Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2010, 11:07
nientje76
nientje76 is offline
hoi allemaal

hoe weet je of je knap genoeg bent om model te worden???(sorry voor titel

Laatst gewijzigd op 30-11-2010 om 11:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2010, 14:25
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Juist ja, een beetje misleidende titel.
Tsja, je zou informatie kunnen vragen bij een modellenbureau.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 15:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb de titel van dit topic veranderd, en ik verplaats hem nu van L&G naar Lifestyle, omdat mooi zijn toch meer daar past.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 19:15
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Daar zijn allemaal eisen voor, zoek eens bij 'eisen model zijn' op Google. Een hele waslijst te vinden.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 20:14
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Als je echt model-model wilt worden dan is het belangrijk dat je lang genoeg bent >1,74 (volgens mij), dun genoeg (maat 34 dacht ik) en dat je fotogeniek bent (dat weet ik wel zeker).
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 09:43
Verwijderd
Aan catwalkmodellen worden wel andere eisen gesteld qua kledingmaat dan aan bijvoorbeeld fotomodellen voor de hemafolder en de wehkampgids. Dus het ligt er een beetje aan wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 10:25
Verwijderd
je moet sowieso een leuk gezicht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 12:01
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Mwoah het gaat er niet per se om of je super knap of "leuk" bent denk ik. Dat maakt een leuke eerste indruk, dat wel. Je moet het een beetje in je hebben voor wat betreft er van je verwacht wordt, verschillende geslaagde uitdrukkingen hebben, en een beetje met de camera kunnen 'spelen'. Qua uiterlijk lijkt me vooral een sterke gezichtsstructuur een pré, goede lengte ook, en vooral niet broodmager zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 16:03
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
^ Je moet juist wel broodmager zijn, zo'n maatje 32 of 34. Niet hoger.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 16:07
Verwijderd
Dat was altijd zo maar de laatste paar jaar veranderd dat wel steeds meer hoor bij de vrouwen modellen, aan de andere kant willen ze van mannelijke modellen juist wel dat ze magerder zijn dan ooit te voren.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 10:03
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Bij sommigen zie je de hele ribbenkast, dat noem ik broodmager, en lelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 14:16
Thirza!
Thirza! is offline
http://www.schooltv.nl/beeldbank/cli...ouwenreclame01

Kijk dit dan maar is..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 16:36
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik keek een keer op een meisjessite en voor mijn leeftijd (bijna 15) moest je maat niet groter dan 36 zijn en je moest volgens mij zeker wel 1,72 m zijn. Maar inderdaad, -> Google.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 22:17
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Hier heb ik een mooi lijstje gevonden:

LICHAAM
De lichamelijke eisen waaraan een top fashion model zou moeten voldoen zijn als volgt:
- Tussen de 1.75m en 1.82m (meisjes) 1.83m en 1.90m (jongens)
- Slank, strak figuur
- Haar in goede conditie
- Gezonde, zuivere huid
- Regelmatig gebit
- Symmetrisch lichaam en gezicht
- Goede kaaklijn
- Goede verhoudingen
LEEFTIJD
Verder moet je leeftijd ongeveer tussen de 16 en 22 (meisjes) en tussen de 17 en 25 (jongens) zijn. Dit is wel allemaal heel globaal, want er worden uitzonderingen gemaakt. Niemand voldoet aan alle eisen die hierboven staan. Sommige fashion modellen zijn bijvoorbeeld kleiner dan 1.75 of langer dan 1.82 maar die hebben dan de andere punten heel sterk. Heb je bijvoorbeeld af en toe wel eens een puistje en dus niet een hele zuivere huid maar de rest is wel allemaal goed, dan maken ze ook wel een uitzondering. Als ze echt wat in je zien kunnen ze zelfs met je naar een huidarts gaan om te kijken hoe je ook een gladde huid kunt krijgen.
UITSTRALING
Toch blijft het vooral om uitstraling draaien. Als je aan alle hier bovenstaande eisen voldoet, maar je hebt geen uitstraling of je bent niet fotogeniek dan word het nog niets. En er zijn ook modellen waarbij het andersom is natuurlijk. Die hebben uitstraling en zijn fotogeniek maar voldoen niet aan alle eisen. Er zijn dus genoeg uitzonderingen, want vind maar eens iemand die aan alle eisen tegelijk voldoet. Er is altijd wel wat. Niemand is perfect. Degenen die dichtbij perfectie komen kunnen topmodel worden, maar zelfs de beroemdste modellen hebben wel iets wat ze niet mooi vinden aan zichzelf.
FYSIEKE KRACHT
Een topmodel moet ook fysiek erg sterk zijn. Anders hou je het niet vol in dat wereldje. Het leven als model is niet zo makkelijk als soms lijkt. Je word gewoon een aantal jaren geleefd en daar moet je tegen kunnen. Je hebt weinig vrije tijd en moet veel reizen. Je vliegt letterlijk van hot naar her. Als je dat niet aankunt houd je het niet lang uit. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het mentale gedeelte: Je moet erop voorbereid zijn dat je kritiek te verwerken krijgt. Fotografen en modellenbureaus zeggen rustig dat ze je tanden bijvoorbeeld lelijk vinden of iets anders. Daar moet je dus ook tegen kunnen. Wil je je zelfvertrouwen houden, onthoud dan de complimenten en vergeet de kritiek!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 13:15
Hanneke..
Hanneke.. is offline
dat is het probleem van de meeste knappe meisjes die niet heel groot zijn maar wel model willen worden: de lengte.
dat zuigt zwaar xd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Machtige machines
KIET
24 11-01-2011 08:07
Verhalen & Gedichten (stukje) reunie
Euryalo
0 23-11-2005 21:19
Verhalen & Gedichten [Column] Televisie
McDuck
2 01-06-2005 15:31
Verhalen & Gedichten Daar is ze weer ^_^
Shitonya
14 03-04-2004 18:21
Verhalen & Gedichten Column over Vrouwen
Shitonya
10 26-03-2004 20:33
Verhalen & Gedichten [(vervolg)Verhaal] Terugkomst van zielentocht
Vlooienband
16 15-05-2003 14:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.