Oud 13-11-2009, 15:49
N00se
N00se is offline
Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik best makkelijk mijn LCD scherm van mn Dell Inspiron 9400 laptop kan veranderen door zo'n Clear Bright type scherm. Dat stoorde mij al lang want bij films zit er altijd zo'n witte waas over nu ...

Nu kan ik kiezen uit 2 types, WXGA en WUXGA.Het enige verschil is de resolutie.
WXGA heeft 1440x900 (wat mijn huidig scherm ook heeft) en WUXGA heeft 1920x1200 pixels.
(De prijs speelt geen rol, die is bijna gelijk.)

Welke is dan de betere keuze ??

Ik ben best tevreden over mn huidige resolutie, en daarom ben ik bang dat bij de WUXGA alles enorm klein gaat zijn op mn scherm. Kheb al gevonden dat ik de DPI kan aanpassen om dit tegen te gaan, maar werkt dat naar behoren ?? Wat kan ik nog doen om alle balken en iconen en tekst enzo op dezelfde grootte te houden als nu ?

Ik gebruik mn laptop veel voor te sufen, foto's bewerken en films te zien, en liefst ook veel tegelijkertijd Aan de andere kant, ik maak ook wel wat muziek op mn laptop, (met Ableton Live), en een groter scherm zou wel wat handiger werken daar. Alleen is de stap van 1440 naar 1920 wel heel groot... Een WSXGA van 1680pixels bestaat ook maar is zéér zeldzaam of prijzig, dus jammer genoeg niet echt een optie.

Wat zal ik doen ??

Laatst gewijzigd op 13-11-2009 om 16:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2009, 16:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat jij het fijnst vindt. Ik zou persoonlijk niet hoger gaan dan de native resolutie, ook bij het vervangen van een scherm.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:39
N00se
N00se is offline
Ik dacht dat de native resolutie de resolutie die van het scherm was.
Als ik een ander scherm installeer (zoals een wuxga), heb ik toch een grotere native resolutie ... Niet ?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Daar heb je gelijk, had iets duidelijker moeten zijn in bovenstaande post.

Ik doelde eerder op de resolutie waarmee de laptop zelf geleverd wordt. Daar weet je van dat de videochip/-kaart het zonder problemen aankan. Verhoog je dat, dan heb je de kans dat je pc minder vloeiend gaat lopen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:56
N00se
N00se is offline
Aah op die manier

Tja der zit toch een goede grafische kaart in hoor, een Geforge Go 7900GS.
Die WUXGA was een optie toen ik hem kocht, maar zééér duur, dus heb dat toen maar zo gelaten, maar toch altijd en beetje spijt van gehad.
En gamen doe ik al even niet meer, alleen de klassiekers, zoals command and conquer en red alert, jawel hoor de versie uit 1996 dus daar heb je geen grafische kaart voor nodig...

Ik heb alleen nog nooit een resolutie van 1920 gezien, dus ik kan niet echt oordelen over "wat het makkelijkste is voor mezelf" ...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 21:22
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
ik zou voor de hoogste gaan als het toch niks meer kost, why not? en dat dpi schalen werkt goed hoore
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 21:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Scaling op TFT-schermen is het ergste wat je kunt doen. Nooit aan beginnen.
Als ergens de kwaliteit van het beel van achteruitgaat is het dat wel.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 13:56
N00se
N00se is offline
Voila, de kogel is door de kerk. Ik heb een WXGA+ besteld. Dus dezelfde native resolutie als nu, maar toch een Clearbright achtergrond. Dan heb ik geen last met verandering van resolutie enzo.
Bedankt voor de reacties allemaal.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 14:31
Verwijderd
Jammer want een WUXGA krijg je echt plezier van met FullHD films
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 20:52
N00se
N00se is offline
Ach, ik ben al lang tevreden als ik een degelijk contrast heb om naar te kijken, want met die waas er over nu, word ik niet happy van
En dan nog, ik heb nog nooit naar HD films gekeken, en ik mis dat ok niet. Ben tevreden zo.

Ik ben toch overtuigd van mn keuze en ga er zeker tevreden van zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.