Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2012, 21:04
midib
midib is offline
Hallo allemaal! Ik twijfel tussen een paar studies, waaronder econometrie. Nu weet ik dat wiskunde een belangrijk vak is daarvoor, maar dat er ook veel met computers gewerkt wordt. Met wiskunde zit het wel aardig bij mij, net als met economie, maar ik ben geen held met computers. Weet iemand hier of je een bepaalde basiskennis moet hebben voor de studie? Of wordt alles vanaf het begin uitgelegd? Als iemand voor de rest ervaringen heeft met deze studie hoor ik het graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2012, 23:07
rkooiker
rkooiker is offline
Dat je goed bent in wiskunde is het belangrijkste. Wiskunde B is dan ook de enige vereiste voor de opleiding. Econometrie draait voor een groot deel om modelleren en dat gebeurt allemaal in de computer met programmeren. Maar ervaring met programmeren is geen vereiste, dus alles wordt gewoon vanaf de basis uitgelegd.

Wat bedoel je met 'geen held met computers'?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 06:10
midib
midib is offline
Dat ik zeg maar amper met excel kan werken. Tja, op onze school wordt niet veel aandacht besteed aan informatica...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 15:59
Stff
Stff is offline
Belangrijkste is inderdaad dat je goed bent in wiskunde en daarbij zou ik willen toevoegen dat je nieuwe dingen snel doorhebt, het tempo is namelijk hoog vergeleken met de middelbare school. Dit zal ook gelden voor computer vaardigheden, natuurlijk wordt er uitleg gegeven en kan je dingen vragen maar het zal wel op een tempo gaan en dan is een basiskennis wel handig.
Oud 28-11-2012, 14:28
nightrise
nightrise is offline
Econometrie word als een van de moeilijkste studies beschouwd(,dit vertelde een docent mij laatst).
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 16:48
Verwijderd
Je hebt wel een grote kans om schandalig rijk te worden als je het gaat studeren.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 21:12
Verwijderd
Het gaat om je inzicht. Als je dat hebt, heb je in een uurtje de belangrijkste dingen binnen excel door. De rest krijg je wel uitgelegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten