PDA

[Archief] Bekijk het origineel op : Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer # 151!

Pagina's : [1] 2 3

Atelier Madame
28-10-2009, 18:27
De vorige http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1772474

Op naar de 200!

darkfairy
28-10-2009, 19:10
@ iedereen bedankt voor de reacties :).
en sorry als me vorige bericht triggerend was.
maar dat was niet me bedoeling want ik dacht er toen niet bij na.
dus sorry daarvoor.

@eend fijn weer wat van je te horen.
weet je hoelang je nog opgenomen moet blijven?.
of zie je nog geen vooruitzichten? *knuffel*.

ot.
ik ben vanochtend met me coordinator gaan praten.
en ik heb het haar laten zien.
en ze heeft er wat om gedaan.
en ik heb ook van me vader verteld.
en ze snapt wel dat ik het dan niet kan inhouden.
en dat het ook komt door de opmerking 'vissenlip'. die ik gisteren van iemand van de afdeling kreeg.
en ze vind dat ik een afspraak bij de psychiater moet maken.
om het tegen haar te zeggen dat ik het gedaan heb deze week.
en dat ga ik ook nog wel doen maar dan denk ik dat ik weer terug aan de lexapro moet ofzo.
en daar heb ik dus helemaal geen zin in.
maarja de afspraak moet ik toch nog maken.
en bij sociale vaardigheden moesten we omgaan met opmerkingen oefenen.
en me coordinator gaf toen een opmerking aan mij.
en toen moest ik gelijk aan die opmerking 'vissenlip' van gisteren denken.
en toen moest ik wel even huilen voor het eerst deze week.
en het eten met de vrouwen groep was wel gezellig.
okal kwam ik weer in discussie met die vrouw uit de groep.
en de film was heel saai een tekenfilm ik heb de hele film doorgeslapen.
daar kreeg ik wel commentaar op van een van de begeleiders.
zij vond dat ik daar niet zo blij mee mocht zijn.
en toen zei ik dat ik er niks aan kan doen dat ik in slaap viel.
en zij zei toen 'voor een gedeelte niet nee' en toen zei ik nee daar kan ik helemaal niks aan doen.
wanneer ik in slaap viel en toen ging ze er gelukkig niet verder op in.
maar ik heb wel lekker geslapen okal werd ik soms tussen door wakker :P.
door gelach om de film het ging over een vliegend huis.
en de voor stukjes zagen er al saai uit.
maar ik was gelukkig net op tijd bij de bus voor hij weg reed.
en ik was mooi een uur eerder thuis.
want ik had s'middag's de taxi afgebeld zodat ze me niet in boekel hoefden te komen halen.
dus dat was wel lekker een uur eerder thuis.
en nou probeer ik het verder rustig aan te doen vanavond.

Missy1234567890
28-10-2009, 20:09
@ Nijn: nee, geen ruzie, maar ze is telkens zó slecht bereikbaar en daar begin ik een beetje genoeg van te krijgen. Al het initiatief om af te spreken moet ook steeds van mij komen en dat vind ik nog niet eens zo erg, want ik weet hoe zij is, maar dan moet ze wel bereikbaar zijn.

Ik hoop dat het met je thuistentamen nog een beetje gelukt is. :)

OT: weer lekker gewerkt vanmiddag. Net gegeten en ik ging vis eten en dat lust de kat ook en die zat er echt naar te smachten, dus hem maar even op de gang gezet, zodat ik rustig kon eten :o Nu ga ik lekker helemaal niks doen...vriendje moet vanavond werken en ik heb vrij van de repetitie, dus ik ga denk ik lekker een film kijken ofzo. :)

HaWaHaai
28-10-2009, 21:45
Moe...

blurred
28-10-2009, 22:09
@ Mushu: Dat wisten wij toch allang? ;)
@ Nijn: Mijn baas is advocate, met ervaring in en verstand van huurzaken. Dat is al heel wat, alleen heeft zij het zo druk dat ze soms geen tijd heeft voor de mensen die betalen voor haar advies, dus die wil ik alleen aanspreken als de nood echt hoog is. Verder heb ik al wel ervaring met nare huisbazen, studeert een vriend van me rechten en is hij er erg op gebrand om huisjesmelkers een loer te draaien (door zijn eigen ervaringen op dat gebied), zijn er wooncommissies en denk ik er serieus over een rechtsbijstandverzekering af te sluiten voor het geval dat. Alleen werkt mijn moeder bij het assurantiekantoor via wie ik alle verzekeringen heb lopen, dat kan dus niet zonder haar medeweten, en wil ik mijn ouders niet alarmeren voordat er echt stront aan de knikker is.

Mijn vader heeft zoveel energie en werk in deze woonruimte gestoken om het perfect voor me te maken, mijn ouders hebben me best wat geld geleend om meubels te kopen, mijn moeder is drie keer met me naar de IKEA geweest om te kijken en helpen met meubels kiezen... Ik wil ze echt niet ongerust maken voordat er iets loos is, dus heb ik nog niets gezegd. Toen mijn vader gisteren vroeg naar de wooncheck die ik gisteren heb gehad moest ik me echt inhouden om kortaf te zeggen dat alles wel goed was gegaan. :| Ik kijk het gewoon aan, ik heb een huisgenote die ook ouders heeft die haar steunen als het nodig is: die huisbaas moet niet denken dat hij ons torenhoge CV-rekeningen door de strot kan duwen oid.

Alleen: hij heeft het contract volgens mij goed dichtgetimmerd, de reacties van andere huurders van deze verhuurder in het Radar-topic liegen er niet om, en ik woon hier net zo leuk, ik heb echt geen zin in al dat gezeik, wil niet over korte tijd weer verhuizen. Maar ik moet mezelf ook niet gek denken voordat er echt iets aan de hand is. Dus laat ik maar positief blijven, al wil ik ook niet té optimistisch doen...

regendruppel
28-10-2009, 22:11
ik word gek van mezelf. Altijd zo bang zijn om me open te stellen, bang te zijn dat ik iets weer niet kan. Waarom kan ik niet eens normaal zijn, en gewoon vrolijk met andere mensen contact hebben?

Nienna*
29-10-2009, 11:18
O mijn God ik dacht dat ik sterker was, maar het valt me tegen. Blijkbaar zit ik er toch meer mee dat ik medicatie moet slikken dan ik had gedacht. Mijn medicijn was op (en de rest ligt bij mijn ouders; dit weekend ga ik op studieweekend dus kan ik niet naar huis), dus ik het Farmacotherapeutisch Kompas erop naslaan.. staat daarin dat plotseling afbreken van het medicijn voor o.a. erger(e) angina pectoris enzo kan zorgen. Aangezien mijn vader hartpatiënt is, leek me dat niet zo verstandig dus, ook al gebruik ik een lage dosering. Dus ik probeerde het te regelen, maar mijn huisarts is op vakantie (natuurlijk :rolleyes:) dus toen belde ik de vervanger (nadat ik de apotheek had gebeld). WAAROM is het altijd bij die vervanger dat je onaardige mensen aan de telefoon krijgt?! Ik wilde iets zeggen (want ik had namelijk al de apotheek gebeld), krijg ik voor mijn voeten gesmeten "Mag ik alsjeblieft even úitpraten?!" Ik dacht echt: ja maar ik weet wat je wilt gaan zeggen, en ik heb net anders gehoord. Eerst dus haar hele verhaal aangehoord (daar gaan mijn belminuten)... vervolgens mijn verhaal verteld en toen kon het natuurlijk wel gewoon op mijn manier (waarschijnlijk, want mevrouw moest eerst een handtekening van haar "baas" krijgen en ze wist niet zeker of dat wel mocht)... aaargh wat een ergernissen! Altijd bij deze mensen dat ik moeilijk moet doen, serieus hoezo?! Hoeveel moeite is het nou? Ik weet ook wel dat ze het druk hebben enzo, maar ik vind het al moeilijk genoeg dat ik überhaupt die fucking medicatie moet gebruiken als twintigjarige, gaan zij ook nog even moeilijk lopen doen. Ik moest eigenlijk gewoon huilen aan de telefoon omdat ze zo bitchy deed, maar ik heb het ingehouden en ze heeft het niet gemerkt. Godsamme.

darkfairy
29-10-2009, 13:46
ik voel me moe en huilerig.
en ik heb vanochtend alles verteld aan de creatieve therapeute.
en dan luchte wel even op.
en me taxi komt om 14:15 dus dan ben ik lekker op tijd thuis *afklopt*.
en om 15:40 moet ik bij de huisarts zijn.
en haar ga ik ook alles vertellen van deze week.
en ik ben wel duizelig maar iemand van de verpleging hier zei dat dat door me lexapro kan komen.
doordat me lichaam nou aan het ontwennen is.
dus dat zie ik maar een paar dagen aan.
en straks ga ik even onze hond uitlaten als ik thuis ben.

Roosje
29-10-2009, 17:45
Yoo ik heb een kamer! *O* Pluspuntje! Lichtpuntje! Op 17 november kan ik er al in! Wat een blijdschap wat een hiephiephoeraverhaal!

Nouja. Zo heeft elke dag z'n positieve dingen. En die moet ik nu maar zien, anders schiet ik er sowieso geen fuck mee op. Owee, owee, mijn god het is voorbij... niet te geloven, het is over. Ik doe hard m'n best. Het komt wel. Ooit.

En @ ikweetnietmeerwievroegwaaromhetuitwas: omdat het niet meer ging. Ik snap het nog steeds niet. Ik heb een keertje gezegd dat ik me niet meer gezien & gewaardeerd voelde in onze relatie, en sindsdien is eigenlijk alles in één keer alleen maar bergafwaarts gegaan. Ik kan niet meer met hem leven maar zonder gaat ook niet. Ik hoop over een paar maanden een bevredigender antwoord te kunnen geven. ;)

Vogelvrij
29-10-2009, 17:48
Ik kan niet eens een bijna geschikte vacature vinden, laat staan een vacature waarbij ik kans zou maken. Pff, demotivatie alom. Eerst maar eens koken.

darkfairy
29-10-2009, 19:48
ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest.
en ik heb haar alles verteld en de vrouw die bijna afgestudeerd voor dokter was en erbij zat alles verteld.
en ze hebben me been en me hand verbonden.
en de huisarts wil dat ik weer een afspraak bij de psychiater maak toen ik vertelde van me lexapro.
dat ik daar mee gestopt ben en dat ik dat nou in me lichaam voel en er best wel duizelig van ben enzo.
en ze heeft een brief voor haar geschreven met waar we het over hebben gehad.
die ik dan naar de volgende afspraak bij de psychiater mee neem daar naar toe.
en ik heb gevraagd aan de huisarts of ik voor een paar dagen oxazepam mag.
eigenlijk wou ze het niet geven maar ze heeft het me voor 5 dagen voorgeschreven.
en dat heeft ze ook in de brief geschreven voor me psychiater.
waarvan ik toen me oxazepam's moest inleveren op de afdeling.
maar ik ben blij dat ik bij de huisarts ben geweest en dat ik voor een paar dagen oxazepam's heb meegekregen.
en ze heeft me spul meegegeven waarmee ik zelf me arm en me been kan verbinden.
en daarna ben ik nog even naar de apotheek geweest om me spullen op te halen.
en toen had ik nog even onze hond uitgelaten en eten dat we over hadden naar me tante gebracht.
en toen heb ik haar het hele verhaal verteld.
en me moeder heb ik bijna alles verteld.
en morgen moet ik weer werken en hoe dat gaat zie ik morgen wel.

Heksjuh
29-10-2009, 20:36
Roosje: ik vroeg het :)
Ik snap wat je bedoelt, ik herken het. Sterkte (})

Wie probeer ik nou voor de gek te houden? Nee, het gaat niet prima. Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet hoe ik mijn emoties kwijt kan.
Nee, ik vind het niet fijn om hem nog elke week te moeten zien. Maar de gedachte om hem nooit meer te zien maakt het ook niet beter.
Het doet zo verdomd veel zeer.

Missy1234567890
29-10-2009, 23:40
Ik kan niet eens een bijna geschikte vacature vinden, laat staan een vacature waarbij ik kans zou maken.

Idem. Ik heb geconcludeerd dat er gewoon écht niks is momenteel. Ik mag blij zijn met m'n baantje, ook al ben ik het zat. Jij hebt nu toch ook wat meer uren werk?

OT: eindelijk een reactie en ze was de afgelopen dagen ziek. Dat was ook nog wel even door m'n hoofd gevlogen, maar ik zou in zo'n geval nog wel m'n telefoon aan hebben. Maar ach. We gaan nu volgende week bijkletsen. :)

Vogelvrij
30-10-2009, 10:01
Nee, van de zomervakantie kon ik nog wel wat leuke vacatures vinden, maar nu heb ik twee dagen internet afgestruind en gewoon NIETS gevonden. Of ik ben kritischer geworden omdat ik nu beter weet dat ik toch wel afgewezen word, dat kan ook. En die meer uren werk was dus maar tijdelijk, dus nu heb ik weer maar zeven uur werk per week en dat is gewoon niet genoeg. *zucht*

Roosje
30-10-2009, 14:01
Ooh, ik heb echt zo'n fijne avond gehad gisteren. <3

Roosje
30-10-2009, 14:30
En mijn verwarming staat al VIER UUR aan en hij doet het nu pas.

Verder heb ik een sollicitatiebrief, wil iemand hem voor me lezen en zeggen hoe al-dan-niet overtuigend ik ben?

duivelaartje
30-10-2009, 15:26
En mijn verwarming staat al VIER UUR aan en hij doet het nu pas.

Verder heb ik een sollicitatiebrief, wil iemand hem voor me lezen en zeggen hoe al-dan-niet overtuigend ik ben?

Ja hoor. :)

Yana
30-10-2009, 15:32
Ok, dat ging niet goed. En ik wil dat het goed gaat, toch?
Ik moet eens keuzes gaan maken.
Maar het zijn er zoveel, en ik ben van zoveel factoren afhankelijk...

En ze heeft mooi praten.. dat ik daar ondersteuning bij nodig zou hebben bladibla. Maar ondertussen kómt die ondersteuning er niet omdat ik de hele tijd word afgebeld. Maar misschien moet ik ook stoppen met "wachten op", en het zelf doen. Want ik heb in mn leven nog nooit gesmeekt om hulp, en dat ga ik nu ook niet doen.

HaWaHaai
30-10-2009, 15:44
Oh oh oh, ik gooi net een "slok" ranja over mijn toetsenbord heen... Tel dat op bij beginnende hoofdpijn, stress, druk op het werk en file en je kunt je vast voorstellen hoe ik me voel. En dan moet ik vanavond nog zwemles geven en trainen ook. Ik zou het liefst nu al in bed gaan liggen. Pfff.

Nijn*
30-10-2009, 18:28
@ Blurred: Hmm, lastige situatie. Tuurlijk wil je niet meteen je ouders in paniek brengen maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je jezelf zo goed mogelijk indekt. Misschien toch die rechtsbijstandsverzekering afsluiten zodat je dat in ieder geval zeker hebt, dat is ook niet meteen iets waardoor er alarmbellen bij je ouders af gaan toch? Meer gewoon een goede keuze voor de zekerheid.

OT: Ik ben echt gesloopt. Gisteren en vandaag alleen maar van hot naar her aan het rennen. Gisterochtend vroeg naar Amsterdam voor therapie, wat best fijn was maar ook naar want ik kreeg een beetje een angstaanval en vond het heel erg moeilijk om daar weer uit te komen. Alledaagse dingen die iedereen normaal doet jagen me nu ineens allerlei irrationele angsten aan. Vind het echt heel erg kut dat ik daar zo'n last van heb en als ik probeer toch de dingen te doen die ik wil doen, voel ik me zo angstig dat ik het liefst ergens onder een steen kruip.. *was er hier niet iemand die een tijd geleden ook veel last heeft gehad van angsten?*

Maarja. Toch doorgaan. Gisteren tot 17.30 aan de opdrachten zitten werken met mijn groepsgenootje waar ik normaal heel goed mee kan opschieten, maar zoveel tijd met elkaar doorbrengen zorgt er toch voor dat we elkaar een beetje op de zenuwen werken, gelukkig is het weekend. Daarna ook nog een cadeau moeten kopen voor een vriendin (gelukkig was die er wel heel blij mee) en vandaag weer hetzelfde verhaal. Halfuur verslapen dus halsoverkop vertrokken naar de uni, daar practicum, opdrachten doen, hoorcollege en toen meteen door naar m'n werk. Ik ben doodop, gelukkig hoef ik maar drie uurtjes vanavond. Al dat gehaast komt mijn eten ook niet echt ten goede, ik ben blij als het volgende week vrijdag 17.00 uur is, dan is de grootste stress even voorbij.. En ik zou zo graag nu al naar bed willen... :(

darkfairy
30-10-2009, 19:17
mijn dag was wel ok.
maar net kwam ik voor me moeder terug van de apotheek en van de winkel.
en toen hoorde ik iets wat ik liever niet wou horen want nou ben ik er helemaal angstig en paniekerig en van slag door.
ik hoorde mijn moeder tegen mijn tante aan de telefoon zeggen.
dat er ooit is gezegd dat ze een man zou krijgen die frank heet en dat klopt ook en dat ze op haar 47 zou overlijden.
en ik naderhand of ze dat geloofde en ze geloofde het en volgens mij had ze er vrede mee.
dat maakte ik er teminste op uit ik weet niet of het zo is.
en ik ben nou zo bang dat dat nog gaat gebeuren ook.
want ze word over 2 weken 47.
en eerst ontkende ze het toen ik er na vroeg.
maar daarna gaf ze het toe.
:'(:'(ik ben zo bang dat het echt gaat gebeuren:'(:'(.
maar ik hoop dat het niet zo is.
en toen begonnen ze over de hartaanval van me oom en daar moet ik nou ook constant aan denken.
en nou is ze naar een groepje vrouwen waarmee ze sport toe.
en toen zei ze pas goed op jezelf en dat zegt ze normaal nooit als ze even weggaat.
maar ik vind het wel aardig en toen zei ik dat ze ook goed op zichzelf moest passen en ze zei dat doe ik.
mischien moet ik niet geloven wat ze tegen me moeder gezegd hebben.
maar ik ben nou bang en weet even niet hoe en wat nou.
want ik wil haar echt niet verliezen en zit hier met de tranen in me ogen.
en de tante van me moeder die nog geen jaar geleden is overleden die is volgende week woensdag jarig.
en daar denk ik nou ook constant aan want zei woonde net als haar man en zoon bij ons in de straat.
ik voel me best wel kut nou.
en hoe me vader het dit weekend doet dat zie ik wel.
en anders zeg ik gewoon weinig tegen hem.
en ik hoop dat ik me morgen kan inhouden als ik alleen thuis ben overdag.
gelukkig heb ik oxazepam's voor een paar dagen.
maar die probeer ik nou ook niet te pakken.
nou maar even een spelletje doen op de computer.
maar gelukkig kon in wel me ei kwijt aan de leiding op het werk aan eentje heb ik het verteld.
sorry voor dit verwarrend verhaal en zinnen die door elkaar staan.
maar ik moest het even kwijt.
en ik krijg de tijd rare smsjes.
en in een van de laatste smsjes bleek hij/zij me naam te kennen.
maar ik ken het nummer niet en toen begon hij/zei erover dat degene morgen mischien wel hier naar toe kwam en of ik al verder ben gegaan dan zoenen.
en dingen als ik hou van je xx in het berichtje.
ik zou niet weten wie het is.
want eerst begonnen de berichten rond 0:30 s'nacht's.
met wie ben jij enzo echt raar vind ik dat.
maarja ik hoop maar dat er hier morgen niemand voor de deur staat *afklopt*
en nou ga ik maar even afleiding op te computer zoeken een spelletje of muziek ofzo.

blurred
30-10-2009, 23:07
Ik vind het leven hard. Maar ik vind ook dat ik mezelf aanstel. Ik weet niet of mijn baas te veeleisend is of dat ik gewoon niks kan. Ze wil dat ik van alles doe en ik wil best van alles doen, maar soms toetert m'n hoofd echt van alle nieuwe informatie. Gekke klanten, alles in het Chinees, ik maak bijna alles voor het eerst mee, heb nog zoveel te leren, alleen al op het gebied van migratierecht.

Zij wil dat ik daarnaast bijvoorbeeld ook de website opzet en dat kan best, alleen is het programma waarmee we daarvoor moeten werken zo verschrikkelijk onhandig. Alles staat door elkaar, het is enorm veel werk om alles te kopiëren, er opnieuw in te zetten, de teksten willen dan weer net niet goed: het gaat kortom niet vloeiend zoals het zou moeten gaan. En degene die mij dat uit moet leggen weet zelf amper hoe het werkt, dat moet allemaal via de telefoon, en ik moet het kortom voor het grootste deel zelf uitzoeken.

Daarnaast wil ze een handelsdelegatie naar Nederland halen, terwijl dat helemaal niet tot het beroepsveld of terrein van ons kantoor hoort. Ik moet dat dan opzetten, maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Instanties als de EVD en NFIA (die regelmatig handelsmissies organiseren) vinden het maar een vaag verhaal of verwijzen door naar bedrijven in de betreffende branche. Die bedrijven verwijzen ons op hun beurt weer door naar instanties als de EVD... Niemand zit dus op zo'n delegatie te wachten, wat ik al wel vermoedde. Maar concrete antwoorden krijg ik niet snel, en mijn baas wil juist snel een concreet antwoord omdat ze het weer door moet communiceren aan degene die haar om hulp heeft gevraagd. Ik vind dat je iemand zonder ervaring niet zomaar klakkeloos op zo'n project kunt zetten en verwachten dat alles goed komt. Niemand binnen het bedrijf heeft daar verder iets mee te maken, niemand heeft daar ervaring in, ik ben bang dat als we zoiets zelf gaan organiseren dat het op een fiasco uitloopt. Mijn baas heeft namelijk nergens tijd voor. Ondertussen wil ze alles een kans geven en daar zit wat in. Maar ik heb het gevoel dat ik dat gewoon (nog) niet aan kan.

