PDA

[Archief] Bekijk het origineel op : welke film heb je gezien?

Pagina's : [1] 2 3

DanielC
01-02-2010, 17:23
en hier verder. welke film heb je gezien en wat vond je ervan?

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1770927

is het vorige topic.

Martiño
01-02-2010, 17:28
He, wat een saaie titel -o- beetje een domper na de laatste, slechte sequel.

It's Complicated

Heerlijke komedie. Meryl Streep is fantastisch, as usual, leuk acteerwerk, goede mimiek vooral, ik vind haar echt een kei op non-verbaal gebied, ze acteert met haar hele lichaam en met alle spiertjes in haar gezicht. (y)
Steve Martin is ingetogen, een welkome verrassing, best leuk. Alec Baldwin doet het ook aardig, beetje maf en gek af en toe, maar niet te overdreven.
Tegenvaller zijn de kinderen van Streep, een beetje geforceerd, niet altijd even overtuigend en een beetje eendimensionaal, de nadruk wordt vooral gelegd op haar "schoonzoon", John Krasinsku uit The Office, leuk, maar het is raar dat de focus zo op hem ligt.

8/10

KIET
01-02-2010, 17:55
Dus je grootste klacht is dat je verrast werd?

Wat betreft de titel en de marketing: eigenlijk zijn alle personages in de film inglorious basterds, en met de marketing heeft Tarantino niet zo veel te maken.
Nee, mijn grootste klacht is dat de film zijn marketing (wie daar ook verantwoordelijk voor is, maar Tarantino lijkt mij niet de persoon die dat graag volledig uit handen geeft) niet nakomt. Daardoor werd er bij mij een verwachting geschept, en die werd niet waargemaakt. En daar houd ik niet van - en genoeg andere mensen ook niet.

En diezelfde marketing schetst de Basterds als het team van Raine (waar ik Krugers personage voor de aardigheid nog wel bij wil rekenen), dus ik had ook verwacht meer van dat team te zien - en dus niet een tweede (verder wel sterk) verhaal erbij te hebben. Had gewoon bij de promotie van de film ook wat meer nadruk op het tweede verhaal gelegd en ik had er geen problemen mee gehad. Ik zat tijdens die stukken de hele tijd 'leuk, maar niet wat mij beloofd was; waar zijn de gepromote hoofdrolspelers?', zodat ik achteraf pas het tweede verhaal meer ben gaan waarderen. En dat vind ik zonde van de filmervaring.

Het argument 'dat is Tarantino' is dan ook onzin, want in het verleden heb ik dat nooit met zijn films gehad. Het was altijd duidelijk waar het over zou gaan. Alleen de uitvoering is soms onvoorspelbaar (en lang niet altijd mijn stijl), maar dat is wél iets wat ik gewoon bij zijn films verwacht.

Batave
01-02-2010, 18:04
Inglourious Basterds 8/10

Ik vond het accent van Raine behoorlijk irritant, verder vond ik het wel een sterk verhaal, ik heb ook zeker een aantal keren mijn hart voelen kloppen van spanning ;).

Uice
01-02-2010, 19:38
En dat vind ik zonde van de filmervaring.

Het is pas zonde van de filmervaring om van te voren al zo'n strak beeld hebt van een film dat je teleurgesteld bent als hij daar niet precies aan voldoet. Zeker als je dat beeld vooral van de trailer laat afhangen, iets waar de regisseur doorgaans weinig mee te maken heeft.

AzN
01-02-2010, 20:11

Deed me denken aan The Matrix en De Smurfen, maar ik had nog nooit zulke mooie beelden gezien :O.

9/10

Signy
01-02-2010, 20:58
Up in the Air

Mooie beelden, leuk verhaal. Alleen stom dat zij een man had... voorspelbaar...(n)
George blijft knap !

Ghost town

Jaa leuke film, Gervais is :cool:

Rationeel
01-02-2010, 21:02
flags of our fathers + letters from iwo jima - 8/10

interessant tweeluik over het gevecht op iwo jima tussen de vs en japan tijdens wo2 en allerlei zaken eromheen. de eerste film is gezien vanuit de vs, de tweede vanuit japan.

ik heb beide films 3 jaar geleden al eens gezien, maar met teveel tijd ertussen; je moet er eigenlijk een kleine eastwood-marathon van maken.

KIET
01-02-2010, 21:58
Het is pas zonde van de filmervaring om van te voren al zo'n strak beeld hebt van een film dat je teleurgesteld bent als hij daar niet precies aan voldoet. Zeker als je dat beeld vooral van de trailer laat afhangen, iets waar de regisseur doorgaans weinig mee te maken heeft.
Ik had helemaal geen 'strak beeld' van de film, dat is ook feitelijk onmogelijk, dus wel even goed lezen en geen rare dingen gaan lopen roepen. Ik had een globale verwachting, en daar kwam uiteindelijk weinig van in de buurt. Als er gepromoot wordt dat het een actie-oorlogsfilm met in de hoofdrol de Basterds is, dan verwacht ik globaal ook een actie-oorlogsfilm met in de hoofdrol de Basterds. Net als dat er gepromoot wordt dat iets een actiefilm met Terminators is, dan verwacht ik globaal ook een actiefilm met Terminators. Zelfde niveau van verwachting: Salvation maakte dat waar, dus meteen goed vermaak. Basterds maakte dat niet waar door een hele andere richting op te gaan, dus ik vond het tegenvallen.

En natuurlijk laat ik dat beeld afhangen van de trailer (ongeacht wie die maakt, ik heb hier nooit specifiek de regisseur de schuld van gegeven); daar is zo'n ding juist voor.

Uice
01-02-2010, 22:46
Basterds maakte dat niet waar door een hele andere richting op te gaan, dus ik vond het tegenvallen. En dat is dus een gevolgtrekking die ik niet snap. Wat is er mis mee als een film niet aan je verwachtingen voldoet?

En natuurlijk laat ik dat beeld afhangen van de trailer (ongeacht wie die maakt, ik heb hier nooit specifiek de regisseur de schuld van gegeven); daar is zo'n ding juist voor.
Nee, een trailer is om mensen naar de bioscoop te lokken. Als je een beeld wil van wat voor film het is kun je beter recensies lezen, en daarin stond vaak vermeld dat het merendeel van het verhaal over Shoshanna gaat.

KIET
02-02-2010, 00:37
En dat is dus een gevolgtrekking die ik niet snap. Wat is er mis mee als een film niet aan je verwachtingen voldoet?
Asked & Answered :)

Nee, een trailer is om mensen naar de bioscoop te lokken. Als je een beeld wil van wat voor film het is kun je beter recensies lezen, en daarin stond vaak vermeld dat het merendeel van het verhaal over Shoshanna gaat.
Je zegt het zelf: de trailer heeft als doel om mensen naar de film te lokken, ergo valt het tegen als ik in de bioscoop (of thuis) een andere film krijg voorgeschoteld dan de trailer mij doet voordoen. Dit is geen duur product waar ik jaren mee vooruit moet, voor dit eenvoudige type product zou ik uit een trailer voldoende informatie moeten kunnen halen om een beeld te krijgen waar het over gaat. Ik zou niet op basis van een trailer éérst opzoek moeten naar nog meer informatie voordat ik een beslissing kan nemen.
Ik vind het dan ook niet echt slechte film, ik vind alleen dat hij gemispromoot is en dat vind ik jammer. En ik ben daarin niet de enige. Mocht ik hem ooit nog eens kijken dan weet ik wat ik wel wat ik kan verwachten en dan zal ik er geen last meer van hebben. Bij Watchmen had ik precies hetzelfde.

Om in een oorlogsthema te blijven: vanavond op aanraden Kelly's Heroes ergens gevonden en opgezet. Ik vind de oude oorlogsfilms altijd wel leuk om te kijken. Ook een andere favoriet is Spielbergs 'vergeten' film 1941, en Kelly's Heroes leek een beetje een combinatie tussen The Dirty Dozen maar met de flauwere insteek die 1941 had (hoewel wel wat minder komisch). Een groepje soldaten krijgt op het Franse platteland een paar dagen rust. In plaats daarvan besluit soldaat Kelly (Clint Eastwoord) een Duitse bank waar 16 miljoen dollar aan goud ligt opgeborgen te beroven, 50 km in bezet gebied. Officieus onder leiding van sergeant 'Big Joe' (Telly Savalas) gaat het niet erg serieuze zooitje ongeregeld op weg, bijgestaan door bevoorrading-sergeant 'Crapgame' (Don Rickles) die ze van materiaal voorziet en sergeant 'Oddball' (Donald Sutherland) die op eigenzinnige wijze drie Sherman tanks onder zijn hoede heeft.
Eastwood doet volgens mij niets bijzonders en hangt de stoere, kalme en verder niet erg diep uitgewerkte leider uit, ditmaal in een WOII-setting. Aan het einde van de film zit wel een leuke verwijzing naar zijn western-faam. Telly Savalas doe het altijd goed in dit soort films, maar omdat Kelly stiekem de de facto leider is moet Savalas zijn plaats wel met Eastwood delen. De beste aanwinst is Donald Sutherland, wiens personage 'Oddball' zijn naam meer dan waar maakt; een laconieke tankliefhebber die het graag bij 'positieve stralen' houdt :D De overige teamleden zijn goed gecast zodat elke acteur de luchtige toon erin weet te houden. Zo is er een korte subplot over een over-enthousiaste generaal die denkt dat Kelly's team bezig is met een spontane aanval op de Duitsers. De actie- en gevechtscènes zijn van hetzelfde niveau en kwaliteit als die in andere grote WOII-films van rond die periode, niets op aan te merken dus. Bij het innemen van het stadje komt de spanning er goed in en blijft er ook goed in.
Al met al vond ik het een erg goede film, misschien wat aan de lange kant, en ook eentje die volgens mij vaak ten onrechte over het hoofd wordt gezien :)

BendeBen
02-02-2010, 02:42
En dat is dus een gevolgtrekking die ik niet snap. Wat is er mis mee als een film niet aan je verwachtingen voldoet?

daar is idd niets mis mee. tenzij het resultaat slechter is dan je verwachting.

ik had hetzelfde als kiet bij basterds. ik vond er ook bar weinig aan. het is misschien op zichzelf geen slechte/saaie film maar wel in vergelijking met de "jaaaa niiiice nazis mollen gorefest rellen" verwachting. en als ik nou de enige was had je kunnen zeggen dat het aan mij lag maar dat is niet het geval, te veel mensen vinden the basterds om dezelfde reden kut. en dat terwijl ik die film HEEL graag de shit wou vinden.

Dinalfos
02-02-2010, 11:13
Ik vond het eigenlijk ook maar een matige film. Nou ja, hij was wel vermakelijk, maar ik ben beter gewend van Tarantino. Het was trouwens wel een flinke verbetering ten opzichte van Death Proof, want, godsamme, dat was me toch een onnoemelijke apenfilm :facepalm:

Stir of Echoes - 6/10

Een doorsnee griezelfilm, die soms wel spannend (en grappig) is. Maar meestal is hij net even te gewoontjes, hoewel Bacon een aardige rol heeft.

Uice
02-02-2010, 12:48
Je zegt het zelf: de trailer heeft als doel om mensen naar de film te lokken, ergo valt het tegen als ik in de bioscoop (of thuis) een andere film krijg voorgeschoteld dan de trailer mij doet voordoen. Of mee. Dat kan natuurlijk net zo goed.

Bij Watchmen had ik precies hetzelfde.

Watchmen is dan ook een kutfilm ongeacht je verwachtingen: of je nou een actiefilm wil, een psychologisch drama, een morele satire of een thriller, die film heeft je gewoon niets te bieden.

Uice
02-02-2010, 12:49
en als ik nou de enige was had je kunnen zeggen dat het aan mij lag maar dat is niet het geval, te veel mensen vinden the basterds om dezelfde reden kut.

Oh sorry, ik was even vergeten dat argumentum ad populum geen drogreden meer is.

m3tr01dm1nd3d
02-02-2010, 14:24
6je, was in ieder geval beter dan de titanic

the man who stares at goats
7. Niet zo goed als ik had gehoopt, maja, had gewoon te hogen verwachtingen, komt denk ik door de epic filmposter.

Hana-Bi
8,5. Ik zou het zelf geen moderne klassieker noemen, en de combi tussen muziek en beeld slaat soms wat de plank mis, maar blijft een hele mooie film_o_

Jezus Camp
7. Soms hoop je gewoon dat het fake is:D(n) Maja, het is toch een iets te ver van mijn bed show om echt geschokt te raken:bloos:

SM Rechter
7,5 Na een kwartier bijna afgezet zo slecht, maar als uiteindelijk het verhaal op gang komt toch wel boeiend. Maar ook hier weer niet te geloven dat het echt (in dit geval gebaseerd op) is:D(n)

Dogville
8,7Een van de grappigste en (visueel) mooiere films die ik ooit heb gezien. Maar duurde wel iets te lang. Al deze punten heb ik trouwens wel vaker bij von trier:bloos:

Ads door Google

BendeBen
02-02-2010, 14:51
Oh sorry, ik was even vergeten dat argumentum ad populum geen drogreden meer is.

lol. drogredenen aanhalen in een discussie over film. daar waar alles om subjectiviteit draait. (y)

KIET
02-02-2010, 14:57
Of mee. Dat kan natuurlijk net zo goed.
Dat kan, hoewel ik zelden heb meegemaakt dat ik een film leuk vond ondanks dat hij anders was dan ik had verwacht. Wel dat hij beter was dan ik had verwacht. Daar zit een groot verschil tussen.
Maar ik vond het in dit geval tegenvallen. En ik vind het logisch dat iets tegenvalt als het in negatieve zin aan mijn verwachtingen voldoet, wat Bastards dankzij zijn marketing deed. Het doel van dit topic is om je eigen mening te geven, toch? Niet om mijn mening te geven op een manier waarop jij het er ook mee eens bent ;)

Watchmen is dan ook een kutfilm ongeacht je verwachtingen: of je nou een actiefilm wil, een psychologisch drama, een morele satire of een thriller, die film heeft je gewoon niets te bieden.
Ook dit is subjectief. Tijdens het kijken viel hij mij tegen, maar achteraf - toen ik de film kon beoordelen op wat het was ipv wat ik dacht dat het zou zijn - kon ik hem een stuk beter waarderen. Hij is niet voor iedereen weggelegd (vooral voor de fans van het bronmateriaal, vermoed ik), maar ik vond hem achteraf wel interessant.

Als je het over die boeg gooit scoort IG juist gewoon goed.
Maar hij zegt niet dat een meerderheid dat vindt, hij zegt alleen dat er genoeg mensen zijn die dat ook zo vinden om het een valide punt te laten zijn.

Uice
02-02-2010, 19:58
lol. drogredenen aanhalen in een discussie over film. daar waar alles om subjectiviteit draait. (y)

Een drogreden blijft een drogreden, en in de meeste discussies draait het om subjectiviteit. Jij stelt: en als ik nou de enige was had je kunnen zeggen dat het aan mij lag maar dat is niet het geval, te veel mensen vinden the basterds om dezelfde reden kut. Het enige goede antwoord daarop is: dan ligt het dus aan al die mensen. :)

Uice
02-02-2010, 20:00
Dat kan, hoewel ik zelden heb meegemaakt dat ik een film leuk vond ondanks dat hij anders was dan ik had verwacht. Wel dat hij beter was dan ik had verwacht. Daar zit een groot verschil tussen.
Maar ik vond het in dit geval tegenvallen. En ik vind het logisch dat iets tegenvalt als het in negatieve zin aan mijn verwachtingen voldoet, wat Bastards dankzij zijn marketing deed. Het doel van dit topic is om je eigen mening te geven, toch? Niet om mijn mening te geven op een manier waarop jij het er ook mee eens bent ;)

Klopt, maar ik dacht even dat je de film onrechtvaardig benadeelde omdat hij niet was zoals jij hem verwachte. Dat is inmiddels wel rechtgezet.

Ook dit is subjectief. Tot op zekere hoogte. Er zijn wel degelijk objectieve dingen te zeggen over het niveau van bijvoorbeeld het acteerwerk, de karakteruitwerking, de structuur van het plot; namelijk dat dat allemaal amateuristisch is.

Tijdens het kijken viel hij mij tegen, maar achteraf - toen ik de film kon beoordelen op wat het was ipv wat ik dacht dat het zou zijn - kon ik hem een stuk beter waarderen. Hij is niet voor iedereen weggelegd (vooral voor de fans van het bronmateriaal, vermoed ik), maar ik vond hem achteraf wel interessant. Juist voor fans van het werk is hij niet weggelegd. Maar voor niet-fans eigenlijk ook niet.

Maar hij zegt niet dat een meerderheid dat vindt, hij zegt alleen dat er genoeg mensen zijn die dat ook zo vinden om het een valide punt te laten zijn.

Hoeveel mensen er zijn die een mening delen is volledig irrelevant bij de vraag of iets een valide punt is.

KIET
02-02-2010, 21:03
Ik stop deze discussie, om de volgende twee redenen:
- Jij hebt niet getoond een onderscheid te kunnen maken tussen wat iemand vindt, en wat jij vindt wat iemand moet vinden.
- Argumenten verwerpt of aanpast zodat die ook op jouw visie aansluiten.

Zolang jij niet de mening en persoonlijke argumenten van een ander wenst te accepteren over iets wat duidelijk subjectief is, zie ik het nut niet om er verder over te praten.
Verder is het ook niet prettig of aantrekkelijk voor nieuwe gebruikers om in dit topic te posten als ze gelijk de volle laag mogen krijgen als zij een andere mening en eigen redenen daarvoor blijken te hebben.

Uice
03-02-2010, 00:58
Ik stop deze discussie, om de volgende twee redenen:
- Jij hebt niet getoond een onderscheid te kunnen maken tussen wat iemand vindt, en wat jij vindt wat iemand moet vinden. Volgens mij is dat onderscheid nu juist de oorzaak van deze discussie.

- Argumenten verwerpt of aanpast zodat die ook op jouw visie aansluiten. Daar merk ik niets van.

Zolang jij niet de mening en persoonlijke argumenten van een ander wenst te accepteren over iets wat duidelijk subjectief is, zie ik het nut niet om er verder over te praten. Uiteraard zijn meningen subjectief; dat lijkt me iets waar je vanuit gaat bij een discussie, dus niet iets dat constant benadrukt hoeft te worden.

Verder is het ook niet prettig of aantrekkelijk voor nieuwe gebruikers om in dit topic te posten als ze gelijk de volle laag mogen krijgen als zij een andere mening en eigen redenen daarvoor blijken te hebben. Ik heb niets tegen andere meningen, ik begreep alleen je argumenten niet; vandaar mijn reacties.

Verwijderd
03-02-2010, 01:52
The Imaginarium of Doctor Parnassus

Bij vlagen bijzonder, maar ook bij vlagen minder sterk. De fantasiewereld is af en toe iets te veel (lelijke) cgi, maar wel lekker bizar.
Acteerwerk is goed, al snap ik dat gekwijl over Ledger niet zo. Depp, Law en Farrell maken de rol net zo prima af. Ook Lily Cole is overtuigend voor een debutante. En Tom Waits is wel koel.

Hier en daar een beetje rommelig gemonteerd, en soms ogen decor en camerawerk een beetje knullig. Maar toch wel vermakelijk. Eigenlijk zoals bij veel van Gilliams films ;)

7/10

Chick Rock
03-02-2010, 12:31

Wauw, die wereld was echt ontzettend mooi (Y), het 3D-effect was niet echt nodig bij de dialogen enzo, maar wel bij de scenes in het bos. Heel indrukwekkend. Het verhaal had, zoals eerder gezegd, inderdaad niet zoveel om het lijf, maar ik heb me er niet aan gestoord. Goed genoeg. Vond 'em wel erg lang duren, zelfs met pauze had ik het op een gegeven moment wel gehad.

8/10

m3tr01dm1nd3d
03-02-2010, 12:53
Star wars: New hope

Zoveelste keer inmiddels. Maar zeer recent de eerste drie delen gezien, en als je dan deze ziet, maakt het zowel deze, als de nieuwe delen, beter. En kwam er nu pas achter wat een absurd goeie eindscène er in zat_o_

*oma*
03-02-2010, 13:41
al snap ik dat gekwijl over Ledger niet zo.

Naja zeg ;)

Shamandalie
04-02-2010, 18:39
Komt een vrouw bij de dokter.

SUPER!

Reverend
04-02-2010, 20:39
Star wars trilogy.

Ja erg leuk om weer eens tevoorschijn te halen (te downloaden). De impact die het had toen ik hem voor het eerst zag als 8-10 jarig knulletje zal het nooit meer hebben maar ik blijf me verbazen over de prachtige effects, ziet er op een manier een stuk beter uit dan al dat computer gedoe tegenwoordig. Fijn ook dat ik het orgineel te pakken had en niet de latere "opgepoetste" versies.

Toch jammer dat de nieuwere delen dan zo ernstig tegenvallen.

Uice
05-02-2010, 02:05
Synecdoche, New York

11/10

WolterB
05-02-2010, 08:10
The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)

Gilliams nieuwste film waar ik maanden naar uitgekeken heb en waar ik natuurlijk zo snel mogelijk heen wilde. Gisteravond de officiële première, dus toen was het zo ver.

De film kwam goed op gang, waarna het tweede half uur ietwat rommelig aanvoelde, mede door het ontbreken van een paar elementen die ik toch meer in de film verwachtte. Gelukkig maakte het tweede uur dit ruimschoots goed met alles van Gilliam waardoor ik hem zo goed kan waarderen. Een waardig afsheid van Heath Ledger op het witte doek en zijn rol prachtig aangevuld door Johnny Depp, Colin Farell en Jude Law.

Maar eigenlijk is het Chritopher Plummer die op zijn oude dag een geweldige prestatie neerzet als de oude Doctor Parnassus.

Heerlijke film die langzaam aan het bezinken is, waardoor het erg lastig wordt om een cijfer te geven waar ik het helemaal mee eens ben. De film schreeuwt om een herkijkbeurt.

voorlopig 8,5/10

Mevrouw Lul
05-02-2010, 09:17
Le scaphandre et le papillon

Mooie, indrukwekkende film. Het zal je maar gebeuren: opgesloten raken in je eigen lichaam. Van mij had alles in het heden wel vanuit dat 'binnen'-perspectief van de hoofdpersoon mogen blijven, dat was het meest beklemmend en maakte de inleving daardoor het grootst. Hoewel ik ook een beetje naar werd van de film (omdat het gegeven zo afschuwelijk is) overheerst de poezie van het in je fantasie alles kunnen doen en zijn wat je wilt. Daar ben ik dan weer een sucker voor ;).

Away we go

Mooi, leuk, grappig, lief. Gewoon het verhaal van twee mensen (of eigenlijk drie) die op zoek zijn naar wat ze al hebben. Erg leuke scenes met de oude bekenden die ze tegen komen en ontzettend romantisch zonder cheesy te worden :).

Ik maak me er vast niet populair mee maar ik vond Avatar echt een ontzettend nare film. Van tevoren was ik vooral bang dat ik niet mee zou kunnen in het verhaal (als het allemaal te sci-fi wordt, haak ik al snel af) maar dat viel nog wel mee. Ok, met dat hele Jomanda-gebeuren bij die boom om Grace te helpen, waren ze me even kwijt maar verder viel dat mee.

Wat me meer stoorde is dat er naar mijn idee niet een duidelijke keuze gemaakt wordt. Wat willen de makers nou eigenlijk? In het begin lijkt het erop dat ze een ideologische boodschap hebben over hoe wij met onze planeet omgaan, hoe we zijn onthecht en hoe we oorlog voeren, maar daarna verandert het plots in een kei-harde registratie van een ontzettend nare oorlog. Ergens begrijp ik gewoon niet dat ze ervoor kiezen om alles op Pandora zo hard ten strijde te laten trekken. Ik had verwacht dat ze juist een andere oplossing zouden tonen (omdat daarvoor de indruk dus wordt gewekt dat het kritisch is naar dat platte problemen oplossen met geweld). Heel naief maar ik had verwacht dat er iets met die boom zou gebeuren waardoor de mensen tot inkeer zouden komen. Eerst wordt er een prachtige wereld geschapen en vervolgens wordt alles en iedereen daarop een half uur lang kapot gemaakt. Ik werd er niet blij van.

En dan was er een aantal dingen ook nogal slordig voor een film van dit kaliber. Er wordt met geen woord gerept over WAAROM dat spul nou zo belangrijk is, er wordt alleen gezegd dat het veel waard is. Goh, en waarom dan? Kun je er kanker mee genezen? Huh? En waarom is die boze meneer in vredesnaam zo boos? Geen van de karakters wordt ook maar een klein beetje uitgediept, voor mij maakt dat het geheel nogal 1D (wat best gek is bij een 3D-film ;)). En is het iemand opgevallen dat als Jake in zijn mensenlichaam in de armen van Neytiri (zo heette ze toch?) ligt, er een close-up is van haar gezicht met zijn hand erop waarbij zijn hand zo'n 6 keer zo groot zou zijn als normaal? Beetje dom.

Nou ja, ik kon er dus niet zoveel mee. Die wereld is inderdaad mooi (maar ook weer niet zoooooo mooi als ik had verwacht na alle lyrische reacties) en ik vond het dus vooral naar. Maar goed, gelukkig zijn er een heleboel mensen die het een fantastische film vinden en die een heel mooie bioscoop-ervaring opdoen.

Ads door Google

Dinalfos
05-02-2010, 17:21
Gone With The Wind - 3/10

Weelderige art direction kan een lachwekkende en extreem oubollige zeperd niet redden, jongens. Een van de grotere faalfilms van de jaren dertig.

Love & Peace
05-02-2010, 22:32
Synecdoche, New York

11/10Dit vraagt toch wel om een onderbouwinkje. ;)

The worlds greatest dad

De film barst van de zwartgallige humor wat door het sublieme acteren van Robin Williams helemaal tot zijn recht komt. De personages zijn allemaal interessant en goed uitgewerkt. Enige uitzondering is wellicht de lieve, warrige buurvrouw die in potentie een belangrijke schakel in het verhaal had kunnen zijn, maar uiteindelijk slechts een voetveeg functie kreeg toebedeeld. 9/10

Verwijderd
06-02-2010, 04:13
City of Life and Death (2009)

Interessant filmpje over de Nanking massacre in 1937, waarin Nazi-Japan de Chinese stad Nanking binnenvalt en duizenden slachtoffers maakt onder soldaten en burgers.
Doet denken aan Schindler's List, niet in de laatste plaats omdat in deze film John Rabe voorkomt, een nazi-zakenman die duizenden Chinezen redde door in Nanking een 'safety zone' te organiseren, een soort vluchtelingenkamp voor de overgebleven stedelingen. Maar dat was maar een klein onderdeel in deze film; de film focuste vooral op een Japanse soldaat die gewetensbezwaren krijgt, een groep vrouwen die als seksslaven voor het Japanse leger worden geronseld en de assistent van Rabe, wiens vrouw in de safety zone zit.
Mooie beelden, sfeervol zwart-wit, goed geacteerd, maar soms iets te langzaam. Ook jammer dat de personages teveel een gezicht krijgen, waardoor het wat melodramatisch wordt hier en daar.

7.5/10

DanielC
06-02-2010, 13:14
Gister op IFFR:

Februari
Films
37. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png My Son, My Son, What Have Ye Done (http://www.imdb.com/title/tt1233219/) (Werner Herzog (http://www.imdb.com/name/nm0001348/), 2009) :: 8.5
38. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png Un prophète (http://www.imdb.com/title/tt1235166/) (Jacques Audiard (http://www.imdb.com/name/nm0002191/), 2009) :: 1.0
Echt vreselijk, deze film. Het is lang geleden dat een film een fysieke reactie wist te veroorzaken. Dat is eigenlijk sinds Eden (2006) niet meer gebeurt. Al die lelijkheid is echt niet om aan te zien, en ook zo voor de hand liggend bij een film als deze (wat op zich nog niet zo erg is, alsof iedere film maar vernieuwend moet zijn, maar het voegt gewoon echt helemaal niets toe aan wat er al bestaat), getuigt niet echt van heel veel creativiteit. Mensen prijzen de 'rauwe stijl' van de film (altijd zo vermoeiend, dat soort praat), maar zonder enig interessant karakter doet dat er allemaal niets meer toe. Het interesseert me echt geen bal wat er met al die vervelende lui gebeurt. En daar moet je dan twee en een half uur lang naar kijken. Ook is de film zo nodeloos complex. Daarnaast zit de film nog vol met allerlei vreemde keuzes die het nog minder genietbaar maken, de muziek past niet, wat de toevoeging van die stukjes tekst in beeld waren is me een raadsel en ook de hallucinaties van de dode man voelen zo geforceerd aan. Om maar eens een aantal voorbeelden te geven. Ik kan me echt geen reden bedenken waarom iemand deze film de moeite waard zou vinden?
39. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (http://www.imdb.com/title/tt1433528/) (Serge Bromberg (http://www.imdb.com/name/nm1000499/), Ruxandra Medrea (http://www.imdb.com/name/nm3554224/), 2009) :: 8.0

Uice
06-02-2010, 14:37
Un prophète (http://www.imdb.com/title/tt1235166/) (Jacques Audiard (http://www.imdb.com/name/nm0002191/), 2009) :: 1.0
Ik kan me echt geen reden bedenken waarom iemand deze film de moeite waard zou vinden?

Spannend, goed geacteerd, leuke hoofdpersoon. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt. Het geweld vond ik ook wel leuk.

Uice
06-02-2010, 14:42
Dit vraagt toch wel om een onderbouwinkje. ;)

Tja, wat kan ik zeggen. Philip Seymour Hoffman is ongelooflijk goed, de hele cast trouwens, de dialogen zijn vaak ontzettend grappig, iedere minuut is verrassend, het is allemaal prachtig in beeld gebracht, er is goed nagedacht over de thematiek. Maar boven alles heeft het een ongrijpbare, poëtische schoonheid, hoe dom dat ook klinkt.

Arachnia
06-02-2010, 15:35
Tja, wat kan ik zeggen. Philip Seymour Hoffman is ongelooflijk goed, de hele cast trouwens, de dialogen zijn vaak ontzettend grappig, iedere minuut is verrassend, het is allemaal prachtig in beeld gebracht, er is goed nagedacht over de thematiek. Maar boven alles heeft het een ongrijpbare, poëtische schoonheid, hoe dom dat ook klinkt.

Dan moet ik 'm maar weer eens aanzetten, want ik ben d'r ooit aan begonnen en heb 'm daarna nooit afgemaakt.

Thanks enzo. (Y)

Rationeel
06-02-2010, 18:06
Gister op IFFR:

Februari
Films

38. [afbeelding]
(http://www.whatiwatch.net/images/bios.png) Un prophète (http://www.imdb.com/title/tt1235166/) (Jacques Audiard (http://www.imdb.com/name/nm0002191/), 2009) :: 1.0

hmmm nu wil ik hem juist zien. er is een soort omgekeerd evenredigheid tussen wat jij van een film vindt en wat ik er van vind ;)

Uice
06-02-2010, 18:22
Nou, DanielC heeft over het algemeen wel een correcte filmsmaak, maar soms zitten er zo van die uitzonderingen tussen.

DanielC
06-02-2010, 19:59
pff, draak. :p

Vanmiddag Chugyeogja (the chaser) gezien. Was wel aardig, heb zelf niet zo heel veel met die Koreaanse thrillers. Vind ze vaak niet zo efficiënt/wat lang van stof, en als het op drama aankomt zijn ze vaak ook niet al te best: veel sentimentele muziek, slowmotion, je kent het wel. Staat tegenover dat het vaak wel erg grappig was (wat toch weer best vreemd is) en het best wist te vermaken. Zeventje. :)

Dinalfos
06-02-2010, 22:22
hmmm nu wil ik hem juist zien. Er is een soort omgekeerd evenredigheid tussen wat jij van een film vindt en wat ik er van vind ;)

QFT :d

Uice
06-02-2010, 22:37
pff, draak. :p

Ik bedoel, meestal ben je het wel eens met de algemeen gerespecteerde meningen.

Arachnia
06-02-2010, 23:15
Cloudy with a chance of meatballs

Het begin is al tof, het geheel is gewoon tof, het einde is tof.
Een cartoonfilm die zichzelf niet serieus neemt is gewoon belachelijk leuk om te zien.

Toch zaten er toch van die typische momenten in die je in bijna elke film wel ziet.
Maar daar kijk je eigenlijk bijna overheen.
De stemmencast is echt gaaf, sommige zijn echt mismatched wat de personages en de hele film alleen maar leuker maakt.

8.5/10

Martiño
07-02-2010, 01:11
ik blijf me verbazen over de prachtige effects, ziet er op een manier een stuk beter uit dan al dat computer gedoe tegenwoordig. Fijn ook dat ik het orgineel te pakken had en niet de latere "opgepoetste" versies.
qft, computeranimatie in SF-films kan echt bijna nooit tippen aan de good old motion capture effects. (y)

The Box

Interessante plot, niet heel erg bijzondere uitwerking, het verhaal vervalt al snel in de mysterieus complot/dramatisch einde modus, maar spannend genoeg om te blijven kijken. Er wordt wat aandacht besteed aan de psychologische aspecten achter "de keuze", maar dat had meer gemogen. Frank Langella steelt de show en is echt heerlijk creepy. (y)

Batave
07-02-2010, 01:38
Some Like It Hot(1959) 7.5/10

Klassieker ;)

Ads door Google

Signy
07-02-2010, 02:03
The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)
Heath Ledger wat een mooie man :o ... en dan daarna nog meer mannen Johnny en Jude :o Zeer zeker goed en c. plummer is ook prima.... ja leuke film. :)

citrus
07-02-2010, 02:12
hahaha, net bandslam gekeken :p dr zit een erg grappig stukje in waar hij haar probeert te zoenen, stel dat gebeurt jou.. :p

Verwijderd
07-02-2010, 10:40
GONE WITH THE WIND
Jawel, vier uur achter elkaar :o <333333333333

Dinalfos
07-02-2010, 20:46
Blood Brothers (Tian tang kou) - 6/10

Beetje oversentimenteel in het begin, maar het wordt later wel beter. Toch is het niet veel meer dan een clichéfilmpje.

Maar wel een vette finale.

ReWout
08-02-2010, 00:37
Blinde Side. Aardige film kijkt leuk wel leuk verhaaltje ook wel verder niets meer.

KIET
08-02-2010, 02:23
Up in the Air
Op verzoek van mijn moeder ben ik met haar daarheen gegaan, al moesten we er wel helemaal voor naar Zwolle want in de andere bioscopen draaide hij al niet meer. Met zo weinig aandacht en korte draaitijd zou je bijna vergeten dat deze film voor een stuk of wat Oscars - waaronder beste film - is genomineerd.
Ik had maar een paar spotjes gezien en daarin werd het geadverteerd als een komedie, maar dat is altijd nogal een ruim begrip. Ik was daarom niet echt verrast dat het meer richting drama met wat zwarte humor ging dan naar iets dat zichzelf niet echt serieus neemt. Desalniettemin zaten er wel een paar momenten en gevatte uitspraken in waar ik nog om moest grinniken. George Clooney doet iets waar hij goed in is, het spelen van een charmante man (Ryan Bingham) met een vlotte babbel, in een rol waarin hij mensen moet ontslaan als beroep en daardoor constant per vliegtuig aan het reizen is. Ook het idee van een man die geen behoefte heeft aan relaties en daarna langzaam gevoelens krijgt voor Alex (iemand 'net als hij, maar dan met een vagina' - vrij goed gespeeld door Vera Farmiga), is niets nieuws. Voeg daar nog het ambitieuze groentje Natalie (Anna Kendrick, van Twilight-faam) met grootse ideeën waardoor Binghams geliefde bestaan in gevaar komt, en het verhaal is compleet. En daardoor ook vrij voorspelbaar, dus daar moet de film het niet zo van hebben. Het draait om de personages, met name om Bingham, en dat is niet erg want Clooney en Farmiga vond ik leuk om naar te kijken. Anna Kendrick heeft als actrice een beetje een rare, neutrale uitstraling wat in mijn optiek het personage dan weer niet erg geholpen.
Ik snap wel een beetje waarom deze film zo makkelijk vergeten is door het grote publiek, want ik vond dat de film niet veel te bieden had. Maar ik heb er ook niet echt iets over te klagen, want de uitvoering was verder prima. Wel is het zo dat ik de 'plotwending' redelijk zag aankomen, wat de film tot op een bepaald niveau een beetje zinloos lijkt te maken. Uiteindelijk is het einde op verscheidene manieren te interpreteren, en het hangt van de kijker af of het een vrolijk einde is of niet, en of Bingham iets van de hele ervaring in zijn geheugen zal houden (ik had het idee van wel, maar marginaal). Het had een beetje een anti-climax en voor mij is dat een reden om de film niet als iets bijzonders te zien.

Sherlock Holmes
Meteen daarna werd ik gecompenseerd door een film die ik nog graag wilde zien, en daar heb ik zeker geen spijt van gekregen. Ik was bekend met Ritchie's eerdere werk en over het algemeen vond ik dat leuk, maar niet echt dat ik dacht 'wow'. Maar met de overstap van zijn misdaad-figuren naar 's werelds beroemdste detective vind ik wel dat hij het verdiend: wow (y)
Zijn stijl vergt even wennen, en aangezien je niet bepaald subtiel in de film wordt gegooid is het toch even omschakelen. Het eerste kwartier had ik mijn twijfels, maar toen ik eenmaal in de film zat was het allemaal prima. Ritchie blijft vrij trouw aan de bron en overdrijft voor zover ik kan zien het alleen een beetje door zijn eigen stijl er doorheen te gooien. De setting voelt fijn aan, Robert Downey Jr. vond ik geweldig gecast als de chaotische, onsubtiele maar uiteindelijk briljante Holmes en werkt goed samen met Jude Law die Watson goed als de tegenhanger van Holmes neer weet te zetten en zo het duo in balans houdt. De actiescenes zijn goed uitgewerkt, hoewel niet altijd even duidelijk gefilmd en daardoor wat chaotisch, en het verhaal houdt een hoog tempo vast zonder zijn spanning te verliezen. Nadeel hiervan lijkt wel dat niet iedereen zo snel kan bevatten wat er nou precies allemaal heeft plaatsgevonden. De humor is vaak subtiel en als je het alleen van de ondertiteling moet hebben zal je er wel wat van missen. Mark Strong vond ik in RocknRolla ook al leuk om naar te kijken, en ondanks dat hij hier de antagonist speelt is dat hier ook het geval. De trailer maakt wel al duidelijk dat dit geen rustige detective/thriller is, maar fans van Holmes' befaamde deductieve talent komen ook zeker niets tekort. Ik heb bij een aantal reviewers gelezen dat ze het aan een James Bond-film deed denken, en dat is denk ik niet eens zo'n hele slechte omschrijving. Meer een compliment. Daar gaat er overigens ook eentje van naar Hans Zimmer, die een pakkende, opmerkelijke (hoewel soms ietwat bekend voorkomend) en vooral passende score onder de film heeft gezet.
Sherlock Holmes wil ik graag nog wel eens zien - en ik heb nu al zin in het vervolg :)

*oma*
08-02-2010, 12:47
The princess and the frog

Als groot liefhebber van de Disney prinsessen vond ik dit een goede aanvulling van het assortiment :). Volgens mij spotte ik ook Kleedje uit Aladdin aan het begin.

8,5/10

Verwijderd
08-02-2010, 13:28
The imaginarium of Doctor Parnassus

Ik kon hem uiteindelijk wel waarderen. Duurde nogal lang voordat ik erin kwam, vond het nogal een zwak begin. Het meisje vond ik bloedirritant... Maar Tom Waits was een held, en ook Heath Ledger en Christopher Plummer waren sterk (y) Leuk en goed gedaan met de drie andere acteurs die een deel van de rol van Tony speelden. En toffe beelden, overweldigend enzo. Maar vond het wel wat lang duren en iets te veel verhaallijntjes die elkaar opvolgden (of parallel aan elkaar liepen). Beetje een rommeltje soms. Maar dat kon het wel hebben.

Verwijderd
08-02-2010, 13:29
Sherlock Holmes
Werkelijk bijna net zo slecht als Avatar, die andere film waar iedereen zo hoog van opgeeft. Teveel actie, te weinig speurwerk. De kijker kan nauwelijks iets zelf bedenken, tenzij hij/zij op de hoogte is van ingenieuze giffen, lijmen, gassen en obscure mythologieën en dergelijke. Ongetwijfeld leuk als je van het genre actiefilm houdt, maar ik vind het echt verschrikkelijk.

Martiño
08-02-2010, 14:15
Sherlock Holmes
...
De kijker kan nauwelijks iets zelf bedenken, tenzij hij/zij op de hoogte is van ingenieuze giffen, lijmen, gassen en obscure mythologieën en dergelijke.
...
Ik heb de film niet gezien, maar in de boeken is juist de uitgebreide kennis van Holmes, gecombineerd met zijn deductievermogen, de kracht van zijn speurwerk, waardoor hij tot conclusies komt die de lezer zelf misschien niet zo snel zou bedenken. Dus als dat in de film ook zo is, dan is het (voor zover jij het beschrijft) een redelijk getrouwe aanpassing van het verhaal.

Verwijderd
08-02-2010, 14:16
Ik heb de film niet gezien, maar in de boeken is juist de uitgebreide kennis van Holmes, gecombineerd met zijn deductievermogen, de kracht van zijn speurwerk, waardoor hij tot conclusies komt die de lezer zelf misschien niet zo snel zou bedenken. Dus als dat in de film ook zo is, dan is het (voor zover jij het beschrijft) een redelijk getrouwe aanpassing van het verhaal.

Ik heb de boeken inderdaad niet gelezen, en zoals je het nu schetst, ga ik dat ook niet doen ;)

Uice
08-02-2010, 16:00
Ik heb de boeken inderdaad niet gelezen, en zoals je het nu schetst, ga ik dat ook niet doen ;)

Het personage is in de film wel compleet anders dan in de boeken. Ook in de oude films, trouwens.

Dinalfos
08-02-2010, 17:51
Hausu - ROFLMAO/10

Een kruising tussen Evil Dead en een traditioneel spookhuisverhaal. Of de combinatie geslaagd is, vind ik moeilijk te zeggen. Ik werd nogal afgeleid door de absurde beelden.

Rationeel
08-02-2010, 19:05
Hausu - ROFLMAO/10

:D

Naimin
08-02-2010, 19:43
Starwars A new hope

YEEY coole film met vuur en draken enzo xD
jullie kennen de film vast wel

DanielC
08-02-2010, 21:08
Hausu - ROFLMAO/10

Een kruising tussen Evil Dead en een traditioneel spookhuisverhaal. Of de combinatie geslaagd is, vind ik moeilijk te zeggen. Ik werd nogal afgeleid door de absurde beelden.

haha, zo vreemd zie je ze idd. maar zelden. :D

Rationeel
08-02-2010, 22:51
the box - 4/10

er zullen vast mensen zijn die het kunnen waarderen, maar ik niet. donnie darko was nog te behappen, maar dit gaat echt nergens over. het idee is erg leuk en de eerste 40 minuten ongeveer zijn ook prima, maar daarna neemt het een wending die mij totaal koud laat. 10 keer op mijn horloge gekeken.

KIET
09-02-2010, 01:14
(500) Days of Summer
Veel positieve berichten over gelezen dus ik was hier redelijk benieuwd naar. Maar helaas. Ik kan niet zien waar de hype en het enthousiasme voor deze film vandaan lijkt te komen. De film was voor mij te melancholisch, de paar hele korte momenten dat er een positieve noot inzat waren snel vergeten en werden verdrongen door nog meer somberheid. Daar heb ik niets mee in grote mate in films, voor somberheid wendt ik mij wel tot de echte wereld.
Een groot gebrek vond ik ook de personages. Joseph Gordon-Levitt (Tom Hansen) heeft zichzelf als acteur al goed kunnen bewijzen met dat hij veel diverse rollen aan kan, en Zooey Deschanel (Summer) vind ik sowieso één van de leukste jongere actrices om naar te kijken. Maar de personages vond ik te duf en te vlak om dit door een goede acteur/actrice te compenseren. Vooral Deschanel was veel beter tot haar recht gekomen als zowel haar wat 'quirky' personage als de film een toontje vrolijker was geweest, want dat soort types kan ze juist heel goed spelen. In plaats daarvan werd ze naar het einde toe uit de film gevlakt en was Summer te onduidelijk en niet interessant meer. Tegen die tijd vond ik Hansen ook niet interessant meer en kon het mij niet zoveel schelen wat ze aan het einde van de film van elkaar en van/over de liefde en het lot hebben geleerd. En dat is jammer, want in het begin van de relatie van de twee tonen Gordon-Levitt en Deschanel aan goed op elkaar in te kunnen spelen: dit vond ik de enige leuke scènes. Matthew Gray Gubler (Tom's vriend Paul) vond ik een welkome afwisseling, maar zijn manier van acteren was soms teveel hetzelfde als in zijn rol van dr. Reid in de tv-serie Criminal Minds. Daarin vind ik hem juist één van de leukste personage (en de serie zelf erg goed) en hij is geknipt voor die rol, ik hoop alleen dat Gubler in de toekomst zijn rollen ook wat anders kan spelen.
De manier van vertellen was interessant. Het non-lineaire begon na een tijdje wel een beetje te vervelen, al vond ik dat meer aan het verhaal liggen dan aan de uitvoering. Mijn inziens waren de afwijkende vertelmanieren zoals de dubbele frames halverwege en het spontane dansnummer veel beter tot hun recht gekomen in een luchtige komedie, zodat het nu meer leek alsof men niet helemaal wist wat ze nu eigenlijk wilde maken. Ook de grote hoeveelheid liedjes die prominent langs kwamen vond ik meer hinderlijk dan leuk. Al met al vond ik het een erg magere, sombere film met een boodschap die in het verleden beter (en leuker) is geleverd.

BendeBen
09-02-2010, 01:48
jij bent wel van de wall-of-text he? :D

KIET
09-02-2010, 02:11
Ik noem het liever 'grondig' :p
Voor zolang ik daar zin in heb.

m3tr01dm1nd3d
09-02-2010, 13:01
appleseed

Tieten, schieten, mensheid naar de klote, fucking geil allemaal:bloos:

Martiño
09-02-2010, 17:47

Het personage is in de film wel compleet anders dan in de boeken. Ook in de oude films, trouwens.
Wat Uice zegt, hoewel ik sommige oude films heb gezien, en soms wordt hij wel treffend gepakt. Maargoed, heel vaak ook weer niet, en iedereen heeft er natuurlijk een ander beeld bij.

En prima dat je de boeken niet wil lezen, maar is dat omdat je niet van detectiveverhalen houdt of het je niet aanstaat hoe het personage Holmes in de boeken in elkaar zit? Wat ik hierboven zei was maar een beperkte omschrijving, en ik hoop toch niet dat je alleen detectives leest om op pagina één al direct te weten wie het heeft gedaan? ;)

Chick Rock
10-02-2010, 00:06

Hm ja, wat zal ik eens zeggen. Ik heb me vermaakt, ik heb gelachen, ik leefde redelijk mee, MAAR slechte opbouw, soms enigszins over the top geacteerd. Daar staat tegenover dat de fantasiewereld tof was, de vier Tony's ook echt 'een geheel' waren (hoe zeg ik dat?), Christopher Plummer grappig, doorleefd en overtuigend was, en het algehele acteerwerk bij vlagen overkwam alsof ik naar een toneelstuk zat te kijken.

Oh en een extra punt voor de geweldige Monty Pythoneske zingende en cancan-dansende agenten (Y).

7,5/10

Dinalfos
10-02-2010, 00:16
Lions of the African Night - 7/10

Lieve leeuwtjes http://i.fokzine.net/s/heart.gif

Vieze kikkers http://i.fokzine.net/s/frown.gif

BendeBen
10-02-2010, 00:54
haha jezus ik las te snel en zag dus ipv die eerste k een n. ik was natuurlijk geprimed door het woord african.

Rationeel
10-02-2010, 09:44
komisch stel jullie

:D:D

*oma*
10-02-2010, 12:42
Up in the air

Leuke film (y). Ik had meer humor verwacht, maar dat geeft verder niet.

7,5/10

Batave
10-02-2010, 12:54
haha jezus ik las te snel en zag dus ipv die eerste k een n. ik was natuurlijk geprimed door het woord african.

Signy
10-02-2010, 22:48
it's complicated.

leuke film, wel iets te lang maar goede cast :)

Batave
10-02-2010, 22:50
Everything is illuminated

Ik had het boek niet gelezen, maar vond de film zeker leuk om te kijken en goed te volgen (Y)

RHCP_NAC
10-02-2010, 23:41

De bril verpeste de felheid van de kleuren, zonde. Soms ook wat onscherp, maar dat kan ook door mijn ongunstige plek in de bios komen.

Het verhaal was erg simpel, maar toch met een paar leuke karakters zoals die sergeant.

7/10.

DanielC
11-02-2010, 08:51
The House Bunny Goede film. Ik heb sowieso wel een zwak voor films met mensen die worstelen met zichzelf. Op zoek naar zichzelf en acceptatie in hun directe omgeving. Zeker als dat op een beetje een luchtige manier gebeurt. Op die manier wordt je als kijker niet zo heel erg gestuurd als bij een zware drama film, waardoor je zelf kan bepalen hoe je de film beleefd. Wat de boodschap van deze film op briljante wijze ondersteunt. 8/10

Blonde and Blonder Tsjah, de titel vond ik wel goed, en de cover van de DVD was ook erg sterk. Film is helaas iets minder leuk. In het begin is het wel erg leuk hoe ze het imago van deze twee bimbo's (Pam en Denise Richards) weten te exploiteren, maar na een tijdje heb ik het wel gezien. Hier en daar een leuke grap, maar vooral veel flauwigheden. Gelukkig ook niet stomvervelend dus nog best kijkbaar. 6/10

Papercut Doctor
11-02-2010, 16:26
Sherlock Holmes. Ik ben verliefd op die film :3

*oma*
11-02-2010, 18:59
Soms ook wat onscherp, maar dat kan ook door mijn ongunstige plek in de bios komen.

Ja, als het signaal niet goed ontvangen wordt, dan zie je alles een beetje dubbel. Dat merk je op sommige plekken in zaal beter dan op andere.

