Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2009, 01:14
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb afgelopen week een nieuwe computer gekocht, en heb nu 3 computers via een router/modem op het internet aangesloten. Maar graag had ik ook bestanden en gegevens van de computers ondeling willen uitwisselen, heb ook zelf wat onderzoek gedaan, maar alle uitleg die ik vind kom ik niet goed mee weg. met name de het instellen van IP nummers en had ik graag meer uitleg over gehad wat te doen. Het gaat om deze 3 computers.

Desktop PC Windows XP
Laptop PC Windows XP
Desktop PC Windows 7

Alle computers zijn met netwerkkabels verbonden, dus dit zit al goed. Nu nog dat netwerkje werkend krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2009, 09:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dit is eigenlijk software, dus ik heb het even daarheen verplaats

Heb je de computers met elkar verbonden of via een router/switch?

Wat iig handig is (hoeft niet) is dat je ze allemaal in dezelfde werkgroep zet.
Wat verder heel erg veel gedoe scheelt is als je op elke pc dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt, dat vergemakkelijkt het onderling bestanden uitwisselen ontzettend.

Als je dit gedaan hebt is het tijd om te zorgen dat je bestanden naar elke pc kan schijven en van elke pc kunt lezen. Dat doe je door 'drivemapping'.

In windows 7 gaat dat als volgt:
Ga naar Computer/Deze computer -> Rechter muisknop op de schijf die je wilt delen
-> delen met -> geavanceerd delen
knop 'geavanceerd delen'
dan krijg je een popupmenuu'tje, druk op de knop 'toevoegen'
Kies nu voor een naam de door jou gekozen naam en sluit af met een dollarteken, bijvoorbeeld 'Laptop$' (dit dollarteken zorgt ervoor dat de schijf door andere mensen niet zomaar te zien is. Sluit dit menu door op 'ok' te drukken.
Druk nu op de knop 'permissions' (nederlandse vertaling weet ik zo even niet). Verwijder de standaardgebruiker. Door op 'toevoegen' te klikken kan je je eigen gebruikersnaam toevoegen. Doe dit. druk op 'namen controleren' en wanneer deze naam onderstreept wordt kies voor 'ok'
Vink nu bij de vakjes onder 'permissions voor gebruiker' alles aan bij toestaan. en sluit af met door op 'ok' te drukken. Nu is je schijf gedeeld en heb je zowel schijf- als leesrechten.

Ik heb op het moment geen pc met XP tot mijn beschikking, maar dat gaat min of meer vergelijkbaar. Zorg wel dat je geavanceerd delen hebt ingeschakeld (Tools -> folder options -> view -> advanced sharing).

Om de schijven te zien op andere pc's ga je als volgt te werk:
Windows 7:
Ga naar computer/deze computer. Bovenaan staan knoppen, onder andere 'map network drive', druk hierop.
Kies de door jou gewenste driveletter.
Daaronder moet je intikken welke schijf je daar neer wilt zetten. Tik als volgt:
\\naam_computer\gedeeldenaam$ (dollarteken alleen als je dat dus ook deed bij delen).
Zorgt dat 'reconnect at login' aan staat.
Heb je niet dezelfde gebruikersnaam overal, dan kan je de optie daaronder ook aanvinken. Dan krijg je de eerste keer dat je verbinding maakt met de schijf een optie om de gebruikersnaam en wachtwoord te tikken van die pc en als het dan goed is maak je e volgende keer automatisch verbinding met die schijf.

