Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2002, 19:12
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Ik vroeg me af of een relatie (verkering hebben) met een Turk of Marokaan anders is dan een relatie met een Nederlander...?
__________________
Like a rush of golden stars....
Advertentie
Oud 06-08-2002, 19:15
RenT
RenT is offline
Ze hebben een andere cultuur en daarvan andere afgeleide normen en waarden waar je (misschien) aan zal moeten wennen.
Van de andere kant: het zijn evengoed mensen van (waarschijnlijk) je eigen leeftijd dus je weet ongeveer hoe ze denken.

Het hangt er wél vanaf hoe authentiek Turks/Marokaans hij is. Als er thuis daar nog compleet geleefd wordt volgens die cultuur zal het moeilijk worden, als het een redelijk vernederlandst gezin is zal er qua relatie weinig verschil zijn dan met een 'gewone' nederlandse jongen (vooropgesteld dat je niet meteen over trouwen ed denkt )
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Oud 07-08-2002, 00:34
Verwijderd
Zo zou Pim het niet gewild hebben
Oud 07-08-2002, 01:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zo zou Pim het niet gewild hebben
Pim? Wie is Pim? Heeft Mat het dan wel zo gewild?
Oud 07-08-2002, 14:49
Verwijderd
Ik heb een hele korte marrokaanse 'vakantie'vriend gehad. Daar merkte ik geen verschil bij, maar misschien als je een langere 'echte' relatie hebt dat je wel degelijk verschil merkt. Zijn ouders zouden er b.v. tegen kunnen zijn; hij kan niet voor altijd bij je blijven omdat hij uitgehuwelijkt wordt. En noem nog maar wat dingen...
Oud 07-08-2002, 17:23
Kimmzzie4u
Kimmzzie4u is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zo zou Pim het niet gewild hebben
No man dies goed!!!!!!!!!!! hahahaha
Oud 08-08-2002, 10:48
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
mijn vriend is turks, en heb nog nix gemerkt aan hem, behalve dan als ramadan komt mag hij je niet eens aanraken enzo, dat is wel een andeel, maar het ligt er ook aan hoe gelovig hij en zijn familie is. sommige willen niet dat hun zoon meteen nl vriendin thuiskomt, en die zullen dat ook goed aan dat meisje laten merken. misschien dat in sommige opvattingen ook wel verschil is, maarja, daar moet over gepraat kunnen worden he.
de cultuur is gewoon belangrijk, en daar merk je wel wat van, ten aller tijde, maar dat hoeft zeker niet storend te zijn, als je je beide aan elkaar aanpast, en niet bijvoorbeeld zijn ideeen belachelijk gaat maken of niet de moeite doet om ze te begrijpen, zoals dus de ramadan en dergelijke.
__________________
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Oud 08-08-2002, 12:27
Verwijderd
ik verkeer met een marokaan al een lange tijd

ik moet me soms nog verstoppen voor zijn vader ookal weet hij van mij (niet dat hij me niet aanvaard , voor respect ), zijn zussen en broers en moeder aanvaarden mij omdat ik voor hun meeval als Belgische , want ik ben een brave , eet geen vlees , ga niet uit ( nu niet meer ) , heb respect voor zijn cultuur en ben geïnteresseerd in de Islam
ik wil dolgraag met hem trouwen maar dan heb je nog het probleem dat ze uitgehuwelijkt worden , vanaf ze geboren worden hebben de ouders hun oogje al op iemand voor hem . Daarom is hij deze vakantie niet naar Marokko geweest omdat hij dan misschien verloofd terug kwam ... volgend jaar ga ik dus mee , en dat is dan om te verloven .
Jah , het is wel moeilijker om met een marokkaan te verkeren maar daarom niet slechter . Je moet er echt moeite voor doen .
liefde overwint alles.
een huwelijk is volledig georganiseerd door de man en je hebt denk ik 2 huwelijkskleden , door de man uitgekozen . Het is dus een enooooorm feest . Je moet altijd de vrouw een kus geven en de man een hand ( als je op bezoek gaat ) , bji bezoek dienen de vrouwen op en bij eten enzo zitten de mannen en de vrouwen apart . Als je scheidt is dit dus een "schande" en je mag maar 1 keer trouwen ( je mag wel een 2e maal maar dit is héél uitzonderlijk )
je kunt ook niet arm in arm of hand in hand op straat lopen , tenminste niet waar iedereen zijn vader kent , want dan wordt er geroddeld ... en als je alleen naar stad gaat dan weet je vriend dat voor je het hem verteld doordat zijn vrienden hem bellen ' je vriendin is in stad met dat en dat ' niet dat hij er achter vraagt maarja ... als je een ernstige relatie met hem wil moet je met veel rekening houden maar als je van hem houdt dan moet dat geen probleem zijn

ik hoop dat het zowat alles is ....

-xxx-

ik ben heel gelukkig met hem , hij drinkt niet rookt niet , eet gezond en heeft respect
Oud 08-08-2002, 12:40
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Uiteraard is het anders, ze hebben andere gewoontes toch?
Ik persoonlijk zou het niet kunnen/willen met een turk of marokkaan.
__________________
www.devizu.com
Oud 08-08-2002, 15:55
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
ik zou het ook niet echt willen nee
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Oud 09-08-2002, 17:56
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ja zij hebben een hele andere cultuur. Het ligt er natuurlijk aan in hoeverree zij aan hun cultuur vast houden als ze hier wonen. Dus het ligt aan hoe erg zij ingeburgert zijn, al zijn dingen zoals relaties enzo..iets wat echt dichtbij je staat, dus je normen en waarden daarvoor laat je niet gemakkelijk veranderen.

Dus mij lijkt het niet verstandig als het cultuurverschil heel groot is.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Oud 10-08-2002, 11:08
Fer19
Fer19 is offline
nou ik ben zelf turkse en ik heb een nederlandse vriendin we hebben nu al bijna 3jaar,ik ben gek op haar we hebben wel onze problemen ik wil er met haar uitkomen.ze komt gewoon bij mij thuis&als ik met haar zou willen trouwen zouden mijn ouders het geen punt vinden. het verschilt dus nog wel per persoon&ja inderdaad wij als turken en marrokanen vinden het belangrijk als onze vriendin nog maagd is en dat wij eerste zijn voordiegene&ja jullie moeten toch wel wat beter in het huishouden worden
__________________
Fer19
Oud 10-08-2002, 11:24
miro
Avatar van miro
miro is offline
Een vriendin van mij heeft 3 jaar een relatie gehad met een marokkaan. In het begin was het heel normaal en leuk, ik kon ook goed met m opschieten.

Bij ons in de stad hangen de Marokkanen altijd rond op een bepaalde plek (niet allemaal natuurlijk, maar dr is een grote groep hangjongeren die marokkaans zijn) Daar kwam zij op een gegeven moment ook bij te hangen. In het laatste anderhalf jaar werd hij heel erg bezitterig, ze mocht niet meer vaak naar de stad. En zelfs zijn familie controleerde haar. Hij had op het einde ook helemaal geen respect meer voor haar.

Tuurlijk is het zo dat niet alle marokkanen zo zijn en dat je dit ook kan overkomen bij een Nederlander. Maar het is wel zo dat Marokkanen nou eenmaal een andere cultuur hebben. Sommige passen zich heel goed aan, daar valt niks over te zeggen. Maar een groot deel houdt zich heel erg vast aan hun eigen cultuur. Die cultuur houdt er nou eenmaal andere meningen op na wat betreft vrouwen dan de Nederlandse cultuur.
Oud 10-08-2002, 11:26
mickael
Avatar van mickael
mickael is offline
Ikzelf zou nooit met een Turkse of Marokkaanse een relatie op kunnen/willen bouwen. Dit omdat de cultuurverschillen te groot zijn. Ook ben ik van mening dat de verschillen in cultuur een relatie niet mogelijk maken.
Oud 11-08-2002, 22:35
s-mya
s-mya is offline
Heey,
Ik heb zelf ook met een marokaan, maar ik heb er nooit een probleem mee gehad maar, wat ik mensen allemaal hoor zeggen dat hun uitgehuwlijkd zijn.. ..is dat bij iedereen. maarja ik wil er wel wat voor doen voor hem weet je maar niet dat ik mijn cultuur moet gaan veranderen voor hem dat kan ik niet doen. mischien klink ik nou wel een beetje egoistisch maar, dat is iets dat ik echt niet kan doen. ik denk dat ik maar met hem ga praten.
maarja doei doei
Oud 11-08-2002, 22:37
de abt van sion
de abt van sion is offline
Er is niks mis met een relatie met een buitenlandse/buitenlander. De ware liefde overwint alle cultuurverschillen.
Oud 12-08-2002, 00:54
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Er is niks mis met een relatie met een buitenlandse/buitenlander. De ware liefde overwint alle cultuurverschillen.
dat heb je heel mooi gezegd, maar of het in de praktijk ook zo is... mijn viend is ook turks, heb nog nergens last van gehad, maarja, je weet nooit wat er gaat komen, hoewel ik nix verwacht, zowel van hem als zijn familie niet zolas controle, we wonen niet eens in dezelfde stad...
__________________
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Oud 12-08-2002, 05:24
Hippielove
Hippielove is offline
Ik denk persoonlijk dat het wel verschil maakt. Waarschijnlijk zal een Turk of Marrokaan je namelijk minderwaardig beschouwen als je vrouw bent. Dit hoort bij de Islamitische cultuur. Bovendien is het maar de vraag of je je thuis voelt bij mensen die vaak criminele vrienden hebben. Ik denk dat dat weer anders is als je een compleet vernederlandste Turk of Marrokaan hebt, die ook Nederlandse vrienden heeft.
Ads door Google
Oud 12-08-2002, 05:27
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
s-mya schreef:
.....maar niet dat ik mijn cultuur moet gaan veranderen voor hem dat kan ik niet doen. mischien klink ik nou wel een beetje egoistisch.....
Bullshit, waarom zou dat egoistisch zijn? Het zou pas egoistisch zijn als hij van je verwacht dat jij je aan zijn cultuur aan zou passen. Wie in Nederland is past zich hier maar aan en niet andersom.
Oud 13-08-2002, 03:09
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
Citaat:
Hippielove schreef:


Bullshit, waarom zou dat egoistisch zijn? Het zou pas egoistisch zijn als hij van je verwacht dat jij je aan zijn cultuur aan zou passen. Wie in Nederland is past zich hier maar aan en niet andersom.

YEAH!!!
meej eens!!
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Oud 13-08-2002, 08:43
Spyker
Avatar van Spyker
Spyker is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zo zou Pim het niet gewild hebben
*is het blijkbaar toch af en toe met pim eens *
__________________
It's not my problem I don't like you
Oud 14-08-2002, 15:40
Lieverd17
Avatar van Lieverd17
Lieverd17 is offline
heej

gloov mij het is heeeeeeeeeeel anders.
Ik heb voor me vriend die ik nu heb een turkse vriend gehad..
het is echt heel anders en zeluf zou ik nooit meer met een turkse jongen nemen (nouw ik zeg nooit nooit maar ik hoop et niet)
ik heb nix tegen turken of marokanen, ik ben er met best veel bevriend, maar vrienden zijn is heel anders als een relatie..
ze zijn snel jarloers en ze zijn in staat om een jongens neer teslaan die aleen maar naar je kijkt.
ze hebben het lievst dat je binnen zit en nergens heen gaat zonder hun, en noem maar op....nouw zeg ik niet dat alle turken en marokkanen zo zijn..maar die ik ken in iedergeval wel.
ze zijn heel anders als nederlanders in iedergeval

KuzZzZ
__________________
Walk a little Slower..And open-up youre eyes!
Oud 14-08-2002, 17:11
DutchTerror
Avatar van DutchTerror
DutchTerror is offline
Relatie met een Turk of Marokaan?




NIET DOEN DAN BROERDEN JULLIE NOG MEER TUIG
__________________
toch?!
Oud 14-08-2002, 17:15
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Pim? Wie is Pim? Heeft Mat het dan wel zo gewild?
READ A F*CKING NEWSPAPER

__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Oud 15-08-2002, 15:04
Verwijderd
Citaat:
DutchTerror schreef:
Relatie met een Turk of Marokaan?




