Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Iemand met die geschiedenis studeert en daardoor zijn eigen tijd meer kan indelen (omdat lezen niet perse om 9.00 's ochtends hoeft) heeft ook meer mogelijkheden om te werken. Helaas.
Als je vanaf je 18e je verzekering moet betalen krijg en je krijgt ook zorgtoeslag valt het verschil wel mee. Hij zal vanaf zijn 18e ook zijn verzekering moeten betalen dus dat maakt weinig verschil. Als hij veel werkt krijgt hij ook minder zorgtoeslag en krijg jij daar dus meer. Ik vind het wel raar dat je 240 euro basisbeurs krijgt als uitwonende student bij een MBO opleiding. Het schoolgeld en de kosten worden hierin meegenomen (in de opbouw van de berekening) en het collegegeld HBO/WO is toch echt hoger dan het lesgeld van het MBO. Maar, nu ik eens nadenk. Op het MBO krijg je toch pas vanaf je 18e stufi of is dit alleen OV? [edit van http://www.ib-groep.nl/SRVS/CGI-BIN/...obj%283592%29] Doe je een voltijdopleiding in het middelbaar beroepsonderwijs? Dan heb je recht op studiefinanciering vanaf de eerste dag van het kwartaal volgend op je 18e verjaardag. Ben je bijvoorbeeld op 23 maart jarig, dan kun je vanaf 1 april studiefinanciering ontvangen. Word je 18 jaar op de eerste dag van een kwartaal (1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober) dan gaat je studiefinanciering vanaf dat moment in. [/edit] Ik weet dus niet wat je broertje ontvangt, maar het is geen stufi. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat van IB-groep:
Citaat:
Citaat:
Als jij minder dan je broertje krijgt komt dat waarschijnlijk doordat een van jullie een fout heeft gemaakt op het aanvraagformulier. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien krijgen ze een aanvullende beurs ivm inkomen ouders?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |