Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2009, 14:27
J-roenn
J-roenn is offline
goedendag,

ik heb voor een kennis een nieuwe harde schijf geinstalleerd, omdat de oude er steeds nadat hij een beetje warm was ging piepen en kraken. tot die tijd kan je bij alle data, behalve de 'mijn documenten' map, omdat hij ooit een wachtwoord op zijn account heeft gezet en de map mijn documenten alleen voor zichzelf toegankelijk had.
hoe haal je nog documenten uit deze map, het wachtwoord is uiteraard bekend.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2009, 15:45
Verwijderd
Was het Windows encryptie? Dan kan je het vergeten. Die is nonreversible. Als het met een aparte applicatie was gedaan kan het meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 06:45
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik heb het niet getest, maar is het misschien mogelijk om met een bepaalde linuxlivecd (bv opensuse/ubuntu/enz) deze bestanden te benaderen?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 11:12
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
je kunt deze encryptie er af halen in het eigenschappen menu. Als het door Windows is gedaan tenminste.

Heb je de account niet meer dan kun je het accountcertificaat exporteren en importeren op de nieuwe pc. En zo kun je via de eerste stap alles alsnog decrypten. Dat staat in MMC onder certificates. Daar kun je een certificaat exporteren als .pfx

http://www.surasoft.com/articles/xpefs.php

Als het door een 3rd party app is gedaan wordt het lastig.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 17:16
J-roenn
J-roenn is offline
het is gedaan door windows zelf, met het menu dat je gelijk krijgt nadat je een wachtwoord op je account zet.
dan krijg je een vraag in de trant van : "wil je je documenten verbergen voor andere gebruikers' en dan op ja klikken. dan is voor andere gebruikers ( en zoals nu blijkt ) ook vanaf andere systemen waar je de HD in gooit de mijn documenten folder niet toegankelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 18:12
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
..dan krijg je een vraag in de trant van : "wil je je documenten verbergen voor andere gebruikers' en dan op ja klikken.
Ik heb dit heb ik ook als test op een virtueel testsysteem (xp prof) gedaan, gekeken of ik een met een andere gebruiker bij de bestanden kon komen en dit lukte lukte niet (melding: geen toegang).
Toen liet ik een linuxlivecd (parted magic) door het systeem laden en daardoor kon ik zonder problemen bij de bestanden komen, naar andere locaties op dezelfde hardeschijf kopieeren, om ze later weer in windows systeem te openen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 12:11
Verwijderd
Oh maar de oplossing hiervoor is vrij simpel.

Je gaat in de verkenner naar de map C:\Documents and Settings\
Klik met de rechtermuisknop op de gebruikersnaam van het account waar je de gegevens van wil hebben en kies voor "Eigenschappen" en ga naar het tabblad Beveiliging. Klik op Geavanceerd en ga naar het tabblad Eigenaar en klik op Bewerken.

Klik op je eigen naam in het lijstje en vink "Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen" en klik vervolgens op OK. Hij gaat nu rechten instellen.

Je bent als het goed is weer in het Machtigingenscherm nu. Klik hier op Toevoegen, selecteer je eigen account en geef hem Volledige machtigingen. Klik op OK en de rechten worden toegepast. Als je alles goed hebt gedaan moet je nu in de map kunnen komen!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 19:37
guidogek
guidogek is offline
Huh als ik naar C:\Documents and Settings\ ga staat er: toegang geweigert terwijl ik admin ben op pc
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 10:04
Verwijderd
Dan doe je dat hele verhaal op die Documents en Settings map zelf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.