Wederom gaat het in XP bijna hetzelfde, hier zit alleen die optie onder 'Opties --> netwerkverbinding maken'

Succes ermee!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 13:14
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Sorry ik zie allemaal grote beren op de weg verschijnen, wat kost het om dit door iemand met verstand van zaken biuj mij thuis te laten instellen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 14:13
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Persoonlijk vind ik dat onwijs zonde van het geld, wanneer je het met onze hulp en met verschillende online handleidingen, het ook zelf kan doen. Een paar goede handleidingen:
bestanden delen in xp
bestanden delen in vista

Voer die stappen eens uit en vertel dan wat niet lukt.
Tip: zet alle firewalls uit, voordat je begint.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 27-12-2009 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 14:32
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Mij lukt eigenlijk niks van wat je hier uitlegt, ik heb alle stappen op mijn XP laptop uitgevoerd zoals hier omschreven, maar kan de laptop niet benaderen vanaf mijn windows 7 computer.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 15:57
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Omdat bepaalde eigenschappen van windows 7 ook voor mij nieuw zijn, heb ik even een testopstelling met twee virtuele machines gemaakt.
Op mijn virtuele machine met xp heb ik een gedeelde map geplaatst (de eerste handleiding van mijn eerder post op fouten gecontroleerd), firewall uitgezet en zijn ipadres opgezocht.
(start > uitvoeren, commando "cmd" (zonder aanhalingstekens) uitvoeren, in het verschenen zwarte venster ipconfig in te typen en dan het ipadres in de weergegeven lijst ergens te noteren.
(bijvoorbeeld 192.168.1.3)
Ik testte de eigenschap, door een map te openen en in de adresbalk \\ipadresvanwindowsxppc in te typen en te kijken wat er dan weergegeven werd.

In windows 7 opende ik "computer", klikte op een lege plek in de adressenbalk. zodat ik wat in kon typen.
Vervolgens typte ik (zoals wolter ook al poste) \\ipadresvanwindowsxppc en kon zonder problemen de inhoud van de xp pc benaderen.
Probeer dit eens, Cornel
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 27-12-2009 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 18:28
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Omdat bepaalde eigenschappen van windows 7 ook voor mij nieuw zijn, heb ik even een testopstelling met twee virtuele machines gemaakt.
Op mijn virtuele machine met xp heb ik een gedeelde map geplaatst (de eerste handleiding van mijn eerder post op fouten gecontroleerd), firewall uitgezet en zijn ipadres opgezocht.
(start > uitvoeren, commando "cmd" (zonder aanhalingstekens) uitvoeren, in het verschenen zwarte venster ipconfig in te typen en dan het ipadres in de weergegeven lijst ergens te noteren.
(bijvoorbeeld 192.168.1.3)
Ik testte de eigenschap, door een map te openen en in de adresbalk \\ipadresvanwindowsxppc in te typen en te kijken wat er dan weergegeven werd.

In windows 7 opende ik "computer", klikte op een lege plek in de adressenbalk. zodat ik wat in kon typen.
Vervolgens typte ik (zoals wolter ook al poste) \\ipadresvanwindowsxppc en kon zonder problemen de inhoud van de xp pc benaderen.
Probeer dit eens, Cornel
Snap een deel van je uitleg niet, wat zou het kosten als ik iemand bij mij thuis dit laat instellen? Sorry ik ben en computerleek en heb totaal geen inzicht in dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 19:26
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Dat lijkt me zeer onverstandig, het lijkt misschien leuk om voor 50 euro dit door een vage bekende in te laten stellen maar komt hij dan ook voor niets met de auto als jij even een ander mapje wil delen of je pc een keer een ander IP hebt gegeven?

Dit is enorm handige kennis om te hebben vooral als je internet problemen hebt. Zoek anders een vriend die het uit wil leggen ter plekke.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 19:37
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dat lijkt me zeer onverstandig, het lijkt misschien leuk om voor 50 euro dit door een vage bekende in te laten stellen maar komt hij dan ook voor niets met de auto als jij even een ander mapje wil delen of je pc een keer een ander IP hebt gegeven?

Dit is enorm handige kennis om te hebben vooral als je internet problemen hebt. Zoek anders een vriend die het uit wil leggen ter plekke.
Ik ken niemand (alleen mijn moeder die geen verstand van computers heeft) dus ik aangewezen op hulp van forums en van professionele deskundigen.

