Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2012, 22:15
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hengelo, 14 april 2012


Beste gemeente Hengelo,


Mijn naam is Kees de Kees, ik ben 10 jaar oud en ik heb een plan bedacht om de stad eerlijker te maken. Ik zal uitleggen wat ik daarmee bedoel.

In de straat linksvoor de straat waar ik woon zijn er drie cafés naast elkaar. Eén sportcafé, één café van een buitenlandse meneer en één gewone café. Elke keer als ik er ’s avonds langs fiets kijk ik in elk café hoeveel mensen er zijn. Elke keer zie ik dat in de ene café meer mensen zijn dan in de andere.

Dat vind ik oneerlijk. Waarom is het drukker in het ene café dan in het andere? Waarom zijn er niet overal evenveel mensen? Ik weet zeker dat alle drie café-eigenaren even aardig zijn. Ik heb mijn vader gevraagd om samen met mij naar alle drie cafés te gaan. Ze keken mij wel iedere keer raar aan, maar ik zat aan een tafeltje te wachten tot mijn vader klaar was met deel A van het plan.

Deel A van het plan was het kijken hoe iedere café-eigenaar is. Ik had vragen bedacht die mijn vader moest stellen aan de eigenaren. Onopvallend natuurlijk. Maar dat kan mijn vader wel. Mijn vader is namelijk acteur. Ik zat aan een tafeltje te kleuren. Eigenlijk kleurde ik niet echt. Ik zat op te schrijven welke antwoorden de eigenaren gaven. Maar ik had wel allemaal kleurpotloden op het tafeltje liggen zodat iedereen dacht ik dat ik aan het kleuren was.

Nadat mijn vader en ik in alle drie cafés waren geweest (niet op dezelfde dag natuurlijk!), heb ik de antwoorden van de drie eigenaren vergeleken. En, zoals ik al zei, alle drie eigenaren zijn even aardig. Niemand reageerde onaardig tegen mijn vader en allemaal waren ze heel vriendelijk.

Toen was het tijd voor deel B van het plan. Eerst was het niet duidelijk voor mij wat deel B precies was. Het doel was in ieder geval om ervoor te zorgen dat alle drie de cafés evenveel bezoekers zouden hebben elke avond. Alleen wist ik nog niet hoe ik dat zou moeten doen. Maar uiteindelijk heb ik toch iets bedacht.

Deel B van het plan heeft te maken met licht en muziek. In elk café moet een apparaat komen dat het aantal bezoekers telt. Alle drie de apparaten moeten draadloos verbinding kunnen maken met een computer op een andere plek. De computer kijkt hoeveel mensen er in elk café zijn en als de verhouding niet klopt, komt de computer in actie. Aan de buitenkant van elke deur van elk café zit een net dat bestaat uit verschillende lichtjes en een aantal speakers. Als in café 1 meer mensen zijn dan in café 2 en 3, dan zorgt de computer dat de lichtjes en de muziek aan de deuren van café 2 en 3 aangaan en dat er aan de deur van café 1 geen lichtjes of muziek zijn.

Zo zullen de mensen die naar een café willen gaan eerder naar café 2 of 3 gaan, omdat daarvandaan muziek komt en gezellige lichtjes branden.

Ik heb dit plan bedacht voor de cafés in de straat linksvoor de straat waar ik woon, maar jullie mogen het plan gebruiken voor alle cafés in de stad. Als jullie het een goed idee vinden kunnen jullie het idee ook in heel Nederland gebruiken.

Voor meer informatie kunnen jullie mijn vader bellen. Hij heet Klaas de Kees en is een acteur.


Met vriendelijke groeten,

Kees de Kees
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Tweede ronde!
Verwijderd
14 17-05-2007 10:40
Verhalen & Gedichten [Poll] Wat wordt het thema voor de verhalenwedstrijd?
Verwijderd
100 09-06-2005 15:13
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Sari
Ieke
0 02-04-2005 23:53
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Wraaklust
Verwijderd
0 14-11-2004 17:06
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het welverdiende kaartje.
Ieke
0 04-06-2004 23:07
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Altijd nog een tweede kans
Verwijderd
0 03-06-2004 20:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.