Ondertussen komen er iedere dag veel dingen voorbij die eerst of snel gedaan moeten worden. Zo zit ik achter een telefoon die de hele dag rinkelt, de mensen die bellen zijn niet zo snel van begrip, het is allemaal heel hectisch. Als ze dan een tijdje geen feedback van me krijgt over bovengenoemde twee projecten en vraagt hoe het gaat, en ik zeg dat ik er niet echt aan toekom omdat er steeds andere dingen tussenkomen, moet ik er maar tijd vrij voor maken. Dat kan op zich wel, wie doet alleen al die dagelijkse dingen die ik doe?

En ik twijfel er echt aan of het probleem nou bij haar of bij mij ligt. Het is niet gek dat ze mij vraagt dat soort dingen op te zetten. Misschien moet ik ze ook prioriteit geven. Zij begrijpt ook dat ik druk bezig ben met andere dingen. Maar ze benadrukt wel dat ik er (blijkbaar) meer voor moet doen, of regelmatig naar haar terug moet koppelen. Ik ben alleen als de dood haar te storen omdat ik weet dat het werk al boven haar hoofd uitstijgt. En als ik geen positieve antwoorden van bedrijven krijg over die handelsmissie, dan ligt die fout toch niet bij mij? Of moet ik me er toch actiever mee bezig houden? Als mijn hoofd duizelt van alle informatie vind ik het moeilijk mezelf specifiek met die website bezig te houden, omdat dat hardstikke ingewikkeld is. Is dat mijn fout of probleem, moet ik de dingen anders aanpakken?

Ik ben blij dat het weekend is. Ik heb een duur tijdschrift gekocht: Flow. Leuk tijdschrift. Voor mensen die even willen ontspannen in hun drukke bestaan ofzo. Val ik nu al in die categorie... Wat verwacht ik nou eigenlijk van het leven? Ik weet dat het niet altijd leuk is, dat wil ik ook helemaal niet, ik wil in de toekomst investren. Dat doe ik nu dan ook. Maar gaat het wel goed? En wat verwacht ik dan uiteindelijk van die toekomst?

Ik mis mijn werkloze drummer.

Metro
31-10-2009, 00:42
Depressief voelen voelt goed. Alsof ik dan echt leef.

Dith
31-10-2009, 01:40
Ik hoor enorme stress te hebben voor mijn tentamens en eigenlijk heb ik dat ook wel maar het komt er niet uit en dat is zo fijn!
Ik voel me elke dag beter en beter en mijn concentratievermogen gaat steeds verder omhoog.

En elke dag dat ik met school bezig ben ben ik dolblij dat ik deze keus heb gemaakt. Ik ben enigszins bang voor mijn stage, maar dat lijkt me wel normaal, maar bovenal heb ik er ongelooflijk veel zin in.

regendruppel
31-10-2009, 09:49
Ik vind het zo raar dat alles tot nu toe goed gaat. Hij is veel te lief :)

Heksjuh
31-10-2009, 15:02
Morgen zie ik hem en ik zie er heel erg tegen op. Maar ik wil niet stoppen met trainen. Hij wil vrienden blijven en ik weet niet of ik dat wil. Aan de ene kant wel, maar aan aan de andere kant ben ik bang dat ik het dan alleen maar moeilijker maak voor mezelf. Dat ik blijf hopen op iets wat niet gaat gebeuren.
Het besef dat zijn leven gewoon doorgaat doet zeer. Alsof het voor hem allemaal niks betekende, terwijl het voor mij zoveel was.

Edit: maar ik heb wel echt lieve mensen om me heen. Ik kom er nu wel achter dat de mensen die ik als goede vriendinnen beschouwde dat ook echt zijn.

darkfairy
31-10-2009, 16:47
ik ben nou de hele dag alleen thuis en om de zoveel tijd komt er een paniek gevoel op.
vooral toen ik boven aan het stofzuigen was had ik de neiging om de hele tijd om te kijken.
en me lijf is nog steeds aan het ontwennen van die lexapro denk ik.
want ik ben nog steeds vaak duizelig en dan zie ik alles van links naar rechts bewegen.
maarja ik heb in iedergeval me dingen al gedaan.
boven en beneden gestofzuigd en het afwasmachine leeggehaald en de hond uitgelaten.
en ik kom net van de winkel terug maar dat paniekerige gevoel is soms gewoon eng.
en ik heb een man van de leiding op het werk toch maar gesmst dat er roddels over hem rond gaan.
zonder dat ik de naam van degene die roddelden noemden.
en dat van gisteren krijg ik niet uit me hoofd.
en ik voel me gewoon raar.

Batave
31-10-2009, 16:51
Ze woont anderhalf uur bij me vandaan met de trein. Ze heeft ook een vriendje, maar daar wil ze het uit mee maken. Ik wil haar weer eens gezien. Ik heb haar ontmoet in de herfstvakantie en we hebben de hele week opgetrokken. Nu woon ik in Ermelo en zij in Alphen aan de Rijn. * zucht *

lantaarnpaal
31-10-2009, 16:58
Vanochtend verslapen dus voor ik op mijn werk zou zijn, zou ik al veel te laat zijn. Niet komen opdagen, en ze hebben me niet eens gemist? Nu naar baan 2. Ik ben dat heen en weer reizen zo zat, en Blackboard werkt niet zoals het moet, en alles is te druk en ik ben chagerijnig. En vannacht was fijn, ook al laat ik het maar gewoon voortkabbelen. Ik heb geen recht van spreken meer.

Rasmusje
31-10-2009, 17:07
Het begint steeds meer aan me te vreten heb ik het idee. Het voortdurende gevoel van een geheim te hebben en op mijn tenen te moeten lopen. Ik word er erg gespannen van en ik heb de hele tijd het idee dat ze aan me kunnen merken dat er wat speelt. Uit opmerkingen die ik maak, een stukje ervaring of zo.
Het zou me enorm opluchten om het thuis te kunnen zeggen, maar dan weet ik dat het over is. Dat is denk ik ook een bijreden dat ik hier weg wil, zodat ik niet die continue druk voel van het moeten verbergen.

Afgezien hiervan gaat het tussen ons supergoed en ik voel me heel gelukkig met hem, en hij ook met mij kan ik wel zeggen. Maar juist daarom vind ik het zo moeilijk om het te verbergen, want - het klinkt zo stom - ik zou willen dat iedereen kan zien hoe gelukkig we zijn. Ondertussen ben ik dan ook flink verliefd, maar ik doe mijn uiterste best om een neutraal gezicht op te houden. Vermoeiend allemaal..

Rasmusje
31-10-2009, 17:13
Oh en verder word ik nogal gestoord van mezelf, want ik heb dit semester nog amper iets gedaan en wat ik heb gedaan vind ik erg matig. Inspiratieloosheid zou ik het niet meer willen noemen want qua ideeën gaat het nu wel, maar ik krijg gewoon niks op papier (of op doek dus) en dat vind ik zo enorm frustrerend. Zelfvertrouwen, kom eens hier. :|

Neko*
31-10-2009, 21:29
Soms zou ik willen dat bepaalde mensen eens een dag in mijn hoofd konden kijken. Kunnen ze ook eens zien dat het voor mij echt allemaal zo makkelijk niet is...

darkfairy
31-10-2009, 22:35
ik ga maar eens me tanden poetsen en dan in bed tv kijken.

Repelsteel
01-11-2009, 00:25
ik ga maar eens me tanden poetsen en dan in bed tv kijken.

vind jij dit écht 'je hart luchten'? serieuze vraag

ot:
happy <3 ik heb een kílo vaseline omdat ze of dit of minitubes van 100gr hadden :D wel grappig, een huge pot
mijn meisje is zo ontzettend lief voor me, echt niet te geloven :cool::)
fijne samhein iedereen..

justhanna
01-11-2009, 10:35
Ik moet voor dinsdag reageren of ik een woning in de binnenstad van Zwolle wil. Gisteren wezen kijken, en het voelde allemaal wel heel erg goed, precies groot genoeg voor mezelf en ik kan er volgens mij echt een leuk plekje van mezelf van maken. Toch komen er nu enorm veel beren op de weg, red ik het allemaal wel om zo snel te verhuizen, om daar te schilderen en de vloer te leggen, om hier dan op tijd alles ingepakt te hebben en over te huizen, om alle praktische dingen te regelen, zoals het g/w/l, ik weet niet goed welke leverancier ik moet kiezen enzo en dan zit er nog met internet en televisie wat geregeld moet worden.... Tis een 'beetje' druk in mijn hoofd en de lijst lijkt steeds langer te worden...

Missy1234567890
01-11-2009, 11:44
@ Rasmusje: waarom kun je het thuis niet vertellen?

OT: druk bezig dit weekend met dingen die ik nog moest doen. Gisteren naar het tuincentrum geweest en leuke bloemetjes gekocht voor op het balkon. Ze zouden winterhard zijn, maar ik moet nog zien wat ervan overblijft. Nog een plant voor binnen, die ik gelukkig heelhuids thuis heb gekregen, want ik was op de fiets met veel spullen, o.a. 3 zakken potgrond.

Net de kamer gestofzuigd. Zo nog de hal en keuken en de wc. En dan is het qua huishoudelijk werk voorlopig wel weer even genoeg. Ik wil vandaag ook nog wat aan m'n studie doen.

Freyja
01-11-2009, 11:57
Ik moet voor dinsdag reageren of ik een woning in de binnenstad van Zwolle wil. Gisteren wezen kijken, en het voelde allemaal wel heel erg goed, precies groot genoeg voor mezelf en ik kan er volgens mij echt een leuk plekje van mezelf van maken. Toch komen er nu enorm veel beren op de weg, red ik het allemaal wel om zo snel te verhuizen, om daar te schilderen en de vloer te leggen, om hier dan op tijd alles ingepakt te hebben en over te huizen, om alle praktische dingen te regelen, zoals het g/w/l, ik weet niet goed welke leverancier ik moet kiezen enzo en dan zit er nog met internet en televisie wat geregeld moet worden.... Tis een 'beetje' druk in mijn hoofd en de lijst lijkt steeds langer te worden...

Ik wil 'm wel :bloos:

kroot
01-11-2009, 14:57
Mijn alles of niets tentamen in december komt wel heel erg dichtbij, van de week even aan docent vragen welke datum ze gepland hebben.
En ik word gillend gek van begeleid wonen/ CIZ. De stichting voor begeleid wonen wil niet wat het CIZ voor indicatie afgeeft, maar dat wil ik wel!
En mijn rug doet nog steeds wel pijn: vorig weekend was mijn rib in mijn rug uit de kom, ik wist ook niet dat dat kon. En die heeft de fysio woe teruggeduwd. Maar het doet nog wel pijn.

darkfairy
01-11-2009, 15:32
vind jij dit écht 'je hart luchten'? serieuze vraag

ot:
happy <3 ik heb een kílo vaseline omdat ze of dit of minitubes van 100gr hadden :D wel grappig, een huge pot
mijn meisje is zo ontzettend lief voor me, echt niet te geloven :cool::)
fijne samhein iedereen..

ja vaak wel ja.
en wat is samhein?.

ot.
vanavond met me moeder maar this is it van michael jackson.

Queasy
01-11-2009, 17:44
Ik ben definitief van therapie af. Niks meer. Was een jaar geleden gestopt met de deeltijd, een half jaar geleden met de gesprekken, en nu ook met PMT. Het gaat prima, het enige waar ik mezelf tegen kom is met vertrouwen nog steeds. Dat veroorzaakt wel eens ruzie/discussies met mijn vriend. Ik zal het altijd houden, en leer er wel mee leven. En diagnoses? ach nee ben mezelf. Als er ooit nog een naam voor komt. Ik blijf ik.

Medicijnen heb ik nog steeds. Van de seroquel ga ik vanaf. Prozac is mijn redmiddel.
Psychiater laat me koud (H). En nu ga ik leren leren leren. Tentamens, gestresst en daardoor onder de pukkels bah!

regendruppel
01-11-2009, 18:40
ja vaak wel ja.
wat is samhein?.

een soort zomereinde, een oud keltisch feest

justhanna
01-11-2009, 19:10
Ik wil 'm wel :bloos:

Haha, you wish ;)

Maar jij woont toch heel ergens anders? :o

Heksjuh
01-11-2009, 19:22
Ik heb een leuke dag gehad. Het was wel heel moeilijk om hem daar te zien. Ik wist ook niet zo goed hoe ik me moest gedragen en dus heb ik hem maar zoveel mogelijk ontlopen.
Ik ben nu net een uurtje thuis en ik ben echt volledig ingestort. Het doet nog zoveel pijn. Ik wil hem niet negeren en proberen te ontlopen. Het doet pijn om te zien dat hij er blijkbaar helemaal geen moeite mee heeft.
Hij komt morgen om nog even te praten. Ik weet niet of het goed is. Ik wil het zelf wel, ik ben ook degene die het heeft voorgesteld. Ik wil gewoon nog een aantal dingen kwijt aan hem. Dat zal wel moeten, ik zie hem straks elke week met trainen en ik wil niet elke week na trainen zitten huilen.
Ik mis hem, ik mis ons.

blurred
01-11-2009, 20:02
Simon is echt de beste Nederlandse film ooit.
Ik moet er keihard van janken.
Dat had ik sowieso nodig.
Waarom ben ik ineens zo bang voor de toekomst?

Ave
01-11-2009, 20:23
@ blurred: jaa simon. Misschien omdat je op het moment geen zekerheden hebt en wel allerlei grote beslissingen hebt gemaakt. Dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je af en toe even heel erg onzeker bent over alles en bang bent voor alles.

darkfairy
01-11-2009, 21:15
een soort zomereinde, een oud keltisch feest

oh ok bedankt :).

ot.
ik wil het niet toegeven maar sinds dat ik met me lexapro gestopt ben.
begin ik weer steeds panischer te worden en ook steeds sneller weer angstig.
en me duizeligheid is ook nog steeds niet over.
en ik ben niet met me moeder mee naar michael jackson gegaan.
en ik heb er spijt van dat ik zo chagerijnig tegen haar doe.
maar dat komt doordat ik onrustig heb enzo.
en nou is ze met me vader naar michael jackson toe.
en me neefje is nog even hier geweest.
en van elk geluidje dat ik hoor schrik in me rot.
en spring ik soms omhoog.
en net is het alweer een aantal keer mis gegaan.
maar om een afspraak met me psychiater te maken zie ik niet zitten.
ik heb net maar een oxazepam gepakt die nog moet gaan werken.
en morgen ga ik toch maar weer even naar me coordinator toe.

Dvine
01-11-2009, 23:03
@ darkfairy. Ik heb ook een tijdje aan de lexapro gezeten en die ontwenningsverschijnselen gaan vanzelf weer weg. Geef het nog een tijdje en probeer jezelf mentaal rustig te houden. Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is, maar neem een contactmomentje met iemand wanneer je jezelf pijn wilt doen.

Ontopic: Rustig, blij en wel goed. Ook al heb ik de zenuwen er flink in zitten.

Rode Panda
02-11-2009, 01:04
Nu ik weer bij mijn vader woon:

50/50 het kan zo weer slecht gaan, dan komen de gekste dingen tot bod zoals
de dwang om me haar te milimeteren of angst om de dag te beginnen.
Soms ben ik trots op hoe ver ik ben gekomen en soms haat ik het dat ik nu pas
ben waar ik sta, maar op het moment ben ik blij dat ik nu zo ver ben i.p.v. op mijn
30e bijvoorbeeld.

Ik hou van school, ik ben er goed in en heb vrienden gemaakt.

Ik voel me soms erg eenzaam omdat er zo intens weinig mensen zijn waarmee ik
goed kan praten. Gelukkig zijn er wel mensen waar ik goed mee kan praten.

Met mijn rug gaat het super! (L)

Ik had gisteren een masker gemaakt van klei, toen die eindelijk droog was liet ik 'm per ongeluk vallen.
Nog nooit heb ik een werkje van me laten kapot gaan, intens INTENS boos/woede.

HaWaHaai
02-11-2009, 08:34
Gisteren heb ik voor het eerst een teek gezien, en dan dus op de arm van Vriendje... :| Gelukkig kon ik 'm er uit halen na wat gepriegel, maar brrrr, wat een ellendige beestjes!
Net heb ik hardgelopen, dat geeft toch wel een voldaan gevoel. Ik had 't dit weekend ook een beetje laten sloffen :bloos:. En ik kan pas over 2 weken weer, dus ik moest wel.
Straks nog 'even' naar de stad naar de bank fietsen om de cheque (!) te innen die ik gewonnen heb met online onderzoeken. Geeft een leuk extraatje zo :)

Roosje
02-11-2009, 11:12
Jeez.
Ik moet eigenlijk mijn tentamen lineaire algebra leren, maar ik kan me er niet toe zetten. Ik heb daarnet niet eens mijn 1667 woorden geschreven, terwijl ik toch een halfuur bezig ben geweest. En passant stop ik met eten en mis ik mijn niet-meer-vriendje afschuwelijk. Maar "ik draag het gelaten" en luister de muziek die me wel weer uit dit dal trekt.

Ik zou toch een tien halen voor dat tentamen?
- alle dingen die ik zou doen, doen me denken aan hem, omdat ik ze met of voor hem verzonnen heb.

Edit: nou, het valt weer mee. Ik ging oefententamen maken en ik had drie van de vier opgaven helemaal goed, en de vierde was ik niet aan begonnen want bewijzen dimensies deelruimten blablabla maar dat was een bonusopgave dus het maakt niet uit. Pluspuntje.
Edit2: nu heb ik er nog eentje gemaakt en ik kwam zelfs uit de bewijsopgaven. :confused: Conclusie: ik kan mezelf net zo goed de rest van de middag vrijaf geven en iets leuks gaan doen, maar a) wat b) met wie c) waarom, in godsnaam, waarom.

Ave
02-11-2009, 12:06
Ja $#%$@. Ik wil wel beter voor mezelf zorgen, maar dan moet het wel helpen. Als mijn lichaam zo kut blijft doen, heb ik ook niet de behoefte om er voor te zorgen ja en er moeite voor te doen. [/chagrijnig is]

Heksjuh
02-11-2009, 18:11
Ik had hem net eventjes aan de telefoon en dan is het gewoon normaal, alsof er niks aan de hand is.
En tuurlijk wil ik ook dat we gewoon normaal tegen elkaar kunnen doen, maar ik vind het moeilijk. Want als we dan ophangen zit ik weer te huilen (n)
Hij komt over een uur of drie en dan kan ik er hopelijk over praten. Hij is de enige met wie ik er over wil praten. Ik hoop dat ik het daarna beter een plekje kan geven.
Het voelt wel echt alsof het na vanavond definitief over is. Al is het dat natuurlijk al. En ik hoop hard dat ik dan ook gewoon moet huilen. Niet om zielig over te komen bij hem, maar dan is er tenminste iemand om me te troosten. Want vorige keer kwam het er allemaal pas uit toen hij weg ging, en dan ben je wel echt alleen.

Freyja
02-11-2009, 20:13
Haha, you wish ;)

Maar jij woont toch heel ergens anders? :o

Ja maar ik moet verhuizen :o

darkfairy
02-11-2009, 20:18
@ darkfairy. Ik heb ook een tijdje aan de lexapro gezeten en die ontwenningsverschijnselen gaan vanzelf weer weg. Geef het nog een tijdje en probeer jezelf mentaal rustig te houden. Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is, maar neem een contactmomentje met iemand wanneer je jezelf pijn wilt doen.

Ontopic: Rustig, blij en wel goed. Ook al heb ik de zenuwen er flink in zitten.

hoelang had je ongeveer last van die ontwenningsverschijnselen?.
en had jij toen ook erg veel last van angsten?.

ot.
ik sliep afgelopen nacht pas rond 2:00.
en dan om 7:00 weer op en dan met hartkloppingen van de angst wakker worden.
maar gelukkig kon ik vanochtend een afspraak maken bij me psychiater.
en daar ben ik met me coordinator heen gegaan.
dus zijn we eerder bij yoga weggegaan want zij geeft ook yoga.
maar toen was het toch de ontspanning en iemand van de verpleging nam dat over.
en toen vroeg de psychiater 'wat doe jij hier?'.
stond blijkbaar me afspraak niet in haar agenda.
en blijkbaar kon je geen afspraak voor dezelfde ochtend maken.
maar ze had toch een kwartiertje tijd dus we konden toch nog even binnenkomen.
en toen had ik van me angsten verteld en van me am van de laatste tijd.
en ik heb de brief van de huisarts laten lezen aan haar.
en over de oxazepam zei ze gelukkig niks.
en ik moest het zo een paar weken aan kijken.
want wat ik nou voel zijn ontwenningsverschijnselen zei ze.
en dat am-en kwam niet door de lexapro zei ze.
maar dat had volgens haar andere redenen die ik wel zou weten.
en toen klopt ook wel voor een deel.
maar ik dacht dat dat ook door de lexapro zou komen.
en gelukkig heeft ze niet verder gevraagd over thuis want dat stond ook in de brief.
en ik heb ook gezegd dat ik de laatste tijd nog banger en paniekeriger ben.
om alleen thuis te zijn al is het maar een paar uur.
dat was al voordat ik gestopt was met de lexapro maar nou is het nog veel meer.
maargoed we zien het wel aan en verder was het wel een gezellige dag.
en ik had met me vorige coordinator van de opname afgesproken.
dat ik hem nog eens zou bellen als hij late dienst heeft.
dus ik heb hem net proberen te bellen maar er nam niemand op.
dus ze zullen wel in bespreking zijn geweest.
en dan bel ik hem straks nog maar even op.
en anders zie ik hem morgenvroeg wel.
en me coordinator van nou wou dat ik het me moeder zou vertellen van me ge-am.
dus ik had me moeder vanmiddag gesmst maar ze negeerde die berichtjes.
en op me andere berichtjes antwoorden ze wel en dat vond ik wel raar.
en toen ik vanavond thuis kwam zei me moeder dat ze niks meer over me ge-am wil horen.
en dat ik het haar niet meer hoef te vertellen want ze wil het niet meer horen.
dus ik moet het van me moeder maar aan de huisarts en in boekel vertellen.
ik vond het wel minder dat me moeder er niks meer over wil horen.
maar aan de andere kant snap ik haar wel.

roosjuh1988
02-11-2009, 20:58
saaie week wordt dit denk ik. Vandaag tentamen gehad morgen weer tentamen en dan vrij :)
Ik weet alleen niet wat ik dan moet doen...
bah straks ga ik me vervelen en daar heb ik helemaal geen zin in... Ik weet ook niet of ik naar huis ga of hier blijf. Ik wil naar waar het meeste te doen is. Maar thuis is in het weekend meer te doen maar woensdag donderdag en vrijdag weet ik niet. Ik blijf gewoon hier, denk ik. Maar ik weet het niet :o
het leukste huisgenootje gaat verhuizen :S nu maar hopen dat we een nieuw leuk huisgenootje kunnen vinden..
Ik wil gewoon donderdag uit en kijken of hij er ook is, want ik vind het stiekem leuk. Het word toch niks dus ik kan maar beter niet meer aan hem denken. Maar hij geeft ook steeds hoop en ik mezelf en hem ook. Hij weet ook niet wat die wil en ik ook niet.
Ach ik maak me ook druk om niks... :o

HaWaHaai
02-11-2009, 21:29
bloemen zijn rood
blaadjes zijn groen
:)

Ik heb veel gedaan vandaag! Nu nog 4 daagjes heel hard werken en dan een welverdiend uitje.

daantjer
02-11-2009, 21:53
niks gedaan, maar moet wel hard werken vanaf nu maar maakt niet uit als het met leuke mensen is

Dvine
02-11-2009, 22:03
hoelang had je ongeveer last van die ontwenningsverschijnselen?.
en had jij toen ook erg veel last van angsten?.

Ik ben er op de minder verstandige wijze mee gestopt, namelijk in 1 keer en ik had er twee weken echt heel erg last van en na die 2 weken ging het steeds beter. Ik had last van angsten, hartkloppingen, misselijkheid, hoofdpijn, stroomstoten door mijn lijf, heeel veel zweten en me belachelijk beroerd voelen.

darkfairy
02-11-2009, 22:45
Ik ben er op de minder verstandige wijze mee gestopt, namelijk in 1 keer en ik had er twee weken echt heel erg last van en na die 2 weken ging het steeds beter. Ik had last van angsten, hartkloppingen, misselijkheid, hoofdpijn, stroomstoten door mijn lijf, heeel veel zweten en me belachelijk beroerd voelen.

ik voel precies het zelfde als jou.

Nattigheid
02-11-2009, 22:56
Gisteren was kut. Meer dan kut. We hebben het uitgemaakt. En weer aangemaakt. Want tussen ons zit het goed. Maar de situatie is voor mij ondragelijk. Ik ben zo vreselijk emotioneel moe. Wanneer houdt het nou eens op daar in mijn bovenkamer?

Dvine
02-11-2009, 23:27
ik voel precies het zelfde als jou.

en met mij gaat het nu prima, het am ligt zoals je psychiater al zei niet aan de lexapro. Ik weet natuurlijk niets van jouw situatie af, maar ik kan mij voorstellen dat je door die angsten sneller zoiets doet. Probeer sterker te zijn dan die drang. :)

Yana
03-11-2009, 09:23
Ik wil duidelijkheid. Ik wil helderheid om keuzes te kunnen maken en te weten dat ze goed zijn. Is dat een illusie? Weet je ooit van te voren of keuzes goed zijn?

Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weet het niet, IK WEET HET NIET. Ik twijfel aan praktisch álles en ik durf niets te kiezen, omdat alle voordelen ook weer nadelen met zich meebrengen.....

Iets moet veranderen.

Heksjuh
03-11-2009, 09:24
Nattigheid: (})

Ik was echt zo boos op hem gisteren. Nu nog steeds, al begint het nu wel langzaam weer om te slaan in verdriet. Hij kwam niet gisteren, hij was niet lekker en ging liever naar huis. En ik begrijp het wel en het is ook niet dat hij niet kwam dat ik zo boos ben. Hij vroeg of het voor mij belangrijk was om te praten, of het ook wel via msn kon in plaats van face to face. Ik dacht dat hij wel begreep dat het voor mij belangrijk was. Ik ben daar echt boos over, dat hij het nu ineens niet meer belangrijk vind om te praten terwijl hij me eerst wel leek te begrijpen.
Misschien komt hij vanavond, als hij eerder van zijn werk weg kan. Ik ga er maar vanuit dat hij niet komt. Dan zie ik hem voor het eerst met trainen en dat gaat voor mij zeer ongemakkelijk worden, omdat ik niet weet hoe ik tegen hem moet doen en zeker niet nu ik ook echt boos ben op hem.
Ik dacht dat het makkelijker zou zijn, beter zou voelen als ik boos op hem zou zijn. Maar ondanks dat ik echt kwaad ben doet het nog steeds pijn en zou ik nog steeds willen dat het niet voorbij was.

Ifeellikerain
03-11-2009, 09:53
Heeeeeeeeerlijk weekend gehad <3 Gedanst tot ik er bij neerviel. En ook de hele zondag alleen maar fijn niks gedaan.
Behalve dan dat ik een beetje inzit om N. Hij is in de 4e blijven zitten en heeft die klas vorig jaar alsnog gehaald, met ontzettend veel getrek, geschreeuw en gedoe. Hij had ook naar havo gemogen, maar hij wilde vwo blijven doen. Punt is niet alleen dat hij niet van leren houdt, maar volgens mij ook niet inziet wanneer het echt móét. Dat tentamenweken gewoon bitter afzien zijn en dat tv/msn/youtube wel uit moeten blijven dan. En iedereen is nu zo bang, dat ik het ook word. Straks loopt het inderdaad uit op 2 keer blijven zitten, van school getrapt, nergens anders meer aangenomen, op je 18e als vakkenvuller ontslagen en dan de jeugdwerkloosheid in. :|

En verder ga ik nu beginnen aan de enorme load van wat ik nog moet doen. Wel erg fijn dat ik vandaag vrij heb en dat in ieder geval vanavond het huis leeg is, want een beetje rustig huis kan ik wel gebruiken. :)

darkfairy
03-11-2009, 13:12
en met mij gaat het nu prima, het am ligt zoals je psychiater al zei niet aan de lexapro. Ik weet natuurlijk niets van jouw situatie af, maar ik kan mij voorstellen dat je door die angsten sneller zoiets doet. Probeer sterker te zijn dan die drang. :)

ja ik probeer het ook niet te doen.
oo kal is het moeilijk.

ot.
straks herfststukjes maken bij praktische vaardigheden.
en ik heb er helemaal geen zin in.

Vogelvrij
03-11-2009, 14:49
Ik ben naar de Intratuin geweest, lemaxlandschap gezien :) Maakt me blij, ondanks dat ik ergens denk: je mag niet blij zijn, geen leuke dingen doen, je moet werken of op zijn minst de hele dag werk zoeken.

roosjuh1988
03-11-2009, 16:32
bah, ik voel me echt als of ik gefaald heb :S
Terwijl het tentamen goed ging, ik ervan uit ga dat ik het heb gehaald.
Maar het lijkt net of ik weer in een zwart gat kijk. Het liefst wil ik slapen en wakker worden wanneer het leuk is.
Ik heb nu al weekend, maar heb geen idee wat ik wil of ga doen.
Ik moet het positief houden, maar ik weet niet hoe en wat ik moet doen. Waarom voel ik me nu opeens zo, ik heb echt geen zin om weer depri te worden. :|

Roosje
03-11-2009, 16:32
Haa, mijn tentamen ging best prima. :) Ik kwam alleen wél uit de bewijsopgaven en niet uit de basis wtf. :confused: Dat is gewoon raar. Maar nu ben ik wel trots op mezelf.
En vanavond ga ik eten bij mijn allerliefste homies hier. <3

Heksjuh
03-11-2009, 19:21
Vogelvrij: waarom mag je niet blij zijn dan?

Natuurlijk komt hij niet vanavond.
Ik ben even helemaal klaar met hem. Ik ben boos. Ik snap best dat hij geen tijd voor me wil vrij maken, we zijn geen stelletje meer. Maar zeg dan niet dat je vrienden wilt blijven, dat je wilt praten en begrijpt dat het voor mij belangrijk is als vervolgens uit alles blijkt dat je het helemaal niet belangrijk vindt. Het lijkt steeds meer of alles wat wij hadden voor hem echt niks voorstelde. En dat steekt.
Al heb ik nu alleen mezelf met mijn houding, maar ik zie hem zondag wel. Ik ga ook geen tijd vrij maken, ik heb vrijdag tentamen dus wel wat beters te doen. Al is het voor mij wel belangrijk om te praten, er zijn nog een aantal dingen die me dwars zitten en ik wil op een normale manier met hem om kunnen gaan. Dus hopelijk wilt hij na trainen wel even praten zondag.
Het voelt nu wel voor het eerst dat ik beter af ben zonder hem. Want zo ging het de laatste tijd steeds, dat hij afspraken op het laatste moment afzegde. Hopelijk ben ik door zijn gedrag nu wel sneller over hem heen.

Hopelijk ben ik morgen op tijd thuis zodat ik kan trainen. Dan donderdag de hele dag leren want vrijdag tentamen, al heb ik nog helemaal niet het idee dat het tentamen dan al is. Gelukkig is het open boek, want ik heb dit vak veel te veel afleiding gehad (n)

Until My End
03-11-2009, 19:31
Wat een onnoemelijke kutdag is dit zeg, niet te doen...

darkfairy
03-11-2009, 20:19
ik wou dat ik het eindelijk weer eens kon laten om niet te am-en.
maarja ik probeer het vandaag niet meer te doen.
ik baal van mezelf en met de andere verpleegkundige van de dagbehandeling.
daar kan ik dus helemaal niet mee praten.
ben ik even blij dat niet zij maar de andere vrouw van de dagbehandeling me 1ste coordinator is.
en die is er gelukkig morgen weer dus daar ga ik dan weer heen.
en morgen middag heb ik weer een afspraak bij de huisarts.
en haar ga ik dan ook alles vertellen.
en vanavond slaapt me neefje hier en dat is wel leuk.
eigenlijk ook me nichtje maar die moet oppassen.
maar alleen me neefje vind ik ook niet erg.

Eend
03-11-2009, 20:58
Ik ben hier alweer een tijdje niet meer geweest.
Ik heb bij elkaar bijna een maand in het ziekenhuis gelegen. Heb twee operaties gehad, waarbij ze bij mijn eerste in slaap gehouden hebben met morfine.
Mijn tweede operatie ging beter. Best interessant om zo'n operatie kamer te zien eigenlijk, maar toen ze met dat messenset aan kwamen, hoopte ik dat ze m snel in slaap brachten en dat deden ze ook.
Bij mijn eerste operatie heb ik op het randje van de dood gelegen.

Het gekke is, dat ik nog steeds met de dood bezig ben. Je hoort altijd van die verhalen van: Ja, en na die poging zag ik weer dat ene zonnestraaltje!
Nou, dat is het dus niet. Zeker niet op mijn afdeling. Ik zit nu al bijna een half jaar zonder vrijheden.

Verder heeft een medepatiënt me zo op zitten fokken, dat ik m met een slagersmes bedreigd had. Dat waren vijf dagen separeer en 4 dagen gevangenis ziekenhuis in Scheveningen. Daar hadden ze me op een gegeven moment in een strafcel gezet./gelegd. Ik weigerde en kreeg een spuit tranxene, waar ik dwars doorheen ging. Toen hebben ze me vast gebonden op bed. Maar ik kon niet 'bij de bel, dus moest in mijn bed plassen :( Verder was vpk Maarten wel relaxt. Met de PIW-er mocht ik twee keer per dag met hun buiten staan.

Toen ik weer terug op de afdeling was, dinsdag, kreeg ik te horen dat ik voor 6 weken naar een andere kliniek ging. Ik voelde me zo verraden door mijn psych. Hij had me altijd beloofd me nooit over te plaatsen als het slecht met me ging. En dat deed ie dus. Maar ik kwam op een veel rustigere afdeling en heb heel wat afgelachen met patiënten en personeel. Dat waren mijn fijne zes weken en toen moest ik terug... Terug naar de plek des onheils. Ik vond het moeilijk. Ik wilde geen bekenden meer zien. Ik wilde terug naar die andere afdeling, maar dat mocht niet.

Nu gaat het langzaam aan wat beter. Ik heb er ook een verzorgdpaard bij. Miss Mo. Het is een Tinker en ze is van de secretaresse van mijn afdeling en de dochter van mijn baas (ik zit in de cliëntenraad). Ik ga er vrijdag voor het eerst heen. Best spannend :D :bloos:

darkfairy
03-11-2009, 21:08
@eend fijn om weer wat van je te horen.
waar ben je aan geopereerd als ik vragen mag?.
en vooral omdat je heel erg geluk had bij die eerste zo te horen.
want dat klinkt best wel heftig net als een gevangenis ziekenhuis is dat anders dan een kliniek?.
en ik dacht dat ze mensen niet meer mochten plat spuiten als ze niet mee werkten.
en die mede patient heeft je zo te horen helemaal opgefokt anders zou je dat niet doen denk ik.
maar gelukkig gaat het nou wat beter met je.
en leuk dat je een verzorg paard hebt.
hopelijk gaat het gauw allemaal weer nog beter.*knuffel*.

blurred
03-11-2009, 21:40
Ik wil duidelijkheid. Ik wil helderheid om keuzes te kunnen maken en te weten dat ze goed zijn. Is dat een illusie? Weet je ooit van te voren of keuzes goed zijn?

Dat is geen illusie, dat is gewoon onmogelijk. Je weet van tevoren nooit of keuzes goed zijn of niet. Dat kun je zoveel mogelijk beredeneren, vooruit denken en afwegen, maar zeker weten doe je nooit. En dat is met alles in het leven zo. Waaruit moet je kiezen?

Ik moet eigenlijk mijn tentamen lineaire algebra leren, maar ik kan me er niet toe zetten.

Hm. Ik moest vorige week een artikel ingeleverd hebben, maar ik heb nu nog steeds niks concreets op papier. Daarmee ben ik toch ook een redactielid van niks. Morgenavond vergadering. Ik heb de hoofdredacteur vanmorgen beloofd dat ik het vandaag aan zou leveren. Inmiddels is het 21:37 uur en heb ik nog geen letter meer op papier dan eerst.

En ik heb alle stappen om draadloos Internet te installeren gedaan, maar het werkt nog steeds niet. Natuurlijk niet, waarom zou het ook in één keer werken...

metallica
03-11-2009, 21:55
Bleh, wat heb ik een hekel aan samenwerken.... Kreeg negatieve feedback op mijn stuk, zonder enige argumentatie. Prima, dus heb ik de werkgroep docent gemaild met de vraag welke benadering klopt en het bleek een beetje van beiden te zijn. VErvolgens mail ik mijn groepje met wat voorstellen, maar kreeg ik geen antwoord terug... Heb nu dus maar gevraagd of ik zelf een versie mag schrijven, wat waarschijnlijk niet mag, maargoed ik hoop van wel en dan zoeken ze het zich maar uit.

kroot
03-11-2009, 23:21
Gelukkig: ik kan toch les morgen hebben om 10 ipv 9, 9 is wel erg vroeg als je naar Utrecht moet. Voor de rest is mijn stem bijna weg en moet ik morgen de hele dag zingen.
Er zijn op het moment 6 boedhistishe zusters uit Nepal voor een week bij ons in huis. En ze zijn erg leuk, lief en vooral erg jong. Gauw gaan slapen want dat had ik me een uur geleden ook al voorgenomen.

Roosje
04-11-2009, 00:47
Note to self: ik mag me nooit, nooit, nooit meer ergens instorten zonder te denken aan wat ik eigenlijk zou moeten doen.
Want dat betekent dat ik over mezelf heen loop. Dat ik vergeet rekening te houden met mij. Dat is wat ik de afgelopen maanden heb gedaan, en dat heeft vrij fataal uitgepakt.

Maar ik leer het. Ik ben het vandaag al aan het leren. En morgen. En later. Alles komt goed, ik weet het wel, maar anderzijds vrees ik ook dat dit dieper zit dan ik denk.

Freyja
04-11-2009, 00:57
@Roosje: Geheel irrelevant ws maar ik dacht ik meld het ff: soms reageer ik misschien ietwat negatief op je (valt me zelf op) maar dat is eigenlijk vooral omdat ik me op de een of andere manier vaak wel aantrek wat je meemaakt/schrijft. Terwijl ik dus wel meeleef en je leuk vind. Ofzo. Dus.

OT: Jeetje ik ben oud :o Maar tevreden, geloof ik. Ondanks alle drukte en alle onzekerheden (heeft iemand al uitgevogeld of Plasterks 2e-studie-wet nou inhoudt dat íedereen per 2010 het instellingscollegegeld moet betalen, of alleen de studenten die dat jaar beginnen? Ik kan het echt nergens vinden) heb ik wel het idee dat ik iets doe wat ...dichterbij mijzelf ligt. Of misschien, dichterbij de zelf die ik graag wil zijn, maar dat is even goed. Moeilijke relaties met mensen om me heen maar ook heel fijne, en tja, eigenlijk is niks meer zo simpel als tien jaar geleden, maar toen vond ik het ook al niet zo simpel dus feitelijk verandert er maar weinig.

Repelsteel
04-11-2009, 01:05
dankjulliewel :o
voor de stimulans om naar de huisarts te gaan omdat ik overal (97%) paars ben. :o
die lul wilde me namelijk niet doorsturen naar de dermatoloog, en dán word ik koppig:D, ik kan alleen maar in bed liggen, trillend en paars, en hij vond het wel oke..dus heb ik het toch afgedwongen

en toen zei de dermatoloog dat het zo ernstig is dat ik met spoed opgenomen moet worden in het ziekenhuis :) komende donderdag al, onbekende tijd
knuffels

justhanna
04-11-2009, 07:09
@ Freyja: Van harte gefeliciteerd :)

Vogelvrij
04-11-2009, 08:54
@Freya: Gefeliciteerd!
@Heksjuh: Omdat iedereen zich ellendig voelt op zijn werk en nuttig bezig is, dan kan ik toch niet zomaar blij gaan zitten zijn terwijl ik alleen maar lui thuis zit. Of zo. In elk geval probeer ik mezelf ook nuttig te maken door het huishouden te doen.

Nijn*
04-11-2009, 09:15
@ Eend: Zo meid, dat klinkt nogal heftig, die afgelopen tijd. Ben blij om te horen dat het nu weer wat beter gaat! :)
@ Freyja: Gefeliciteerd!!
Knuffel voor Heksjuh & Roosje!

OT: Ben elke dag bezig deze week van 9.00 tot 18.00 ongeveer met die stomme studie. Gisteren de hele dag met P. en S. aan die opdrachten gezeten, nu wel bijna af en het had misschien wel sneller gekund maar we zijn allemaal doodop en dan werk je zooo langzaam. En maandag ook tot 18.00 op de uni gezeten en daarna naar broer in Amsterdam. Dat was wel heel erg gezellig en met name omdat ik tot nu toe wel elke keer de avond voor mezelf heb (en zondag rust heb genomen) red ik het deze week. Nog 4 dagen en dan heb ik eventjes rust (hoewel dat ook maar relatief is maargoed). Maandag bij de psychiater geweest, ik ga a.s. maandag beginnen met Zoloft, wel heel spannend, ben benieuwd wat het voor mij kan doen. Kan me er toch nog niet heel erg druk om maken want ik zit meer met al die inleveropdrachten in mijn hoofd dan met mezelf (ook wel eens lekker). Oh ja ik MOET vandaag gaan lezen/leren voor het tentamen van vrijdag want dat had ik nog niet gedaan en volgens mij onderschat ik het daarmee gigantisch.. Nu, dus.

Yana
04-11-2009, 09:55
@Heksjuh: Volgens mij pik je teveel van die jongen, of heb je dat in ieder geval gedaan... Je plaatst jezelf en jouw behoeftes zo onder hem.. dat viel me tijdens jullie relatie ook al op. Het lijkt me heel gezond dat je nu eens boos wordt. Hallo, hij houdt gewoon géén rekening met je! Dat hoef je niet zomaar te pikken hoor.