@freyk ik kom ook niet in die chatbox van scholieren
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 22:05
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Omdat bepaalde eigenschappen van windows 7 ook voor mij nieuw zijn, heb ik even een testopstelling met twee virtuele machines gemaakt.
Op mijn virtuele machine met xp heb ik een gedeelde map geplaatst (de eerste handleiding van mijn eerder post op fouten gecontroleerd), firewall uitgezet en zijn ipadres opgezocht.
(start > uitvoeren, commando "cmd" (zonder aanhalingstekens) uitvoeren, in het verschenen zwarte venster ipconfig in te typen en dan het ipadres in de weergegeven lijst ergens te noteren.
(bijvoorbeeld 192.168.1.3)
Ik testte de eigenschap, door een map te openen en in de adresbalk \\ipadresvanwindowsxppc in te typen en te kijken wat er dan weergegeven werd.

In windows 7 opende ik "computer", klikte op een lege plek in de adressenbalk. zodat ik wat in kon typen.
Vervolgens typte ik (zoals wolter ook al poste) \\ipadresvanwindowsxppc en kon zonder problemen de inhoud van de xp pc benaderen.
Probeer dit eens, Cornel
Ik heb na twijfeken die teamviewer maar eens geinstaleerd, maar hij vraagt naar een partner ID
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 22:43
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Ik heb na twijfeken die teamviewer maar eens geinstaleerd, maar hij vraagt naar een partner ID

Kerel, je research reikt echt ver.

Voorbeeld:


PC 1 (geinstalleerde teamviewersoftware)

PC 2 (teamviewer client, je wil vanaf deze computer PC 1 overnemen)


In de takenbalk op pc1 staat een teamviewer icoon, dubbelklik erop. je ziet dan een nummer. (je hebt ook zelf een wachtwoord geinstalleerd, die weet je nog)


Voer dat nr op pc 2 met je teamviewer client het nr in (ook wel partner ID) druk je op connect, je vult het wachtwoord in.


Bovenin het scherm heb je een aantal functies om bestanden uit te wisselen.


Graag wat meer moeite doen om je problemen op te lossen.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 14:27
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Kerel, je research reikt echt ver.




Graag wat meer moeite doen om je problemen op te lossen.
Ben zowel de eerste alsook de hele tweede kerstdag bezig geweest om dit probleem op te lossen, maar heb het zelfs vandaag nog steeds niet werkend.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 15:52
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Ben zowel de eerste alsook de hele tweede kerstdag bezig geweest om dit probleem op te lossen, maar heb het zelfs vandaag nog steeds niet werkend.
Oke ik ga je helpen.
  1. De-installeer op beide alles van teamviewer. En herstart je pc's. Zo kun je schoon beginnen.
  2. Op PC1 (PC1 = fictief, de pc die overgenomen moet worden)
  3. download je deze file. http://www.teamviewer.com/download/t...host_setup.exe
  4. Voer daarna teamviewer_setup.exe uit en installeer deze. Let op!:
    - Bij het installeren krijg je een nummer te zien. " Dit is het ID nummer, ook wel het partnernummer". Onthoud deze, en schrijf deze op op een blaadje. Bij het installeren moet je een wachtwoord invullen. schrijf deze ook op bij het ID nummer. (Je IDnummer + wachtwoord = je toegangs verificatie op afstand!!)
Nu ben je klaar op je eerste pc die overgenomen moet worden.

Ga nu naar je pc waarvan je bovenstaande pc overgenomen moet worden.
(Fictief PC2)
  1. Download op deze pc http://www.teamviewer.com/download/teamviewer_setup.exe
  2. Na installatie krijg je aan de rechterkant een veld te zien waar je een nummer in moet vullen. Dit nummer staat op je blaadje. Druk op verbinding maken.
  3. Daarna moet je het wachtwoord invullen ( heb je ook zelf bedacht.)
  4. Het scherm van PC1 moet nu naar voren komen.
Moeilijk kan het niet zijn. ;x
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 17:55
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Oke ik ga je helpen.
  1. De-installeer op beide alles van teamviewer. En herstart je pc's. Zo kun je schoon beginnen.
  2. Op PC1 (PC1 = fictief, de pc die overgenomen moet worden)
  3. download je deze file. http://www.teamviewer.com/download/t...host_setup.exe
  4. Voer daarna teamviewer_setup.exe uit en installeer deze. Let op!:
    - Bij het installeren krijg je een nummer te zien. " Dit is het ID nummer, ook wel het partnernummer". Onthoud deze, en schrijf deze op op een blaadje. Bij het installeren moet je een wachtwoord invullen. schrijf deze ook op bij het ID nummer. (Je IDnummer + wachtwoord = je toegangs verificatie op afstand!!)
Nu ben je klaar op je eerste pc die overgenomen moet worden.

Ga nu naar je pc waarvan je bovenstaande pc overgenomen moet worden.
(Fictief PC2)
  1. Download op deze pc http://www.teamviewer.com/download/teamviewer_setup.exe
  2. Na installatie krijg je aan de rechterkant een veld te zien waar je een nummer in moet vullen. Dit nummer staat op je blaadje. Druk op verbinding maken.
  3. Daarna moet je het wachtwoord invullen ( heb je ook zelf bedacht.)
  4. Het scherm van PC1 moet nu naar voren komen.
Moeilijk kan het niet zijn. ;x

Ik heb precies gedaan wat jij hier opschrift (oa de wachtwoorden opschrijven), echter ik krijg deze melding.

Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 18:01
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Ik heb precies gedaan wat jij hier opschrift (oa de wachtwoorden opschrijven), echter ik krijg deze melding.

[afbeelding]

Mogelijk moet je nog iets activeren:

Info: How to use TeamViewer on your local network


SUMMARY


You can use TeamViewer on your local network over IP addresses or computer names. By default this feature is deactivated because software firewalls may open an acceptance dialog when TeamViewer listens is configured this way.
To activate the LAN mode in TeamViewer 3.x / 4.x:
  1. In the menu click on extras and then on options.
  2. On the general tab activate the checkbox 'Accept incoming LAN connections'

(Dit moet op pc1, ook wel de te overnemen pc)

Hopelijk vind je deze setting.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 19:58
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb met freyk ruim 1,5 uur bezig geweest met die teamviewer, het ging in eerste instantie allemaal goed todat hij een inlog probleem ondervond met mijn windows 7 (hij kwam er eerst in, maar na de eerste keer niet meer). We gaan het morgen nog eens proberen en ben beneuwd of dan alles werkt.
Wacht nog even of op zijn eerste bevindingen en resultaten. Maar ik ben optimitsch, het netwerk iig goed aangesloten met de netwerkkabels.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 20:07
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Even een status van mijn kant:
Ik heb deze avond bij Cornel, via teamviewer, een map op zijn xp machine gemaakt en gedeeld.
Windows 7 kon deze zonder problemen benaderen.
Maar wanneer ik een map op windows 7 deelde, de verbinding testte, kreeg ik de melding dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord in moest vullen > Rechten waren toen niet goed ingesteld.

Toen ik deze rechten wou herstellen, kon ik niet meer, via teamviewer, cornels beide systemen benaderen. Het herstarten van zijn systemen, deinstallatie van de volledige versie van teamviewer en alleen gebruik van de klantenmodule hielp niet.
Ik hoop dat hij morgen een ander id heeft, zodat ik hem weer kan helpen.

Aantal dingen dat ik bij hem tegen kwam:
bij xp had hij zijn adressenbalk in explorer verborgen, waardoor hij niet via \\ipadresvansysteem benaderen.
Delen van mappen binnen windows 7 is kinderlijk eenvoudig.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 28-12-2009 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 20:13
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Even een status van mijn kant:
Ik heb deze avond bij Cornel, via teamviewer, een map op zijn xp machine gemaakt en gedeelt.
Windows 7 kon deze zonder problemen benaderen.
Maar wanneer ik een map op windows 7 deelde, de verbinding teste, kreeg ik de melding dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord in moest vullen > Rechten waren toen niet goed ingesteld.

Toen ik deze rechten wou herstellen, kon ik niet meer, via teamviewer, cornels systemen benaderen. Ik hoop dat hij morgen een ander id heeft, zodat ik hem weer kan helpen.

Ik heb gevonden (weet het niet zeker) dat er ergens in en ''verborgen'' map een teamviewer zat die problemen maakte bij jou tijdens het inloggen. Heb met de zoekfuntie die map gevonden (zat onder C users) en verwijderd, hopelijk zal het morgen wel werken. Er staan op dit moment geen teamviewer software op mijn Windows 7.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2009, 22:40
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Peer-to-peer is altijd drama ;x

Hij moet gewoon een NAS hebben (niet in Raid, want dat heeft toch geen zin in 95 % van de fabrikanten, want dan lever je hem in en krijg je hem geformat terug) op ipbasis.

En die lekker sharen als drivepad.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 20:06
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Dacht dat freyk mij vandaag verder zou helpen met online ondersteuning, maar het blijft akelig stil.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 22:01
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Zoals eerder aangegeven kan ik de komende dagen hem niet verder helpen, vanwege een scriptie dat ingeleverd moet worden.
Ik heb Cornel nog ff naar de handleidingen in mijn vorige posts gewezen, maar daar komt hij niet mee verder.

Voor degene die cornel wil verder wil helpen, mag hij/zij mijn stokje overnemen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 22:23
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Zoals eerder aangegeven kan ik de komende dagen hem niet verder helpen, vanwege een scriptie dat ingeleverd moet worden.
Ik heb Cornel nog ff naar de handleidingen in mijn vorige posts gewezen, maar daar komt hij niet mee verder.

Voor degene die cornel wil verder wil helpen, mag hij/zij mijn stokje overnemen.
Sorry ik kom er maar niet uit, is er hier niemand die dit voor mij thuis wilt oplossen tegen betaling?

Edit aanvulling, volgens mij is er iets gelukt. Het het IP adres uit het zwarte dos venster eens ingevoerd in de adresbalk van de windows 7 computer , en tot mijn verbazing zag ik enkele afbeeldingen die ik naar de gedeelde map had gesleept op mijn windows 7 computer.

Laatst gewijzigd op 29-12-2009 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2009, 06:50
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Als je de ipadres van windows 7 , in de adressenbalk bij xp (wat bij jou vergrendeld is en helemaal aan de zijkant staat en ontgrendeld niet te verplaatsen is) stopt, kan je bij de gedeelde map pen van windows 7 komen.
(tip: klik op bij xp op start > uitvoeren: explorer \\ipadresvaneensysteem )

Als je op het knopje "netwerk" (windows 7) of "mijn netwerklocaties" (xp) klikt, dan zie je de gedeelde mappen van iedere computer in je werkgroep.
Je kan ook, in plaats van het ipadres, computernaam van een systeem in je adresbalk plaatsen zoals: \\cornelspc
(dit kan alleen als ze elkaar zien en in de werkgroep zitten)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren ICT-beheer op MBO-4.
Severus
5 03-01-2010 10:23
Software & Hardware Internet op laptop
Lyne
23 12-12-2006 22:19
Software & Hardware [win2000 server] netwerk inloggen
LamMuH_EiKoL
5 21-02-2004 17:25
Levensbeschouwing & Filosofie MENING // Worden Computers ooit intiligenter dan mensen? // MENING
Just Eak
64 07-02-2003 13:32
Software & Hardware Vaak gestelde vragen (lees dit eerst voor je een vraag stelt!)
dystopia
49 29-01-2003 22:34
Software & Hardware 2x harde schijf met RAID-1, zin of onzin?
Slaughterer
12 02-07-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.