KIET
12-02-2010, 01:38
The Marine 2
Tsja, het is en blijft een B-film gemaakt door de WWE met zo'n worstelaar in de hoofdrol :p Net als deel 1, hoewel de delen niets met elkaar te maken hebben behalve het concept: een marinier moet in z'n eentje het opnemen tegen een groep mensen die kwaad in zin hebben en natuurlijk zijn geliefde bedreigen. Mocht je de titel vergeten zijn, tijdens de film krijg je vaak genoeg de herinnering dat de hoofdpersoon een (trotse) VS marinier is. Die acteur (Ted DiBiase jr.) doet dat goed genoeg gezien zijn worstelcarriere en dat dit zijn eerste filmrol is - en natuurlijk ook dat het om een B-film gaat. Zijn taak is om met absurd brede bovenarmen de nodige knok- en schietpartijen te ondernemen, en dat doet hij prima. Het speelt zich ergens op een eilandje in de regio Thailand af, dus er is ook een blik Aziatisch ogende acteurs open getrokken die niet of nauwelijks kunnen acteren (een tweesterren generaal die elke zin in twee... delen zei was daardoor weer erg grappig). Enige beetje erkende veteraan-acteur was Michael Rooker, en ik vond zowel hem als zijn personage best nog wel aardig. Sommige personages waren zo plat als een dubbeltje, maar een aantal werden toch nog redelijk uitgewerkt en dat valt bij een film als deze niet tegen. Oké, het verhaal was matig en erg voorspelbaar en de dialogen waren vaak ronduit slecht, maar je verwacht niet anders. Kom ik aan bij datgene waar zo'n film om draait, de actie. Die was gewoon prima en fans van explosies komen helemaal niets te kort, al waren de uitgebreide hand-op-hand gevechtscènes soms toch iets te duidelijk ingestudeerd. Ik vond het allemaal net wat beter en vermakelijker dan een gemiddelde Seagal/van Damme film, met een redelijk productieniveau voor een B-actiefilm. Al met al niets mis mee voor op een saaie donderdagmiddag :)

Zombieland
Ook een film die door het publiek goed werd ontvangen, en ondanks dat ik niet extreem dol ben op zombie-films heb ik besloten hem maar eens te kijken. Ondanks dat het een komedie is begon het met een aantal standaard 'boe'-schrikmomenten, en juist die vind ik erg vervelend, maar die verdwenen al snel. De gore hoort er natuurlijk gewoon bij, niets over te klagen (y) In het begin wordt je erg gewezen op de gevaren en voorzorgsmaatregelen voor het overleven in Zombieland, waar ik een paar wel origineel van vond en die goed in de film blijven hangen of weer terugkomen. Het contrast tussen hoe het hoofdpersonage Columbus (Jesse Eisenberg, die mij verschrikkelijk aan Michael Cera deed denken) in het begin wordt afgeschilderd en dan blijkt te zijn was leuk, helaas kon het personage mede door de acteur mij niet altijd even boeien. De echte ster was wat mij betreft Tallahassee - Woody Harrelson leek echt voor die briljante rol geschapen. Meestal vind ik hem 'net niet' bij een rol passen, maar ditmaal kon het eigenlijk niet beter. De twee jongedames waren vooral in het begin leuk, later had ik meer het idee dat ze er voornamelijk waren om het plot draaiende te houden. Niet dat daar bij dit soort films veel voor nodig is. Hoogtepunt was natuurlijk de cameo halverwege, die was echt geweldig :D Sowieso zaten er voor filmliefhebbers genoeg andere referenties in. Vlak daarna zakt het tempo wel even in (dat wil zeggen: weinig zombies in een zombiefilm) om een beetje ruimte te maken voor de personages, maar dat wordt aan het eind weer helemaal goed gemaakt. Zombieland is met zijn kleine maar diverse, goede cast op de juiste momenten op de juiste manieren grappig, erg vermakelijk en zal denk ik de meeste zombie-liefhebbers ook niet teleurstellen :)

AzN
12-02-2010, 20:25
Perfume: The Story Of A Murderer
Ontzettend ziek en geschift, maar toch wel interessant.. Best 'n briljante film eigenlijk :O.

WolterB
12-02-2010, 20:57
Public Enemies (2009)

Een film die helaas niet weet te overtuigen op een aantal vlakken. Wel wordt het verhaal gedragen door een zeer goed uitgediept hoofdpersonage in de vorm van de altijd goed acterende Johnny Depp, die zoals altijd een goede prestatie neerzet, maar ver verwijderd blijft van zijn beste rollen.

Helaas kan een film niet op één acteur rusten en dat gebeurt voor mijn gevoel wel hier. De overige gangsters worden veel te weinig uitgediept, waardoor dat een groot deel van de film een grote warboel bleef voor mij.

De actiescènes maken dan weer een deel goed. Het geluid van de Tommyguns schalde heerlijk door mijn boxen en subwoofer, heerlijk gedaan.

Hoewel ik me best goed vermaakt heb, blijft dit een film waar meer in had gezeten dan dit.

7,2/10

Swlabr
14-02-2010, 14:55
Yojimbo

Erg sterk verhaal, en goede regie. Ik moet meer Akira Kurosawa films zien, dawg.

8/10.

Dinalfos
14-02-2010, 18:35
Dororo - 6/10

Net als je denkt alles gezien te hebben, komt Dororo nog even voorbij stuiven.

Lekker bizar dus. Maar ook ietsje te lang en vooral qua verhaal ERG mager. Hoewel het absurde gegeven eigenlijk best leuk is.

De special effects zijn wisselvallig, maar behoren wel tot het beste wat Aziatische films te bieden hebben op dit gebied.

Swlabr
14-02-2010, 19:26
Rashômon

Nog een Kurosawa klassieker. Deze keer wordt een moord vanuit vier verschillende perspectieven besproken. Elke persoon vertelt een andere verhaal, en de film vertelt ons niet wie liegt en wie de waarheid vertelt.

Erg goede film. Het verhaal is simpel, maar de film gaat niet echt over het verhaal; het gaat over de waarheid en hoe mensen dingen zien. Er bestaan geen universele waarheden, alleen subjectieve oordelen.

Het acteerwerk is subliem, de dialoog is poetisch en de muziek past zo goed in de film dat het de dialoog zo kan vervangen.

9/10.

Swlabr
14-02-2010, 21:48
Up In The Air

Mja, wel leuk.

7/10

Verwijderd
15-02-2010, 00:00
Precious

Ik zie al voor me hoe al die 16-jarige R&B-gezinde meisjes al met zakdoekjes in de bioscoop zitten bij deze tearjerker.
Het enige interessante was het daadwerkelijke levensverhaal van Precious en de interacties tussen moeder en dochter. Die tierelantijntjes zoals die fantasie-scènes er tussendoor waren alleen maar storend.
Verder vind ik het plot ook een beetje rommelig met een ontzettend ongeloofwaardig einde.
Wel props voor de acteerprestaties van Monique Imes, de moeder (ja, ik weiger haar Mo'nique te noemen, gare artiestennaam). Paula Patton (de lerares) was heel erg Whitney Houston/Angela Bassett-achtig, vond ik. Gabourey Sidibe (Precious zelf) was ook wel aardig. Wat Mariah Carey (sociale dienst) in de film deed is me nog niet duidelijk; veel meer dan een beetje meelijwekkend en geschokt kijken deed ze niet. Lenny Kravitz deed ook mee maar had een rol van niks. Beetje loos dus.

5/10

Swlabr
15-02-2010, 15:31
Shinchin no Samurai

Ahhhhhh, nog een Kurosawa klassieker, en deze is de beste die ik heb gezien. Prachtig verhaal. (y)

10/10.

Rationeel
15-02-2010, 16:27
Shinchin no Samurai

Ahhhhhh, nog een Kurosawa klassieker, en deze is de beste die ik heb gezien. Prachtig verhaal. (y)

10/10.

nu ran en the hidden fortress nog ;)

Swlabr
15-02-2010, 16:38
Ik ben ze al aan het 'kopen'. ;)

Verwijderd
15-02-2010, 16:42
Als het seven samurai is, moet het alleen wel shichinin zijn :o

Rationeel
15-02-2010, 16:46
scheenkin :cool:

BendeBen
15-02-2010, 17:08
shininihcinchcini, volgens mij.

DanielC
15-02-2010, 17:20
Ik zeg altijd maar gewoon Seven Samurai. Mooi altijd, van die mensen die heel erg hun best doen de originele titel uit te spreken (je bent een liefhebber of niet, he), maar het gewoon niet kunnen omdat ze de taal niet beheersen. :D

Verwijderd
15-02-2010, 19:25
The Magnificent Seven is trouwens een prima remake van Shichinin no Samurai, ook de moeite waard.

WolterB
15-02-2010, 19:31
The Magnificent Seven is trouwens een prima remake van Shichinin no Samurai, ook de moeite waard.

Om eerlijk te zijn vond ik The Magnificent Seven stukken beter dan het origineel. Die duurde mij te lang en kon met geen mogelijkheid in het verhaal komen in tegenstelling tot 3 andere Kurosawa-films die ik gezien heb :o

OT:
Non si deve profanare il sonno dei morti (1974)
Do Not Speak Ill of the Dead
The Living Dead at Manchester Morgue

Heerlijke klassieke zombie-film met een simpel, maar doeltreffend plot. Niet te veel achterlijk geschreeuw en domme acties die je van te ver ziet aankomen en daarbij ook nog eens een prima hoeveelheid gore, zeker voor een film uit de begintijd van dit genre (y)

7,5/10

Rationeel
15-02-2010, 20:52

last man standing is een prima remake van yojimbo

wel willis én walken tho...

WolterB
16-02-2010, 17:02
A Matter of Life and Death (1946)

Wederom een geweldige film van Powell & Pressburger. Dit was de 4e film die ik van ze zag en ze zijn tot nu toe stuk voor stuk geweldig.

Ook deze film dus, waarbij het verhaal zich afspeelt tijdens WO II, waarbij een piloot neerstort, maar op een wonderbaarlijke manier toch in leven blijft en de engel die dit heeft laten gebeuren deze piloot moet overtuigen van zijn dood. Helaas is de piloot verliefd geworden, wat het hele proces flink lastig maakt.

Gelukkig wordt het hele verhaal, mede door een prachtig gespeelde Franse engel, lekker luchtig gehouden ondanks de relatief zware onderwerpen (oorlog, dood en boetedoening).

De schoonheid van de kleurenfilms uit de jaren 40 wordt weer eens onderstreept door deze film, waarbij de beelden vanuit de hemel in zwart-wit geschoten zijn. Ook aan de overgang van kleur naar zwart-wit is erg veel aandacht besteed en hier wordt op een hele speelse manier mee omgegaan.

Ik ben erg benieuwd naar het verdere werk van beide heren, waarbij The Tales of Hoffmann waarschnijnlijk mijn volgende gaat worden.

8,8/10

Musiquefreak
16-02-2010, 19:26
The Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Geweldige film. Hou sowieso wel een beetje van die 'gecompliceerde' films :D

Dinalfos
16-02-2010, 22:33
Dark City - 7/10

Ja, mooi hoor. Jack Bauer met een prikding <3

Verwijderd
16-02-2010, 23:10
The Big Lebowski

Nog steeds leuk. Jeff Bridges is een held.

9/10

Vertigo

Dikke crap. Memento is veel beter.

7/10

Rebelrebel
17-02-2010, 10:55
THE BOX - 5/10

Begint met een langzame spanningsopbouw. Mooie weergave van de tijd (1976) met bijhorende kostuums, auto's en interieurs.

Watechter begint als een spannende thriller; "zou jij op een knop drukken voor 1 miljoen, als hierdoor iemand die je niet kent, sterft?" loopt na de helft uit op een warrig sci-fi-horrorverhaal dat niet tot het eind blijf boeien.

Tegenvaller!

Rationeel
17-02-2010, 18:38
Vertigo

Dikke crap. Memento is veel beter.

7/10

*oma*
18-02-2010, 16:57
Percy Jackson
Ja, leuk als je 12 bent :). Vond het iets te Amerikaans, ken verder de boeken ook niet.

6/10

Valentine's day
Echte feel good movie! PRrrr:)

7/10

WolterB
18-02-2010, 17:29
67. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Meet the Spartans (http://www.imdb.com/title/tt1073498/) (Jason Friedberg (http://www.imdb.com/name/nm0294997/), Aaron Seltzer (http://www.imdb.com/name/nm0783536/), 2008) :: 2.0
Bagger van het hoogste niveau. Toch nog een klein beetje beter dan Epic en Disaster Movie.

68. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png One of Our Aircraft Is Missing (http://www.imdb.com/title/tt0035153/) (Michael Powell (http://www.imdb.com/name/nm0003836/), Emeric Pressburger (http://www.imdb.com/name/nm0696247/), 1942) :: 8.0
Zeer interessante WOII-film van P&P die ook nog eens tijdens de oorlog gemaakt is. Qua acteerprestaties lang niet het beste wat ik ooit gezien heb, maar het verhaal an sich was ontzettend interessant. Ook het feit dat de Britse (en Nederlandse) acteurs waar nodig in het Nederlands spraken zorgde voor hele realistische verwarringen en doet erg schattig aan op sommige momenten.
En dat dit het filmdebuut is van Sir Peter Ustinov, die een klein rolletje heeft als een Nederlandse priester is nog eens extra meegenomen (y).

69. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Inland Empire (http://www.imdb.com/title/tt0460829/) (David Lynch (http://www.imdb.com/name/nm0000186/), 2006) :: 8.8
Uh, tsja. Wat moet ik hier nu van vinden? Een vreemd en onduidelijk verhaal of een drie uur lange geniale stortvloed van onsamenhangende beelden die ergens toch weer samenhang weten te vinden?
Waar bij Mulholland Drive nog enige duidelijkheid ontstond tijdens de film zelf, verging het mij hier na de eerste 60 minuten veel minder goed. Maar dat doet niets onder aan de genialiteit van de film zelf. Dit zijn films die vaker gezien moeten worden en met Laura Dern die een prachtrol neerzet is dat zeker geen kwelling.

Waar David Lynch wel voor gezorgd heeft is dat hij een wereld gecreëerd heeft die nog lang in mijn hoofd zal rond blijven spoken en een verhaal neergezet heeft waarbij de stukjes hopelijk ooit op de goede plek zullen vallen voor mij.

Rationeel
19-02-2010, 01:35
edge of darkness - 7/10

huis-tuin-en-keuken-film die prima wegkijkt. niets meer, niets minder.

Verwijderd
19-02-2010, 12:59
edge of darkness - 7/10

huis-tuin-en-keuken-film die prima wegkijkt. niets meer, niets minder.

Deze keek ik ook gisteravond en ik deel je mening.

Signy
19-02-2010, 20:32
Fantastic Mr. Fox

Heel lang geleden het boek gelezen, weet er weinig meer van dus ik weet ook niet of de film het boek erg volgt. Maar ik vind de film zeer vermakelijk, leuke cast, goede grappen.

RHCP_NAC
19-02-2010, 23:08
Fantastic Mr. Fox

Leuk, orgineel, geniaal van tijd tot tijd. Maar bereikt niet zijn geheel aan potentie.

7,5/10

Boondock saints 2

Minder dan deel 1, wel goed. 6,5/10.

Uice
19-02-2010, 23:47
The Public Enemy

Eén van de meer gedateerde gangsterfilms met James Cagney. Cagney zelf blijft geweldig, maar het acteerwerk van veel andere acteurs komt zeer ouderwets over de die constante medium-longshots en fade-outs gaan op de zenuwen werken. Lang niet zo vermakelijk als White Heat en Angels with Dirty Faces. Maar ook zeker geen verspilde tijd, dankzij een aantal briljant scènes en natuurlijk Cagney. Dat soort filmsterren hebben we niet meer.

Dinalfos
21-02-2010, 15:43
Terug Naar De kust - 6/10

Een beetje een clichéwerkje, maar niet slecht uitgevoerd. De knullige, typisch Nederlandse dialogen zijn hier tevens ook tot een minimum beperkt, wat de film veel goed doet. Maar ja, het blijft een Nederlandse film.....

WolterB
21-02-2010, 17:42
74. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png The Squid and the Whale (http://www.imdb.com/title/tt0367089/) (Noah Baumbach (http://www.imdb.com/name/nm0000876/), 2005)

Verrassend goed verhaal over een gebroken gezin waar beide ouders elkaar van alles verwijten en dit natuurlijk via hun kinderen spelen, welke hier zichtbaar onder lijden. Zeer goed uiteengezet met een compliment voor Owen Kline, die het jongste kind van het gezin speelt.
Erg jammer dat de film na 81 minuten alweer voorbij was.

8,2/10

Mrasz
21-02-2010, 21:09
Where the wild things are
Een naar mijn idee verschrikkelijke film over een jongetje dat zijn zin niet krijgt en daarom wegloopt van huis. Na een reis over zee ontmoet hij een groep monsters om vervolgens tot koning grekroond te worden. Zeer naargeestig verhaal en erg deprimerend.
Al moet ik wel zeggen dat ik het er wel mooit uit vind zien. Heel realistisch. Mooi gemaakt.

Uice
21-02-2010, 21:25
Once upon a time in America

Beter dan The Godfather. Regisseurs die zo'n melodramatische film kunnen maken zonder dat het cheesy wordt, zijn zeldzaam. Het enige moment dat waar het té over the top werd was de dood van dat kleine jongetje. Verder: perfect. Nou ja, iets te lang, maar wat doe je daaraan.

deadlock
22-02-2010, 02:18
De nieuwe X-Files. Niet goed maar zoveel beter dan dat wanstaltige stuk wat ze hiervoor hebben geproduceerd.

BendeBen
22-02-2010, 05:53
boondock saints 2
pff nog kinderachtiger dan de eerste. 2 uur lang zitten rolleyen. alsof ik niet wist dat dat ging gebeuren, stom.

*oma*
22-02-2010, 16:01
Perfume: The Story Of A Murderer
Ontzettend ziek en geschift, maar toch wel interessant.. Best 'n briljante film eigenlijk :O.

Ja, die heb ik dit weekend ook gezien. Ik heb het boek ooit eens voor Duits gelezen en kon me alleen nog maar het 'parfum van vrouwen maken' herinneren. Al met al vond ik het verhaal vrij onaannemelijk, maar op een gegeven moment ging ik het toch geloven, maar het einde vond ik nog onaannemelijker, haha.

Verwijderd
23-02-2010, 01:31
The Hurt Locker

Aardig filmpje. Was totaal niet wat ik verwacht had, though. Ik verwacht een realistisch en grauw oorlogsdrama met documentairestijl, maar het leek bij wijlen wel een komedie. De hoofdrolspeler is namelijk een heerlijk droog personage dat gewoon zijn ding doet en op zijn dooie gemak een explosief ontrafelt en onschadelijk maakt.

Keek lekker weg, maar ik snap niet waarom deze film zo enorm bejubeld werd, want zo speciaal is het nou ook weer niet. Het is onrealistisch, er gebeurt niet zo heel veel en er is weinig karakterontwikkeling.

Let trouwens ook op de cameo van Wall-E! ;)

7,5/10

Verwijderd
23-02-2010, 17:57
Millenium II

Veel vlotter dan deel 1, dat op bepaalde momenten langdradig was. Ennem, leuk. :)

Joostje
23-02-2010, 19:14
nu ran en the hidden fortress nog ;)

Ikzelf vind Ikiru het best. Als je van het middeleeuws japans gedoe houdt zijn Rashomon en Kagemusha ook aanraders. En Yojimbo/ Sanjuro

BendeBen
24-02-2010, 04:43
bitch slap
dat is godverdomme een goeie film, godverdomme.

Rationeel
24-02-2010, 09:58
Ikzelf vind Ikiru het best. Als je van het middeleeuws japans gedoe houdt zijn Rashomon en Kagemusha ook aanraders. En Yojimbo/ Sanjuro

misschien ook wel wat voor jou:

http://cgi.ebay.com/AKIRA-KUROSAWA-COMPLETE-COLLECTION-33-DVDs-Box-Set-NEW_W0QQitemZ260554692848QQcmdZViewItemQQptZUS_DVD_HD_DVD_Blu_ray?hash =item3caa4518f0

*o*

MTpower
24-02-2010, 10:39
2012

Ik keek deze film eigenlijk alleen maar omdat ik goede dingen hoorde over de special effects, de rest moest ik me niet teveel van voorstellen. Erg jammer dat die special effects naar mijn idee maar matig waren, sommige delen van de film zelfs gewoon nep. Het verhaal vond ik verder belachelijk, het acteerwerk ondermaats en de special effects dus ook zeer tegenvallend.
Er zaten stukken in het verhaal dat ik de neiging had om hem af te zetten omdat ik me daar zo aan ergerde. De zogenaamd 'beginnende' piloot, zonder enige ervaring, die een vreemd vliegtuig de meest onmogelijke manoeuvres laat maken om vallende brokstukken te ontwijken. Yeah... right :rolleyes:

Kan hem echt niet hoger geven dan 4/10, voor de moeite laten we maar zeggen...

WolterB
24-02-2010, 14:05
Shutter Island (2010)

Dat de samenwerking tussen Scorsese en DiCaprio succesvol is, bleek al uit de vorige 3 films (Gangs of New York, The Aviator en The Departed) en wederom blijkt dat het een geweldige combinatie is.

Het verhaal lijkt op het eerst gezicht erg simpel. een US Marshall moet de verdwijning van een gevangene op een zwaarbewaakt eiland waar alleen een psychiatrische instelling is gevestigd onderzoeken, samen met zijn partner. Maar natuurlijk is het allemaal niet zo simpel als het lijkt en naarmate de film vordert ontrafelt zich een steeds boeiender wordend plot.

Martin Scorsese is, bijna 40 jaar na zijn eerste grote succes, het nog steeds niet verleerd en weet een film neer te zetten die zich in mijn ogen met zijn beste films weet te meten. Maar de meeste credits gaan naar Leonardo DiCaprio die laat zien dat een rol als deze perfect voor hem geschikt is.
Bijgestaan door zijn assistent, gespeeld door Mark Ruffalo (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) en de twee meest belangrijke doctoren in de instelling, gespeeld door Ben Kingsley Schindler's List, Gandhi) en Max von Sydow (Det sjunde inseglet, Smultronstället) is er natuurlijk sprake van een topcast.

Al met al een film waarbij de verwachtingen vrij hoog waren, maar waar ze meer dan ingelost werden.

9,2/10

*oma*
24-02-2010, 14:09
The book of Eli

Ik denk dat deze film het leukst is om te kijken als je er niets vanaf weet. En dat was bij mij het geval, dus werd ik enigszins verrast. Verder vond ik het een beetje te kazige propaganda met een Amerikaans sausje. Maar de sfeer van de film vond ik goed en Mila Kunis (that 70's show) had een leuke rol (y).

Een 6 voor de kazigheid en een 7 voor de rest

Rationeel
25-02-2010, 22:09
boondock saints 2 - 6.5/10

ook weer een verstand-op-nul-en-lekker-wegkijken-film. als je deel 1 niets vond, deze vooral niet kijken
beetje jammer dat het echt op alle punten EXACT hetzelfde was als deel 1 :D

BendeBen
25-02-2010, 22:23
boondock saints 2 - 6.5/10

ook weer een verstand-op-nul-en-lekker-wegkijken-film. als je deel 1 niets vond, deze vooral niet kijken
beetje jammer dat het echt op alle punten EXACT hetzelfde was als deel 1 :D

niet ALLE punten. deel 1 had een pruik, deel 2 niet. maar voor de rest idd 1:1

Dinalfos
25-02-2010, 22:23
Edge of Darkness - 5/10

Niet heel erg bagger, maar het is allemaal ook niet veel bijzonders. Ik zou het kantjeboord een middenmoter willen noemen.

Daybreakers - 7/10

Deze is wel tof. Lekker bloederig, goede rolbezetting, mooie plaatjes, aardige interpretatie van een stokoud verhaal.

Morgen maar eens Shutter Island kijken. Ik verwacht er niet zo veel van, eerlijk gezegd.

Rationeel
25-02-2010, 22:30
niet ALLE punten. deel 1 had een pruik, deel 2 niet. maar voor de rest idd 1:1

en de buddy gaat niet de pijp uit :p wel lollig mannetje trouwens, paar keer toch wel hardop moeten lachen

*oma*
27-02-2010, 15:13

Eindelijk heen gegaan. En ik vond het echt über! Er werd goed gebruik gemaakt van het 3D effect en de kleurtjes waren lekker space.

Uice
27-02-2010, 16:14
Gewoon Hans

Volkomen originele film. Zowel geestig als spannend, en alle rollen zijn prachtig ingevuld. Jamie Grant in de hoofdrol is indrukwekkend en Hans Teeuwen is soms hilarisch als 'zichzelf'. René van 't Hof, de beste acteur ter wereld, heeft een grappige minirol. Het had van mij nog wel iets gekker gemogen, maar wat doe je eraan. Diederik Ebbinge is echt een aanwinst voor de Nederlandse film.

Verwijderd
27-02-2010, 18:53
Gewoon Hans

Toen Hans over zijn stichting Mumbubuda begon kon ik echt niet met een strak gezicht blijven kijken :D Hier en daar wel grappig, maar het acteerwerk is soms iets te geforceerd en de ontknoping vond ik zwak. Jamie Grant heeft wel wat weg van Jessica Alba.

6/10

Dinalfos
27-02-2010, 21:08
The Fantastic Mr. Fox - 6/10

Soms heel aardig, maar meestal iets-boven-matig. De film duurt veel te kort en het verhaal is in beweging toch een stuk minder intens dan dat het in het boek was. Daarnaast is de stop-motion een beetje een uitglijer, aangezien we alles al VEEL eerder beter hebben gezien. En de constante bruintinten zijn gewoon foeilelijk.

Toch zaten er wel een paar goede scenes in en Clooney doet het leuk.

Verwijderd
28-02-2010, 13:20
Showgirls

Viel me nog alleszins mee qua verhaal en B-filmstatus. Het is dan ook een B-film met een relatief hoog budget, al blijft het natuurlijk een slechte film. De actrices die naakt gaan zijn ook nog niet eens zo knap. Maar ik betrapte me er wel op dat ik geboeid bleef kijken naar de ontknoping.

3/10

Uice
28-02-2010, 13:24
Daarnaast is de stop-motion een beetje een uitglijer, aangezien we alles al VEEL eerder beter hebben gezien.

Tja, dat kun je ook zeggen over live-action.

Uice
28-02-2010, 13:25
Showgirls

Viel me nog alleszins mee qua verhaal en B-filmstatus. Het is dan ook een B-film met een relatief hoog budget, al blijft het natuurlijk een slechte film. De actrices die naakt gaan zijn ook nog niet eens zo knap. Maar ik betrapte me er wel op dat ik geboeid bleef kijken naar de ontknoping.

3/10

Ik zag die scène waarin ze haar moeder weer tegenkomt. :D(n) "She looks better than a ten inch dick and you know it!"

Verwijderd
28-02-2010, 14:35
Ik zag die scène waarin ze haar moeder weer tegenkomt. :D(n) "She looks better than a ten inch dick and you know it!"

Dat was tenenkrommend, ja. Het was overigens niet haar moeder, maar een oud-collega van de Cheetah, een stripclub.

DanielC
28-02-2010, 17:27
Nice dress!
Thanks, it's Verzees! :D

Wat een heerlijke film is Showgirls toch. Ik snap echt niet wat er slecht aan is? Komt ook niet echt naar voren in je 'stukje', N00dles.

Gisteravond weer Cinemageddon. :o Thema deze maand was Itialiaanse Horror. Eerst The Beyond gezien op het witte doek, en daarna de nieuwe blu-ray van Suspiria. Het was echt fantastisch. Al die lui die zitten te zeiken over de kleuren van de nieuwe blu-ray lijken er maar weinig van te snappen. Hij spat echt van het scherm, en de kleuren komen nu echt tot leven (vergelijk hem daarna maar met de DVD en je ziet hoe levenloos die is). Dat er enkele scènes (bijv. de nagellak scène) zijn die qua belichting iets minder zijn is echt geen ramp. Alsof iemand tegenwoordig nog weet hoe de film 'hoort' te zijn, haha. Daarnaast heeft de film nu voor het eerst het juiste geluid, wat ook echt wat toevoegt. Daarna ging de BFI blu-ray van Kenneth Anger er nog even in en hebben we Eaux D'artifice, Scorpio Rising en Lucifer Rising gezien, en ook dat was een prachtige ervaring. Ik ben zo jaloers, ik wil ook een HD-Beamer + goed scherm en een regiovrije blu-ray speler.

Verder gezien in Februari:

Februari
Films
37. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png My Son, My Son, What Have Ye Done (http://www.imdb.com/title/tt1233219/) (Werner Herzog (http://www.imdb.com/name/nm0001348/), 2009) :: 8.5
38. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png Un prophète (http://www.imdb.com/title/tt1235166/) (Jacques Audiard (http://www.imdb.com/name/nm0002191/), 2009) :: 1.0 http://www.whatiwatch.net/images/recensie_ong.png (http://www.whatiwatch.net/reviews.php?rec=20639)
39. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (http://www.imdb.com/title/tt1433528/) (Serge Bromberg (http://www.imdb.com/name/nm1000499/), Ruxandra Medrea (http://www.imdb.com/name/nm3554224/), 2009) :: 8.0
40. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Chugyeogja (http://www.imdb.com/title/tt1190539/) (Hong-jin Na (http://www.imdb.com/name/nm2947553/), 2008) :: 7.0
41. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Underworld U.S.A. (http://www.imdb.com/title/tt0055571/) (Samuel Fuller (http://www.imdb.com/name/nm0002087/), 1961) :: 8.5
42. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Blonde and Blonder (http://www.imdb.com/title/tt0893509/) (Dean Hamilton (http://www.imdb.com/name/nm0357816/), 2007) :: 6.0
43. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png The House Bunny (http://www.imdb.com/title/tt0852713/) (Fred Wolf (http://www.imdb.com/name/nm0937748/), 2008) :: 8.0
44. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Casablanca (http://www.imdb.com/title/tt0034583/) (Michael Curtiz (http://www.imdb.com/name/nm0002031/), 1942) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 9.5
45. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png To Have and Have Not (http://www.imdb.com/title/tt0037382/) (Howard Hawks (http://www.imdb.com/name/nm0001328/), 1944) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 10.0
46. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (http://www.imdb.com/title/tt0080684/) (Irvin Kershner (http://www.imdb.com/name/nm0449984/), 1980) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 9.0
47. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Showgirls (http://www.imdb.com/title/tt0114436/) (Paul Verhoeven (http://www.imdb.com/name/nm0000682/), 1995) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 10.0
48. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Good Luck Chuck (http://www.imdb.com/title/tt0452625/) (Mark Helfrich (http://www.imdb.com/name/nm0375068/), 2007) :: 7.5
49. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png The Ugly Truth (http://www.imdb.com/title/tt1142988/) (Robert Luketic (http://www.imdb.com/name/nm0525659/), 2009) :: 5.5
50. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png Nine (http://www.imdb.com/title/tt0875034/) (Rob Marshall (http://www.imdb.com/name/nm0551128/), 2009) :: 1.0
51. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png How to Lose a Guy in 10 Days (http://www.imdb.com/title/tt0251127/) (Donald Petrie (http://www.imdb.com/name/nm0677953/), 2003) :: 7.8
52. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png I Love You, Beth Cooper (http://www.imdb.com/title/tt1032815/) (Chris Columbus (http://www.imdb.com/name/nm0001060/), 2009) :: 4.0
53. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png (500) Days of Summer (http://www.imdb.com/title/tt1022603/) (Marc Webb (http://www.imdb.com/name/nm1989536/), 2009) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 9.0
54. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Drillbit Taylor (http://www.imdb.com/title/tt0817538/) (Steven Brill (http://www.imdb.com/name/nm0109359/), 2008) :: 7.5
55. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Close Encounters of the Third Kind (http://www.imdb.com/title/tt0075860/) (Steven Spielberg (http://www.imdb.com/name/nm0000229/), 1977) :: 8.5
56. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Bringing Up Baby (http://www.imdb.com/title/tt0029947/) (Howard Hawks (http://www.imdb.com/name/nm0001328/), 1938) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 10.0
57. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png 25th Hour (http://www.imdb.com/title/tt0307901/) (Spike Lee (http://www.imdb.com/name/nm0000490/), 2002) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 8.5
58. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Grizzly Man (http://www.imdb.com/title/tt0427312/) (Werner Herzog (http://www.imdb.com/name/nm0001348/), 2005) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 8.0
59. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Cheung Gong 7 hou (http://www.imdb.com/title/tt0940709/) (Stephen Chow (http://www.imdb.com/name/nm0159507/), 2008) :: 7.0
60. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png E tu vivrai nel terrore - L'aldilà (http://www.imdb.com/title/tt0082307/) (Lucio Fulci (http://www.imdb.com/name/nm0002086/), 1981) :: 9.0
61. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Suspiria (http://www.imdb.com/title/tt0076786/) (Dario Argento (http://www.imdb.com/name/nm0000783/), 1977) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 10.0
62. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Eaux d'artifice (http://www.imdb.com/title/tt0045719/) (Kenneth Anger (http://www.imdb.com/name/nm0001910/), 1953) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 9.5
63. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Scorpio Rising (http://www.imdb.com/title/tt0058555/) (Kenneth Anger (http://www.imdb.com/name/nm0001910/), 1964) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 9.0
64. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Lucifer Rising (http://www.imdb.com/title/tt0066019/) (Kenneth Anger (http://www.imdb.com/name/nm0001910/), 1972) :: 8.0

Verwijderd
28-02-2010, 18:12
The Lovely Bones

Wat een gedrocht van een film. Volgens mij wilde Peter Jackson ons met deze film laten voelen hoe het moet zijn om te sterven. Het is me duidelijk. Het is een pijnlijke, langzame dood waarin je terecht komt in een lelijke fantasiewereld vol achterhaalde cgi, terwijl je allemaal symbolische cliché's voor je kiezen krijgt en je constant blijft doorratelen over leven, dood, afscheid en liefde. Wat een hel om dit uit te moeten zitten.

4/10

Wat moest dat verschrikkelijke stukje comic relief voorstellen waarin Susan Sarandon gaat huishouden? Zat ik opeens naar een slechte komedie te kijken? En die kleffe zoen op het einde met één of andere nietszeggende mooiboy die nul komma nul karakterontwikkeling had. En dat meisje dat geesten kon zien; natuurlijk had ze zwart haar, anders heb je geen bovennatuurlijke zintuigen. En dan die verschrikkelijk lange blikken over en weer tussen iedereen, alsof iedereen altijd alles weet alleen maar door te kijken naar iemand. God, wat een drama.

Verwijderd
28-02-2010, 18:16
Nice dress!
Thanks, it's Verzees! :D

Wat een heerlijke film is Showgirls toch. Ik snap echt niet wat er slecht aan is? Komt ook niet echt naar voren in je 'stukje', N00dles.

Slecht acteerwerk, lelijke wijven, saaie personages, dom (maar uitgedacht) verhaal. Het is geen A-film, maar ook geen echte B-film omdat het wel hoge productie value heeft en een redelijke cast (Kyle MacLachlan bijvoorbeeld is tof).

Uice
28-02-2010, 18:47
Het is één van de weinige bigbudgetexploitatiefilms. Dat maakt hem wel bijzonder.

Rationeel
28-02-2010, 21:46
showgirls is goed door zijn slechtheid. net zo als striptease, die van de week al op was en bijvoorbeeld een klassieke must-see als de zeemeerman :D

WolterB
28-02-2010, 22:38
Februari
Films
51. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png The Simpsons 20th Anniversary Special: In 3-D! On Ice! (http://www.imdb.com/title/tt1572507/) (Morgan Spurlock (http://www.imdb.com/name/nm1041597/), 2010) :: -
52. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png The Fountain (http://www.imdb.com/title/tt0414993/) (Darren Aronofsky (http://www.imdb.com/name/nm0004716/), 2006) :: 9.5
53. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Il mio nome è Nessuno (http://www.imdb.com/title/tt0070215/) (Sergio Leone (http://www.imdb.com/name/nm0001466/), Tonino Valerii (http://www.imdb.com/name/nm0884547/), 1973) :: 8.0
54. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png The Imaginarium of Doctor Parnassus (http://www.imdb.com/title/tt1054606/) (Terry Gilliam (http://www.imdb.com/name/nm0000416/), 2009) :: 8.5
55. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Au revoir les enfants (http://www.imdb.com/title/tt0092593/) (Louis Malle (http://www.imdb.com/name/nm0001501/), 1987) :: 8.5
56. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Epic Movie (http://www.imdb.com/title/tt0799949/) (Jason Friedberg (http://www.imdb.com/name/nm0294997/), Aaron Seltzer (http://www.imdb.com/name/nm0783536/), 2007) :: 1.8
57. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Public Enemies (http://www.imdb.com/title/tt1152836/) (Michael Mann (http://www.imdb.com/name/nm0000520/), 2009) :: 7.2
58. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Dude, Where's My Car? (http://www.imdb.com/title/tt0242423/) (Danny Leiner (http://www.imdb.com/name/nm0500444/), 2000) :: 5.0
59. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Filmpje! (http://www.imdb.com/title/tt0113059/) (Paul Ruven (http://www.imdb.com/name/nm0752244/), 1995) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 5.5
60. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Lesbian Vampire Killers (http://www.imdb.com/title/tt1020885/) (Phil Claydon (http://www.imdb.com/name/nm0165616/), 2009) :: 5.8
61. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png The Bucket List (http://www.imdb.com/title/tt0825232/) (Rob Reiner (http://www.imdb.com/name/nm0001661/), 2007) :: 7.8
62. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png 10 Things I Hate About You (http://www.imdb.com/title/tt0147800/) (Gil Junger (http://www.imdb.com/name/nm0432627/), 1999) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 6.8
63. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Charade (http://www.imdb.com/title/tt0056923/) (Stanley Donen (http://www.imdb.com/name/nm0002045/), 1963) :: 8.2
64. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Tonari no Totoro (http://www.imdb.com/title/tt0096283/) (Hayao Miyazaki (http://www.imdb.com/name/nm0594503/), 1988) :: 7.5
65. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Non si deve profanare il sonno dei morti (http://www.imdb.com/title/tt0071431/) (Jorge Grau (http://www.imdb.com/name/nm0336076/), 1974) :: 7.5
66. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png A Matter of Life and Death (http://www.imdb.com/title/tt0038733/) (Michael Powell (http://www.imdb.com/name/nm0003836/), Emeric Pressburger (http://www.imdb.com/name/nm0696247/), 1946) :: 8.8
67. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Meet the Spartans (http://www.imdb.com/title/tt1073498/) (Jason Friedberg (http://www.imdb.com/name/nm0294997/), Aaron Seltzer (http://www.imdb.com/name/nm0783536/), 2008) :: 2.0
68. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png One of Our Aircraft Is Missing (http://www.imdb.com/title/tt0035153/) (Michael Powell (http://www.imdb.com/name/nm0003836/), Emeric Pressburger (http://www.imdb.com/name/nm0696247/), 1942) :: 8.0
69. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Inland Empire (http://www.imdb.com/title/tt0460829/) (David Lynch (http://www.imdb.com/name/nm0000186/), 2006) :: 8.8
70. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Cloaca (http://www.imdb.com/title/tt0375662/) (Willem van de Sande Bakhuyzen (http://www.imdb.com/name/nm0885993/), 2003) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 8.2
71. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png What's Eating Gilbert Grape (http://www.imdb.com/title/tt0108550/) (Lasse Hallström (http://www.imdb.com/name/nm0002120/), 1993) :: 8.5
72. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png Le voyage dans la lune (http://www.imdb.com/title/tt0000417/) (Georges Méliès (http://www.imdb.com/name/nm0617588/), 1902) :: 8.0
73. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png La strada (http://www.imdb.com/title/tt0047528/) (Federico Fellini (http://www.imdb.com/name/nm0000019/), 1954) :: 6.8
74. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png The Squid and the Whale (http://www.imdb.com/title/tt0367089/) (Noah Baumbach (http://www.imdb.com/name/nm0000876/), 2005) :: 8.2
75. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png Shutter Island (http://www.imdb.com/title/tt1130884/) (Martin Scorsese (http://www.imdb.com/name/nm0000217/), 2010) :: 9.2
76. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Dead End (http://www.imdb.com/title/tt0028773/) (William Wyler (http://www.imdb.com/name/nm0943758/), 1937) :: 7.0
77. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png La nuit américaine (http://www.imdb.com/title/tt0070460/) (François Truffaut (http://www.imdb.com/name/nm0000076/), 1973) :: 7.8
78. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png The Seven Year Itch (http://www.imdb.com/title/tt0048605/) (Billy Wilder (http://www.imdb.com/name/nm0000697/), 1955) :: 8.0

Statistieken
Totaal 28 films (maandgemiddelde: 37.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 26.

Totaal 91 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 6814 min.
Aantal films / series herzien: 7.

Best beoordeeld: The Fountain (9.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Epic Movie (1.8).

Media-verdeling
http://www.whatiwatch.net/images/bios.png 2.
http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png 7.
http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png 17.
http://www.whatiwatch.net/images/internet.png 2.

Martiño
01-03-2010, 01:25
A Serious Man

Ja. Leuk. Grappig bij vlagen, maar over het algemeen een beetje treurig. De film heeft een aparte opbouw, ik snap niet altijd wat de reden was om die te kiezen, maar blijft wel vermakelijk om te kijken. Redelijk goed acteerwerk, en de sfeer van die tijd is met succes neergezet.

DanielC
01-03-2010, 11:34
The Imaginarium of Doctor Parnassus Zoals wel vaker bij Gilliam een beetje overvol. Het is niet echt vervelend, zijn vreemde wereld is zelfs best vermakelijk, maar uiteindelijk weet het niet echt te pakken (en ook dit gebeurt wel vaker bij Gilliam). Wel een vrij toffe rol voor Tom Waits. 7/10
The Wolfman Wat is Anthony Hopkins toch een vervelende vent, ik kan die man echt moeilijk serieus nemen. Benicio del Toro kijkt ook heel de tijd zo moeilijk, een beetje vermoeiend allemaal. Toch niet heel de tijd vervelend, en ik kan de klassieke aanpak nog best waarderen. 6/10

Dinalfos
01-03-2010, 15:12
The Fantastic Mr. Fox - 6/10

Soms heel aardig, maar meestal iets-boven-matig. De film duurt veel te kort en het verhaal is in beweging toch een stuk minder intens dan dat het in het boek was. Daarnaast is de stop-motion een beetje een uitglijer, aangezien we alles al VEEL eerder beter hebben gezien. En de constante bruintinten zijn gewoon foeilelijk.

Toch zaten er wel een paar goede scenes in en Clooney doet het leuk.

Ik stel mijn mening even bij. Geen 6/10 meer, maar een hele krappe 4/10. De afgrijselijke muzieksmaak van meneer Anderson (met name zijn voorliefde voor slechte pop en "grappige" deuntjes) werkt bij nader inzien eigenlijk best wel sfeerverpestend. De regiekeuzes zijn sowieso bizar en komen vrijwel ALTIJD geforceerd over. Hoe hij van de meest spannende segmenten in het boek (het graven) een saaie, veel te haastige slapstick-klucht heeft weten te maken is mij een raadsel.

Nee, deze film is niet aardig-matig, maar gewoon slecht. En er zitten, anders dan ik eerst dacht, ook absoluut geen "goede scenes" in (n)

4/10, dus.

Possessed (Bool-sin-ji-ok ) - 6/10

Een klein, maar bedachtzaam filmpje over religie en bijgeloof. Niet echt opzienbarend of eng, maar wel aardig om te zien. Met uiteraard weer het verplichte ambigue einde waar ze in Azie zo'n onmetelijk harde plasser van lijken te krijgen.

Dinalfos
01-03-2010, 15:15
showgirls is goed door zijn slechtheid. net zo als striptease, die van de week al op was en bijvoorbeeld een klassieke must-see als de zeemeerman :D

De Zeemeerman <3

Rationeel
02-03-2010, 19:09
millennium 1: mannen die vrouwen haten - 7/10

de film deed me erg aan 8mm denken. verder wel een goede film, hoewel wat lang en soms wat voorspelbaar.

Verwijderd
03-03-2010, 10:07
Valentine's Day

Had niet echt veel zin om deze film te kijken, maar veel keus was er niet. En hij bleek heel erg leuk. (y) Grappig, onverwachte twistjes en leuk hoe iedereen met elkaar te maken heeft. Goed einde.

Dinalfos
03-03-2010, 11:47
The Hurt Locker - 7/10

Uh.....Ik snap niet zo goed waarom deze film zo bejubeld wordt. Er zit geen verhaal in en ook geen noemenswaardige karakterverdieping. Het is in feite gewoon één lange thrillerscene, die overigens wel goed werkt als puur entertainment. Ik heb me absoluut niet verveeld ofzo.

Maar een meesterwerk? Puh-leazzze.

Batave
03-03-2010, 18:25
Valentine's Day

Had niet echt veel zin om deze film te kijken, maar veel keus was er niet. En hij bleek heel erg leuk. (y) Grappig, onverwachte twistjes en leuk hoe iedereen met elkaar te maken heeft. Goed einde.
Ik vond hem ook beter dan ik bij voorbaat dacht, al vond ik sommige dingen echt te flauw.

Uice
03-03-2010, 20:24
The night of the hunter

Oh wauw. Naast een effectieve thriller ook een schitterende, soms expressionistisch in beeld gebrachte droomfilm. Robert Mitchum is onvergetelijk en de kindacteurs zijn niet eens irritant. De muziek, met name de liederen die de personages zelf zingen, is heerlijk dromerig en creepy, en er zitten een aantal shots in die zelden geëvenaard zijn. Ik heb het dan met name over de beelden op en onder water. Willa in die auto, prachtig. Compleet uniek, in hoog tempo verteld, constant vermakelijk, soms humoristisch, dan weer eng. Nu ja, gewoon één van de meest geslaagde films mogelijk.

10/10

Panini
04-03-2010, 01:07
The night of the hunter

Oh wauw. Naast een effectieve thriller ook een schitterende, soms expressionistisch in beeld gebrachte droomfilm. Robert Mitchum is onvergetelijk en de kindacteurs zijn niet eens irritant. De muziek, met name de liederen die de personages zelf zingen, is heerlijk dromerig en creepy, en er zitten een aantal shots in die zelden geëvenaard zijn. Ik heb het dan met name over de beelden op en onder water. Willa in die auto, prachtig. Compleet uniek, in hoog tempo verteld, constant vermakelijk, soms humoristisch, dan weer eng. Nu ja, gewoon één van de meest geslaagde films mogelijk.

10/10

Aantal maanden geleden in de bios gezien, was er helemaal stuk van.

WolterB
04-03-2010, 01:31

Ik heb het vorig jaar de beste Film Noir genoemd die ik tot dusverre gezien had en daar ben ik het nog steeds mee eens :o

Dinalfos
04-03-2010, 13:02

Ook een aantal maanden geleden gezien. Heeft inderdaad een vernietigend effect.....

......op het intellect.

Uice
04-03-2010, 13:11
Inglourious Basterds voor de tweede keer. Maakt minder indruk dan in de bioscoop, natuurlijk, maar er zijn nog steeds scènes waarbij ik een brede glimlach onmogelijk kon onderdrukken, en ook de spanning blijft. Gewoon een voorbeeld van hoe film moet zijn.

Uice
05-03-2010, 00:00
Carnival of Souls Wat een vreselijk aangename film. Gedateerd en amateuristisch gemaakt, maar ontzettend sfeervol en verrassend eng. De scènes waarin de heldin een zombie hallucineert hebben effectieve schrikeffecten en het segment waarin ze door een verlaten pretpark dwaalt is heerlijk creepy.
Het is duidelijk hoe deze film Night of the Living Dead heeft beïnvloed, maar het zou me ook niets verbazen als David Lynch hem heeft gezien.

8/10

Dinalfos
06-03-2010, 01:17
[Rec] 2 - 7/10

Gaat qua script eigenlijk gewoon verder op dezelfde voet als het eerste deel en is dus niet heel vernieuwend. Maar de regie is soms erg inventief, waardoor het totaalpakketje toch weer iets eigens krijgt. Verder is het ook gewoon een erg goed gemaakte sequel met treffend cameragebruik, spooky belichting, vette geluidsmixage (vooral de vage scheidingslijn tussen 'normale' achtergrondgeluiden en de demonische geluiden is wederom sterk (y) ) en natuurlijk genoeg gore.

Ja, leuk vermaak.

WolterB
06-03-2010, 09:15
The Fall (2006)

Een prachtige oase van kleuren, maar helaas waren de beelden veel beter dan het verhaal zelf. Ik had gehoopt op een fantasievol verhaal zoals Big Fish en hoewel het fantasie-element flink aanwezig was, liep het verhaal over van de rommeligheid en onjuistheden.
Prima voor een avondje vermaak, maar ook niet meer dan dat.

6,8/10

Arachnia
06-03-2010, 11:43
Gladiator

Ja, hij blijft tof.

9/10.

Verwijderd
06-03-2010, 12:33
Alice in Wonderland (3D)
Ik had wel iets hogere verwachtingen, maar leuke film. Die tweeling vond ik erg leuk. <3 En de muis. Het 3D-gebeuren vond ik minder. ;)

DanielC
06-03-2010, 19:39
A Serious Man Ik vond hem eigenlijk niet zo leuk. Dat heb ik wel vaker bij films van de Coen brothers. Ze zeggen wat (vaak niet eens zulke hele onzinnige dingen), vervolgens haal ik mijn schouders op en ga ik weer verder waar ik mee bezig was; het zal allemaal wel. Soms zijn hun films wel grappig, en daardoor het bekijken wel waard. Vaker vind ik ze niet zo grappig, en zelfs een beetje irritant. De grap kan nooit op een normale manier verteld worden, ze moeten altijd zo'n enorme bak offbeat humor over je heen storten. Ik word er gewoon niet goed van, al die 'slimmigheid'. Ik snap ook gewoon echt niet dat mensen het leuk vinden, laat staan dat er lui zijn die die gasten verafgoden. Zo zit er in deze film een scène dat de rabbijn een draagbare radio van een student afneemt. Later zie je het jongetje bij de rabbijn in het kantoor zitten, de camera staat op een of andere aparte plaats, het ziet er allemaal weer overdreven clean uit en het is uiteraard weer stil. Dan komt komt er een secretaresse de kamer inlopen: ze loopt apart en als ze de kamer verlaat kucht ze. Vervolgens hoor je overal in de zaal van dat tevreden gegniffel, het lijkt wel of die mensen willen laten weten dat ze op een lijn zitten met de makers. Alsof ze een soort van insiders in het Coen universum zijn. Maar wees nu eens eerlijk: het is toch helemaal niet grappig? Je gaat mij toch niet vertellen dat je het leuk vindt om een willekeurige vrouw een kantoor in te zien lopen als er verder niets gebeurt? Je zou bijna gaan denken dat ze maar gewoon wat doen, de mensen lachen er toch wel om. Dat weinig dingen zeker zijn weet ik wel, dat de wereld niet altijd even mooi is zie ik ook nog en dat je elkaar af en toe moet helpen is een vriendelijke suggestie van de Coens. Maar dat doet er toch allemaal niet meer toe als je zo'n stroperige en humorloze film gemaakt hebt? 3/10

Uice
06-03-2010, 20:03
Zo zit er in deze film een scène dat de rabbijn een draagbare radio van een student afneemt. Later zie je het jongetje bij de rabbijn in het kantoor zitten, de camera staat op een of andere aparte plaats, het ziet er allemaal weer overdreven clean uit en het is uiteraard weer stil. Dan komt komt er een secretaresse de kamer inlopen: ze loopt apart en als ze de kamer verlaat kucht ze. Vervolgens hoor je overal in de zaal van dat tevreden gegniffel, het lijkt wel of die mensen willen laten weten dat ze op een lijn zitten met de makers. Alsof ze een soort van insiders in het Coen universum zijn. Maar wees nu eens eerlijk: het is toch helemaal niet grappig? Je gaat mij toch niet vertellen dat je het leuk vindt om een willekeurige vrouw een kantoor in te zien lopen als er verder niets gebeurt?

Het is humor die op het randje van het niets zit, dat maakt het zo goed. Een raar geluid, een bijzondere blik. Als je dat uniek weet te brengen op zo'n manier dat mensen erom moeten lachen, is dat heel knap. De beste grappen zijn vaak die waarvan je niet direct kan uitleggen waarom ze grappig zijn. Als je de scène zo op papier ziet is er inderdaad niets aan, en vraag je je af waarom ze dat in godsnaam zo geschreven hebben. Maar toch moest ik erom lachen. Ik weet niet zo goed waarom.

Rationeel
06-03-2010, 20:55
coen-humor is ook best een soort humor die je moet liggen. dat jij er niet om hebt kunnen lachen ok, maar noem het geen humorloze film, want ik heb echt dubbel gelegen :D

"just a minute!"

