Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2011, 17:18
Eigennaam
Eigennaam is offline
Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met het studeren in Oxford/Cambridge en de bijbehorende toelatingsprocedure of iemand die iemand anders kent die daar studeert of heeft geprobeerd toegelaten te worden?
Ik denk er namelijk zelf over om daar te gaan studeren, maar voordat ik mij wil aanmelden bij de UCAS wil ik eerst informatie inwinnen.
Momenteel zit ik in 5 atheneum en ik denk erover om geneeskunde te gaan studeren. Het lijkt me geweldig om dat te doen aan een dergelijke topuniversiteit. Mijn cijfers zijn -om een goede kans te maken bij zo'n universiteit- niet bijster hoog: gemiddeld sta ik een "kleine" 8. Is het nog wel de moeite waard om het te proberen? Wat is belangrijk om een goede kans te maken?
En wat zou een geschikt alternatief zijn als ik niet word toegelaten? Is een University College (zoals Utrecht of Amsterdam) geschikt? Het gaat mij erom dat ik in een omgeving kom waar mensen gemotiveerd zijn en bereid zijn wat te doen om goed te presteren.

Alvast bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2011, 21:14
East
East is offline
Hoi!

Ervaring met toelating tot bachelor studies in Oxford of Cambridge heb ik helaas niet, zelf ben ik nu bezig met een aanmelding voor een master studie maar dat is waarschijnlijk wel anders.

In ieder geval, wat ik wel even wou zeggen is dat ik op AUC zit ennn dat je hier een speciaal 'pre med-track' hebt, waarbij je dus op AUC 3 jaar lang medische vakken volgt en dan vervolgens op het AMC je geneeskunde binnen 1 of 2 jaar kan afmaken. Ik weet het er fijne niet van af, maar het is voor jou zeker een interessante optie denk ik.. Je kunt altijd AUC mailen voor meer info natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 00:02
Allesandersom
Allesandersom is offline
Ik studeer zelf niet aan Oxford university maar heb er wel al lang over na lopen denken en zit mede omdat de universiteit me aantrekt nu in Oxford voor een taalcursus engels. Wat ik van nederlandse studenten die aan Oxford studeren heb gehoord en van degene die over de admissions van een bepaalde studie gaat is dat ze allang niet meer zoveel op de cijfers letten maar vooral op hun eigen vormen van toetsing. Ik weet niet exact wat je moet doen maar het komt ongeveer neer op een werkstuk schrijven, wiskunde toets maken, general toets maken, interview en een personal statement. Voor geneeskunde zijn de toelatingseisen naar wat ik hoor het allerhoogst van alle studies, omdat er zoveel vraag naar is.
Ik zou in elk geval zorgen dat je geen zessen hebt, hoewel ze niet precies weten wat de cijfers in Nederland nou precies voorstellen begrijpen ze wel dat een 6 neerkomt op 'avarage' en daar zijn zij niet naar op zoek. Je hoeft echt geen 10en en 9ens te hebben, hoewel het je aanmelding natuurlijk stukken makkelijker maakt. Als je goed bent in een bepaald vak zou ik zorgen daar zo hoog mogelijk voor te halen, een 10 of 9 op je eindlijst laat zien dat je de excellentie hebt waar zij op zoek naar zijn.

Ik ga zelf volgend jaar eerst een jaar University College Amsterdam doen als ik wordt aangenomen en hoop daarna aan Oxford mn bachelor te kunnen beginnen, maar dat is meer een soort verre droom aangezien mijn eindcijfers al helemaal niet goed zijn!

Mocht je nog vragen hebben dan zijn die welkom. Met Cambridge kan ik je helaas niet helpen trouwens..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 16:33
loveforfashion
loveforfashion is offline
Ik heb er totaal geen ervaring mee en dat is eigenlijk ook niet wat je zoekt, maar heb je al op hun sites gekeken? Je kunt denk ik wel veel info vinden op het internet verder zijn er ook boeken! Ik zelf wist dat niet, maar er zijn dus boeken die je goed kunnen voorbereiden in Ofxord, nouja ik zou het zeker een keer bezoeken! Ben je er niet een beetje laat mee, want dit is toch je laatste jaar? Of heb je alleen problemen met inschrijf formulieren?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 15:55
Eigennaam
Eigennaam is offline
Citaat:
Ik heb er totaal geen ervaring mee en dat is eigenlijk ook niet wat je zoekt, maar heb je al op hun sites gekeken? Je kunt denk ik wel veel info vinden op het internet verder zijn er ook boeken! Ik zelf wist dat niet, maar er zijn dus boeken die je goed kunnen voorbereiden in Ofxord, nouja ik zou het zeker een keer bezoeken! Ben je er niet een beetje laat mee, want dit is toch je laatste jaar? Of heb je alleen problemen met inschrijf formulieren?
Kun je vertellen wat voor boeken je precies bedoelt? Heb je titels?
Overigens: ik heb nog tot oktober om mij in te schrijven bij de UCAS.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 15:57
Eigennaam
Eigennaam is offline
Citaat:
Ik studeer zelf niet aan Oxford university maar heb er wel al lang over na lopen denken en zit mede omdat de universiteit me aantrekt nu in Oxford voor een taalcursus engels. Wat ik van nederlandse studenten die aan Oxford studeren heb gehoord en van degene die over de admissions van een bepaalde studie gaat is dat ze allang niet meer zoveel op de cijfers letten maar vooral op hun eigen vormen van toetsing. Ik weet niet exact wat je moet doen maar het komt ongeveer neer op een werkstuk schrijven, wiskunde toets maken, general toets maken, interview en een personal statement. Voor geneeskunde zijn de toelatingseisen naar wat ik hoor het allerhoogst van alle studies, omdat er zoveel vraag naar is.
Ik zou in elk geval zorgen dat je geen zessen hebt, hoewel ze niet precies weten wat de cijfers in Nederland nou precies voorstellen begrijpen ze wel dat een 6 neerkomt op 'avarage' en daar zijn zij niet naar op zoek. Je hoeft echt geen 10en en 9ens te hebben, hoewel het je aanmelding natuurlijk stukken makkelijker maakt. Als je goed bent in een bepaald vak zou ik zorgen daar zo hoog mogelijk voor te halen, een 10 of 9 op je eindlijst laat zien dat je de excellentie hebt waar zij op zoek naar zijn.

Ik ga zelf volgend jaar eerst een jaar University College Amsterdam doen als ik wordt aangenomen en hoop daarna aan Oxford mn bachelor te kunnen beginnen, maar dat is meer een soort verre droom aangezien mijn eindcijfers al helemaal niet goed zijn!

Mocht je nog vragen hebben dan zijn die welkom. Met Cambridge kan ik je helaas niet helpen trouwens..
Bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad dat je een toets moet maken. Ik zou geneeskunde willen studeren en de toets daarvoor heet de BMAT: biomedical admissions test
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 16:01
Eigennaam
Eigennaam is offline
Citaat:
Hoi!

Ervaring met toelating tot bachelor studies in Oxford of Cambridge heb ik helaas niet, zelf ben ik nu bezig met een aanmelding voor een master studie maar dat is waarschijnlijk wel anders.

In ieder geval, wat ik wel even wou zeggen is dat ik op AUC zit ennn dat je hier een speciaal 'pre med-track' hebt, waarbij je dus op AUC 3 jaar lang medische vakken volgt en dan vervolgens op het AMC je geneeskunde binnen 1 of 2 jaar kan afmaken. Ik weet het er fijne niet van af, maar het is voor jou zeker een interessante optie denk ik.. Je kunt altijd AUC mailen voor meer info natuurlijk
Bedankt!
Ik zal contact opnemen met een UC om na te gaan hoe dat precies zit met die "pre-med track". Ik hoorde van mijn decaan dat je de stages moet lopen in de zomervakantie, omdat er op het UC zelf weinig lab-voorzieningen zijn.
Hoe beviel het je trouwens om bij het AUC te studeren?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 20:03
loveforfashion
loveforfashion is offline
Hoi ik zei wat over die boeken, maar ik kan de site niet meer vinden. Jammer genoeg had ik het niet toegevoegd bij m'n favorieten maar het staat vast nog wel ergens op mijn computer alleen is dat ff goed zoeken. Maar ik laat je het zo snel mogelijk weten en stuur je wel een berichtje!

