Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2012, 15:43
Verwijderd
Hoi,
Ik zit in 5 Gymnasium en ik zou heel graag toegelaten willen worden in Oxbridge.
Ik heb eind dit jaar mijn FCE en CAE voor Cambridge English (tenminste, daar reken ik op), dus mijn niveau van Engels is goed. Ik weet dat je gemiddelde in alle vakken een 8 moet zijn, maar ik vroeg me af of er nog andere dingen zijn waar ze ook echt op letten (zoals vrijwilligerswerk, buitenschoolse activiteiten, enz.). Of zijn dat soort dingen onbelangrijk?

In het kort: ik heb nog twee jaar om me voor te bereiden, waar moet ik mijn tijd in investeren?

Ik heb trouwens nog een vraagje: als ik me aanmeld voor Oxford/Cambridge, ben ik pas 16. Is dit een nadeel of juist een voordeel?
Heeft iemand dit ook meegemaakt of heeft iemand hier verstand van?
Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2012, 18:30
Verwijderd
Ik gun het je echt hoor. Maar wat is de meerwaarde voor jou, een Nederlander, om daar te studeren?

Daarbij, die 8 gemiddeld kan je toch ook gewoon halen als je nu al weet wat je later wilt gaan doen? Gewoon school als een full-time baan behandelen waar je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt. Dan moet die 8 toch wel lukken?

Je moet het trouwens zo zien: diegene die zich voor zulke (prive?) scholen aanmelden hebben meestal A/8+ cijfers. Dat is vanzelfsprekend. Alleen the 'creme of the crop' studeert daar.

Je kan er zowiezo in komen hoor. Ik bedoel, ik noem alleen maar een paar dingen op.

Dus:

- Super je best doen en een zo hoog mogelijk gemiddelde proberen te krijgen
- Je school als een full-time baan behandelen; geen 9-5 mentaliteit
- Positief kijken in het leven.
- Niets aantrekken van pessimisten; dit zijn meestal mensen die het zelf nooit hebben gekund en het je daarom niet gunnen. Of naief zijn en niet beter weten waardoor ze meteen pessimistisch zijn. Zulke mensen weten niet wat 'succes' is, maargoed.

Anyways, zet hem op!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Ik gun het je echt hoor. Maar wat is de meerwaarde voor jou, een Nederlander, om daar te studeren?

Daarbij, die 8 gemiddeld kan je toch ook gewoon halen als je nu al weet wat je later wilt gaan doen? Gewoon school als een full-time baan behandelen waar je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt. Dan moet die 8 toch wel lukken?

Je moet het trouwens zo zien: diegene die zich voor zulke (prive?) scholen aanmelden hebben meestal A/8+ cijfers. Dat is vanzelfsprekend. Alleen the 'creme of the crop' studeert daar.

Je kan er zowiezo in komen hoor. Ik bedoel, ik noem alleen maar een paar dingen op.

Dus:

- Super je best doen en een zo hoog mogelijk gemiddelde proberen te krijgen
- Je school als een full-time baan behandelen; geen 9-5 mentaliteit
- Positief kijken in het leven.
- Niets aantrekken van pessimisten; dit zijn meestal mensen die het zelf nooit hebben gekund en het je daarom niet gunnen. Of naief zijn en niet beter weten waardoor ze meteen pessimistisch zijn. Zulke mensen weten niet wat 'succes' is, maargoed.

Anyways, zet hem op!
Bedankt voor je reactie! De reden dat ik naar Oxford/Cambridge wil, is dat ik graag Acheologie en Antropologie wil studeren en dat het heel moeilijk is een baan in die sector te krijgen. Alleen de besten worden echt archeoloog, en een van de manieren om de beste te worden, is naar een van de beste universiteiten te gaan. Bovendien lijkt het me geweldig om naar Engeland te gaan.

Die acht gemiddeld lukt me wel, ik sta al mijn hele schoolcarrière achten en negens (soms zelfs tienen). Ik vroeg me alleen af of ik behalve dat nog meer kon doen, om meer kans te maken.
En oh ja, ik heb geen idee hoe ik aan het geld (10.000 euro per jaar!) kan komen, zijn er mogelijkheden voor beurzen e.d.?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 15:49
Breg
Breg is offline
Citaat:
Die acht gemiddeld lukt me wel, ik sta al mijn hele schoolcarrière achten en negens (soms zelfs tienen). Ik vroeg me alleen af of ik behalve dat nog meer kon doen, om meer kans te maken.
En oh ja, ik heb geen idee hoe ik aan het geld (10.000 euro per jaar!) kan komen, zijn er mogelijkheden voor beurzen e.d.?
Met betrekking tot het toegelaten worden: voor de meeste Britse universiteiten (ik neem aan dat dit ook voor Oxford and Cambridge geld) moet je o.a. een personal statement schrijven als onderdeel van je aanmelding. In Nederland zijn we dit natuurlijk niet echt gewend, maar ik heb Britse jongeren ontmoet die al maanden van te voren beginnen aan hun statement te werken en deze meerdere keren schrijven, aan leraren laten lezen, en herschrijven. Dit is niet iets wat je in een half uurtje wilt doen zeg maar.

Over het geld: van de Britse oveheid kan je een lening krijgen voor het collegeld. Dit is enigzins vergelijkbaar met een lening van de IB-groep in de zin dat het rentepercentage laag is en je een redelijk lange terugbetaaltermijn hebt. Let er echter wel op dat als je deze lening aanvraagt je officieel geen recht meer hebt op studiefinanciering van de Nederlandse overheid.
Reageren

Regels voor berichten