Verwijderd
06-03-2010, 21:52
A Serious Man Ik vond hem eigenlijk niet zo leuk. Dat heb ik wel vaker bij films van de Coen brothers. Ze zeggen wat (vaak niet eens zulke hele onzinnige dingen), vervolgens haal ik mijn schouders op en ga ik weer verder waar ik mee bezig was; het zal allemaal wel. Soms zijn hun films wel grappig, en daardoor het bekijken wel waard. Vaker vind ik ze niet zo grappig, en zelfs een beetje irritant. De grap kan nooit op een normale manier verteld worden, ze moeten altijd zo'n enorme bak offbeat humor over je heen storten. Ik word er gewoon niet goed van, al die 'slimmigheid'. Ik snap ook gewoon echt niet dat mensen het leuk vinden, laat staan dat er lui zijn die die gasten verafgoden. Zo zit er in deze film een scène dat de rabbijn een draagbare radio van een student afneemt. Later zie je het jongetje bij de rabbijn in het kantoor zitten, de camera staat op een of andere aparte plaats, het ziet er allemaal weer overdreven clean uit en het is uiteraard weer stil. Dan komt komt er een secretaresse de kamer inlopen: ze loopt apart en als ze de kamer verlaat kucht ze. Vervolgens hoor je overal in de zaal van dat tevreden gegniffel, het lijkt wel of die mensen willen laten weten dat ze op een lijn zitten met de makers. Alsof ze een soort van insiders in het Coen universum zijn. Maar wees nu eens eerlijk: het is toch helemaal niet grappig? Je gaat mij toch niet vertellen dat je het leuk vindt om een willekeurige vrouw een kantoor in te zien lopen als er verder niets gebeurt? Je zou bijna gaan denken dat ze maar gewoon wat doen, de mensen lachen er toch wel om. Dat weinig dingen zeker zijn weet ik wel, dat de wereld niet altijd even mooi is zie ik ook nog en dat je elkaar af en toe moet helpen is een vriendelijke suggestie van de Coens. Maar dat doet er toch allemaal niet meer toe als je zo'n stroperige en humorloze film gemaakt hebt? 3/10

Het is gewoon enorm de nadruk leggen op bepaalde karaktereigenschappen, gedragingen of andere subtiliteiten. Dat maakt een scène als die jij beschrijft gewoon heel droog en dus leuk om te zien. En dan maakt het niet eens uit of het nou van de Coen broertjes komt of iemand anders. Als een scène werkt, dan werkt het. En dat deed het in dit geval. Er zijn in Coen-films genoeg scènes die niet zo sterk zijn (of zelfs hele films die tegenvallen).

Verwijderd
06-03-2010, 22:01
Crazy Heart

Jeff Bridges speelt een prima rol als alcoholist en countryzanger, vergelijkbaar met Mickey Rourke in The Wrestler. Zelfs enkele overeenkomsten in hun levensloop.
In het begin moest ik vooral lachen omdat hij me teveel deed denken aan The Dude, en zelfs de film begint bij een bowlingbaan, maar later wordt de inslag van de film wat serieuzer. Ik kan wel zien waarom de Academy deze heeft genomineerd, want dat zijn suckers voor dit soort drama met vallen en opstaan en weer vallen en dan herboren worden.
Hoewel het trucje al eerder is gedaan, was dit toch goed kijkbaar omdat het overtuigend gespeeld wordt, ook door Maggie Gyllenhaal. Colin Farrell was irritant als altijd, maar dat mocht de pret niet drukken.

7.5/10

Signy
06-03-2010, 22:54
Daybreakers

Nouja een best wel goed verhaal voor dit genre ;) vond het allemaal wel vermakelijk.. maar het einde was kut. :facepalm:

WolterB
07-03-2010, 13:24
Andaz Apna Apna (1994)

En dit moet de beste Indiaase film ooit zijn? Ik vind het echt een gedrocht en ben ook ruim voor het einde van de 3 uur afgehaakt. De grappen waren ontzettend afgezaagd en niet zo slecht dat ze weer leuk worden.

2/10, voor de moeite.

Dinalfos
08-03-2010, 20:18
Harry Brown - 7/10

Michael Caine die zonder wroeging criminele tieners overhoop knalt? Count me in _O_

Net als de meeste andere films in dit subgenre (The Brave One, Death Sentence, Taken etc.) lijkt de opbouw vrij toegewijd en genuanceerd, maar blijkt het achteraf slechts het verplichte, maatschappelijk verantwoorde masker te zijn dat serieuze films nodig denken te hebben. Want er wordt stiekem gewoon grof vigilante-geweld gebruikt en vooral ook aangeprezen. En zo mag ik het graag zien.

Maar de film heeft ook best een aantal échte kwaliteiten, zoals de troosteloze, deprimerende sfeer, de regie en uiteraard het uitstekende acteerwerk van Michael. Dat alles bij elkaar maakt van een nogal aan bloedarmoede lijdend verhaaltje toch nog iets moois.

Rationeel
08-03-2010, 22:45
entre les murs - 8/10

verwacht geen spektakel, wel veel realisme (y)

Dinalfos
09-03-2010, 11:08
Skull Pop - 7/10

Vreemde, tripperige film. Soms erg effectief.

Punishment Park - 7/10

Om eerlijk te zijn begrijp ik de reputatie van deze film niet zo goed. Het is pure degelijkheid, maar niet heel veel meer.

m3tr01dm1nd3d
09-03-2010, 16:09
freddy got fingered
Tja. Vroeger altijd groot fan geweest van de tom green show, maar omdat deze film door zo'n beetje alles compleet de grond in is geschreven, uiteindelijk nooit gezien. En moet zeggen, heb zelden zo in een deuk gelegen om een film. Ik heb geen idee waarom, maar ik kan om weinig mensen zo lachen als om Tom Green:bloos:

a love song for bobby long
Mooie setting, Scarlet is in deze rol weer eens niet normaal lekker en ze genieten met zijn allen van the blues. Prima, degelijk, niet meer of minder.

grave of the fireflies
Vooraf nooit gedacht dat dit mijn favo ghibli zou worden, jezus zeg, wat een film_O_ Verhaal is klein, maar uitgewerkt met oog voor detail zoals volgens mij echt alleen japanners dat kunnen. Tja, gewoon een meesterwerk, meer kan ik er niet van maken:bloos:

for a few dollars more
Geen idee waarom, maar de dollars trilogie had me eigenlijk nooit echt aangetrokken. Moest van mezelf 'natuurlijk' the good, the bad and the ugly nog eens zien, dus kon deze er best wel voor. Maar wat een film, niet normaal. Alles aan die film is spierballen werk. Zelden een film gezien die zo goed in elkaar zit, maar tegelijkertijd zo 'cool' en 'vet' is. Ben er nog niet uit of ik em nou beter vind dan the good, the bad and the ugly, maar was in ieder geval meer kijk vermaak.

the good, the bad and the ugly
Deze viel dus relatief tegen. Het is allemaal wat trager en minder pakkend dan for a few dollars more, en het duurt echt lang voor je in het verhaal zit. Maar nu lijkt het net of het een matige film was, wat het natuurlijk niet was. Ook hier was beeld en muziek een soort magisch samenspel wat echt zelden op zo'n niveau op scherm te zien is. Heb hier volgens mij ooit wel eens vergelijkingen gelezen, en zelfs mensen die deze film beter vonden, voor mij blijft het allemaal toch een (klein) trapje lager dan once upon a time in the west:o

The Magnificent Seven
En toen dus nog deze gekeken. Tja, moest maar eens die remake zien, zal het zeker niet nog eens doen. Na 5 uur ennio morricone te horen doen die danny elfman achtige deuntjes gewoon pijn. Verder is alles wat seven samurai zo epic maakt gewoon weg. De cast is goed, maar haalt het niet bij die van het origineel. Eigenlijk is alles minder, waardoor het verhaal niet meer overkomt, en er dus niet zo bar veel meer overblijft. Geen slechte film, maar er moesten effe wat veren uit die film zijn reet gehaald worden:p

Verwijderd
09-03-2010, 18:59
The Princess and the Frog
Heel leuk. Grappig. (y)

Musiquefreak
10-03-2010, 20:23
Shutter Island

Verbazingwekkend goede film. In ieder geval niet zo'n film waarbij je in de eerste minuut al kan voorspellen wat er gaat gebeuren.

Panini
11-03-2010, 01:35
Alice in Wonderland

:(

Wel Paul Whitehouse, Stephen Fry Colleen Atwood en mooie GCI. Verder...

Severus
11-03-2010, 01:43
No Child Of Mine (http://www.imdb.com/title/tt0119795/) (die overigens vrij te bekijken is op http://nochildofmine.co.uk)

Een vrij aangrijpende film over kindermisbruik. Ik geef het een 7, omdat ik sommige dingen toch een tikkeltje onrealistisch vond en dit mij soms een beetje te zeer afleidde van de film.

Severus
11-03-2010, 19:37
Net The Princess and the Frog (http://www.imdb.com/title/tt0780521/) gekeken, en ik moet zeggen dat ik het erg vond tegenvallen. Wat een ADHD-film was dat, zeg! :n Je had bijna geen rust, met al die overdreven personages (de enige die een beetje normaal waren, waren bijvoorbeeld Tiana en haar moeder) en die liedjes die je continu om de oren vlogen (bij ieder nieuw personage dat geïntroduceerd werd, kreeg je een lied voor de kiezen). Nou moet ik wel bekennen dat jazzmuziek niet mijn smaak is, maar dan nog: het aantal liedjes had wat mij betreft gehalveerd kunnen worden. De personages zelf waren voor mij ook maar vlak, ze waren niet echt uitgewerkt (in tegenstelling tot wat je bijvoorbeeld zag in "Belle en het Beest" en "De Leeuwenkoning") en het verhaal vond ik ook maar saai. Het was gewoon standaard, en niet met passie, hart en ziel gemaakt zoals bijvoorbeeld "De Leeuwenkoning." Props voor Disney dat ze weer een 2D-film hebben gemaakt, maar ik mag hopen dat ze in de toekomst toch weer een écht juweeltje maken en niet van die standaard ongeïnspireerde zooi; dit had de kwaliteit van een soapserie vergeleken met Disney's eerder werk. (n) Van mij krijgt de film daarom een 6-.

Misz
11-03-2010, 20:08
Valentine's day
Vond het wel een leuke film, dat had ik zelf niet verwacht. Ik had verwacht dat het een standaard verhaal zou zijn over liefdes die bij elkaar komen, maar dat was niet zo.
De reden was omdat alle personages die je in de film zag, kwamen op de een of andere manier toch uiteindelijk met elkaar in contact. Daar door geef ik deze film een 8-

Percy Jackson & The Lighting Thief
Het viel een beetje tegen. Ik had verwacht dat het wel een leuke film zou zijn, omdat er best veel bekende acteurs er in mee speelde. Maar het verhaal vond ik wel leuk alleen het was zo snel, voor mijn gevoel, afgeraffeld. Dus dat het te snel ging qua tijd en gebeurtenis. En dat vond ik jammer.
Al met al geef ik deze film een 7

m3tr01dm1nd3d
12-03-2010, 09:56
Night on Earth

Goeie cast, leuke verhaaltjes, allemaal wel prima. Alleen blijf ik met films die bestaan uit losse scenes met alleen een zelfde thema moeite houden om er echt in te komen.

WolterB
12-03-2010, 11:32
Before Sunrise (1995)

Zelden een film gezien waarbij de acteurs zo oprecht overkomen. Tel daarbij de minimalistische opzet qua karakters, de korte tijdspanne waarin het verhaal zich afspeelt en een geweldige mogelijkheid om je in het verhaal te laten zuigen mee en je krijgt één van de beste films die ik tot dusverre gezien heb.

9,5/10

Dinalfos
12-03-2010, 13:10
Shutter Island - 7/10

De beste film van Scorsese sinds The Age of Innocence is toch eigenlijk niet zo briljant. Het is continu sfeervol, goed ondersteund door de score en natuurlijk sterk geacteerd, maar het matig gestructureerde script zorgt ervoor dat het middenstuk aanzienlijk minder mooi is dan het begin. En het einde is ook niet zo fantastisch als ik had verwacht.

Toch duikt het niveau van de film als geheel vrijwel nergens beneden het acceptabele en valt er voldoende te genieten van indrukwekkende individuele scenes.

Ninja Assassin - 6/10

Soms onderhoudend, maar meestal wat flauwtjes. Vechtscenes zijn wel in orde, though.

Egoconstructie
12-03-2010, 14:09
Before Sunset (1995)

Zelden een film gezien waarbij de acteurs zo oprecht overkomen. Tel daarbij de minimalistische opzet qua karakters, de korte tijdspanne waarin het verhaal zich afspeelt en een geweldige mogelijkheid om je in het verhaal te laten zuigen mee en je krijgt één van de beste films die ik tot dusverre gezien heb.

9,5/10

Je bedoelt Before Sunrise. Before Sunset (2004) is het vervolg. Inderdaad geweldige films. Totaal uniek: de geweldige dialogen, de heerlijke kalme opzet, de subtiele momenten van lichaamstaal, de oprechte sobere opzet die nooit afdwaalt naar Hollywood niveau... Echt juwelen in de filmwereld.

WolterB
12-03-2010, 15:30
Je bedoelt Before Sunrise. Before Sunset (2004) is het vervolg. Inderdaad geweldige films. Totaal uniek: de geweldige dialogen, de heerlijke kalme opzet, de subtiele momenten van lichaamstaal, de oprechte sobere opzet die nooit afdwaalt naar Hollywood niveau... Echt juwelen in de filmwereld.

Ja klopt. Was nog niet helemaal wakker toen ik het schreef ;)

m3tr01dm1nd3d
14-03-2010, 18:20
Akira

Wel vet enzo, maar helaas niet zo epic als ik had verwacht vanwege zijn status. Maja, ik vermaak me altijd wel dik met dit soort films

Musiquefreak
14-03-2010, 22:19
The Descent

Had 'm al wel eens gezien ergens in een grijs verleden, mwhaha wat een slechte film. Opzich wel props voor het vage camerawerk en de donker-licht contrasten, maar dat is ook het enige positieve.

Panini
15-03-2010, 01:30
Voor alle Rich Hall liefhebbers:

How the West was lost

http://www.youtube.com/watch?v=VZsnybNax4w

Docu over Westerns met Britain's favourite American

Giles
16-03-2010, 14:53
Percy Jackson & the Lightning Thief

Good fun. Gelukkig overacteerde de jeugd niet heel erg en zat de leuke roodharige dokter van GA er in.

Mrasz
16-03-2010, 17:42
Ed Wood

Een vermakelijke film, maar ik weet niet precies wat ik ervan moet denken.
Johnny Depp levert, naar mijn idee, prima werk!

*oma*
17-03-2010, 13:50
Alice in wonderland

Ik vond het echt een hele leuke film. Johnny is gewoon de man!

m3tr01dm1nd3d
17-03-2010, 23:50

Had er niet zo heel veel van verwacht, maar wat een toffe film(y) Visueel schitterend, de rest niet storend genoeg om je uit die droom te halen:)

Uice
18-03-2010, 00:41
Mr Nobody

Veel gedoe met visuele krachtpatserij, weinig inhoud. Mr Nobody is inderdaad een inhoudsloos personage, Jared Leto is maar meh en het is allemaal veel te pretentieus en sentimenteel. Snaartheorie, chaostheorie, het vlindereffect, alles wordt er maar met de haren bij getrokken. Nee.

Rationeel
18-03-2010, 10:37
The Hurt Locker - 7/10

Uh.....Ik snap niet zo goed waarom deze film zo bejubeld wordt. Er zit geen verhaal in en ook geen noemenswaardige karakterverdieping. Het is in feite gewoon één lange thrillerscene, die overigens wel goed werkt als puur entertainment. Ik heb me absoluut niet verveeld ofzo.

Maar een meesterwerk? Puh-leazzze.

niets aan toe te voegen eigenlijk

Verwijderd
18-03-2010, 12:17
Last Castle, The (2001)

Kwam gisteren langs op tv. Sja. De film is een matig werkje met voorspelbare afloop. Het enige wat het een beetje boeiend maakt, zijn de geweldige performances van James Gandolfini (die ik af en toe zelfs los van zijn rol in The Sopranos kon zien :P) en Robert Redford.

6/10

Dinalfos
18-03-2010, 13:22
Bodyguards and Assassins - 8/10

Nogal aan de lange kant, maar uiteindelijk toch een behoorlijk effectief geconstrueerde film. Het verhaal over de beraamde moordaanslag op revolutionair Sun Yat-Sen en de "bodyguards" die ervoor moeten zorgen dat hij een veilige aan- en aftocht kan maken is uitstekend materiaal voor een thriller. Maar de film pakte heel anders uit dan ik verwacht, want het gooit behoorlijk wat bikkelharde martial arts en typisch Chinees melodrama in da mix. En dankzij de uitgebreide opbouw ontaarden de laatste 40 minuten in een behoorlijke achtbaanrit waarbij je het gevoel krijgt dat er wat op het spel staat. Ja, zelfs als je je bedenkt dat Sun zelf (In de film Sun-Wen genaamd) vooral gebruikt wordt als MacGuffin en dus eigenlijk geen rol speelt.