NIET DOEN DAN BROERDEN JULLIE NOG MEER TUIG



ik heb maar 1 woord ... BELACHELIJK
Advertentie
Oud 06-11-2004, 01:28
halilo
halilo is offline
Citaat:
ze zijn snel jarloers en ze zijn in staat om een jongens neer teslaan die aleen maar naar je kijkt.
nederlandse jongens zouden het ook doen als er een lul naar je vriendin zit te kijkt en dan wel zo : , maar dat kunnen ze niet, het zijn allemaal mietjes( geef maar toe). jongens uit midden-oosten zijn veel mannelijker. ik ben 7 jaar geleden hier in nl gekomen en in al die 7 klassen was er geen 1 iemand die wat tegen mij kon zeggen, ok ff kappen hiermee


iemand zei hierboven dat moslims vrouwen minderwaardig zien, wat lullen jullie nou, dat staat wel in de koran , maar meestal is het niet meer zo ( alleen in irak enz (nog wel beetjhe)). in de bijbel staat ook vermoord homo's,iedereen gaat naar hel die niet in jezus gelooft enz. in geloof boekjes staan er na eenmal gekke dingen op.jullie zijn nou zo geboren om moslims te afkeuren, jullie voelen je bedreigt. als een nederlander iemand vermoord: een man uit.... heeft .... vermoord ( ze zeggen niet een katholieke of christen man), maar als een moslim vermoord: een extrime gelofige moslim heeft blabla vermoord. ik ben er zat van man, dat jullie onze geloof zo afkeuren

Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 01:31.
Oud 06-11-2004, 01:52
pienie
Citaat:
Hippielove schreef op 12-08-2002 @ 06:24 :
Ik denk persoonlijk dat het wel verschil maakt. Waarschijnlijk zal een Turk of Marrokaan je namelijk minderwaardig beschouwen als je vrouw bent. Dit hoort bij de Islamitische cultuur. Bovendien is het maar de vraag of je je thuis voelt bij mensen die vaak criminele vrienden hebben. Ik denk dat dat weer anders is als je een compleet vernederlandste Turk of Marrokaan hebt, die ook Nederlandse vrienden heeft.
...

hmmm en dat noemt zich hippielove?!...HA-HA-HA laat me niet lachen...

Ik weet niet of je het weet maar in veel christelijke gezinnen is de vrouw ook nog minderwaarig op de manier hoe jij het ziet dan...

Een relatie hebben met iemand van een andere cultuur is altijd anders, of je nou iets met een turk een marokaan een surinamer of een antilliaan oid neemt het is altijd anders...

De een gelooft in de Koran de ander beschouwd jou als binnenvrouw en heeft nog 3 buitenvrouwen...

Het kan allemaal...
Oud 06-11-2004, 01:58
pienie
Citaat:
halilo schreef op 06-11-2004 @ 02:28 :
nederlandse jongens zouden het ook doen als er een lul naar je vriendin zit te kijkt en dan wel zo : , maar dat kunnen ze niet, het zijn allemaal mietjes( geef maar toe). jongens uit midden-oosten zijn veel mannelijker. ik ben 7 jaar geleden hier in nl gekomen en in al die 7 klassen was er geen 1 iemand die wat tegen mij kon zeggen, ok ff kappen hiermee


iemand zei hierboven dat moslims vrouwen minderwaardig zien, wat lullen jullie nou, dat staat wel in de koran , maar meestal is het niet meer zo ( alleen in irak enz (nog wel beetjhe)). in de bijbel staat ook vermoord homo's,iedereen gaat naar hel die niet in jezus gelooft enz. in geloof boekjes staan er na eenmal gekke dingen op.jullie zijn nou zo geboren om moslims te afkeuren, jullie voelen je bedreigt. als een nederlander iemand vermoord: een man uit.... heeft .... vermoord ( ze zeggen niet een katholieke of christen man), maar als een moslim vermoord: een extrime gelofige moslim heeft blabla vermoord. ik ben er zat van man, dat jullie onze geloof zo afkeuren
Hmmm jammer dat je nu ineens alle nederlandse mannen over 1 kam scheert en ze mietjes noemt, dat vind ik erg zwak van je...

