je er arrogant over laaaaat dan maar. Daarentegen een jongen met veel puisten maar supermooie ogen *smelt*.
Je moet wel van tevoren door iets getriggerd worden om contact met iemand te maken, iemand die voor jou totaal niets interessants/herkenbaars heeft ga je niet zomaar benaderen om meer van z'n innerlijk te weten te komen.
Rode Panda
07-12-2009, 22:14
Eerst kijk ik natuurlijk naar het uiterlijk, dat is niet te vermijden. Dan is er snel een oordeel gemaakt.
Een persoon leren kennen veranderd het beeld drastisch. Uitstraling is ook zeer belangerijk, en hoe ik
me voel bij iemand. Houding is ook zoiets.
Eerst kijk ik natuurlijk naar het uiterlijk, dat is niet te vermijden. Dan is er snel een oordeel gemaakt.
Een persoon leren kennen veranderd het beeld drastisch. Uitstraling is ook zeer belangerijk, en hoe ik
me voel bij iemand. Houding is ook zoiets.
fizzle-fluffy
08-12-2009, 11:53
Bij mij werkt dat precies andersom.... Ik stel me bij leuke mensen op een forum altijd knappe mensen voor. Als ik ze dan op een foto zie kan dat een REUSACHTIGE afknapper zijn.
Dit heb ik ook een beetje. De eerste forumster die ik meette, ik stelde me echt een halfgodin voor en toen zag ik haar en toen was ze eigenlijk heel gewoon en ik zat zo van: -O-.
Maar nu zijn we heel goed bevriend en zien we elkaar ook best vaak IRL en eigenlijk is ze toch best wel heel heet.
Reverend
09-12-2009, 15:06
Innerlijk. Uiterlijk is natuurlijk mooi meegenomen maar als het innerlijk me niet aanstaat hoef ik verder niets te weten van de bitch in kwestie.
^ Dat natuurlijk, maar het uiterlijk moet toch op z'n minst acceptabel zijn. Mijn moeder zei altijd: "Je moet er wel naast willen lopen." :D En zo is het natuurlijk ook.
Ik kijk naar de uitstraling. Het innerlijk volgt vanzelf. Het uiterlijk is niet super belangrijk, behalve als diegene echt afstotend is. :')
lifeyourlife_
15-12-2009, 16:35
Het innerlijk vind ik duidelijk belangrijker. Maar ik durf niet te zeggen dat ik niet op het uiterlijk let.
Uiteindelijk, is het niet het kapsel wat telt, maar het karakter van iemand.
Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik mensen beoordeel na de hand van hun uiterlijk. Ik probeer dat zo weinig mogelijk te doen, maar soms gebeurt het wel eens. Ik zou het niet moeten doen en ik ben er ook zeker niet trots op.
peace
Eerst het uiterlijk en dan als ik de jongen wat beter ken of leer kennen op innerlijk. Weet ik gelijk of hij echt leuk is! (y)
Ik denk dat je vooral naar het uiterlijk kijkt, omdat het uiterlijk gewoon heel veel over het innerlijk zegt. Als je mensen wat langer kent, kijk je meestal naar het innerlijk...
Dat denk ik tenminste.
Een volmaakt iemand bestaat natuurlijk niet. Ik val wel het meeste op innerlijk denk ik, maar het uiterlijk is ook wel belangrijk hoor! Ik ken jongens, die zijn echt zooo aardig en echt heel leuk, maar zijn wel supr lelijk. Dan is het toch een btj afstotend,en wordt het toch neits. T hoeft niet superknap, maar btj is okee ;)
Arachnia
22-12-2009, 15:12
Ik kijk meestal naar 't innerlijk.
En ik vind altijd wel iets om me aan te irriteren. :o
Een volmaakt iemand bestaat natuurlijk niet. Ik val wel het meeste op innerlijk denk ik, maar het uiterlijk is ook wel belangrijk hoor! Ik ken jongens, die zijn echt zooo aardig en echt heel leuk, maar zijn wel supr lelijk. Dan is het toch een btj afstotend,en wordt het toch neits. T hoeft niet superknap, maar btj is okee ;)
Als ik iemand aardig vind kan ik hem niet lelijk vinden. Zelfs al vind de rest van de wereld het wel en laten ze dat ook steeds weten.
timmy007
10-01-2010, 23:23
als ik met een jongen vrienden wil worden kijk ik naar het innerlijk maar als ik verkering met een meisje wil dan kijk ik vrijwel eerst naar het uiterlijk en dan naar het innerlijk
surimeid
10-01-2010, 23:27
Iedereen kijkt naar het uiterlijk...
niet dat het innerlijkniet belangrijk is...
Reverend
11-01-2010, 08:13
Iedereen kijkt naar het innerlijk...
niet dat het uiterlijk niet belangrijk is...
Iedereen kijkt naar het innerlijk...
niet dat het uiterlijk niet belangrijk is...
(Y)
Xochiquetzal
12-01-2010, 18:21
Pet Shop Boys - Love Etc.
» You don't have to be beautiful, but it helps.
Changshan
12-01-2010, 18:33
Als we feromonen tot uiterlijk rekenen, is het eigenlijk toch vooral uiterlijk. Nooit gehad dat je aan elkaar 'ruikt' dat je je op je gemak voelt en shiz?
Maar als het bij uiterlijk blijft, kan het uiteraard alsnog niet overleven.
Prominence
13-01-2010, 17:46
beide....
ik vind het uiterlijk redelijk belangrijk(verzorgd etc)
maar uiteindelijk vervaagd de uiterlijke schoonheid en komt er een andere schoonheid van in de plaats.
dus ik zeg beide zijn erg belangrijk
een meisje moet die click hebben,hetgene wat haar interessant maakt(god ik ben slecht in t uitleggen van gevoelens)
[QUOTE=Prominence;30081132]beide....
ik vind het uiterlijk redelijk belangrijk(verzorgd etc)
maar uiteindelijk vervaagd de uiterlijke schoonheid en komt er een andere schoonheid van in de plaats.
QUOTE]
Helemaal mee eens. Het uiterlijk is misschien wat het eerst opvalt. Wat je aantrekt bij een ander. En een ander bij jou.
Een heel mooi persoon (wat betreft uiterlijk) kan ook, blijkt na een tijd, lelijk van binnen zijn. En geen enkele (uiterlijke) schoondheid in de wereld kan dat compenseren. Innerlijk duurt het langs.