@Roos: Gewoon even een virtuele hug :)

@Repelsteel: Fijn dat de dermatoloog je wel serieus neemt! Ik vind het knap dat je steeds toch zo positief blijft posten, terwijl ik uit ervaring weet hoe ontzettend rot je je kunt voelen met huidproblemen. Ik ben zo blij dat die van mij zo'n beetje 98% over zijn..!!

@Nijn: Spannend die medicatie! En verder..blijf rustig doorademen, ik wéét dat je je studiedingetjes aankunt. In het ergste geval moet je eens herkansen.. nou en? Het komt wel goed meis. Je hoeft niet op 110% van je kunnen te presteren en jezelf daarmee voor 200% voorbij te hollen. Je wordt niet voor niets zoveel ziek he...!!! Succes in ieder geval!

Dat is geen illusie, dat is gewoon onmogelijk. Je weet van tevoren nooit of keuzes goed zijn of niet. Dat kun je zoveel mogelijk beredeneren, vooruit denken en afwegen, maar zeker weten doe je nooit. En dat is met alles in het leven zo. Waaruit moet je kiezen?

Daar kom ik inderdaad ook steeds meer achter. Ik kreeg laatst het advies om eens niet zoveel te willen bedenken... Ik wacht altijd tot het plaatje "perfect" is en dan kies ik pas. Maar het is nooit perfect. En daarom kies ik zelden, en blijft alles passief en afwachtend en hetzelfde als altijd... Dus moet ik leren eerder te kiezen, ook al lijkt het "imperfect".

Ik moet kiezen uit een heleboel dingen. Verhuizen, studie, stage, en vooral: beter worden...

Yana
04-11-2009, 09:56
Oh, Freya, ik zie nu pas dat je jarig bent! Gefeliciteerd!

Missy1234567890
04-11-2009, 10:54
@ Freya: gefeliciteerd!
@ Vogelvrij: is het niet beter dat je je op gezette tijden bezig houdt met het zoeken naar vacatures in plaats van de hele dag? Want ik kan me voorstellen dat je daar helemaal kriegel van wordt, helemaal als je niks kan vinden. En misschien is het een idee dat je je inschrijft bij het Werkbedrijf bij jou in de buurt (= voormalig CWI, adressen op werk.nl). Dat kan ook als je niet in aanmerking komt voor een WW. Maak desnoods een afspraak met een coach, misschien kan hij je adviseren of een vacature aan de hand doen.

OT: ik ga nog maar wat aan m'n studie doen en dan vanmiddag weer werken. Ik heb het echt helemaal gehad, maar ik doe tenminste wat nuttigs en ik spreek nog wat mensen. Vanavond weer repetitie!

Roosje
04-11-2009, 12:14
Dankjulliewel Nijn en Yana <3
@ Freyja: gefeliciteerd! En ik moet zeggen dat ik jouw negatieve reacties, voor zover ze dat al zijn, goed kan hebben, een beetje tegenwicht (ofzo?) is wel fijn. Dus.

forever
04-11-2009, 13:06
Hm ik herken wat je zegt over dat kiezen Yana, lastig is het!

Ik ben nu aan het kijken voor een bijbaantje. Ik weet niet zo goed wat ik wil, ik heb mijn diploma spw en een jaar pedagogiek gestudeerd, dus ik zou die kant op kunnen. Maar ik vind het ook weer eng om verantwoordelijkheid te dragen en ik kan nooit elke week dezelfde dag werken dus dan word je oproepkracht.. hm
Horeca lijkt me wel leuk, maar ik ben niet zo snel en niet zo goed met geld en ben bang dat dan helemaal ga stressen :p. Iemand nog een leuk idee voor een bijbaantje? :o

lantaarnpaal
04-11-2009, 13:31
Ik heb echt al een paar dagen de griep, maar ik mag niet ziek zijn. Zo meteen gewoon naar werk, en vanavond vroeg het bed in. Alles valt uit elkaar momenteel, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Het is ondertussen meer dan een jaar uit met mijn ex, en nog slapen we bij elkaar. Missen we elkaar. En toch, hij wil geen relatie meer. Hij zei het 4 weken terug nog zelf. En ik mag niets zeggen, het is mijn schuld dat het uit is. Ik heb het uitgemaakt, uitgemaakt met mijn misschien wel enigzins iets van ware liefde, die ervoor zorgt dat niemand hem kan vervangen. En ik wacht maar, en ik sms niet. Want ik wil me niet opdringen. En ik wil niet horen van vrienden en iedereen dat het wel weer goed komt tussen ons, want we kunnen niet zonder elkaar. Wat heb ik aan lege woorden? Dus vlucht ik maar weer in de hopeloze situatie die tussen mij en de getrouwde kok is. Een situatie die ik aan niemand vertel, omdat ik mezelf veracht. Hoe zou ik me voelen als ik nou zijn vrouw was geweest?

En verder, eten is rot, gevoelens zijn rot, mijn broer die op mijn gang woont en niet wil verhuizen is rot. Vandaag is duidelijk niet mijn dag. En nu weer verder met de studie en werk. Zolang ik maar door blijf gaan, gaat het allemaal nog wel redelijk.

indigo
04-11-2009, 13:47
Van harte gefeliciteerd, Freyja! *O*

OT: wuut ik moet leren. Duss ik ga even broodjes eten en dat doen tot vriendjelief komt :). Verder alles okee hier, ik overleef het wel iig (Y).

darkfairy
04-11-2009, 15:03
@ Freyja: gefeliciteerd.

ot.
ik heb straks EMDR gehad en er kwamen we wat tranen uit.
en daar schaam ik me wel voor maar de psycholoog vond dat wel goed.
en hij zegt dat het kan schelen met am-en als ik er vaker wat met tranen uit gooi.
en dadelijk ga ik naar de huisarts toe.

shining
04-11-2009, 15:38
Hm ik herken wat je zegt over dat kiezen Yana, lastig is het!

Ik ben nu aan het kijken voor een bijbaantje. Ik weet niet zo goed wat ik wil, ik heb mijn diploma spw en een jaar pedagogiek gestudeerd, dus ik zou die kant op kunnen. Maar ik vind het ook weer eng om verantwoordelijkheid te dragen en ik kan nooit elke week dezelfde dag werken dus dan word je oproepkracht.. hm
Horeca lijkt me wel leuk, maar ik ben niet zo snel en niet zo goed met geld en ben bang dat dan helemaal ga stressen :p. Iemand nog een leuk idee voor een bijbaantje? :o

Ik zou met jouw diploma kijken naar een baantje in de kinderopvang/ BSO.
Dat is vaak 7 dagen per week, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat mogelijk, betaald goed (door je diploma) en er worden veel oproepkrachten voor gezocht.

Freyja
04-11-2009, 16:54
Dank jullie wel!

Nattigheid
04-11-2009, 17:16
@Freyja: Happy B-day!

darkfairy
04-11-2009, 17:36
:'(:'(:'(:'(.
ik ben bij de huisarts geweest en ik heb me been laten zien aan haar.
en nou weet ik dat ik er echt vanaf moet blijven anders gaat het echt goed mis.
en het zag er best wel heftig uit en het was heftig ik ben nou best wel geschrokken.
en ik barste in tranen uit en probeer het nou echt te laten genezen.
en morgen wil ik toch een gesprek met me 2e coordinator proberen te krijgen.
ik mag haar niet en het lijkt net of ze je niet snapt maar ik heb het gewoon nodig.
en anders maar met iemand anders van de verpleging.
want ik word hier helemaal gek van.
:'(:'(:'(:'(.

Nijn*
04-11-2009, 19:11
@ forever: Waarom probeer je niet via een uitzendbureau iets te vinden in de richting van je studie? Zij weten vaak ook specifiekere baantjes die bij je passen en daar kun je ook aangeven dat je niet altijd op dezelfde/vaste dagen kunt werken :)

OT: Tja. Vanmiddag even wat boodschapjes gedaan, eindelijk mijn wetboek gekocht enzo. Verder aan spss gewerkt, ging volgens mij best wel lekker! En we kregen een 8.6 terug voor onze eerste eindopdracht (die overigens voor 80% onv. was gemaakt, mag ik er best even bijzeggen want ben wel trots! :p)! Nu vanavond echt hard aan de slag voor het tentamen, morgen de hele dag UB/therapie/'s avonds leren en dan moet het goedkomen vrijdagochtend. Ik heb er best vertrouwen in. Oh en eten gaat echt als crap. Het lukt me niet (ik wil niet) om structuur te vinden in dit soort chaos dagen *smoes1* En ik wil niet aankomen als ik straks met die medicatie ga beginnen *smoes2*. :o

darkfairy
04-11-2009, 20:50
me ouders komen net binnen.
me moeder vroeg 'hoe was het bij de huisarts'.
ik zei maar ja gewoon volgende week weer.
ik zal haar het verder maar niet zeggen.

Roosje
04-11-2009, 22:22
Heee nou is het beter. :) Ik heb m net even aan de telefoon gehad en we trekken het allebei echt niet om elkaar niet te zien... het is misschien niet de verstandigste oplossing evah maar ik zie hem liever elke dag dan helemaal nooit, ook als het uit is. Nu hebben we afgesproken voor vrijdag, want we hebben nog taart die we moeten eten, en hij heeft allemaal ondergoed van me (:o) en mijn muis en nog meer dingen, en ik kan niet zonder m. Ik moet het leren. Maar fuck dat. Ik leer het later wel.

Eend
04-11-2009, 22:34
@eend fijn om weer wat van je te horen.
waar ben je aan geopereerd als ik vragen mag?.
en vooral omdat je heel erg geluk had bij die eerste zo te horen.
want dat klinkt best wel heftig net als een gevangenis ziekenhuis is dat anders dan een kliniek?.
en ik dacht dat ze mensen niet meer mochten plat spuiten als ze niet mee werkten.
en die mede patient heeft je zo te horen helemaal opgefokt anders zou je dat niet doen denk ik.
maar gelukkig gaat het nou wat beter met je.
en leuk dat je een verzorg paard hebt.
hopelijk gaat het gauw allemaal weer nog beter.*knuffel*.

Thnx meis... Ik moest geopereerd worden, omdat ik bepaalde dingen had gedaan die ik hier niet ga zeggen, omdat ik bang ben dat iemand me na gaat doen.

En de gevangenis...moeilijk om over te praten...

Vandaag is mijn cavia Mindy overleden. Ik heb haar in laten slapen omdat ze te veel pijn had :'( En ze was al op leeftijd. Vrijdag mag ik met mijn ouders een nieuwe uitzoeken. Haar naam weet ik al. Dat wordt Nicky. Ik heb al eens een cavia gehad die zo heette en die is zo belangrijk voor me geweest, dat ik een cavia naar haar vernoem. Net als Djenzie, de moeder van oude Nicky, die heb ik nu ook weer.

Nu je uit mijn leven bent
Weg uit mijn bestaan
Niemand ooit de reden kent
Waarom jij moest gaan

Zou het lot je leven leiden dan
Zijn je wegen al bepaald
Iemand waar je zo van houdt
Raak je zomaar kwijt

Jouw verhalen tegen mij
Zijn verleden tijd

Zou het lot je leven leiden
Zijn de wegen al bepaald
Alles is veranderd sinds
Jij hier niet meer bent

Ik lees je naam in de sterren
Overal, waar ik ga ben of sta
Fluisterend hoor ik van verre
Jouw geluid, je leeft nog elke dag

Kan ik verder zonder jou
Staat de tijd nu stil
Was je nog maar even hier
Is alles wat ik wil

Alle vragen die ik je stellen wou
Dingen waar ik nog mee zat
Weet dat ik je missen zal
Omdat ik van je hou

Ik lees je naam in de sterren
Overal, waar ik ga ben of sta
Fluisterend hoor ik van verre
Jouw geluid, je leeft nog elke dag...

Ik wil niet slapen, want morgen is het een dag geleden dat Mindy dood ging en die dag wil ik niet meemaken...

Missy1234567890
05-11-2009, 00:31
Sterkte Eend }

OT: zingen was leuk, ik word altijd helemaal blij als ik zing :)
En waarom mailt ze nou weer niet terug, ik heb het bijna helemaal gehad (en ik heb écht veel geduld). Afgelopen donderdag mailde ze me dat ze ziek was geweest en geen mail en sms had gezien en nog een heel verhaal. Ik meteen terug mailen dat ik niet die zaterdag maar deze week wil komen, dan denk je, ze mailt vóór zaterdag nog even terug, niet dus en nu nog steeds niet. Heb haar ook al weer gesmst en nog een keer gemaild. Morgenavond ga ik haar bellen als ik nog geen reactie heb en als ze dan niet bereikbaar is, ga ik niet zaterdag. Hoe moeilijk is het om even iets van je te laten horen -O-

~~dolce~~
05-11-2009, 09:27
we are back!!!
Ruudje en dolce..
ik, dolce, ben echt al jaren niet meer op het forum geweest maar ben nu weer terug, Het gaat redelijk goed met mij, Heb een lange behandeling in Apeldoorn gehad en wacht nu op een vervolgplek...
ik was weer benieuwd naar het forum dus daar ben ik weer,.. HOI Allemaal!!!
Ruudje en ik hebben elkaar gevonden en zijn nu samen :)

Nijn*
05-11-2009, 09:52
@ ~~dolce~~: Wat leuk om je hier weer eens te zien! En wat leuk om te horen dat jullie een (forum)stelletje zijn! :)

OT: Zit ik in de UB, supervroeg opgestaan en door de zeikende regen hier naartoe gegaan. Doet mijn blackboard het niet.. -O- Daarop staat niet alleen al mijn studieliteratuur van het tentamen dat ik morgenochtend heb maar ook alle data/informatie voor mijn laatste eindopdracht. Ik kan dus gewoon niets doen.. WTF?! :(

bladertje
05-11-2009, 10:49
@Nijn*: Hier hetzelfde probleem. Om 13.00 tentamen en ik wilde nog even alle ppts op blackboard bekijken, blijkt ik niet in te kunnen loggen :(

lentekriebel
05-11-2009, 11:03
Het gaat heel goed hier. Ik heb een vriend en het is echt heel fijn samen. Ik woon weer thuis, maar ik hoef me niet te vervelen omdat mijn vriend bij me is. Hij is echt heel lief. We doen veel dingen samen, ik kan hem ook moeilijk missen, maar we weten ook dat we gewoon onze dingen moeten blijven doen. Dat hebben we ook afgesproken.

Eergisteren ben ik een beetje stom geweest. Ik zat met het lipje van een blikje cola te spelen en het ging los en viel in mijn cola. Een paar minuten later nam ik zonder na te denken een grote slok, en tada, een lipje in mijn buik. Ik ben naar het ziekenhuis geweest en ze hebben foto's gemaakt maar ze konden niks zien. Gelukkig hebben ze na overleg besloten niet met een slang mijn keel in te gaan. Het moet er maar gewoon uitkomen. Er zit wel een scherp dingetje aan, dus als ik fikse buikpijn krijg moet ik meteen naar een arts toe, maar dat is tot nu toe niet gebeurd dus het zit vast wel goed.

Bij de kliniek is het ook heel fijn. Op maandagavond heb ik huiswerkgroep en dat werkt heel goed voor mij. Mijn vriend is daar nu begeleider van geworden, omdat hij best goed mensen kan helpen met hun huiswerk. Hij heeft zelf net een studie afgerond en is op zoek naar een baan. Op woensdag eten we daar 'savonds en eens in de twee weken spelen we met een grote groep het spel weerwolven. Heel erg leuk! Op vrijdag gaan we allebei naar de G-training en dan lunchen. Helaas is komende vrijdag voor mij de laatste keer omdat ik een nieuw rooster heb en voortaan op vrijdag naar school moet.

Al met al gaat het dus gewoon heel goed met me en heb ik het naar mijn zin. Ik zie een beetje op tegen het komende blok, maar het zal vast wel goed komen. Ik heb gewoon even niet zo veel zin om naar school te gaan omdat ik bij mijn vriend wil zijn:o. Dat is vast de eerste verliefdheid...

Vogelvrij
05-11-2009, 11:45
@Missy: Ik was toevallig al met zo'n inschrijving bezig, vandaag gebeld, kan morgen terecht. Eng.
@lentekriebel: Wat een verhaal, met dat colablikje! Ik hoop dat je er verder geen last van zult krijgen...
@dolce: Dat is toch niet echt jaren geleden? Mij leek het eerder een maandje of zo...

~~dolce~~
05-11-2009, 12:15
uh, de laatste keer was ergens in 2008 dus een jaartje geleden...

ot:Mijn intake is uitgesteld... aaaah, nog langer niks... maar gelukkig heb ik nu een heel lief vriendje om me heen....

darkfairy
05-11-2009, 15:09
@eend ik snap trouwens wel dat je het er niet over wilt hebben.
@lentekriebel mooi dat het beter gaat en hopelijk heb je verder geen last van je buik.
@dolce dat was inderdaag lang geleden maar mooi dat het goed met je gaat.
en nog veel mooier dat je een relatie hebt.

ot.
vanochtend stond ik al angstig op met hartkloppingen en trillen en zweten.
maar gelukkig kon ik me rustig houden en ik was ook heel moe.
dus heb ik hier maar even half liggen slapen op de tafel op de afdeling.
en verder heb ik vandaag uitgelegd op de afdeling wat er is.
en ik heb net maar even in het activiteiten centrum een ketting gemaakt en gekocht.
en dat dat hielp maar even mar hij is wel mooi geworden.
en nou blijf ik op de afdeling tot de taxi om 16:30 komt.
en ik ben nog een ding vergeten te zeggen tegen de verpleging.
dus dat ga ik dadelijk nog maar even doen.
en het lijkt nou de laatste 2 weken net of ik me tranen niet kan binnen houden.

Heksjuh
05-11-2009, 16:18
Leonoor: gefeliciteerd!

Nijn: dankjewel :) Succes met je tentamen morgen!

@Heksjuh: Volgens mij pik je teveel van die jongen, of heb je dat in ieder geval gedaan... Je plaatst jezelf en jouw behoeftes zo onder hem.. dat viel me tijdens jullie relatie ook al op. Het lijkt me heel gezond dat je nu eens boos wordt. Hallo, hij houdt gewoon géén rekening met je! Dat hoef je niet zomaar te pikken hoor.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Ik zie het nu ook wel in. En dat helpt echt, sinds ik me dit realiseer voel ik me een stuk beter.

Maar om hem niet helemaal zwart te maken hier, de eerste twee maanden was het echt heel fijn tussen ons. Toen belde en smste hij nog regelmatig, in het begin toen we nog niks hadden en ik nog twijfelde zelfs zo vaak dat ik er een beetje gek van werd :p En als we elkaar waren was hij altijd heel lief, ook de laatste twee maanden en nu eigenlijk nog steeds. Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders ook zo lief en geduldig met me is.
Als ik denk aan die eerste tijd krijg ik wel een brok in mijn keel omdat ik dat wel mis :o Maar ik realiseer me ook dat ik dat al langer kwijt ben dan toen hij het definitief uitmaakte.

En nu ben ik gewoon boos op hem en ik vind dat het terecht is. Hij heeft me maandag ook wel horen huilen aan de telefoon, hij weet best hoe belangrijk ik het vind om nog een keer te praten. Ik heb hem gisteren toch maar gebeld omdat ik graag voor zondag wil praten, ik ben bang dat het anders heel ongemakkelijk is bij trainen. Maar hij nam natuurlijk niet op en dat had ik ook verwacht, ik weet wel op welke tijden hij wel en niet opneemt. Ik kan wel van mijn kant geen contact opnemen, maar ik wil graag wat dingen uitpraten en ik heb alleen mezelf er mee anders want ik verwacht niet dat hij uit zichzelf belt.
Maar hij houdt me veel minder bezig en ik ben eigenlijk wel klaar met hem. Ik hoop dat ik dat gevoel nog steeds heb als ik hem weer heb gezien.

Morgen tentamen en voor de verandering ben ik weer ziek aan het worden (n) Ik word er gek van, dit is al de zoveelste keer. En ik word gek van mijn rug, misschien was een hele training meedoen niet heel verstandig. Ik wil een ander lichaam, ik word gek van al die kwaaltjes.

ilse
05-11-2009, 16:52
Morgen laatste stagedag, daarna lekker weekend.. Vrijgezellenfeest van de bijna-vrouw (verloofde klinkt te stom) van mn vader.. Bizar. Denk dat het wel gezellig wordt, daar niet van.. Alleen het is zo een raar idee dat hij gaat trouwen.. En dan nog wat dingen van de bruiloft. Raar gedoe. Ik met mn grote mond ook altijd, moet het toch eens afleren.
Pff.. Drukke weken.. Hoop dat ik snel de cijfers van mn toetsweek weet.. Moet mn P halen in een jaar wil ik naar de uni kunnen dus duimen.. Heb geen zin om te herkansen..

Leonoor
05-11-2009, 19:09
@~~dolce~~: Wat Nijn* zegt: leuk om je hier weer eens te zien! En wat leuk om te horen dat Ruudje en jij een (forum)stelletje zijn! :)

@Heksjuh: Het is dat ik 'naamzoek', want ik kom hier eigenlijk nooit meer, maar dank je wel. :)

lentekriebel
05-11-2009, 19:31
Hee Dolce! Wat leuk je hier weer te zien en wat fijn te horen dat je nu een relatie hebt. Ik zag je laatst nog lopen bij WA, maar je herkende me volgens mij niet. Gefeliciteerd jullie beiden!

sonho
05-11-2009, 19:41
Hey Leonoor, gefeliciteerd!

