Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Vanuit historisch gezichtspunt kunnen deze plaatsen wel rechtvaardigen dat ze een stad zijn. Is maar net welk standpunt je bekijkt. Ik hecht persoonlijk behoorlijk waarde aan historie en vind dat een oude stad zich best stad mag blijven noemen. Ik ben opgegroeid in Hilversum en ik blijf die plaats een drop vinden. 't is wel een dorp met ruim 80.000 inwoners (en in het verleden zelfs iets meer dan 100.000). Maar het is en blijft een dorp. Vrijwel iedereen die in Hilversum is opgegroeid zegt "ik ga naar het drop" als ze gaan winkelen in het centrum. Eigenlijk alleen families van buiten Hilversum zeggen "ik ga naar de stad".
Wat betreft dorp of stad. Ik woon nu niet meer Hilversum maar in een ander dorp met ruim 30.000 inwoners. Voor mij is dit prima. Alle belangrijke voorzieningen zijn aanwezig, maar er is hier wel veel rust en groen in de woonwijken. In het centrum is het, zeker op zaterdag en op de markt-dag, altijd lekker druk en kom je altijd wel bekenden tegen. Even winkelen levert dus meestal ook wel weer een praatje op. Vervelend als je haast hebt, maar meestal wel leuk. Soms kom je mensen tegen die je heel lang niet hebt gezien, zoals vanmiddag nog. En als je nieuwe mensen leert kennen, dan blijk je die achteraf altijd wel weer via via tekennen Voor mij geen grote stad, is me veel te druk en veel te weinig 'groen' afgezien van de nieuwe(re) buitenwijken die dan weer ver van de 'stads-voorzieningen' af zitten. Maar ik zou ook niet in een klein dorp willen wonen waar nauwelijks voorzieningen zijn (<5000 inwoners). Een fatsoenlijke supermarkt is voor mij echt wel een must. Ik wil wel ff snel een boodschap kunnen doen als ik wat nodig heb. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Dorp flyaway | 0 | 22-05-2012 22:07 | |
Algemene schoolzaken |
Profielwerkstuk economie russel17 | 6 | 04-10-2011 21:32 | |