Dat de media nu eenmaal inspeelt op angst is niet aan ons, dus geef ons niet de schuld maar de media...
Oud 06-11-2004, 07:51
Verwijderd
een up van 2 jaar, heb je lang moeten zoeken??
Oud 06-11-2004, 08:52
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
halilo schreef op 06-11-2004 @ 02:28 :
nederlandse jongens zouden het ook doen als er een lul naar je vriendin zit te kijkt en dan wel zo : , maar dat kunnen ze niet, het zijn allemaal mietjes( geef maar toe). jongens uit midden-oosten zijn veel mannelijker. ik ben 7 jaar geleden hier in nl gekomen en in al die 7 klassen was er geen 1 iemand die wat tegen mij kon zeggen, ok ff kappen hiermee
HAhahaha veel mannelijker veel meer behaard bedoel je zeker, sorry maar daar knappen we nou juist op af..
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Oud 06-11-2004, 09:57
Verwijderd
Citaat:
halilo schreef op 06-11-2004 @ 02:28 :
nederlandse jongens zouden het ook doen als er een lul naar je vriendin zit te kijkt en dan wel zo : , maar dat kunnen ze niet, het zijn allemaal mietjes( geef maar toe). jongens uit midden-oosten zijn veel mannelijker. ik ben 7 jaar geleden hier in nl gekomen en in al die 7 klassen was er geen 1 iemand die wat tegen mij kon zeggen, ok ff kappen hiermee
'Opgefokte macho met een ego van hier tot Istanbul' is niet hetzelfde als 'mannelijk'.
Oud 06-11-2004, 10:00
halilo
halilo is offline
wat ik nou bedoelde was dat veel nederlandse jongens/mannen heel snel bang worden
Oud 06-11-2004, 10:03
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Als je denkt dat de burka in is in de toekomst, kun je de gok wagen.
Oud 06-11-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
halilo schreef op 06-11-2004 @ 11:00 :
wat ik nou bedoelde was dat veel nederlandse jongens/mannen heel snel bang worden
Dat komt doordat de meeste Nederlandse jongens gewoon geen zin hebben in ruzie. Als een Turkse of Marokkaanse jongen meteen op zijn achterste benen gaat staan en iemand in elkaar dreigt te slaan, alleen maar omdat iemand naar zijn vriendin kijkt, dan krijg je mensen inderdaad wel bang. Vraag is maar of je dat normaal vindt.
Oud 06-11-2004, 10:17
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik wil absoluut geen bastaardkinderen in dit land. Als we de relaties tussen ons noorderlingen en smerige Islamieten uitbannen zal ons land weer puur bloed krijgen, zoals Odin dat wil. Tot die tijd moeten we een strijd voeren tegen ranzig zuiderlingentuig dat het op onze vrouwen heeft voorzien.
Oud 06-11-2004, 11:21
Verwijderd
Ik zou als vrouw niet de hele dag in een burka willen lopen en geslagen willen worden, maarja iedereen moet maar doen wat ie prettig vind.
Ads door Google
Oud 06-11-2004, 11:25
Verwijderd
Ja. En ik begin er niet aan.
Oud 06-11-2004, 11:39
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nooit een relatie gehad, maar heb op mn eerste middelbare school wel een goeie turkse vriendin gehad. dat alleen al overtuigde mij geen relatie te beginnen met een moslim. als zij rode lippenstift zou dragen zou ze al een schande zijn voor die samenleving en voor hoer uitgemaakt worden.
Oud 06-11-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
halilo schreef op 06-11-2004 @ 11:00 :
wat ik nou bedoelde was dat veel nederlandse jongens/mannen heel snel bang worden
Haha, dan ken je duidelijk de verkeerde Nederlandse jongens
Oud 06-11-2004, 12:14
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik denk dat het heel anders is en ik zou het niet willen.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 06-11-2004, 12:14
Verwijderd
Sorry, maar waarom up je een topic van 2 jaar oud hiervoor? Ik denk dat er op N&A genoeg topics te vinden zijn waarin je een discussie kunt aangaan over dit onderwerp. En mocht je nog willen praten over Nederlanders die relaties met buitenlanders hebben, dan mag je een nieuw topic op L&R openen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn vriendinnen zeggen dat alle marokanen players zijn.......,help!
*Finding*Niki*
73 10-05-2004 12:53
De Kantine grmbl
zjempoow
27 29-06-2002 09:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.