Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2011, 13:45
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Nee, dit is geen topic om onze gedichten te verspreiden, nog voordat we ze hebben voorgedragen. Ik ben alleen benieuwd naar wie er meedoen en bij welke voorronde. Misschien kun je vast een tipje van de sluier geven, ga je het doodeenvoudig voordragen, of maak je er een show omheen. Heb je al eerder meegedaan? En heb je toen gewonnen? Wat vond je er van? Kortom ik ben benieuwd naar jullie Kunstbende-taal-ervaring.

Ik zal beginnen. Dit jaar doe ik voor de derde keer mee. De eerste keer in Amsterdam, in mijn eentje. Daar won ik de tweede prijs. De tweede keer deed ik samen met een vriend mee, hij speelde piano, ik droeg voor. Dat was trouwens bij de voorronde Noord-Holland. Nu doe ik weer mee in Noord-Holland, met dezelfde vriend en dit keer ga ik het net iets specialer maken, met onder andere een filmpje. Ik heb afgelopen weekend eindelijk inspiratie gevonden en ik ben er trots op.

Hoe zit dat bij jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2011, 13:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik eh... inspiratieloos. Het wordt hem niet meer denk ik! Misschien moet ik alvast voor volgend jaar beginnen, anders wordt het ook niets. En ik zou trouwens niet meer weten dan enkel voordragen, ik heb geen muzikale vrienden! Laat staat dat ik het zelf zou zijn.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 15:10
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik was van plan er iets heel geks van te maken, maar nu doe ik het iets rustiger aan, er achter komend dat mijn gedicht zelf al gek genoeg is. Eerste keer dat ik mee doe, geinspireed door dromen en door een sprookje. Klinkt heel suf, maar ik ben er best wel trots op.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 18:03
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
De eerste keer dat ik meedeed was in Theater & Performance, in 2009 (Macht). Filmpje klik
Ik heb toen de derde prijs gewonnen, waar ik heel erg blij mee was. Het stuk was heel grappig ontstaan. Het meisje waarmee ik het deed, had ik eigenlijk nooit echt close contact mee, maar toen droomde ik dus bijna precies dit (ook met de trappen en tegenstellingen, alleen toen was het Obama/die andere fluiter en andere rare dingen) en toen ben ik gewoon naar haar toe gegaan, om te vertellen hoe cool mijn droom was. Waarop zij dus zei dat we het eigenlijk gewoon moesten gaan doen. Zo gezegd, zo gedaan.

In 2010 (tijd) heb ik in zowel T&P als Taal meegedaan, alleen was Theater en Performance dat jaar echt ruk. Ik had het met iemand gemaakt die op het laatste moment (een week van tevoren, that is) afhaakte, waarop ik weer naar het meisje van 2009 ben gegaan en die heeft de rol nog overgenomen. Maar het stuk was allang niet meer wat het was. Daar heb ik dan ook geen prijs mee gewonnen.
In Taal zou ik dat jaar ook met iemand meedoen, maar ook die haakte een paar dagen van tevoren af, dus dat heb ik alleen gedaan. Hier zijn jullie van op de hoogte als het goed is, want die heb ik hier een aantal keer gepost. Filmpje klik! (zie hoe cool ze mijn naam met een E schrijven ;()Ik ben achteraf helemaal niet tevreden met het resultaat, maar des te meer ben ik dat dit jaar.

Dit jaar heb ik voor taal een stuk geschreven over een kindje, in plaats van een oude man. Meer ga ik nog niet vertellen, omdat ik er zo trots op ben dat ik graag wil dat jullie het pas zien op het filmpje. Ik heb voor dit stuk ook een nieuwe vriend gemaakt, Jochem (die schrijf je wel met een E!), die ik ken via mijn pleegzusjegeval. Hij is een erg goede pianist, wint er jazzwedstrijden mee en is erg erg erg behulpzaam.
Theater en Performance ga ik dit jaar te lijf met mijn duplicaat Bram. We hebben een stuk geschreven waarin in ieder geval niets is wat het lijkt. Filmpje volgt na de voorrondes (voor ons 5 maart). Ook Film en Animatie doe ik dit jaar met hem, maar meer voor de grap dan voor de serieus.
Expo doe ik ook nog aan mee, omdat ik daartoe gedwongen ben door de organisatie (ik ben lid van het lokale brainstorm team, de Denkbende. Een groepje van 4 mensen die nadenkt over o.a. de prijzen), dus daarvoor ga ik morgen nog even mijn best doen.

__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 07:40
Verwijderd
*mompelt iets over googlebaarheid*
*spiedt om zich heen in topic*
*sluipt topic weer uit*
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 23:13
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Vandaag is de voorronde hier
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 14:48
veertjuhXD
Avatar van veertjuhXD
veertjuhXD is offline
Ik doe dit jaar voor het eerst mee. Ik doe mee in de regio Overijssel.
.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 18:41
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Vandaag is de voorronde hier
Spannend! Vertel je hoe het ging? Publiceer je je film? Zie ik je in de finale? Hoe was de concurrentie? Was het gezellig? Waren er veel deelnemers? (:
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 19:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hoi, ik heb de 3e prijs in de categorie taal gewonnen!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 19:50
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Spannend! Vertel je hoe het ging? Publiceer je je film? Zie ik je in de finale? Hoe was de concurrentie? Was het gezellig? Waren er veel deelnemers? (:
Hoi!

Het ging wel aardig, verrassend dat ik geen prijs in taal heb omdat het heel goed ging en één van de prijswinnaars (niet BB) was he-le-maal niet zo goed.

Mijn filmpjes komen hier ASAP.

Je ziet me wél in de finale.

Het was enorm gezellig.

Er waren 110 deelnemers.
__________________
Zeg maar Jan.

Laatst gewijzigd op 05-03-2011 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 20:11
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik kan bevestigen dat DaT het HEEEEL goed deed in taal!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 20:54
Verwijderd
Is die finale vandaag ookal geweest?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 21:10
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Voorronde Friesland was vandaag, finale is 23 april in Amsterdam.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:17
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
In welke categorie zien we je in de finale, DaT?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 07:44
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Theater en Performance
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 11:32
Verwijderd
Gefeliciteerd Dingaantouwtje!!

Kunstbende is toch ook met tekenen enzo
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 11:37
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Gefeliciteerd Dingaantouwtje!!

Kunstbende is toch ook met tekenen enzo
Kunstbende is véél breder dan tekenen! Ze hebben verschillende onderdelen - Dans, Theater & Performance, Taal (want anders stond het ook niet hier ), Mode, Animatie, DJ, zoiets geloof ik. Ik weet het niet precies, maar je kunt altijd eens op de website kijken.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 12:49
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Theater en Performance
Gefeliciteerd!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-03-2011, 17:24
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Kunstbende is véél breder dan tekenen! Ze hebben verschillende onderdelen - Dans, Theater & Performance, Taal (want anders stond het ook niet hier ), Mode, Animatie, DJ, zoiets geloof ik. Ik weet het niet precies, maar je kunt altijd eens op de website kijken.
Jep, eigenlijk kun je al je talenten showen (of je non-talenten).
Ik ben benieuwd naar je Taaloptreden DaT Jij + Geenprijs = Nieuw. Hihi. Super gaaf dat je met T&P wel door bent! Van harte gefeliciteerd. En BB, jij gefeliciteerd met je derde prijs!
Ik ben keihard aan het oefenen voor 26 maart (:
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 17:40
Bright Blue
Bright Blue is offline
Zou het opvallen als ik gewoon ook in een andere provincie met de voorronde mee doe?
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 23:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Heel veel succes Rat en gefeliciteer BB!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 15:53
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Mijn Taalact + Tekst:

Spoiler
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 08:46
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
@DaT, ik vind je act echt heel gaaf, misschien een beetje lang, maar ik vond het vet. Ja.
@Geel, dankjewel (:
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 14:57
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
DaT, ik vind je act - hoewel ik hem niet helemaal snap - erg tof!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 11:00
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
En wanneer gaat Etmakas ons vertellen over haar tweede prijs?
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2011, 11:12
Verwijderd
Zo rond het moment dat er opzoekgrammatica's aan de bomen groeien, vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 11:39
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Doe niet zo puberaal, Kat! Zo hoeft het al niet meer hoor!

En wat een leuke voordracht, Ding. (:
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:34
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Wait, wut? Deed Kat ook mee aan Kunstbende? En heeft ze de tweede prijs gewonnen?
En opzoekgrammatica's?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:36
Verwijderd
Geel, dat wist je! Dat was dat ene waarbij ik door was naar de volgende ronde. En ik deed een poging om ongooglebaar te blijven voor meelezende non-forumers, maar die heeft nou al wel gefaald, dus laatmaarzitten.

Maar ik was dus door, ja. Naar de finale van Noord-Brabant, want wij Brabanders moeten meer rondes dan jullie Friezen, Jochum en Blue. En mijn tekst heeft heel DoP al gezien, als het goed is! Want die had ik ge-PM'd, miljard jaar gelezen. Over die luchtverfrisser!

En die opzoekgrammatica was random.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:37
Verwijderd
Citaat:
*mompelt iets over googlebaarheid*
*spiedt om zich heen in topic*
*sluipt topic weer uit*
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:38
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Geel, dat wist je! Dat was dat ene waarbij ik door was naar de volgende ronde. En ik deed een poging om ongooglebaar te blijven voor meelezende non-forumers, maar die heeft nou al wel gefaald, dus laatmaarzitten.

Maar ik was dus door, ja. Naar de finale van Noord-Brabant, want wij Brabanders moeten meer rondes dan jullie Friezen, Jochum en Blue. En mijn tekst heeft heel DoP al gezien, als het goed is! Want die had ik ge-PM'd, miljard jaar gelezen. Over die luchtverfrisser!
Ow die! O ja! En hoezo ben je nu googlebaar?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Geel! Ze bedoelt dat haar dingen vast al ergens online staan en dat als we het zo graag willen weten dat we dus moeten googlen! Maar ik ga lekker puh niet googlen net zolang tot het in het topic staat! /dreigment
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:43
Verwijderd
Dat bedoelde ik helemaal niet! Ik bedoelde dat je zo met een heel makkelijke zoekopdracht achter veel te veel informatie kan komen. Met andere woorden, ik ga over een tijdje, als dit topic weggezakt is, aan een forumbaas vragen of hij alle verwijzingen naar mij weg wil halen. Alvast sorry dat ik dat ga vragen, forumbaasjes. <3
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 16:40
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Oeh, dat is wel diep. En inderdaad, we hebben je tekst al gelezen.
Maar toch blijf ik benieuwd naar hoe jouw voorronde(s) was/waren
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 16:46
Verwijderd
Het was gezellig! Aardige mensen en zo. Het ging ook wel goed, al kreeg ik moeilijk contact met het publiek. En ik heb per ongeluk mijn juryleden met hoeren vergeleken. Maar ik had positieve reacties en mag dus nog een keer!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 16:57
Verwijderd
wát
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2011, 19:23
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Onze winnende theateract: http://froeks.tv/2011-03-14/kb11-joc...-van-der-woude
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 20:09
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Geweldig Jochum Echt geweldig, alleen het einde snap ik niet helemaal
Maar echt, heel cool!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 20:22
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik snap het einde ook niet!

Maar idd, erg mooi
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 16:34
Verwijderd
Het filmpje doet het niet zo goed bij mij!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 19:10
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Oooh wat supergaaf Jochum!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 21:03
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Mijn Kunstbende is ook weer achter de rug. Helaas niet in de prijzen gevallen. Mede doordat het filmpje dat op de achtergrond hoorde te draaien het niet deed, althans, haperde. Ik raakte uit mijn ritme en de boodschap van mijn gedicht kwam minder goed over. Er waren onwijs veel andere vette acts, dus ik heb wel een leuke dag gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 08:30
Verwijderd
Ahw, jammer Rat! Maar leuk dat je het zo leuk hebt gehad.

Ik heb vandaag Brabant-finale en ik schijt omeletten. :\ Maar goed, ik verwacht niet echt dat ik door ben. In de voorrondes wel een beetje, en ta ta taaa, dat had ik goed geraden! Dus het is niet nodig om zenuwachtig te zijn. Maar dat ben ik wel. Best wel erg.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 13:23
Bright Blue
Bright Blue is offline
Kat, veel succes! En vooral genieten he.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 14:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Succes Etmakas Hoop dat het goed is gegaan!

En gefeliciteerd, Jochum
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 14:14
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Mijn Kunstbende is ook weer achter de rug. Helaas niet in de prijzen gevallen. Mede doordat het filmpje dat op de achtergrond hoorde te draaien het niet deed, althans, haperde. Ik raakte uit mijn ritme en de boodschap van mijn gedicht kwam minder goed over. Er waren onwijs veel andere vette acts, dus ik heb wel een leuke dag gehad.
Wat kut van dat filmpje!

Citaat:
Ik heb vandaag Brabant-finale en ik schijt omeletten. :\ Maar goed, ik verwacht niet echt dat ik door ben. In de voorrondes wel een beetje, en ta ta taaa, dat had ik goed geraden! Dus het is niet nodig om zenuwachtig te zijn. Maar dat ben ik wel. Best wel erg.
Heeeeel veel succes!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 07:18
Verwijderd
Dank jullie allemaal!
Nou, het ging kut. Ik heb de volgorde van mijn tekst echt dramatisch door elkaar gegooid, dat ik daar stond en ineens dacht 'nee nee nee nu moet dat en dat maar dat heb ik daar en daar al gezegd!', en verder weet ik niet meer wat ik heb gedaan.

En toch.

Jochum, ik zie je in Amsterdam! Ik was zó verbaasd, echt, toen ze zeiden dat er nog twee over waren en dat andere meisje tweede was geworden en ik nog niet genoemd en alles. Maar toch! Ik ben blij. Ja. Echt blij.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 07:36
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Omgtof. Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 08:10
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Dank jullie allemaal!
Nou, het ging kut. Ik heb de volgorde van mijn tekst echt dramatisch door elkaar gegooid, dat ik daar stond en ineens dacht 'nee nee nee nu moet dat en dat maar dat heb ik daar en daar al gezegd!', en verder weet ik niet meer wat ik heb gedaan.

En toch.

Jochum, ik zie je in Amsterdam! Ik was zó verbaasd, echt, toen ze zeiden dat er nog twee over waren en dat andere meisje tweede was geworden en ik nog niet genoemd en alles. Maar toch! Ik ben blij. Ja. Echt blij.
WAT
JOEPIE D:D:D
Jij krijgt een knuffel oké? In Amsterdam?
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 09:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gefeliciteerd, succes allemaal in Amsterdam
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Kunstbende 2009 expo
Kunstbende09
1 11-03-2009 17:13
ARTistiek Kunstbende 2007
Toddish
6 18-02-2007 20:29
ARTistiek De Kunstbende
M-Bas
33 20-06-2005 10:36
ARTistiek kunstbende
woezel
4 21-10-2004 16:32
ARTistiek kunstbende
shaya
40 10-12-2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.