Tijdje niet meer hier geweest, erg druk met de behandeling maar ik herinnerde me nog dat hier meerdere jarigen waren vandaag. :)

darkfairy
05-11-2009, 19:45
@leonoor en @sonho gefeliciteerd,

ot.
ik ben blij dat ik goed met de verpleging kan praten.
en ik heb straks nog even met 2 mensen van de verpleging gebeld.
en ik zag dat er straks een film op tv komt die me wel leuk lijkt.
en hoe het werken morgen gaat dat zie ik dan wel.

Mushu
05-11-2009, 19:47
Gefeliciteerd Leonoor en Sonho!

justhanna
05-11-2009, 20:15
Hey Leonoor, gefeliciteerd!

Tijdje niet meer hier geweest, erg druk met de behandeling maar ik herinnerde me nog dat hier meerdere jarigen waren vandaag. :)

Gefeliciteerd!

Hoe gaat het verder met je dan, als ik vragen mag? :)

This.is.Emm.
05-11-2009, 20:16
ik vind een jongen leuk (A) en hij mij volgens mij ook, en ik zie hem zaterdag weer!
Ben echt zoo blij, kan niet wachten om hem weer te zien.
Ik voel me ook helemaal op me gemak bij hem, durf helemaal meself te zijn!
en dat wou ik even delen =D

Ifeellikerain
05-11-2009, 21:08
@ Nijn*: is het nog een beetje gelukt met je tentamen? Mijn huisgenootje had precies hetzelfde, ook vlak voor het tentamen.
@ Lentekriebel: wat klink je positief :) Hartstikke leuk voor je!
@ Heksjuh en Roosje (nog, had ik al eerder kunnen doen :bloos:): naar voor jullie allebei dat en hoe het uit is gegaan, maar wow, wat zijn jullie alweer goed verdergegaan. Thumbs up, houden zo! :)

OT: Afwisselend buikpijn van de stress en dan weer rusteloze gelatenheid (dat klinkt tegengesteld, maar is het niet). Ik krijg het binnenkort heel druk, maar kan me er maar niet toe zetten vooruit te gaan werken. En het móétmóétmóét echt!! Ik kijk al de hele week uit naar het weekend, ook zoiets... Maar dan ga ik ook echt goed aan de slag!
Verder ben ik gisteren wel redelijk bezig geweest, ga ik zo nog even 2 uurtjes werken, morgenochtend weer even...Nou, dan heb ik toch nog een beetje m'n best gedaan.

Leonoor
05-11-2009, 21:12
sonho, jij natuurlijk ook gefeliciteerd! :) En Meelfriek ook. ;) :)

Mushu
05-11-2009, 21:12
kriebels kriebels kriebels kriebels kriebels :o

Daantje_0705
05-11-2009, 21:22
Leonoor, Sonho en Meelfriek van harte gefeliciteerd :)

OT: Vandaag echt keihard gewerkt, twee 'stations' in een dag gedaan. Normaal doet een persoon er een en ik heb er twee gedaan, dus werk voor twee :o Morgen wordt ook onwijs druk want op vrijdag moet alles af omdat je niet kan doorschuiven naar de dag erna en het werk wat er ligt voor m'n collega is zoveel dat ze het niet gaat redden en morgen zitten we maar met z'n tweetjes. Denk dus dat ik een deel van mijn werk laat vallen om haar te kunnen helpen. Is niet ideaal maar ja, je moet wat. Het is ook niet ideaal dat we maar met z'n tween zijn. Ach, iedereen is wel lief en behulpzaam :)

Verder komt een van m'n beste vriendinnen morgen logeren ik heb er zo super veel zin in. Ze belde vanavond toen ik in de supermarkt liep nog op dat ze waarschijnlijk toch zaterdag naar huis gaat ipv zondag omdat ze geen oppas had voor haar katten en toen was het al zo fijn om elkaar even te spreken. We gaan morgen lekker samen koken en eten en bijkletsen en zaterdag ff de stad in en lekkere dingen halen en dan is m'n vriend er 's middags en dan hebben we nog een avondje met z'n drieen, ook heel gezellig :) Ik heb met haar een jaar in België gestudeerd en toen was je zo op elkaar aangewezen en we hebben onwijs veel samen meegemaakt, ik kan haar een half jaar niet spreken en haar dan toch midden in de nacht opbellen als er iets is, super fijn. Naja, en zondag is m'n vriend er nog en wil ik eigenlijk een eind gaan lopen als het droog is want nu is het herfst en blaadjes en mooi en dat is lekker :) En daarna warme chocomel en 's avonds lekker eten koken uit m'n bertolli-kookboek <3

Ik heb zin in het weekend :)

Mushu
05-11-2009, 21:39
Een mens kan nooit weten wat hij wil, omdat hij maar één leven heeft dat hij niet aan zijn voorgaande levens kan toetsen, noch in zijn volgende levens kan herstellen.
Is het beter samen te zijn of alleen te blijven?
Er bestaat geen mogelijkheid om na te gaan welke beslissing beter is, want er is geen vergelijking. Wij maken alles zomaar voor het eerst en onvoorbereid mee, net als een acteur die voor de vuist een stuk speelt. Maar wat kan het leven waard zijn, als de eerste repetitie voor het leven al het leven zelf is? Het leven lijkt daarom altijd op een schets. Hoewel het woord 'schets' evenmin juist is, want en schets is altijd een ontwerp voor iets, de voorbereiding voor een schilderij, terwijl de schets van ons leven een schets is voor niets, het ontwerp zonder een schilderij.
Einmal ist keinmaal. Wat maar één maal gebeurt, hoeft net zo goed helemaal niet te gebeuren.

Volgens mij heb ik dit citaat wel eens eerder gepost. Milan Kundera :).

Micromensje
05-11-2009, 21:46
Pff eindelijk van alle PO zooi af dat werd tijd
Snap nog steeds niet hoe ik aan die 6,2 voor Economie kon had er keihard aan gewerkt!!

En verder heb ik de hele tijd het idee dat ik te min ben voor best veel mensen omdat ze me uitlachen als ik weer eens mijn mond niet kan houden en iets doms zeg.

Dith
05-11-2009, 22:49
Fijn, het gezeik met mijn lijf is even dubbel en dwars teruggekomen... En dat in de tentamenweek!

Heb morgen een tentamen sociologie en de combinatie 'ik heb het vorig jaar al gehad dus het is vast niet zo moeilijk' met 'ik ben doodmoe want mijn lijf wil niet meer' is niet goed voor de studie.
Ik hoop zo dat het tentamen ongeveer dezelfde moeilijkheidsgraad heeft als de diagnostische toets want daar had ik, zonder te leren, 90% van goed*O*. Maarja,datzalwelniet.

Missy1234567890
05-11-2009, 23:45
@ Vogelvrij: dat is toevallig dan. Succes met je gesprek morgen, het zal wel meevallen denk ik. Ik denk dat het alleen maar goed is dat je je hebt ingeschreven. Nu krijg je tenminste een beetje begeleiding.

kroot
05-11-2009, 23:52
@sonho & Leonoor: gefeliciteerd!! Hoe is het met jullie beide: sonho in de behandeling, en Leonoor toen je hier vaker was was je zwanger, dus zul je nu wel een kindje hebben....hoe is dat?

Fysio heeft rug gekraakt vandaag, geen fijn gevoel is dat zeg. Vandaag op het werk hebben mijn collega's de vloer gelegd. Maar ze zijn echt te dom om plintjes te leggen, zodra je een hoek of een bochtje om moet snappen ze het niet meer. Dus heb ik dat maar gedaan. Als het goed is zijn we binnenkort weer open.

roosjuh1988
06-11-2009, 11:00
Wooh, ik heb gewoon een 8 voor mijn tentamen. :D :D Dat had ik gewoon echt niet verwacht. :D :D Ik ben er echt gewoon super blij mee!
Nu hopen dat ik die andere 2 ook heb gehaald.

regendruppel
06-11-2009, 11:37
haha, een vriendin stuurde me een stukje uit een horoscoop wat ze erg bij me vond passen.
'Je weet wat je denkt te voelen, wat je denkt te moeten voelen, wat je denkt wel en niet te moeten voelen en wat je denkt dat anderen denken over wat je denkt te voelen' wat kent ze me toch goed :D

Roosje
06-11-2009, 11:46
Yoo. Ik zou willen dat ik me wat beter kon concentreren, maar tis echt bagger de laatste tijd. :s Niet zo raar misschien. Maar echt super, super, superirritant.

Nijn*
06-11-2009, 15:22
@ Sonho: Nog gefeliciteerd meis, hoop dat je een hele leuke dag hebt gehad!

OT: Wow. Wat ben ik blij dat deze stress voorbij is :) Vanochtend tentamen ging goed, net online gekeken en ik heb een 9! :eek: Verder al gehoord dat ik m'n tweede eindopdracht waarschijnlijk voldoende heb, maar 't cijfer hoor ik later pas. Verder vandaag laatste eindopdracht gedaan en nu heb ik eventjes een paar uur voordat ik weer moet gaan werken. Maar het blok is voorbij, maandag om 9 uur begint het volgende alweer maar daar denk ik nog maar even niet aan. Vanavond en morgen werken maar zondag lekker uitslapen, met de meisjes lunchen in de stad en de rest van de dag vrij! *O*

Yana
06-11-2009, 17:06
Goed gedaan Nijn, nog gefeliciteerd Sonho, Leonoor en Meelfriek :) en welkom terug Ruudje&Dolce!

@Topic:
Klote hulpverlening.

regendruppel
06-11-2009, 20:03
ik denk er serieus over na mijn muzieklessen op te geven zodat ik niet meer in het weekend naar huis hoef. Raar hoe dat zo snel kan veranderen.

Redhair
06-11-2009, 20:43
Ik ben zo moe, zo kapot. Midweekje Barcelona met broer en moeder was slopend, meerdere huilbuien en paniekaanvallen gehad met eten, die Spanjaarden zijn ook zo gek op olie, mijn vijand. Zolang ik een eetstoornis heb ga ik niet meer van deze tripjes doen. Afgelopen zomer ook met mijn moeder naar Praag geweest en dat was ook slopend. Ik kan het niet, ben alleen maar met eten bezig. In deze conditie kan ik het echt niet.
Vandaag tweede intake gehad bij eetstoorniskliniek, ik vind het zo zwaar allemaal. Ben ook wat aangekomen afgelopen weken en ik haat het, durf nu überhaupt niet meer op de weegschaal te staan. Moest vanmiddag wel even, maar de psycholoog vond het goed als ik niet naar mijn gewicht wilde kijken. Ik wil het niet weten, als ik nog meer ben aangekomen stort ik in. Voor de behandeling die ik wilde is mijn bmi waarschijnlijk te laag en mijn intaker en ik denken dat ik daar nog niet klaar voor ben. Daar gaat het vooral om aankomen en eten en ik moet eerst weten waar mijn eetstoornis vandaan komt, want als ik nu doelgericht moet aankomen gaat het mis. Ga nu waarschijnlijk voor de pretherapeutische groep, waar meer naar de oorzaak wordt gezocht.
Moet nu even een kort levensverhaal schrijven voor de intakecommisie, yeuuh.

Ik wil nog meer kwijt maar ik kan niet meer. Ik ben op, ik voel me zo belabberd en dik en moe. Ben al een week terug uit Barcelona maar moet er nog van bijkomen. :(

~~dolce~~
06-11-2009, 21:27
@ Lentekriebel: Ik was een tijdje in behandeling bij Unit C in t WA huis, maar ben daar nu weg en ga naar het ambulatorium... hopelijk is dat wel wat.
Het zou dus goed kunnen dat je me bent tegengekomen, maar ik ben niet zo goed in het herkennen van mensen.. sorry..

Vandaag was me dag heel wisselend, was die borderline maar even weg....

darkfairy
06-11-2009, 21:31
het was een vermoeiende dag op het werk.
en ik was er de helft van de tijd niet met me hoofd bij.
en soms raakte ik weer in een keer in paniek.
ik kreeg op het werk opmerkingen van 'wanneer komt de baby'.
en van 'je neemt het er weer goed van nou je thuis bent.
ze waren dan mischien wel niet lullig bedoeld maarja ik vond het toch lullig midden op de afdeling.
en me moeder heeft gelijk dat ik te dik ben.
dus vanaf morgen ga ik weer echt lijnen.

Leonoor
06-11-2009, 21:42
tnx allemaal. :) En kroot: ik heb inderdaad een kindje; een dochtertje van nu bijna zes maanden. :) 't is echt een schatje, ben heel gelukkig met haar (en met mijn man natuurlijk ook ;)). :)

kroot
06-11-2009, 23:48
tjonge, dacht ik dat het wel meeviel met mijn verkoudheid, stond ik vanmorgen op. Fijn als je zo'n hele dag moet zingen. Mijn neus zit echt dicht.
en tsja: rust, reinheid en regelmaat.....

Ave
07-11-2009, 11:40
Knuf @ Yana en Redhair.

OT:
Het gaat wel weer :) Tentamens gehad en waarschijnlijk wel gehaald, gister ouderwets bank gehangen met mn beste vriendin die ook is blijven slapen en nu ga ik dit weekend lekker rommelen,dingen doen die zijn blijven liggen. en voorbereiden op komend blok. En mn lamp is er <3 Fijn, werd tijd :)

Atelier Madame
07-11-2009, 12:06
Ik wist niet dat ik bij een persoon die me al sinds groep 7 (!!) van de basisschool dwarszit, nog steeds zoveel haat gevoelens kan hebben. Eigenlijk tegen dr complete familie, muziekvereniging = die familie op de een of andere manier. Zelfs nu ik in een ander orkest speel blijf ik ze tegenkomen, altijd zon verschrikkelijke verwijtende en vijandige houding. Ben blij dat ik zelf anders in het leven sta.

Heksjuh
07-11-2009, 13:22
Sonho: nog gefeliciteerd :)

@ Heksjuh en Roosje (nog, had ik al eerder kunnen doen :bloos:): naar voor jullie allebei dat en hoe het uit is gegaan, maar wow, wat zijn jullie alweer goed verdergegaan. Thumbs up, houden zo! :)

Dankjewel :) Al ben ik zeer benieuwd hoe ik er morgen op reageer als ik met trainen zie. Want vorige week was ik na hem gezien te hebben echt nog van slag :o

Als ik morgen tenminste kan trainen. In de nacht van donderdag op vrijdag heb ik met koorts bijna de hele nacht wakker gelegen. Ik had het ijskoud. Apart dat je het zo koud kan hebben maar tegelijkertijd je aan je eigen lichaam kan opwarmen. Gisterochtend gelukkig geen koorts want ik had tentamen, maar ik heb daarna de hele middag op bed gelegen en in de avond weer koorts. Nu voel ik me gelukkig een stuk beter maar ik werd wakker met allemaal rode vlekken in mijn gezicht. Het ziet er niet uit en mijn hele hoofd jeukt (n)

Maar ik wil zo graag trainen morgen. Al is het maar om te laten zien dat ik me niet op mijn kop laat zitten door hem. En het is misschien kinderachtig, maar ik wil hem duidelijk maken dat ik het echt gehad heb met hem. Vriendschap moet ook van twee kanten komen. Ik heb teveel van hem gepikt, mijn gevoel is ook belangrijk en dat ga ik niet opzij schuiven om hier een vriendschap uit te slepen. Hoe jammer ik het ook vind. Het is echt een lieve jongen, maar blijkbaar alleen als het hem uitkomt. Ik heb zeker geen spijt dat ik iets met hem heb gehad, we hadden het alleen twee maanden eerder moeten uitmaken. Ik heb een fijne tijd met hem gehad en dat mis ik zeker. Ik vind hem ook zeker nog aardig en ik ben nog niet helemaal over hem heen, maar ik erger me dood aan zijn houding en ik ben echt boos op hem. Dus hopelijk voel ik me morgen fit genoeg om te trainen en zie ik er een beetje toonbaar uit, want ik wil hem zo graag laten weten dat ik het niet vind kunnen wat hij nu doet. En het is de enige kans om nog met hem te kunnen praten.

Maar hoe ik er nu uitzie durf ik echt niet naar buiten :p Beetje jammer dat ik volgende week de hele week verplicht practica heb, dus ik hoop dat het snel wegtrekt want het wordt een heel gedoe als ik niet naar school kan (n)

darkfairy
07-11-2009, 16:11
en toen werd ik wakker met een ontsteking.

regendruppel
07-11-2009, 19:29
aaaaah ik ben een sukkel, een domme domme sukkel :mad:

blurred
07-11-2009, 22:36
Ik snap niet waarom ik mezelf niet eenzaam voel. Ik begrijp niet waarom ik nu niet liever bij hem zou zijn, waarom ik liever alleen hier ben.

~~dolce~~
07-11-2009, 22:42
weer een wisselende dag... maar ik ben zo blij met mijn lieve vriendje, vriendinnen,mijn huisje,tommy en Kyra... en heb heart break high op dvd:) geweldig... Ik voel me goed en rustig,komt ook door de medicatie...

Morgen ga ik naar Derek Olgivie (of hoe je het dan ook schrijft) Spannend!!!

Missy1234567890
08-11-2009, 00:18
Ohh Heart Break High >33
En Derek Ogilvie, ik kijk dat wel eens op tv, echt heel bijzonder.

OT: vandaag bij een oud-studiegenootje/vriendin in Gouda geweest. We hebben uren thee gedronken, taaitaai en spekjes gegeten en bijgekletst. (y)

darkfairy
08-11-2009, 14:43
ik moest van me moeder mee naar de huisartsen post.
dus ik ging met me ouders daar heen.
en de huisarts zei dat het goed is dat op ben gekomen.
want als ik tot bij me eigen huisarts woensdag had gewacht.
dan kwam ik in het ziekenhuis terecht.
en daar schrok ik wel van.
en het is dus goed dat ik ben geweest.
en ik heb nou pencilline.

darkfairy
08-11-2009, 15:18
en me moeder vroeg aan de huisarts.
of hij niet een andere plek wist voor opname.
en dat had ik het verwacht.
maar me moeder vind het nodig.
dus nou gaat ze het aan me eigen huisarts vragen.
en ik heb boekel maar afgebeld dat ik dinsdag als het goed is weer kom.
en de man van de verpleging die ik aan de telefoon kreeg.
die vroeg waarom ik zelf dacht dat ik dit doe.
en hij wou het weten maar ik zei maar dat ik het dinsdag vertel.
want me vader was erbij beneden.
en ze maakte zich zorgen om me zei hij.

Rasmusje
08-11-2009, 17:08
Morgen weer naar de psycholoog. Voor de tweede keer nu, minus het intakegesprek. Ik heb tot nog toe niet het idee dat ik er iets aan heb, maar het is natuurlijk nog erg vroeg om dat te kunnen zeggen. Van de man zelf heb ik in ieder geval wel een goeie indruk, dus daar zal het niet aan liggen. Momenteel heb ik ook niet het gevoel dat ik therapie nodig heb. Ik zit wel in een dip, maar daar kom ik zelf wel uit. Ik denk/weet alleen dat ik het op de lange termijn wel nodig heb om me los te maken. Van thuis. Van mijn ouders/moeder. Van de dingen die me belemmeren om gelukkig te zijn.

Op dit moment is de sfeer in huis niet al te best. Met mijn moeder gaat het slecht, al laat ze dat op zich niet openlijk merken maar ik voel het aan alles.
Als ik naar mijn ouders kijk en zie hoe ze elkaar totaal niet tot steun (kunnen?) zijn of met elkaar communiceren denk ik altijd: 'Waarom scheiden jullie toch niet?' Hun huwelijk is geen kwestie van een dip, maar iets wat nooit meer goed gaat komen. Of misschien nooit goed is geweest. Dat zou ook nog kunnen.

Ik vind het naar dat mijn moeder zo ongelukkig is en deels verwijt ik het mezelf. Met mijn vader heb ik minder te doen, want hij ziet toch geen probleem. En juist dát is het probleem. Hij loopt met oogkleppen op. En ik kan zeggen wat ik wil, kwaad worden wat ik wil, en dan lijkt het even alsof de boodschap overkomt maar uiteindelijk verandert er niets. Ik zou haast willen dat hij een keer boos zou worden en emotioneel reageerde, dat had dan in ieder geval nog een bewijs geweest van verschilligheid. Maar nee, ik geloof dat het er niet in zit.

Roosje
08-11-2009, 17:24
Mijn vingers zouden op het toetsenbord willen ratelen maar ik lijk de energie er niet voor te hebben. God, wat is er toch met me aan de hand? Is dit de nasleep van vrijdag?

Eend
08-11-2009, 19:28
Sonho zei: Dan heb jij een beter geheugen dan ik. ;)

Ik schrijf dat stuk gedicht van jou wel eens op de muur als ik in de separeer lig.

O.T. Met mij gaat het wel. Net met z'n allen de film "Radeloos" gekeken van Carry Slee. Dat was een trigger voor me. Ging na het eten gelijk op zoek naar laxeerpillen die ik ooit gekocht had, maar kon niks meer vinden. Toen heb ik weer zo vernederend boven de met diarree besmeurde wcpot gehangen :( Hoe ver wil je gaan...

blurred
08-11-2009, 20:20
en de huisarts zei dat het goed is dat op ben gekomen.
want als ik tot bij me eigen huisarts woensdag had gewacht.
dan kwam ik in het ziekenhuis terecht.

Denk jij een beetje om jezelf?

darkfairy
08-11-2009, 21:58
Denk jij een beetje om jezelf?

dat moet ik wel meer doen ja.

Mushu
09-11-2009, 12:12
College gemist om met vriendinnetjes thee te drinken. Eigenlijk belachelijk, haha. Maarja.