groetjes lff
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 11:33
East
East is offline
Citaat:
Bedankt!
Ik zal contact opnemen met een UC om na te gaan hoe dat precies zit met die "pre-med track". Ik hoorde van mijn decaan dat je de stages moet lopen in de zomervakantie, omdat er op het UC zelf weinig lab-voorzieningen zijn.
Hoe beviel het je trouwens om bij het AUC te studeren?
Heel goed! Ik ben nu halverwege mijn tweede jaar dus ben op de helft, en daarna ga ik waarschijnlijk een Neuroscience MSc programma doen aan Oxford. Zonder AUC was dat me niet gelukt denk ik. Verder is de sfeer heel goed, de medestudenten leuk, woningen zijn prima en Amsterdam is natuurlijk heel tof!

Ik heb zelf twee vakken gedaan uit dat pre-med track, en die bevielen me ook goed. Over de stage weet ik eerlijk gezegd niet veel, maar ik weet wel dat er ook mogelijkheden zijn om dat in een intensive period te doen (wij hebben aan het einde van elk semester een 4-weekse 'intensieve' periode waarin je een taal leert, labervaring op doet, stage loopt etc.). Ook daarvoor kan je denk ik beter even naar UC mailen

Veel succes en als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 21:00
Vici
Vici is offline
Kleine bump, als je nog specifieke vragen hebt kan ik ze wel voor je beantwoorden
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 06:28
A7X
A7X is offline
Ik vrees dat ik een beetje in de war ben nu.
Van de ene kant hoor ik van mensen dat je zonder een 8 voor elk vak helemaal niet binnenkomt, en van de andere kant hoor ik dat cijfers niet het allerbelangrijkst zijn.
I'm confused - kan iemand me helpen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 18:57
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik raad je aan om goed de websites te bestuderen.

Dit heb ik gevonden op de website van Oxford:

'The Netherlands: Diploma Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs (VWO) with a minimum of 8 in individual subjects.'

International Qualifications

Dit heb ik gevonden op de website van Cambridge (geen specifiek stukje over Nederland, maar ik ga er vanuit dat het ongeveer hetzelfde is):

'European Baccalaureate
If you are studying towards the European Baccalaureate, please note that successful applicants are typically asked for 85-90 per cent overall, with 90 per cent in those subjects that relate most closely to the course they wish to study.'

Entrance Requirements

Denk eraan dat je niveau van Engels minimaal Proficiency moet zijn en dat je dit moet kunnen aantonen met een uitslag van een test (hierover vind je op de websites ook meer). Ik weet niet of ze je aanmelding direct in de vuilnisbak gooien als jij gemiddeld een zeven staat, maar je kansen zullen toch wel flink dalen gok ik zo.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 12:36
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Toen ik me bij UCAS aanmeldde (niet voor Oxford) kon je 5 of 6 verschillende keuzes aangeven of waar je zou willen studeren. Ik neem aan dat dit nog steeds zo is. In dat geval zou ik op zoek gaan naar 3 andere universiteiten in de UK waar je wel zou willen studeren en je dan gewoon voor die 3 + Oxford en Cambridge aanmelden en zien wat daaruit komt. Misschien wordt je niet bij Oxford aangenomen, maar wel bij een andere leuke en goede universiteit.

Bedenk alleen wel dat aankomend jaar het collegeld gigantisch omhoog gaat, naar 9000 pond/jaar in de meeste gevallen. Een geneeskunde opleiding zal je dan dus al snel zo'n 50.000 pond kosten + al het geld dat je nodig hebt voor levensonderhoud.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 21:21
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ja, studeren in Engeland is ontzettend duur. Dus tenzij je rijke ouders hebt of een uitzonderlijk talent waarvoor je een volledige beurs kunt ontvangen, is het vrij prijzig..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Oxbridge
Schipper
0 23-09-2012 17:45
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren Welke masters mogelijk na University College?
Kevin1111
30 25-09-2008 14:26
Studeren Studeren in london?
Masih
19 21-07-2006 10:26
Studeren Engelse Universiteit
Willowbellie
18 25-01-2006 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.