Oud 21-12-2011, 20:53
Yora
Avatar van Yora
Yora is offline
Hallo allemaal,

Ik ben een gedreven studente in de IT en ik heb mijn leraar voorgesteld om door te leren in de Kerstvakantie aangezien we het over een versneld leer-traject hebben. Maar hij zegt '' Meid je mag best wel eens een adempauze nemen want je werkt me veel te snel.'' maar ik vind het juist leuk en de mede klasgenoten vinden me best wel raar haha.

Wat vinden jullie? Natuurlijk ga ik Gewoon kerst vieren (NATUURLIJK, ik ga met die kerstdagen zeker wel bij de kerstboom zitten en Zaterdag kerst inkopen doen ik blijf wel gezellig voor de mede mens) en ik ga daarnaast ook O&N vieren met mijn grote liefde.

Maar de dagen daaromheen wil ik graag tijd voor mijn studie vrijmaken en verder werken aan de taken en de leraar is bang dat ik dingen verkeerd kan gaan invullen of doorwerken als ik geen workshop of uitleg heb gehad. Ik heb hem gezegd, als dat zo zou zijn, ik het altijd nog kan aanpassen aangezien ik graag zelfstandig werk en dat er genoeg in de theorie boekjes staan en de uitleg van de taak.

Ben ik nou te op dreef ? :$

groeten, Yora
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2011, 23:45
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Doe wat je niet laten kan. Ik ga ook flink oefenen en kennis bijspijkeren in de kerstvakantie, en zolang je je niet overwerkt is er niets mis mee denk ik. Als je het leuk vindt, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 06:32
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zeg altijd; de enige echte vakantie die je hebt is de zomervakantie, de rest van de vakanties kun je niet echt een 'vakantie' noemen, aangezien de meeste docenten voor na de vakantie heel wat proefwerken, werkstukken, P.O's etc. plannen. Ik heb bijvoorbeeld 1,5 week na de kerstvakantie, na de eerste week vol toetsen, ook nog schoolexamens, dus ook ik moet het tweede deel na oud en nieuw (ja, het eerste deel moet toch echt een weekje rust en genieten worden) aan de bak.

Maar als je het graag wil en de discipline hebt om zelfstandig je kerstvakantie bezig te zijn met je studie vind ik dat alleen maar positief voor jou en zou ik het gewoon doen .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 08:49
Verwijderd
Er is niks mis mee met doorwerken in de vakantie, zo lang je het maar niet te gek maakt waardoor je straks op school al helemaal moe bent. Gewoon doen wat je fijn vindt dus! En als jij denkt dat je je fouten eventueel later op kan lossen, dan moet je dat gewoon doen. Het kan denk ik nooit kwaad om alvast dingen door te nemen of te leren.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 12:32
Verwijderd
Ik zit dan niet meer op school, maar ik heb 1 week kerstvakantie en daarna krijg ik een andere baan, en ik ga ook juist wel leren in de kerstvakantie om goed voorbereid aan die nieuwe baan te beginnen. Het voordeel van leren als het niet super verplicht is, is dat je lekker zelf kunt bepalen wát je leert en wanneer, en wanneer je weer ophoudt, zodat je weer extra beseft dat je over een onderwerp aan het leren bent dat je hartstikke interessant vindt
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 14:23
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Ik zeg altijd; de enige echte vakantie die je hebt is de zomervakantie, de rest van de vakanties kun je niet echt een 'vakantie' noemen, aangezien de meeste docenten voor na de vakantie heel wat proefwerken, werkstukken, P.O's etc. plannen. Ik heb bijvoorbeeld 1,5 week na de kerstvakantie, na de eerste week vol toetsen, ook nog schoolexamens, dus ook ik moet het tweede deel na oud en nieuw (ja, het eerste deel moet toch echt een weekje rust en genieten worden) aan de bak.

Maar als je het graag wil en de discipline hebt om zelfstandig je kerstvakantie bezig te zijn met je studie vind ik dat alleen maar positief voor jou en zou ik het gewoon doen .
Je hebt helemaal gelijk man in week 2 heb ik een toetsweek ,dus moet ik wel in de vakantie gaan beginnen .ben ik blij als ik over een paar maanden een diploma heb
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 19:51
the economist
the economist is offline
Wat doe je liever: nu een week leren, of straks nog een heel jaar extra leren ?
Ik zeg: een week vakantie, en dan een week lekker relaxt vanuit je luie stoel toch fors wat uren maken, want reistijden heb je niet.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2011, 09:02
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk man in week 2 heb ik een toetsweek ,dus moet ik wel in de vakantie gaan beginnen .ben ik blij als ik over een paar maanden een diploma heb
Ga je nu al beginnen, of ook pas het tweede deel. En ik moet nog even wachten op mijn diploma, want die krijg ik op z'n vroegst over anderhalf jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2011, 09:03
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik zit dan niet meer op school, maar ik heb 1 week kerstvakantie en daarna krijg ik een andere baan, en ik ga ook juist wel leren in de kerstvakantie om goed voorbereid aan die nieuwe baan te beginnen. Het voordeel van leren als het niet super verplicht is, is dat je lekker zelf kunt bepalen wát je leert en wanneer, en wanneer je weer ophoudt, zodat je weer extra beseft dat je over een onderwerp aan het leren bent dat je hartstikke interessant vindt
De onderwerpen waarover je aan het leren moeten inderdaad flink interessant zijn, willen ze de discipline opbrengen om in deze gezellige tijd achter de boeken te kruipen. En dat vind ik soms knap lastig.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2011, 09:49
Verwijderd
Citaat:
De onderwerpen waarover je aan het leren moeten inderdaad flink interessant zijn, willen ze de discipline opbrengen om in deze gezellige tijd achter de boeken te kruipen. En dat vind ik soms knap lastig.
Ja, op de middelbare school is dat sowieso een stuk lastiger, omdat je dan gewoon ook een hoop vakken hebt die je misschien wel belangrijk, maar nu eenmaal niet zo boeiend vindt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2011, 12:19
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Ga je nu al beginnen, of ook pas het tweede deel. En ik moet nog even wachten op mijn diploma, want die krijg ik op z'n vroegst over anderhalf jaar.
Ik denk het eerste deel .Het tweede deel lekker uitrusten In mei heb ik examens
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 11:26
Willieee00
Willieee00 is offline
Absoluut geen slecht idee ben het zelf namelijk ook van plan, want heb toetsweek na de vakantie.
Anders moet ik alles op het laatste moment leren en blijft het ook veel minder goed hangen.
Wel heb ik besloten niet elke dag en ook wel te genieten van de vakantie zelf, maar als je regelmatig even een uurtje of 2 uurtjes aan je schoolwerk zit in je vakantie. Ik vind het alleen maar slim.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 18:13
butterfly18
butterfly18 is offline
Zucht zucht, ik moet wel leren wil ik goede cijfers halen voor mijn toetsweek. Iedereen in mijn klas doet het. De feestdagen zelf ga ik niet leren, maar de dagen eromheen wel!
Succes!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 18:26
bronze
Avatar van bronze
bronze is offline
Bij ons zijn toetsweken altijd direct of vlak na de vakanties dus ik heb nooit echte niets-doen-vakanties!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 20:34
piraat013
piraat013 is offline
Carnavals vakantie niks te doen maar Mei vakantie volop leren voor examens en daarna vrij
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 21:46
Verhad
Verhad is offline
Heel goed dat je in de kerstvakantie wilt leren, maar houdt er dus rekening mee dat je hersenen ook rust nodig hebben. Ik zou een paar dagen rust hebben en dan pas leren .
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 16:49
Verwijderd
Lijkt me niets mis mee, maar ook van je vakantie genieten he! ikzelf moet helaas ook leren, ik heb SE week de eerste week na de vakantie -_- maar let er wel op dat je niet gestrest aan school begint, het moet wel vakantie blijven natuurlijk veel succes!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 09:23
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Heel goed dat je in de kerstvakantie wilt leren, maar houdt er dus rekening mee dat je hersenen ook rust nodig hebben. Ik zou een paar dagen rust hebben en dan pas leren .
Die instelling heb ik ook. De eerste week gewoon een beetje genieten van de vakantietijd, en dan de tweede week aan het leren voor de schoolexamens vlak na de kerstvakantie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-12-2011, 09:24
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bij ons zijn toetsweken altijd direct of vlak na de vakanties dus ik heb nooit echte niets-doen-vakanties!
Die bestaan ook niet echt. Alleen de zomervakantie zie ik écht als een vakantie waarbij je, in het geval dat je niets moet bijwerken of naar zomerschool moet, geen verplichtingen wat betreft school hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 23:35
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind vakanties altijd meer een rustpunt, omdat je dan even geen les/college of stage hebt en thuis je individuele opdrachten of groepsopdrachten kunt maken. De enige echte vakantie is voor mij de zomervakantie, als je geen herkansingen hebt aan het eind. Verder werk ik altijd door in de vakanties.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 22:17
ScholierNova
ScholierNova is offline
Ik zit in de eerste klas van mbo 4. Eerste week zat ik te niksen, tweede week was ik echt aan de gang, vind het goed zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Lat relatie, lijkt me lastig.
Yora
5 14-12-2011 12:31
Verhalen & Gedichten Triest kerstverhaal
Hans Berger
4 07-12-2008 22:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti amerikaans...
iceball
452 02-02-2006 18:21
Verhalen & Gedichten [Kerstverhaal] Kerstmis in de hemel.
Soapsie
7 12-12-2005 21:49
Liefde & Relatie Kaart voor bijzondere lerares...
Gothic
9 07-12-2002 20:02
De Kantine De abt van Sion (hoe denk jij erover?)
Internationalist
15 20-05-2002 16:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.