Missy1234567890
09-11-2009, 12:13
Ik heb nu al genoeg van Sinterklaas, ik moét een verlanglijstje hebben, althans aan de kant van de schoonfamilie en m'n ouders vinden het op zich ook wel fijn, maar doen wel iets minder moeilijk als ik het niet heb. Heb nu net iets verstuurd, maar er staat nauwelijks wat op. Nouja, ze doen het er maar mee en anders maar niet, ik hoef ook niks, maar dat mag ik niet zeggen. (ik vind Sinterklaas echt wel leuk hoor, maar elk jaar die lijstjes en het lijkt wel alsof het elk jaar moeilijker wordt om iets op papier te krijgen :s).

En ik baal, want m'n hele ochtend is weer naar de knoppen omdat ik weer te laat ben opgestaan. (n) Nouja, ik ga vanmiddag gewoon heel vriendelijk zijn aan de telefoon, zodat ik toch nog het gevoel heb dat ik iets nuttigs heb gedaan.

darkfairy
09-11-2009, 15:14
en dan doet het nog steeds behoorlijk zeer en dan vooral met lopen.

Neko*
09-11-2009, 15:20
En daar is de winter weer. :)

darkfairy
09-11-2009, 15:31
er belde net een vouw van maatschappelijk werk van de afdeling in boekel.
en ze wil op huisbezoek komen en me kamer zien enzo.
omdat ik nou alweer een aantal weken thuis woon.
ik heb het me moeder maar gesmst.
maar ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in.

metallica
09-11-2009, 17:13
Leuk hoor, therapie.... Ik vraag me meteen weer af waaom ik wilde gaan, waarom ik weer vanalles wil oprakelen dat anders niet in mijn hoofd zit :| Maarja, vanavond maar knuffelen met vriendje <3 Ik vind hem zo lief dat het me bang maakt.

darkfairy
09-11-2009, 17:25
de maatschappelijk werkster heeft net weer gebeld.
en me moeder nam op en na een heel gesprek.
heeft me moeder haar toch zo ver gekregen dat ze niet op huisbezoek komt.
maar die mensen geven niet gauw op blijkt wel weer.

HaWaHaai
09-11-2009, 20:15
Zo, weer terug van het weekendje weg. Heerlijk niks gedaan. Nou ja, uitgeziekt, want donderdagavond werd ik ziek. Met al m'n volhardendheid toch maar gaan werken, want ik wist niet hoe ziekmelden ging (heb ik meteen maar nagevraagd) en je kunt het ook niet maken om je ziek te melden en wel een weekendje weg te gaan (wat m'n collega's wisten). En vanaf zaterdag gaat het gelukkig al weer een heel stuk beter. Nu hoop ik alleen dat ik mijn vriend niet aangestoken heb.
En gelukkig is tijdens ons weekendje ook waarschijnlijk de oorzaak van de lekkage bij ons in de badkamer gevonden. De "schuldige" bewoonster een paar verdiepingen boven ons kwam een bosje bloemen brengen en vertellen dat ze de schade wel wil vergoeden. Gelukkig maar, dat scheelt ook weer een boel gedoe :)
Nu morgen weer werken. Maar *note to self* ik moet deze week goed op mezelf letten. Te veel is te veel, en dan ben ik vast zo weer ziek. Dus op tijd stoppen.

darkfairy
09-11-2009, 20:35
hoe met morgen op de afdelng gaat zie ik wel.
maar als het lopen moeilijk gaat ga ik er gewoon bij zitten.
en als het morgen nog zo'n pijn doet.
dan ga ik mooi niet mee gymen.

blurred
09-11-2009, 21:56
na een heel gesprek heeft me moeder haar toch zo ver gekregen dat ze niet op huisbezoek komt

Waarom willen jullie niet dat ze op huisbezoek komt?

Nienna*
09-11-2009, 21:58
O, soms heb ik het met sommige mensen zo gehad hè. Dat ze altijd je vermoedens weer bevestigen, terwijl je hoopt dat ze dat niet zullen doen. Schrijf ik een voor mijn idee weldoordacht e-mailtje over een probleem tussen een vriend (ook mijn ex van lang, lang geleden) en mij, na oké, tijdenlang niet gereageerd te hebben, maar daar geef ik een verklaring voor en vervolgens krijg ik een duidelijk ondoordacht, gekrenkt en sarcastische e-mail terug. Het bevestigt dat hij een klootzak is geworden en dat hij zijn eigen gevoelens van onvrede op mij projecteert. Zeg ik dat ik denk dat hij dat antwoord niet zelf zou hebben verzonnen maar van mij heeft overgenomen, niet omdat hij dat antwoord niet zou kunnen verzinnen want in intelligentie staan we absoluut gelijk maar vanuit zijn karakter, zegt hij dat het allang duidelijk is dat we in intelligentie niet gelijk staan (waarmee hij bedoelt dat ik veel slimmer ben dan hij, want hij heeft altijd het gevoel gehad dat ik hem dat wil laten voelen ofzo) terwijl het sowieso een bij-opmerking was om hem niet te kwetsen (en ik wilde juist dat hij niet zou denken dat ik dat bedoelde). En hij doet net alsof ik denk dat hij eeuwen op mij wacht en niet zelf kan nadenken ofzo, terwijl ik dat natuurlijk niet zo ervaar en ook nooit zo heb ervaren, en hij doet net alsof ik nooit heb ondervonden dat hij inmiddels ook een eigen mening heeft en op zijn eigen benen kan staan.
En ik sta met tranen in mijn ogen dat hij niet begrijpt, dat hij niet beter weet, dat hij doet alsof hij me kent maar het ondertussen zo gruwelijk mis heeft.
Maar goed, ik besloot hem nog een kans te geven en blijkbaar zag hij dat niet zo en vond hij dat de schuld niet bij hem lag. In ieder geval is de kans nu verspeeld. Maar dat doet wel pijn na zes jaar intensief delen (zowel als vriend als relatie, zelfs langer als gewone vriend dan in relatie).... :'(

Missy1234567890
09-11-2009, 23:39
@ Darkfairy: waarom wilden ze je kamer komen bekijken en waarom wil jij dat niet?

OT: net teruggereden vanuit Vlissingen en het ging wel aardig, al ben ik stiekem wel blij met mijn vriend als rij-instructeur ("hier alvast terugschakelen", "die bocht in z'n 3" etc. ;)) Ik rij ook veel te weinig.

darkfairy
10-11-2009, 13:16
@blurred en @missy1234567890.
ze denkt dat ze in een uur of 2 meer over me te weten kan komen.
maar ik vind het niet nodig en me moeder ook niet.
we hebben al zovaak huisbezoeken gehad via scholen.

ot.
het is wel afleiding in boekel maar ik moest me voet vanochtend.
gewoon in een van me crocs proppen.
maarja hopelijk is die pijn gauw weg.
of in iedergeval minder en die man die eerst altijd met me meereed met de taxi.
rijd morgen middag ook mee en het is maar goed dat hij had gebeld.
want de taxi had me voor morgen niet om 14:15 gezet want ik moet s'middag's naar de huisarts.
maar ze hadden me gewoon om 16:30 laten staan.
maar gelukkig hebben ze dat nou veranderd.
en straks gaan we het cafetje hier op het terrein versieren voor met elf elf bal.

lantaarnpaal
10-11-2009, 13:17
Alles voelt aan als een sleur, en ik weet niet hoe ik eruit moet ontsnappen. Alhoewel er zat leuke dingen gebeuren, gelukkig. En samen slapen blijft fijn, ook al is er nu weer de stilte.

Mushu
10-11-2009, 14:56
Waarom gaat men ervan uit dat ik allemaal schrijvers zoals Dante, Homerus, Spinoza en weet ik veel heb gelezen, en dat ik bekend ben met alle verhalen uit de Griekse mythologie als ik Nederlands studeer... Ik ben gewoon al fucking drie uur bezig met een of andere fuckopdracht en ik snap er echt de ballen van. :confused::mad:

Heksjuh
10-11-2009, 16:33
Ik voel me hondsberoerd (n) Zondagochtend ging het wel prima, maar na het avondeten heb ik als een dood vogeltje in mijn bed gelegen en gistermiddag ook. Ik werd ook echt beroerd tijdens practicum. We stonden naar de inleiding te luisteren en opeens zag ik heel wazig en allemaal kleine vlekjes, en alle stemmen klonken mechanisch. Ik was echt bang dat ik midden in de zaal van mijn stokje zou gaan (n)
Ik durf eigenlijk ook niet goed te eten, ik ben bang dat alles er weer uitkomt.
Ik heb ook geen tijd om uit te zieken, want ik moet gewoon naar school. Gelukkig hoef ik voor dit vak niet zo veel te doen dus ik ga nu wel weer even op de bank liggen ofzo.

Verder gaat het tussen hem en mij echt waardeloos. En voor mijn gevoel komt dat echt van hem af.
Ik heb geen eens zin om me er druk over te maken. Ik vind dat ik er nu wel genoeg aan heb gedaan om gewoon vrienden te blijven. Hij blijft me boos maken en kwetsen en ik heb hem dat ook duidelijk gemaakt. Vriendschap komt ook van twee kanten. Ik ben nu gewoon klaar met hem. Ik wil het graag uitpraten zodat we wel vrienden kunnen blijven, maar dat we nog niet gepraat hebben is echt zijn schuld. Hij kan me op z'n minst even terugbellen.
Hoeveel pijn dit ook doet, ik ga er geen energie meer in steken. Ik verwacht niet dat hij me deze week belt en dan zie ik hem zondag wel. En dit keer ga ik hem niet negeren (mijn tactiek afgelopen zondag, en hij heeft ook geen moeite gedaan om me iets te zeggen dus we hebben alleen "hey" tegen elkaar gezegd), ik praat dan wel met hem.
Ik zou het nog best begrijpen als hij me een tijdje wil negeren, maar zeg dat dan en hou me niet aan het lijntje. En ik zou het trouwens niet begrijpen want hij is niet verliefd en wilde vrienden zijn, hij heeft geen gebroken hart.
Ik begrijp niet waarom hij zijn gedrag naar mij toe ineens zo heeft veranderd.

En nu ga ik even op de bank onder een deken liggen, want ik ga me niet veel beter voelen van achter de computer zitten. Vanavond maar geroosterd brood en een stukje vlees (want dat kan ik anders weggooien) eten, want ik ben zo bang dat ik moet overgeven (n)

Freyja
10-11-2009, 19:45
Arghhhhh ik heb de pest in de 3d-opdracht voor boekillustratie. Echt, dit is me te autonoom, ik heb hier compleeet geen zin meer in :mad: En ik ben bang voor morgen als het niet af komt, en anders is het wel af maar bagger en dan moet ik dus iets kuts laten zien.

blurred
10-11-2009, 20:09
Ze geeft me vaak het gevoel dat ik er helemaal niks van bak, maar vrijdag en vanmiddag zei ze toch dat ze vindt dat het goed gaat, mijn 'baas'. Nou, dat zal dan wel zo zijn? Wel zegt ze dat ik iets aan mijn accent moet doen, omdat je heel duidelijk kunt horen dat ik geen Chinees ben. Nou, ik vind haar accent net zo erg, je kunt meteen horen dat Kantonees haar moedertaal is...

Soms vraag ik me af waar ik in hemelsnaam mee bezig ben geweest in de afgelopen 5 jaar. Heb ik echt zo'n sterk accent (ja) en waarom versta ik sommige mensen gewoon niet of weet ik sommige woorden gewoon nog niet? En waarom ben ik zo zenuwachtig als ik iemand aan de telefoon heb en mijn Chinese collega zit in dezelfde kamer? De afgelopen twee weken (toen zij op vakantie was) kon ik het toch ook allemaal aan? Waarom vind ik het niet prettig dat ze het kan horen als ik iemand te woord sta? Omdat Chinees haar moedertaal is en ze precies al mijn fouten hoort... Maar dat hoort de klant die ik aan de telefoon heb toch ook?

En ik heb mijn broertje weer getrokken met lootjes voor Sinterklaas. Het is echt waar; in de al de jaren dat we lootjes trekken heb ik hem twee keer níet gehad, dat is toch niet toevallig meer? En hoe kan ik nou een leuk gedicht voor hem schrijven, of een leuk kadootje kopen? Hij vraagt alleen stomme dingen, ik heb niets leuks in zijn leven om over te schrijven, geen andere ideeën voor kado's waar hij iets aan heeft. Ik zou zo graag willen dat hij niet ziek was. Aan de andere kant ben ik er misschien minder mee bezig dan ik zou moeten zijn... omdat ik toch niets voor hem kan betekenen?

forever
10-11-2009, 20:17
Pff ik weet niet wat het is, voel me zo down de laatste tijd (n)

Roosje
10-11-2009, 21:38
Yoo, ik heb wel een nuttige dag gehad vandaag. :) Zes uur college (dat is echt té lang), wiskunde-opgaven gemaakt, filosofiereader gekocht, college van donderdag al helemaal voorbereid, één tekst voor filosofie bewerkt en samengevat, de ander bewerkt maar ik heb al ongeveer een samenvatting in de kantlijn staan, ik heb m'n P-uitreiking gehad - dat was leuk! - ben daarna nog langs geweest bij m'n tante samen met m'n zusjes en m'n papa. Maar geez, echt, ik ben kapot.

En ik moet morgen afrijden.. dat wordt gauw douchen & slapen.

P.S. Ik word moe van filosofen (lees: mijn klasgenootjes) die denken dat ze heel veel moeilijke woorden nodig hebben om hun verschrikkelijk interessante standpunt ten tonele te brengen. Jongens, als iets écht belangrijk is, heb je daarvoor geen lege termen nodig.

roosjuh1988
10-11-2009, 21:55
Moe... Nou, mijn nieuwe rooster zorgt er voor dat ik maandag dinsdag en woensdag 1e uur moet beginnen. Dat ben ik helemaal niet meer gewend, dat is echt wennen, maar ook wel weer fijn want dan kan je sochtends teminste ook wat doen. want anders sliep ik altijd tot 9/10 uur uit. Nu ook lekker vrijdag vrij :)
Ik voel me al 2 weken ofzo minder lekker in me vel zitten. Onzekerder enz. Zou dat door de pil kunnen komen want daar ben ik ook ong 2 weken geleden weer mee begonnen. Nou, of het komt doordat ik echt gewend ben op me kamer en alles zo normaal wordt. ach ik weet het ook niet.

~~dolce~~
10-11-2009, 22:09
ik heb of de griep,gewone of mexicaanse.. of mijn been is wel heel erg ontstoken, anyway, wat het ook is.. ik voel me echt niet lekker.. echt ziek... bah...
Morgen moet ik naar me vrijwilligerswerk maar voel me dus niet fit genoeg en voel me geestelijk ook helemssl er doorheen zitten.
Ik weet niet wat ik moet doen, bang om ontslagen te worden..

Nattigheid
11-11-2009, 08:30
En dan sta je voor de keuze: een buitenland stage of zijn liefde.

Ifeellikerain
11-11-2009, 10:00
P.S. Ik word moe van filosofen (lees: mijn klasgenootjes) die denken dat ze heel veel moeilijke woorden nodig hebben om hun verschrikkelijk interessante standpunt ten tonele te brengen. Jongens, als iets écht belangrijk is, heb je daarvoor geen lege termen nodig.
Klinkt als een nuttige dag idd! :)
Kleine P.S. terug: ik merk dat ik zelf de laatste tijd ook veel moeilijke woorden gebruik, maar dat komt omdat die bestaan om één specifiek klein verschijnsel mee aan te duiden. En zonder die woorden wordt het bij mij pas echt een lang verhaal ;) Maar ik doe ook geen filosofie. ^^

OT: :) als ik nu doorwerk!

darkfairy
11-11-2009, 13:50
we hadden vanmiddag druk gemeten ik en 3 mensen van de verpleging.
en me bloeddruk was nogal hoog zou dat door teveel zout kunnen?.
die in de schep bouillon zit?.
en straks naar de huisarts toe weer.

regendruppel
11-11-2009, 15:44
zeven weken hard werken aan mijn project, bloed zweet en tranen... en dan krijg je een 2
Hoe kun je in godsnaam een 2 krijgen? ik had zoveel materiaal, er zo hard aan gewerkt. Wat een kutschool, geven totaal geen motivatie maar trappen je nog eens extra hard na.

metallica
11-11-2009, 16:20
^dat is echt heel erg vervelend.... kan je niet alsnog vragen wat hun motivatie was voor dit punt? Want het zou natuurlijk kunnen dat je je opdracht verkeerd hebt geinterpreteerd en hard gewerkt hebt voor het verkeerde product.

blurred
11-11-2009, 19:14
En dan sta je voor de keuze: een buitenland stage of zijn liefde.

Voor de keuze buitenland of (deze) liefde stond je toch al, de stage maakt het waarschijnlijk alleen maar meer concreet en dichterbij. Weet je al wat het worden gaat? Want hij gaat blijkbaar niet akkoord met die stage?

Nijn*
11-11-2009, 19:22
Afwezigheid, maar er is zo veel aan de hand.
Maandag begonnen met Zoloft, dat is freaky. Ben nu al 2,5 dag met vlagen echt heel erg (kots)misselijk, waardoor ik niets durf te eten (want zometeen moet ik in de collegezaal overgeven!), met eten gaat het dus ronduit kut. Verder ziet het eruit alsof ik aan de coke zit, mijn pupillen zijn übergroot, ik zie wazig/scheel en ben erg verstrooid. Maar oké, nog geen destructieve neigingen gehad en nog geen 10 kilo aangekomen dus dat is dan wel weer positief.
Verder is het nieuwe blok begonnen en geniet ik echt van mijn twee vakken! Bij Ontwikkelingsvraagstuk ken ik niemand maar heb ik net over de mail wel een groepje gevormd voor de opdracht en het is wel heel interessant! En Jeugdstrafrecht ook, wauw wat een enthousiaste docent (+ studenten) ook allemaal! Moet wel wennen aan de literatuur, ik zie er steeds heel erg tegenop en als ik dan bezig ben, is het eigenlijk heel erg leuk!
Probeer ondertussen ook nog mijn studieschema in elkaar te flansen wat helemaal niet makkelijk is aangezien ik nu ook steeds van studiepunt naar studiepunt moet, maar oké.
Ben erg moe en merk wel echt dat ik behoorlijk prikkelbaar ben. Zolang ik geen intensieve dingen hoef te doen op een dag gaat het prima maar als het stressen is, raar ik heel snel emotioneel. Nou ja, schuif het maar op de Zoloft af dan. Moet veel gebeuren, veel doen maar kan me er ook niet echt toe aan zetten. Eerst maar eens een overzicht maken dan..

Nattigheid
11-11-2009, 19:46
Voor de keuze buitenland of (deze) liefde stond je toch al, de stage maakt het waarschijnlijk alleen maar meer concreet en dichterbij. Weet je al wat het worden gaat? Want hij gaat blijkbaar niet akkoord met die stage?

ik ben alleen maar aan het nadenken en afwegingen aan het maken en hopen dat ik erachter kom wat ik moet. Maar we praten er wel goed over. Hij zegt zelf: ik zal de eerste en de laatste zijn die je tegenhoudt. ofwel: ik wil je niet belemmeren in je keuzes, maar ik zie je ook liever niet gaan. want wie weet wat voor Nattigheid er dan terugkomt. En daar ga ik geen 10 maanden op zitten wachten. En daar moet ik hem helaas gelijk in geven. energievretende situatie dit(n)

Yana
11-11-2009, 19:47
Ja, jammer. Wilde ik me toch inschrijven voor die cursus, zit het vol. Misschien ergens maar beter ook, maar in het kader van "Gewoon doen!" Nietbangzijnnietbangzijnnietbangzijn is het wel jammer. Toch te lang getwijfeld.

Yana
11-11-2009, 19:49
ik ben alleen maar aan het nadenken en afwegingen aan het maken en hopen dat ik erachter kom wat ik moet. Maar we praten er wel goed over. Hij zegt zelf: ik zal de eerste en de laatste zijn die je tegenhoudt. ofwel: ik wil je niet belemmeren in je keuzes, maar ik zie je ook liever niet gaan. want wie weet wat voor Nattigheid er dan terugkomt. En daar ga ik geen 10 maanden op zitten wachten. En daar moet ik hem helaas gelijk in geven. energievretende situatie dit(n)

Liefde is toch juist loslaten? Is jullie basis niet sterk genoeg om dit aan te kunnen? 10 maanden op een heel leven is niet zoveel. Of speelt er meer mee? Wil je misschien definitief daar blijven?

blurred
11-11-2009, 20:34
Liefde is toch juist loslaten? Is jullie basis niet sterk genoeg om dit aan te kunnen? 10 maanden op een heel leven is niet zoveel.

10 maanden doen meer met je dan je lief is, die kunnen alles veranderen. En liefde is inderdaad loslaten als dat nodig is, maar besef wel dat loslaten niet per definitie betekent dat alles ook weer terugkomt bij het oude. Hoe sterk de liefde ook mag zijn, er spelen zoveel meer factoren een rol in het leven. Als de visie van twee mensen op het leven heel verschillend is dan kunnen gevoelens nog zo sterk zijn, de kans dat het stukloopt is dan toch heel groot. En zelfs de sterkste basis is geen garantie dat 10 maanden volledig gescheiden in compleet verschillende werelden leven niets verandert aan de relatie.

Nattigheid
11-11-2009, 20:46
Wat blurred zegt. plus dat er een heleboel andere factoren meespelen.