Wel een beetje jammer dat de humor soms doodslaat en dat de geloofwaardigheid soms wordt opgeofferd voor spanning. Maar ja, in de laatste 40 minuten doet dat er toch niet meer toe. En Donnie Yen schopt nog steeds dikke koeienderriere :cool:(y)

RHCP_NAC
19-03-2010, 23:45
Alice in wonderland

Hier had veel meer in gezeten, met name het verhaal had iets complexer mogen zijn. Depp had meer inbreng mogen krijgen.

5,5/10

DanielC
22-03-2010, 09:18
An American in Paris Een van mijn favo musicals op het grote scherm. Het was prachtig. Vooral het einde natuurlijk. *O*

Alice in Wonderland Nu we toch in A'dam waren gingen we daarna maar naar deze in IMAX. Had er niet zo veel van verwacht, en dat was terecht. Het was niet veel bijzonders. Gelukkig was het nog wel mild vermakelijk. Zesje!

Dinalfos
23-03-2010, 00:16
Destroy All Monsters - 7/10

Baarlijke nonsens. Gaat echt nergens over. Maar een nerdgasme is absoluut gegarandeerd.

*oma*
24-03-2010, 12:21
Remember me

Rare mix van humor en drama. Niet echt geslaagd.

Reverend
25-03-2010, 13:10
Book of Eli - 2/10

Slaapverwekkend.

WolterB
25-03-2010, 14:50
Eraserhead (1977)

Waar ik het werk van Lynch normaal erg goed weet te waarderen, had ik echt moeite met Eraserhead. Of het aan het ontzettend deprimerende karakter van de film, de weinig dialogen of het late tijdstip waarop ik de film keek lag weet ik niet, maar het is een film die ik bij een tweede kijkbeurt waarschijnlijk beter op waarde kan schatten.

7/10

Denk dat ik hem zeer binnenkort weer ga bekijken en denk/hoop dat ik er wat beter in kan komen :o

Mrasz
26-03-2010, 19:39
The Lovely Bones

Ik was onder de indruk van de film en door de hoofdrolspeelster. Op bepaalde momenten voelde het echt en bijna pijnlijk. Mooie (natuur)beelden.

Rationeel
28-03-2010, 12:38
from paris with love - 6.5/10

beetje training day, beetje bourne, beetje andere dingen, maar vooral niet origineel

keek wel prima weg tho

film voor met wél een biertje, maar níet je volle aandacht erbij...

Dinalfos
29-03-2010, 14:01
Doubt - 8/10

Hehe, een film over katholieke kinderkontjesketsende klootzakken. Nou ja, één (mogelijke) kinderketser. Maar dat maakt het er niet minder actueel op :cool:

Grote kracht van de film is het acteerwerk, de cinematografie en een laagje heerlijk droge humor.

Uice
29-03-2010, 16:56
El Orfanato

Clichématig spookverhaal, perfect uitgevoerd. Prima vermaak.

*oma*
30-03-2010, 11:28
The Magdalene sisters

Ik hield er echt een beetje een naar gevoel aan over. Maar ik vond het een mooie film, goed uitgevoerd en boeiend.

White Oleander

Tja, na de voorgaande film te hebben gezien, stak deze er een beetje karig bij af. Wel een leuke film en als ik 16 was geweest had ik hem fantastisch gevonden. En wat is die Alison Lohman een mooi meisje in het begin(y).

WolterB
30-03-2010, 16:43
Papillon (1973)

Niet alleen heeft deze film dezelfde hoofdrolspeler als 'The Great Escape', maar ook heeft het een verhaal die in de grootste lijn gelijk ligt aan die film.

Steve McQueen en ontsnappingsverhalen lijkt een uitstekende combinatie te zijn. Dit maal ondersteund door een zeer sterk spelende Dustin Hoffman.

8,5/10

DanielC
30-03-2010, 18:23
Ik heb de heisa om die film (Papillon) echt nooit begrepen. Zelden zo'n slaapverwekkend ding gezien.

Reverend
31-03-2010, 14:14
Dan moet je lotr eens kijken.

Dinalfos
31-03-2010, 20:02
Life: Birds - 9/10

Wederom een prachtig stukje docu-kunst van de BBC. Het heeft niet echt een origineel format, maar de oude vertrouwde stijl werkt nog steeds erg goed. De beelden zijn nog creatiever, ambitieuzer, kleurrijker en scherper dan bij Planet Earth en mijn grote vriend Richard Attenborough doet gewoon wat hij altijd geweldig doet: gedoseerd en informatief commentaar (met soms een vleugje ironie) leveren. Ik heb hier eigenlijk verdomd weinig op aan te merken, ondanks dat volgels normaal gesproken niet direct mijn interesse hebbben.

m3tr01dm1nd3d
01-04-2010, 16:34
once upon a time in america

Tja. Het misschien niet de perfecte film om met wat vrienden op een avondje na werk te kijken, was anders misschien wat positiever geweest, maar sowieso erg teleurstellend. Heb altijd al weinig met maffia/gangster films gehad, maar ging er min of meer wel vanuit dat het deze keer wel raak zou zijn.
Maar dat was het dus niet. Naar mijn gevoel gebeurde er te weinig, viel morricone vooral op door afwezigheid en heb ik nog steeds echt niets met De Niro:(

*oma*
02-04-2010, 11:56
Een of andere nazi pornofilm uit de jaren '70

Ik weet de titel niet, maar :D:D:D. Veel schaamhaar, weinig piemels, weinig porno, veel tieten, Hitlers, slecht camerawerk, slecht acteerwerk en bovenal een waardeloos verhaal (y).

Verwijderd
03-04-2010, 01:40
Twilight 1 en 2 zojuist

Nog nooit kon ik me zo goed met de romance laten meeslepen.
Naast bepaalde clichepuntjes was het wel vermakelijk en zekers niet saai.

Ieke
03-04-2010, 14:59
Alice in Wonderland, 3d.
Fijne film, hoewel ik van het 3d een beetje een kijkdoosidee krijg. Diepte zie je wel, maar het is alsof het wel weer platte laagjes zijn. Ik moest er sowieso echt even aan wennen, maar het effect is best grappig. De kat <3

Twilight 1 en 2 zojuist

Nog nooit kon ik me zo goed met de romance laten meeslepen.
Naast bepaalde clichepuntjes was het wel vermakelijk en zekers niet saai.
Ja? Ik heb laatst de boeken gelezen en daar vond ik het nogal op het irritante af, regelmatig. Misschien past het beter in een film, maar zeker het eerste boek vond ik bij tijd en wijle echt irritant.

Alpha_Omega
03-04-2010, 22:52
Law Abiding Citizen

Is blijkbaar niet zo super maar ik vond hem best goed.
Tuurlijk het lag er soms een beetje dik op maar toch, erg vermakelijk en een goed idee.

Dinalfos
04-04-2010, 15:39
Vacancy - 7/10

Eigenlijk gewoon The Strangers in een Amerikaans motel.

En gelijk ook duisentveel beter dan dat wanproduct. De film is zowaar spannend.

Lost Voyage - 4/10

Eigenlijk gewoon Event Horizon op een boot.

Maar dan lelijker en veel minder leuk.

Verwijderd
04-04-2010, 21:02
Alice in Wonderland, die van Tim Burton

Meh, nogal saaiig. Er is niets dat er echt uitspringt t.o.v. vorige verfilmingen. Het 3D voegde erg weinig toe en vond ik deze keer zelfs storend: te donker en te druk.
Ook teveel cgi die niet altijd zo heel erg mooi was. Het was geen slechte film, maar ook zeker niet geweldig.

6/10

Chick Rock
05-04-2010, 21:38
Krabat/ Meester van de Zwarte Molen in de bios: wauw! Héél lang geleden dan ik het boek heb gelezen, maar heb helemaal zin om daar weer in te duiken (Y). Mooi, spannend en Daniel Brühl, wat wil je nog meer?

9/10

Whoop1991
05-04-2010, 21:41
The Terminal 9/10 Niet heel bekend, maar geweldige film

Good Luck Chuck Hele leuke komedie met een beetje romantiek en veel humor :)

m3tr01dm1nd3d
06-04-2010, 08:17
Stalker

Ondertiteling werkte niet mee, en dat was meteen het enige minpuntje, jezus wat een film_O_ Qua tekst en beeld een meesterwerkje*O*

das weisse band

Allemaal wel ok, maar gaat niet echt ergens naartoe. Degelijk vakwerk, leuk tijdsbeeld, meer niet:(

where the wild things are

Wtf:| Deze meneer heeft een paar van de mooiste videoclips ooit gemaakt achter zijn naam staan, en dan krijg je dit-O- Depri monsters en een uurtje puur random shit. Denk dat het een mooie scene in een film was geweest als je dit tot 15 minuten inkort, maar hier kon ik weinig mee.

Dinalfos
06-04-2010, 11:33
14 Blades - 7/10

Mooi filmpje met uitstekende choreografie. Zoals gewoonlijk. Art direction is ook geweldig en Donnie Yen is op dreef.

Law Abiding Citizen - 6/10

Wel onderhoudend geregisseerd, maar qua script een beetje heel erg ongeloofwaardig. De meeste plotontwikkelingen hangen er maar beetje bij. Het acteerwerk is wel oké.

m3tr01dm1nd3d
07-04-2010, 09:32
battleship potemkin

Eindelijk. En tja, maakt zijn naam meer dan waar. Soms niet te geloven dat deze film al 85 jaar oud is:|

*oma*
08-04-2010, 01:25
The sound of music meezingbios

Kazig maar leuk (y)

Uice
08-04-2010, 01:57
The Devil's Backbone

Goed gedaan, Del Toro. Soms aangenaam eng en sfeervol, maar ook gewoon een goede kinderfilm.

WolterB
08-04-2010, 15:06
Der Name Der Rose (1986)

Een steengoede Sean Connory als monnik bijgestaan door een ontzettend jonge Christian Slater als zijn leerling. Sterk, goed uigediept verhaal, heerlijke sfeer en prima acteerwerk van de overige acteurs (y).

9/10

Chick Rock
08-04-2010, 22:43
En waarom de titel in het Duits? Het is toch gewoon een Engelstalige film?

OT: The Jane Austen Book Club <33 Ik ben geïnspireerd en heb zin om NU NU NU ook zo'n boekenclub op te richten. Maar uiteindelijk komt daar natuurlijk helemaal niets van terecht :). He wat blijmakend en tegelijkertijd jankwaardig.

WolterB
09-04-2010, 13:49
En waarom de titel in het Duits? Het is toch gewoon een Engelstalige film?

Omdat dat de originele titel is. Geen idee waarom die in het Duits is verder aangezien allen Engels en Latijn wordt gesproken in de film zelf.

Uice
09-04-2010, 14:40
Omdat het een Duitse productie is. Net zoals de westerns van Leone Italiaanse titels hebben, ook al zijn ze Engelstalig.

Chick Rock
09-04-2010, 16:31
Ah, oke!

WolterB
09-04-2010, 21:57
Cloudy with a Chance of Meatballs (2009)

Wat een heerlijke film! Overtrof absoluut mijn verwachtingen. Lekker vlot, prima humor, strakke animatie en Pixar heeft er een geduchte concurrent bij.

8,8/10

*oma*
10-04-2010, 12:05
How to train your dragon 3D

Ik vond deze film echt super cute en de draken zijn cool en het verhaal is leuk en alles is leuk en ik wil ook een draak^^

KIET
10-04-2010, 13:52
Cloudy with a Chance of Meatballs (2009)

Wat een heerlijke film! Overtrof absoluut mijn verwachtingen. Lekker vlot, prima humor, strakke animatie en Pixar heeft er een geduchte concurrent bij.

8,8/10
Ik weet niet wat je van Up vond, maar ik vond Cloudy echt zoveel leuker dan dat veelgeprezen Pixar-werk :o Echt een heerlijke film inderdaad. Hij heeft daarbij ook een erg leuke soundtrack.

Uice
11-04-2010, 04:42
De gelukkige huisvrouw

Grappig en cinematografisch verrassend mooi. De bevallingsscène was erg goed, en haar walging richting haar kind mooi weergegeven. Lekker lelijke baby ook. Op een gegeven moment wel de gebruikelijke gekkenhuiscliché's, inclusief One Flew Over The Cuckoo's Nest nadoen, te aanwezige soundtrack en zo dramatisch had het van mij allemaal niet gehoeven. Maar ik heb me niet verveeld.

The imaginarium of Dr Parnassus

Zeer vermakelijk. Een aantal cheesy en irritante scènes, maar ook veel mooie visuele vondsten, en een erg leuke Tom Waits.

*oma*
11-04-2010, 14:31
Cloudy with a chance of meatballs

Ja, leuke film maar wint het niet van how to train your dragon. Ik vond het aapje echt te gek (y)

Marijke95
12-04-2010, 19:38
The ugly truth

geweldig grappige zoetsappige komedie
echt een aanrader voor meisjes feestjes :P

Dinalfos
12-04-2010, 21:15
White Night (Baekyahaeng) - 7/10

Erg lang en soms te melodramatisch, maar voor het merendeel toch een geslaagde film over kindertrauma's enzo. Met dank aan de stemmige beelden en een geinig verhaal dat niet zozeer mikt op verrassingen maar op het onvermijdbare. Geheel volgens Koreaanse traditie gaat niemand naar huis voordat hij op z'n minst een oogbal is kwijtgeraakt of z'n hele carriere down the drain ziet gaan.

Survival of the Dead - 4/10

Sorry George, maar dat kan echt beter. Al ben ik wel blij dat je voor deze film van dat achterlijke Handy Cam geneuzel bent afgestapt. Die shit werd snel oud.

m3tr01dm1nd3d
13-04-2010, 15:00
Aleksandr Nevskiy

En ook dit was weer indrukwekkend(y)

Mrasz
13-04-2010, 21:16
Remember Me

Het verhaal sprak me enigzins aan en was er benieuwd naar. Ik vond de film langzaam op gang komen en snapte niet helemaal hoe het verhaal zich zou voortzetten. Een sterk aspect (zowel vermakelijk als ontroerend en grappig) vond ik de relatie tussen Tyler en Caroline. En natuurlijk de boodschap en het einde van de film. Een minpuntje vond ik de relatie tussen Tyler en Allie (ondanks dat de film hier grotendeels over lijkt te gaan).

WolterB
13-04-2010, 22:15
Aleksandr Nevskiy

En ook dit was weer indrukwekkend(y)

Heb je Ivan Groznyy en Ivan Groznyy II - Boyarsky zagovor al gezien? Denk dat je die ook prima kunt hebben :)

m3tr01dm1nd3d
14-04-2010, 08:18
Heb je Ivan Groznyy en Ivan Groznyy II - Boyarsky zagovor al gezien? Denk dat je die ook prima kunt hebben :)

:y

Al moet ik zeggen dat ik een stuk meer onder de indruk was van 1 dan 2:bloos:

Bright Blue
14-04-2010, 10:00
Elizabeth I

Is echt een hele mooie film! Met een super actrice als Elizabeth!

*oma*
14-04-2010, 11:05
Kick ass

De film was anders dan ik had verwacht, dus ik moest dan even al dat geweld verwerken... (ik weet niet zeker of dit een spoiler is, maar toch voor de zekerheid Maar wel kick ass!

Alpha_Omega
16-04-2010, 10:04
Kick Ass

Ik verwachte een soort intentionele B-Film, ik kreeg een grote orgie van geweld en humor.
Geweldige leuke film, goede pacing en het script is zo over the top dat het werk.

Kick Ass/10

WolterB
16-04-2010, 12:23
:y

Al moet ik zeggen dat ik een stuk meer onder de indruk was van 1 dan 2:bloos:

Ik vond 1 ook beter dan 2. Eerste half uur van 2 is helaas te samenvattend en daardoor saai-ig :o

Dinalfos
16-04-2010, 13:10
Mon Oncle - 2/10

Gadverdamme. Wat een ongelofelijk partij cumsauce. Ik vond er helemaal niets grappigs, leuks, slims of zelfs ook maar aandoenlijks bij zitten.

En dit is dan nog één van Tati's vermeende meesterwerken :')

Chick Rock
16-04-2010, 14:30
The Vampire Assistant - Cirque du Freak

Gosh wat slecht! Maar ook bij vlagen grappig. 6/10

*oma*
16-04-2010, 20:28
A single man

Goed gedragen en gedaan door Colin Firth (Y)

DanielC
17-04-2010, 00:32
Mon Oncle - 2/10

Gadverdamme. Wat een ongelofelijk partij cumsauce. Ik vond er helemaal niets grappigs, leuks, slims of zelfs ook maar aandoenlijks bij zitten.

En dit is dan nog één van Tati's vermeende meesterwerken :')

En je bent nog wel autistisch?

Verwijderd
18-04-2010, 14:44
Imagine Film-avondje.

Don McKay

Quirky indie-film met Thomas Haden Church. Vaag verhaal, begint rustig maar slappe ontknoping.

5/10

Exam

Psychologisch drama in één kamer. Mooie artdirection, maar te gelikt. Geforceerde dialogen en "scherpe" opmerkingen. Stijf geacteerd. Teveel uitgelegd op het eind.

4/10

Thirst

Koreaanse film van Park (Oldboy/Sympathy for...). Begint aardig, wordt daarna horror op het absurde af. Hier en daar vermakelijk, maar kakte halverwege enorm in en had een half uur korter mogen duren.

5/10

Carn
19-04-2010, 01:08
Kick-Ass

8/10

Volgde de film al een flinke tijd, het kakte wat in in het midden maar verder erg sterke 'verfilming' (y)