Yana
11-11-2009, 20:52
10 maanden doen meer met je dan je lief is, die kunnen alles veranderen. En liefde is inderdaad loslaten als dat nodig is, maar besef wel dat loslaten niet per definitie betekent dat alles ook weer terugkomt bij het oude. Hoe sterk de liefde ook mag zijn, er spelen zoveel meer factoren een rol in het leven. Als de visie van twee mensen op het leven heel verschillend is dan kunnen gevoelens nog zo sterk zijn, de kans dat het stukloopt is dan toch heel groot. En zelfs de sterkste basis is geen garantie dat 10 maanden volledig gescheiden in compleet verschillende werelden leven niets verandert aan de relatie.

Neh.. weetje, ik geloof dat ik dat ook zei omdat ik zelf misschien een paar maanden wegga en daar eigenlijk heel onzeker over ben. Mijn vriend houdt mij steeds voor dat onze basis sterk genoeg is en dat het allemaal kan, maar ik word gewoon kriebelig als ik dan lees van relaties die uitgaan enzo. Dus sorry, ik projecteerde mijn eigen situatie even omdat ik wilde horen dat het "heus wel goed komt". :bloos:

Nattigheid
11-11-2009, 20:53
maar dat mag ook Yana:) t is niet zo dat alle vriendjes van de wereld deze keuze stellen. en mijn vriendje heeft alle redenen om dit te zeggen want de plek waar ik naar toe zou willen doet altijd veel met mij. Wat zijn jouw plannen?:)

Yana
11-11-2009, 21:10
Ik pm je wel even :)

darkfairy
11-11-2009, 21:19
ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest.
en ze vond het er beter uitzien dan vorige week.
en ik heb ook van de ontsteking deze week gezegd.
en daar kan ik nog wel een tijdje last van hebben zegt ze.

Freyja
11-11-2009, 21:32
Arghhhhh ik heb de pest in de 3d-opdracht voor boekillustratie. Echt, dit is me te autonoom, ik heb hier compleeet geen zin meer in :mad: En ik ben bang voor morgen als het niet af komt, en anders is het wel af maar bagger en dan moet ik dus iets kuts laten zien.

Maarrrr het kwam toch af, en ik vond het zelfs best leuk, en de docent vond het gewoon goed :D Heuj *O*

blurred
11-11-2009, 21:33
ik projecteerde mijn eigen situatie even omdat ik wilde horen dat het "heus wel goed komt".

Dat behoort ook nog steeds tot de mogelijkheden, maar garanties kun je op dat gebied gewoon niet geven.

Roosje
11-11-2009, 21:44
@ Ifeellikerain: Oh, dat is grappig! Heb je voorbeelden ervan? Want ik merk dat de discussies tussen mijn klasgenootjes heel leeg worden, althans voor mij, omdat ik meer bezig ben met vertalen wat ze zeggen dan met de precieze inhoud. Misschien moet ik er gewend aan raken. Maar ik bespreek alles wat ik wil bespreken in Jip-en-Janneke-taal en tot nu toe werkt dat prima. Ik zal zien hoe m'n vak verloopt. ;)
@ Nijn*: Tof dat je nieuwe vakken zo leuk zijn. :) Heb je nou al een hoofdrichting gekozen? Ik zou misschien pedagogiek willen kiezen maar ik weet niet zeker of ik het leuk zou vinden, misschien heb jij vakken uit die hoek gevolgd?

Of anders iemand anders die pedagogiek doet of heeft gedaan (bij voorkeur aan de UU)?

Verder ben ik GESLAAGD voor mijn rijexamen en ik ben er echt verschrikkelijk gelukkig mee en trots op, ik had het op geen enkele manier verwacht maar het is zo leuk. :D*O**O* Ik had een doos chocola voor mijn rijinstructeur gekocht en hij was helemaal ontroerd, vet lief <3
Bovendien heb ik daarnet vergaderd met mijn dispuutsbestuur, wat superleuk was, en heb ik vandaag vier uur college gehad - ook uitermate functioneel - en morgen heb ik zes uur college én sleutels ophalen én huur contract tekenen én rijbewijs aanvragen én 's avonds naar een toneelvoorstelling met één van mijn mededispuutsbestuurders, wat superleuk is en uitermate nuttig, maar wel erg druk. Ik heb het sowieso druk. Moet ik ook maar geen drie vakken willen doen.

Nuja, niet killing maar ik word er wel echt moe van. Ik ga maar eens slapen, had een halfuur geleden al in bed willen liggen. :o Waar komt dat vandaan echt serieus?

Xochiquetzal
11-11-2009, 22:04
Ik ben echt keihard gescrewed met engels..

Nijn*
11-11-2009, 22:16
@ Roosje: gefeliciteerd met je rijbewijs, heel goed van je! Behoorlijk snel gedaan ook, toch? :|
Ik doe een jaar extra bachelor om al mijn toekomstplannen te kunnen realiseren ;) Dus ik heb 2 hoofdrichtingen gekozen: Jeugd & Criminaliteit en richting Jeugdstudies. Dus zit behoorlijk in de pedagogiek-hoek ja, helaas ga ik pas volgend blok beginnen met de echte pedagogisch gerichte vakken (doe nu dus jeugdstrafrecht) dus kan je er dan pas meer over vertellen. Maar stiekem vind ik pedagogische richting heel erg bij jou passen (denk ik) :)

Oh en het is echt een crime om me in te schrijven voor openstaande vakken (want teveel keuze).. Ga over mijn laatste open ruimte nog even een nachtje slapen!

kroot
11-11-2009, 23:21
Grrrr I hate myself!! Heeft iedereen dan toch gelijk: kan ik niet zelfstandig op mezelf gaan wonen, heb ik dan meer hulp nodig? Iig vandaag geef ik ze allemaal inclusief mijn peut gelijk. Ik schok van mezelf. En dan heeft mijn peut het over slechte zelfzorg, vandaag was daar echt het dieptepunt van...
Gesprek met de decaan voor maandag aangevraagd. Alles eraan doen om maar niet van school te hoeven. Ja alles, waarom lukt het studeren dan soms niet? Omdat ik te erg met mezelf bezig ben, te veel denk dat ik het niet kan...

Missy1234567890
11-11-2009, 23:50
Het gaat mwah. Gisternacht even aan alles en iedereen zitten twijfelen en dus pas laat in slaap. Vanmorgen weer laat opgestaan, waar ik me ook niet beter door ga voelen. Vanmiddag weer gewerkt en er is weer enorm veel werk. Afscheid genomen van een collega, zij was echt superaardig, iedereen vindt het echt jammer dat ze weg is. Andere baan. En ik ben gewoon echt zo blij voor haar, want ze vond het ook helemaal geen leuk werk en nu heeft ze weer een functie die echt goed bij haar past. Ik ben er wel weer meteen van doordrongen dat ik hier echt weg moet, want ik word echt chagerijnig van dit werk. M'n enige uitdaging zijn nog de gesprekken in het Engels, maar die zijn er maar weinig.

Ik heb wel een functie gezien die me wel wat lijkt, maar daarvoor moet ik naar een uitzendbureau en in het kader van Gewoon doen! zou ik dat gewoon moeten doen, maar ik weet gewoon dat ik het erg lastig ga vinden. Maar aan de andere kant, ik ben het gewoon echt zo zat hier, misschien is dat genoeg reden. Moet ik m'n angst gewoon even opzij zetten.

Vanavond weer repetitie gehad en we hebben binnenkort 2 optredens en ook nog extra repetitiedagen door de week. Dus lekker veel zingen (y)

Sidhe
12-11-2009, 07:36
Maarrrr het kwam toch af, en ik vond het zelfs best leuk, en de docent vond het gewoon goed :D Heuj *O*Dat had ik ook wel verwacht, mutsje! :D Je bent daar gewoon echt goed in (Y)

Sidhe
12-11-2009, 07:37
Gefeliciteerd, Roosje! :cool: Lekker gevoel is dat.

Mijn god, wat een vrolijkheid zo op de vroege morgen - dat mag wel vaker zo gaan. Geen zin in het openbaar vervoer, maar goed. Vanmiddag even lekker terug in bed met het vriendje en dan weer werken. Want ze maken het ons wel moeilijk, zo in de master :|

Vogelvrij
12-11-2009, 09:21
Zo stom, ik moet de tandarts bellen, maar ik heb net een andere tandarts en die is verhuisd en nu weet ik niet welke het is. Dus ik denk dat ik zo maar wat ga proberen en dan hoop dat het de goede is. En dat ik volgende week terecht kan en dat dat niet te eng wordt, want ik houd niet zo van tandartsen, maar goed, met twee gebroken tanden kun je er niet echt onderuit, geloof ik:o

roosjuh1988
12-11-2009, 11:39
ohhh ik ben soms echt zo dom...
Kom ik er nu net 1 sec gelden ofzo achter dat ik volgende week donderdag en vrijdag vrij ben..
Dus ik kan makkelijk woensdag al naar huis, dus mijn verjaardag thuis vieren..
Maar nu heb ik dus al afgesproken dat mijn ouders woensdag hier heen komen en mijn studie vriendjes gemaild of ze donderdag mee uit gaan :S en zaterdag met de vrienden van thuis.. maar dat had net zo goed dus vrijdag enz gekund achja... zo is het ook wel goed denk ik. Nouja dan denk ik dat ik het maar zo laat :S :S Ik hoop wel dat mijn studievriendinnetjes donderdag kunnen anders blijf ik dan voor niets hier :S
Ik moet echt beter naar mijn rooster kijken :S Dom
Gister hadden we weer een kamer zoek gesprek, het was echt een leuk meisje. Nu hebben wij besloten dat ze hier mag komen wonen. Ik hoop dat ze de kamer wil, want ik wil echt een meisje erbij..

ShadowNegative
12-11-2009, 11:51
mijn broertje is gewoon gestoord aan het doen
ik word gewoon gek van hem

Nattigheid
12-11-2009, 13:59
Iedereen zit oplossingen te verzinnen en dat is lief. Terwijl we allemaal wel meer aan ons hoofd hebben. Want over 5 dagen is ze een jaar dood. En over 3 dagen nam ik afscheid van dr. En dat doet pijn.

En dan nu mn boeltje maar bij elkaar pakken en voor de zoveelste keer naar een dokter. Eens kijken wat deze te zeggen heeft. Ik had stiekem toch al geen hoop meer.

en dan zei mn scheurkalender ook nog eens Tevredenheid is niet: krijgen wat je wilt. Maar willen wat je hebt. Zou dat het zijn?

darkfairy
12-11-2009, 15:09
vanochtend naar de dietiste geweest.
en ik schrok dat ik was aangekomen maar dat komt door het vocht in me been.
en daarna creatieve therapie gehad en dat ging goed.
en er is vanochtend weer een meisje opgenomen die ik al kende van toen ik opgenomen was.
want toen zat zij in de dagbehandeling en ze kende me nog.
en ze bood me haar excuses aan voor een vriendin van haar die een hele tijd terug.
een gemeen bericht op me hyves achterliet terwijl ik haar niet ken.
ik vind het wel aardig dat zij haar excuses aan bood terwijl haar vriendin het heeft geschreven.
ik heb gezegd dat het niet nodig was maar ik vind het wel netjes.
en vanmiddag heb ik even in de carrousel gezeten met een meder patient.
en toen kwam me 2e coordinator me zoeken want me taxi was er al om 14:15.
terwijl het normaal pas om 16:30 hoeft het zal wel een foutje zijn geweest.
maar gelukkig mocht ik toch mee van me 2e coordinator.
en nou ben ik dus al lekker vroeg thuis.
ik ben daardoor alleen vergeten afscheid te nemen van 2 patienten die morgen met ontslag gaan.
maarja van de ene heb ik het telefoonnummer dus die bel ik morgen even.
en voor de andere bel ik wel via de afdeling morgen even naar haar toe.
want hier schaam ik me toch wel een beetje voor.
en ik denk dat ik straks even naar het dorp ga.
en kan het kwaad als je perongeluk 1x je penciline op een volle maag hebt genomen.
in plaats van op een lege maag want ik was het vergeten weet iemand dat?.

darkfairy
12-11-2009, 18:17
ik weet dat ik me moeder blij maak door niet meer aan me been te zitten.
dus dat probeer ik ook zo vol te houden wat tot nu toe goed gaat *afklopt*.
en nou wil ik echt weer beginnen met lijnen want ik walg van me eigen.
en ik heb er een 2de lekkere zachte badjas bij gekocht.
dit keer een roze met witte en allemaal snoopy's erop.
en ik vind hem erg lief.
:P me moeder blijkbaar ook want ze wou hem al aan :P.

regendruppel
12-11-2009, 18:29
Na weken tobben heb ik een verwijzing naar een psycholoog gevraagd. Alleen vraag ik me nu af of het überhaupt wel nodig was. (terwijl ik eigenlijk wel weet dat t zeker nodig is, want alleen red ik t niet meer) Maar pff, nou komt het zo dichtbij.

Yana
12-11-2009, 18:30
Darkfairy, zou je niet beter focussen op een gezond eetpatroon? Dan gaan de kilo's die daadwerkelijk teveel zijn vanzelf wel van je af. Het lijkt me verder dat 1x medicatie op een volle maag niet zoveel kwaad kan, ze zeggen het meestal meer zodat het beter wordt opgenomen (volgens mij). Zou me er niet te druk over maken voor een keertje.

@Topic:
"Want het komt niet goed... en het wordt morgen ook niet beter..Oh nee."
Wanneer ga ik ver*(&* eens leven? Wil ik echt zover doorgaan als zij? Ik vergooi zoveel.
Eten, trut!

darkfairy
12-11-2009, 18:39
@yana.
ja daar heb je wel gelijk in en meer water drinken enzo.
en het was inderdaad maar een keertje op een volle maag.
en let jij zelf ook een beetje op je eten?.

Queasy
12-11-2009, 18:55
Zucht, tentamens verpest. Ik haat mezelf echt want ik heb er echt goed voor geleerd.
En heb de hele week in de stress gezeten. Het sloeg nergens op, en ik heb nooit zoveel stress. Afgelopen week dus wel.
Maandag naar psychiater voor medicijnen. Ik wil van de seroquel af, en verder wil ik niks meer met dat 'mens'. Het blijven rare lui, die je soms wat aanpraten voor mijn gevoel. Gelukkig sta ik sterker in mijn schoenen..

darkfairy
12-11-2009, 19:05
Zucht, tentamens verpest. Ik haat mezelf echt want ik heb er echt goed voor geleerd.
En heb de hele week in de stress gezeten. Het sloeg nergens op, en ik heb nooit zoveel stress. Afgelopen week dus wel.
Maandag naar psychiater voor medicijnen. Ik wil van de seroquel af, en verder wil ik niks meer met dat 'mens'. Het blijven rare lui, die je soms wat aanpraten voor mijn gevoel. Gelukkig sta ik sterker in mijn schoenen..

over rare psychiaters kan ik zeker mee praten die van mij is ook zo raar.
en ik wil over een tijdje ook mindere met me seroquel.

darkfairy
12-11-2009, 20:57
oeps en toen had ik even me kwaadheid heel erg geuit met woorden.
en nou weet hij het meteen maar toch schaam ik me een beetje aan de ene kant.

Nattigheid
12-11-2009, 21:36
de huidige stand van gezondheidszaken: nog steeds parasieten en blijkbaar een tarwe-intolerantie. daar ging ik alleen niet echt voor heen:D maar mooi balen, want nou komt er nog meer eet-beperking bij.hoezee!

blurred
13-11-2009, 08:20
Tevredenheid is niet: krijgen wat je wilt. Maar willen wat je hebt. Zou dat het zijn?

Daar zit wel wat in, maar het is denk ik net hoe je het bekijkt. De staat 'tevredenheid' heb je immers pas bereikt als je wilt wat je hebt, maar dat moet je wel eerst zien te verkrijgen...

OT: ik (vr)eet de laatste tijd weer te veel & te regelmatig, daar moet ik eens mee stoppen. En mijn zusje komt dit weekend hierheen en dat vind ik leuk! En nog maar één dagje werken en het is weekend! Ik hoop dat vandaag een goede dag wordt, vandaag móet een goede dag worden...

Nattigheid
13-11-2009, 08:53
@Blurred: you're right.

ik vind niet leuk: kettingzagen en harde muziek bij de buurman. PRECIES naast mijn slaapkamer.

Vogelvrij
13-11-2009, 09:19
@blurred: Ik geloof niet dat dat precies het punt van die uitspraak is, volgens mij gaat dat er meer om dat je kijkt naar wat je al verworven hebt. Jij hebt bijvoorbeeld toch maar mooi in korte tijd een baan gevonden, zulk soort dingen (wel logisch dat je nog aan je baan moet wennen, natuurlijk, hopelijk lukt dat snel!).

OT: Net is er toch al een stuk van mijn tand (nou ja, wat vroeger mijn tand was en nu een noodoplossing) afgebroken, blijkbaar is afhappen toch niet zo'n goed idee. Maar brood eten met mes en vork is echt vermoeiend:o Volgende week donderdag naar de tandarts!

roosjuh1988
13-11-2009, 11:52
bah, ik maak het mezelf soms veel moeilijk dan het is ofzo.
Had ik een mailtje gestuurd of ze wouden komen donderdag.. Zag ik gister al dat ze wat hadden terug gestuurd :S Dus ik dacht oh ze kunnen niet en durfde ik niet te kijken wat ze hadden terug gestuurd. Keek ik net hadden ze terug gestuurd dat het leuk leek en dat ze kwamen :P
Had ik me de hele tijd druk lopen te maken voor niks. Stom ben ik ook, soms :S

Roosje
13-11-2009, 14:37
@ Nijn: Ja, nou ja, ik heb alsnog een uur of zestig/zeventig les gehad hoor. ;) Tof dat je twee hoofdrichtingen doet joh! Ik hoor volgend blok graag van je hoe je het vindt en of je vakken aan kunt raden, aangezien ik ongeveer uit het hele aanbod van de universiteit kan kiezen. Ik kan nu alleen geen leuke vakken vinden en ik weet sowieso niet of ik me wéér op de sociale wetenschappen wil storten.. nouja, ik kom er vanzelf wel achter. :)

Nattigheid
13-11-2009, 18:52
hoe ik het ook wend of keer: er is gewoon geen oplossing.

Missy1234567890
13-11-2009, 20:20
Vanmiddag weer gewerkt, ging wel goed, allemaal aardige mensen. En we waren om 17u al klaar doordat de site eruit lag en er dus geen aanvragen binnenkwamen. Wel weer eens lekker, iets eerder vrij. (y)

Morgen ga ik pepernoten bakken, ik heb er alles voor gekocht en ben benieuwd of ze gaan lukken (maar echt veel mislukken eraan kan volgens mij niet).

Morgenavond naar een verjaardag van een vriend van mijn vriend. Die andere vriend (waar ik niet zo goed mee kan opschieten) gaat ook en rijdt ook nog met ons mee. Als ik ergens geen zin in heb...een uur met hem in de auto. Ik heb sowieso al geen zin in die verjaardag, want ik zie ze 1x per jaar en de rest van degenen die ze uitgenodigd hebben ook. En dat is echt te weinig om me daar op m'n gemak te voelen, helemaal als die vriend er bij is, dan ben ik toch al op m'n hoede. Maarja, we zullen zien, misschien gaat het allemaal wel mee vallen.

darkfairy
13-11-2009, 20:53
het werken viel me erg mee vandaag qua angsten en paniek.
ik heb redelijk fijn gewerkt okal was ik wel vaak in me eigen gekeerd.
maar ik heb het wel met een vrouw en een man van de begeleiding over alles gehad.
en daarna zijn we nog even naar me tante op verjaardag geweest.
en tante waarvan me oom is overleden was er ook.
dus ik moest best wel aan hem denken en ik vond dat ze er niet goed uit zag.
maar dat kan aan mij liggen want me moeder vond dat ze er wel goed uitzag.
en we hebben wat nummers uitgewisseld voor moppen te versturen naar elkaar met zijn 3e.
en verder hoop ik dat dit een lekkere rustige avond blijft.
en ik heb me de vriendin van me ex maar gesmst dat ik morgen toch niet kom.
vanwege me been en me enkel want lopen gaat nog steeds niet fijn en het doet pijn.

Freyja
14-11-2009, 01:32
Dat had ik ook wel verwacht, mutsje! :D Je bent daar gewoon echt goed in (Y)

:D Dat verschilt nogal, maar ik had niet verwacht dat dit nog goed zou komen. Maar dankjewel!

Until My End
14-11-2009, 04:43
Deze dag is officieel nog niet begonnen voor me, maar laat m aub heel snel over gaan. Echt geen trek in. Zeker niet in combinatie met de andere dingen. Trek t nogsteeds zeer slecht...

Heksjuh
14-11-2009, 11:52
Roosje: nog gefeliciteerd met je rijbewijs :)
En verder een knuffel voor iedereen die er behoefte aan heeft (})

Ik hoop dat deze dag snel voorbij gaat. Ik ben veel te veel met hem bezig, ik krijg hem gewoon niet uit mijn hoofd. Aantal nachten slecht geslapen ook daardoor met raar wakker worden, dat ik had gedroomd dat we echt ruzie hadden en dat soort dingen. Op school heb ik genoeg afleiding, maar nu ik een hele dag thuis ben ga ik alleen maar zitten malen.
Maar aan de andere kant kan deze dag me niet lang genoeg duren want ik zie een beetje op tegen morgen. Ik weet niet hoe ik me moet gedragen tegenover hem. Vorige week heb ik hem genegeerd maar daar voelde ik me achteraf heel rot bij. Ik wil gewoon met hem praten en voor mij is dat echt nodig om op een normale manier met hem om te kunnen gaan. Ik ben boos en gekwetst. Het lijkt alsof al zijn woorden niks betekenen. "Ik zal deze week zeker bij je langskomen om met je te praten." Nou, niet dus.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet, want op deze manier kan ik gewoon geen vrienden met hem zijn. Ik geloof best dat we er samen uit kunnen komen als vrienden, maar dan moeten we praten en dat lijkt juist niet te kunnen. Ik ben echt boos en gekwetst door de manier waarop hij me nu behandelt.
Ik hoop dat ik morgen de kans krijg om aan te geven dat we echt moeten praten. Al vind ik dat een beetje ongemakkelijk met andere mensen erbij. Als hij me niet terugbelt, dan moet het maar waar anderen bij zijn.

Ik wil helemaal niet zoveel met hem bezig zijn. Ik wil gewoon vrienden zijn en niet op zien tegen trainen omdat hij daar ook is.
Als hij maar niet weer zijn vader meeneemt, dat was een onaangename verrassing vorige week.

Dvine
14-11-2009, 12:15
Heerlijk, ik ben jarig en dan krijg ik een rotschop na van mijn moeder... Nouja, zo'n mailtje waarvan je zegt: Oh hij is eigenlijk best lief, maar met een zure ondertoon.

Kutzooi.

Ifeellikerain
14-11-2009, 16:24
:( Ik voel me echt heel naar
Genoeg te doen om een week non stop te studeren, maar die tijd heb ik gewoon niet. Ja, ik heb twee dagen gefeest, maar dat was het ook. Ik ben zo trouw etc., dan kan dat toch wel één keer?:(

darkfairy
14-11-2009, 17:49
@dvine gefeliciteerd en hopelijk heb je een leuke dag.
@roosje nog gefeliciteerd met je rijbewijs.

ot.
lekker uitgeslapen vandaag.
en daarna me kamer helemaal schoongemaakt.
en daarna gelukkig me laatste pencilline gepakt en hopelijk hoef ik daar nou niet meer aan.
en net even maar de jumbo geweest.
en we kregen een telefoontje van me tante dat me opa ziek is.
dus we gaan daar straks even naar toe en hij woont in zijn eentje en wat hij heeft weten we nog niet.
hopelijk is het maar gewoon de griep.

Nattigheid
14-11-2009, 19:19
@Dvine: gefeliciteerd!

ontopic: Dit dagje jagen deed me goed. Kop in de wind, spugen in het weiland, sjouwen met hazen, enkel mannen om me heen en flink wat kilometers in de benen. Even geen vrouwtje zijn maar gewoon one of the guys. Balen van mn enorme buikpijn en balen dat ik nu spierpijn zal krijgen. Maar het was een heerlijke dag. De gedachten waren letterlijk even uit mn hoofd gewaaid. Morgen nam Vriend afscheid van zijn vrouw. Overmorgen nam ik afscheid van haar. Woensdag is ze al een jaar niet meer bij ons. Het lijkt nog altijd alsof het gisteren was.

Sidhe
14-11-2009, 22:01
Eten en kletsen met mijn moeder was echt heel fijn. :) Jammer dat t met vriendje weer even rot gaat.. :/ Hm. Nu lekker huis alleen, morgen weer fanatiek vertalen. Whoooop.

Until My End
14-11-2009, 22:53
Wat moet ik met die info over gister? Ik hoef t allemaal niet te weten. Ik kan dr nix mee en is alleen maar kut om te horen. En ja, 14 november blijft een dag die ik wil schrappen...

darkfairy
14-11-2009, 23:08
blegh wat word ik pissig van hem.

Missy1234567890
15-11-2009, 13:11
Gisteravond naar die verjaardag geweest. Het was superdruk, de hele kamer stond vol met allemaal (onbekende) mensen. Zodra ik binnenkwam, wilde ik eigenlijk alweer weg. Zulke verjaardagen zijn echt niks voor mij. Vriendje vond het ook wel wat druk en na 2 uur zijn we weer naar huis gegaan, terwijl we in totaal ook 2 uur reistijd hadden. Konden we wel als reden gebruiken om weer op tijd weg te gaan, dat we nog zo'n stuk moesten rijden. Het heeft ook z'n voordelen. :)

Positief punt aan de avond: dat ik überhaupt ben gegaan terwijl ik eigenlijk niet wilde/durfde en dat ik vrijwel geen negatieve gedachten heb gehad in de drukte en geen vluchtneigingen (ik wilde wel weg, maar het was niet allesoverheersend).

Zo even verder met stofzuigen en dan verder gaan met pepernoten bakken :)

darkfairy
15-11-2009, 16:54
vandaag weer lekker uitgeslapen.
en daarna even met me moeder naar het dorp geweest.
en gelijk parfum van haar laten bijvullen voor haar verjaardag aankomende week.
en daarna zijn we naar me opa geweest.
en is nog steeds ziek hij heeft een longontsteking en gordel roos.
maar hij zag er gelukkig al een stuk beter uit.
en morgen weer naar boekel.
en dan gelijk even bellen voor een afspraak voor morgen middag bij me huisarts.
en ik hoop dat dat lukt want afgelopen nacht lag ik gewoon wakker van me enkel.
en dan hoop ik dat het met de taxi ook lukt.
en ik ben blij dat me paniek gedachtes nou minder zijn dan afgelopen nacht.

HaWaHaai
15-11-2009, 18:21
@ missy1-0: klinkt goed! Fijn dat het goed ging en dat je zelf ook het positieve in kunt zien.

OT: Verdorie. Heb ik mijn eerste zwemwedstrijd van dit seizoen, gaap ik en schiet de kramp in mijn kaak. Nu gloeit en klopt het, lijkt het wat dikker en doet het pijn, al kan ik inmiddels mijn kaak wel weer gewoon bewegen. Ik heb al gekoeld met ijs, maar zodra ik het weghaal, begint het gloeien opnieuw. Hopelijk kan ik morgen wel gewoon gaan hardlopen zoals ik gepland had, dat heb ik ook al bijna 3 weken niet meer gedaan... Zo wordt het natuurlijk nooit wat met mij.

Heksjuh
15-11-2009, 18:39
Hij was er niet met trainen vandaag. Dus nu weet ik al helemaal niet wat ik moet doen. Wachten tot hij iets van zich laat horen of zelf iets laten horen? Ik denk dat ik het maar even zo laat. Voor nu is het wel even goed zo. Het voelt wel raar, alsof we ruzie hebben. Want voor mijn gevoel kunnen we geen vrienden zijn zonder eerst te praten, en praten is iets wat er steeds niet van komt. Maar goed, ik kan er op deze manier mee leven als ik hem ook echt niet zie, het lastige was juist om hem dan met trainen te zien.
Ik vraag me wel af of hij er nu niet was om mij te ontlopen. Ik weet dat niet alles om mij draait, maar het voelt wel alsof hij het gedaan heeft om niet met me te hoeven te praten.
Ik laat het deze week wel zo en als hij er zondag weer niet is bel ik hem wel ofzo. Hopelijk ben ik er niet de hele week mee bezig, maar ik wil zo graag met hem praten zodat we vrienden kunnen zijn en ik het gewoon kan afsluiten.

Ik heb wel echt fijn getraind en hoewel ik het jammer vind dat we nu nog steeds niks hebben kunnen uitpraten, vind ik het wel fijn dat hij er niet was. Nu voel ik me niet zo rot, wat ik waarschijnlijk wel gehad zou hebben als hij er wel was.
Voor het eerst sinds tijden weer eens een hele training mee kunnen doen :)

blurred
15-11-2009, 18:53
Dit dagje jagen deed me goed. Kop in de wind, spugen in het weiland, sjouwen met hazen, enkel mannen om me heen en flink wat kilometers in de benen.

Ben je wezen jagen?

Nu weet ik al helemaal niet wat ik moet doen. Wachten tot hij iets van zich laat horen of zelf iets laten horen? Hoewel ik het jammer vind dat we nu nog steeds niks hebben kunnen uitpraten, vind ik het wel fijn dat hij er niet was.

Belangrijk daarbij is ook: wíl je zelf uberhäupt wel wat laten horen? Als je het nu fijn vindt dat hij er niet was is wat afstand misschien helemaal niet verkeerd?

OT: Zondagavond is altijd zo melancholisch, dan heb ik altijd een beetje een leeg en dubbel gevoel. Mijn zusje is net weer weg en ik ben altijd blij als ze een weekend langskomt, maar ik vind het ook weer prettig om gewoon alleen op mijn eigen plekje te zijn. Hoewel ik steeds bang ben dat ik hier snel weg moet omdat de verhuurder niet deugt. En ik ben altijd bang voor een nieuwe werkweek. Dan spookt door mijn hoofd wat ik in mijn eigen ogen verkeerd heb gedaan of beter had kunnen doen in de afgelopen week en ben ik bang dat de komede week blijkt dat ik grove fouten gemaakt heb oid. Leven.

darkfairy
15-11-2009, 20:16
ik krijg weer last van paniek.
maarja als ik nou tegen hem praat dan flip ik helemaal.
dus laat ik het afwasmachine maar eens leeg gaan halen.
en me brood voor morgen gaan maken.

Nijn*
15-11-2009, 22:20
'Ooit stop ik ermee.' Geloof ik het zelf? :(

shining
15-11-2009, 22:39
Phoe. Ik wil eindelijk verhuizen! Dan kan ik alles weer op orde brengen en krijg ik hoop ik meer rust voor mijn studie en werk. Dan kan ik eindelijk weer beter plannen en doorzetten, echt dingen doen.
Die verhuizing spookt nu al een half jaar door mijn hoofd en ik heb het nu echt gehad. Ik stel alles uit omdat het bijna zo ver is maar eigenlijk kan dat niet.. Want ik moet wel gewoon naar school en werk en daar wordt er geen rekening mee gehouden/ weet niemand dat ik met mijn hoofd met andere dingen bezig ben.
Nog even aftellen!

lantaarnpaal
16-11-2009, 11:02
Zaterdag was Muse en dat was zo briljant dat we er nu over zitten te denken om in september naar Londen te gaan om ze daar nog een keer te zien. Na Muse doorgetrokken met vriendjes tot half 6, waardoor ik te brak op werk stond maar dat weten ze ondertussen ook wel. Vannacht bleef de ex slapen, waardoor het nu haasten is om alles nog te doen aangezien we natuurlijk weer veel te lang bleven liggen. En woensdag is het hospiteeravond, mijn gaafste huis- en studiegenootje gaat samenwonen met zijn vriend. Tijd voor een nieuwe huisgenoot, en het moet gewoon een meisje worden aangezien ik niet weer met 5 jongens in één gang wil wonen. Ik ben benieuwd.

lentekriebel
16-11-2009, 12:31
Het gaat goed met me. Ik zag eerst op tegen weer naar school gaan, maar de eerste week van het nieuwe blok is goed bevallen. Vooral excel vaardigheden vind ik erg leuk. Misschien dat ik over 2 jaar een ict-minor ga doen. Dat programmeren bevalt me wel (excel is natuurlijk niet hetzelfde als programmeren, maar het lijkt erop, met al die formules invoeren enzo). Verder gaat het tussen mij en mijn vriend erg goed en is hij dit weekend meegeweest naar mijn ouders. We hebben wat spelletjes gespeeld. Helaas niet gewonnen haha.

Nienna*
16-11-2009, 15:28
Pff ik voel me helemaal niet lekker, ik heb echt last van menstruatieklachten :( maar dat kan ik helemaal niet gebruiken aangezien ik gewoon wil studeren want ik heb vrijdag toets. Maar ik heb echt last van mijn hoofd, buik en rug en door die hoofdpijn ook pijn met "kijken" bij mijn ogen (of achter mijn ogen?) op het beeldscherm en in het boek, dus echt handig is het niet!
Verder dit weekend door o.a. bovenstaande VEEL te weinig uitgevoerd dus deze week MOET ik echt knallen :(
Oja en ik ga toch maar sporten want ik ben al twee weken niet meer geweest, en zo kom ik natuurlijk nooit echt heel lekker in mijn vel te zitten.
Ooo en ik heb nieuwe laarzen gekocht, niet echt wat ik wilde maar de rest is helemaal lelijk, ik kan helemaal niets vinden wat ik mooi vind! Deze zijn in ieder geval heel warm en op twee manieren te dragen en van leer (en relatief viel de prijs ook wel mee), alleen nu doet één kant pijn aan mijn achillespees als ik loop :confused: dus ik weet nu niet of ik ze nou moet inlopen of dat het een "fabrieksfout" is o.i.d.
Vandaag ook mijn tas teruggebracht want dat hengsel was zomaar afgebroken :nono: echt verrot, na lange discussie maar ermee akkoord gegaan dat ik een nieuw hengsel krijg (en als het goed is, krijg ik er twee). Die tas vond ik namelijk wel heel mooi!

En nu, note to myself: STUDEREN tot 16.15 (en dan wat eten om te gaan sporten, kan ik vanavond ook weer sneller beginnen met studeren)!!!

darkfairy
16-11-2009, 17:58
ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest.
het liep wel lang uit voor iedereen.
ik heb meer dan een half uur moeten wachten.
maarja ik ben er teminste geweest.
en blijkbaar is me been/enkel nog steeds ontstoken.
en ik heb ook gezegd van me enkel.
ze heeft het gezien en het was 2x dikker dan normaal.
maarja ze hebben er flamazine opgedaan dat is eigenlijk tegen brandwonden.
maar het verkoelt ook dus dat moet ik er elke dat opsmeren
en ik zit weer aan de pencilline eigenlijk wou ik dat niet omdat ik er net zaterdag middag vanaf was.
maar als ik vanavond niet weer mee zou beginnen dan zou het weer net zo erg terug komen.
en dan zou het weer goed mis gaan dus ik begin er vanavond toch maar mee.
ik heb nou gelukkig 'maar' voor 5 dagen gekregen.
en voor alles bij elkaar genezen is en me been weer dus is zou wel een paar maanden kunnen duren.
maar ik kreeg wel een compliment dat ik er goed vanaf gebleven ben.
ik heb vanochtend geprobeerd met yoga mee te doen.
en dat voelde ik goed naderhand in me been en me enkel.
en met gym hoef ik deze week nog niet mee te doen.
en dat ben ik ook echt nog niet van plan.
ik hoop niet dat ik iets verkeerds heb getypt.
want dat is niet me bedoeling.

Nattigheid
16-11-2009, 18:22
Ben je wezen jagen?

jup. en dat was een fijne dag.

en verder is vandaag een kutdag want de hele dag draai ik de film af in mn hoofd. hoe ik precies een jaar geleden in die kuttrein zat. Met alle gevolgen van dien. En dan belt mn zus me met rotnieuws, althans, ze wilde bepaalde gedachten met me delen en daar ben ik haar dankbaar voor, maar ik vind het zo naar voor dr. Anyway. Vandaag is gewoon een beetje jammer.

regendruppel
16-11-2009, 19:42
bah als hij me niet meer wil zien, kan hij dat dan niet zeggen? ik kan niet tegen die onzekerheid en ik vind t gewoon gemeen als je maar opeens niets meer laat horen

en school is kut, vraag ik wat ik fout heb gedaan, moet ik maar een andere keer terug komen want ze hadden daar nu geen tijd voor. Wtf, ik had er een afspraak voor gemaakt :confused:

darkfairy
16-11-2009, 19:55
pff ik moet niet heel die bijsluiter gaan lezen.
daar word ik alleen maar onzekerder van.

Heksjuh
16-11-2009, 20:00
Belangrijk daarbij is ook: wíl je zelf uberhäupt wel wat laten horen? Als je het nu fijn vindt dat hij er niet was is wat afstand misschien helemaal niet verkeerd?

Ik wil eigenlijk dat hij iets van zich laat horen :o
Ik weet het niet zo goed. Aan de ene kant heb ik echt behoefte aan contact met hem, aan de andere kant denk ik dat het beter is om even afstand te houden.

Het moeilijkste leek me om hem weer te zien met trainen. Ik dacht dat het makkelijker zou zijn als ik hem nooit meer zou hoeven zien. Maar ik mis hem nu echt. Ik wil hem even zien, even praten. Ik wil weten dat we gewoon als vrienden verder kunnen. Ik mis de intimiteit tussen ons.
Maar ik wil hem niet bellen want hij belt toch niet terug, en ik heb het idee dat hij niet met me wilt praten. Ik wil me niet aan hem opdringen. Maar eigenlijk zou hij ook rekening moeten houden met mij in plaats van ik steeds met hem. Bovendien weet ik niet eens zeker of hij me niet wil spreken.
Ik wil dat hij iets van zich laat horen. Ik wil niet smeken of hij me terugbelt. Ik wil niet zwak lijken in zijn ogen, ik wil hem laten zien dat ik het ook wel red zonder hem.
Ik ben boos op hem, en toch heb ik zoveel behoefte om hem even te zien. Dus ik sms hem toch maar en dan hoop ik dat hij me belt na trainen. En jammer dan als ik zwak op hem overkom, of afhankelijk.

Het ging zo goed. Ik was wel met hem bezig maar ik voelde me er niet rot onder. En nu zit ik weer te huilen om hem (n)

blurred
16-11-2009, 22:48
"Ik wil mezelf niet voor de gek houden, het voelt heel erg dubbel als ik het bijvoorbeeld leuk met je zou hebben. Dat doet het meeste pijn, want dan lijkt het op dat moment of alles weer goed is maar achteraf blijkt hoe schijt het eigenlijk is".

"Aan de andere kant wil elke cel van m'n lichaam bij je zijn en met je vrijen en zoenen. Maar als ik daar aan denk moet ik altijd huilen".

Ik wil hem helemaal geen pijn doen, ik wil niet dat hij zich heel ellendig voelt om iets wat ik heb gedaan. Maar dat is natuurlijk wel zo, en ik moet mezelf niet voor de gek houden. Ik heb die jongen het ergste uit zijn leven aangedaan door het uit te maken, volgens hem heb ik echt geen idee van hoe gek hij van mij is. Hij snapt niet waarom het na 8 jaar ineens over kan zijn. Ik kan hem ook niet vertellen dat het niet "ineens" over was, dat dat een lang proces was, omdat ik dan afbreuk doe aan de herinnering van dat hij me opzocht in China.

Ik denk echt dat het beter is dat het voor hem abrupt overkomt en dat hij zich afvraagt hoe het "ineens" over kan zijn. Beter dan dat hij precies weet hoe alles zit en wat er is gebeurd. De minst slechte van twee kwaden zogezegd.

Als ik die drummer nu niet had, wat zou ik dan doen? Zou het dan ook uitgegaan zijn? Of niet meteen al? Zou ik er dan meer voor gevochten hebben? Dat laatste waarschijnlijk wel.

Maar de drummer had ik vanmorgen nog aan de telefoon, die komt hierheen, of we zijn in ieder geval serieus bezig met de voorbereidingen. En vraag niet hoe. Want hij is werkloos, en een ticket en een verzekering en de leges van een visumaanvraag zijn duur. Vrienden willen hem geld lenen voor een ticket, de kosten die we hier maken kan ik dekken. Hij is ervan overtuigd dat we altijd samen zullen blijven. Hij heeft dan ook niet net een relatie van 8 jaar achter de rug, waarvan hij dacht dat het voor altijd zou zijn, waarna bleek dat dat toch niet zo was. Ik mis hem en wil zo graag bij hem zijn, maar of ik nog in eeuwige liefde geloof weet ik niet. Is het dan wel eerlijk om hem zoveel moeite te laten doen om hierheen te komen?

Ik mis het leven van verplichte familie-verjaardagen en burgerlijkheid niet. Hoewel mijn leven op dit moment nu niet zoveel enerverender is dan wanneer ik nog met hem samen geweest zou zijn. Ik weet niet of ik de gebondenheid met hem mis. Jawel, maar niet zoveel als misschien zou 'moeten'. Maar wat is moeten? Ben ik nu een kreng dat iemand na 8 jaar zomaar aan de kant zet? Het is toch ook niet zomaar. Ik ben bang dat mijn rationaliserende gedachten de overhand over mijn gevoelens hebben, en dat moet nu juist niet. En aan de andere kant is het juist mijn gevoel dat ergens heel rustig standvastig zegt dat het zo allemaal goed zal komen. Ik kan er de vinger niet op leggen.

justhanna
16-11-2009, 23:20
M'n moeder heeft zichzelf vanochtend iets aangedaan en ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. De artsen kunnen er nog weinig van zeggen, maar het lijkt niet goed allemaal en ik geloof zelf dat er weinig kans is dat het nog goedkomt, maar ik wil de moed ook nog niet opgeven. Ze geven het tot woensdag om te zien of de situatie verbeterd, als het dan nog hetzelfde blijkt, is er weinig kans dat het nog beter word dan dit...

Dit is wel heel eng en ik besef het nog niet allemaal.

Nijn*
16-11-2009, 23:24
Jezus, justhanna :|.. dat is heel erg :( Heel veel sterkte.. weet niet goed wat ik er van moet zeggen, leef met je mee en ik hoop heel erg voor je dat het toch nog goed komt. *hele dikke knuffel*

Missy1234567890
17-11-2009, 00:02
Sterkte Justhanna. }

kroot
17-11-2009, 00:18
@justhanna: heel veel sterkte

ik ben niet geschikt voor deze maatschappij...

Vogelvrij
17-11-2009, 08:33
Ik sluit me bij kroot aan.