Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2012, 11:05
dennis018
dennis018 is offline
ik vroeg me af, woon nu een paar maandjes op mezelf, en tja... Ik moet ook de centjes letten
ende snacks van mora zijn deze week in de reclame..
dus ik denk kopen..

maar voor ik het wil/ga kopen vroeg ik me af...

Zijn die snacks (die carrero bijv of een frikandel of zon ribster of kipcorn) volledige vleesvervangers voor bij het avondeten??
of is hetgezonder/ongezonder? of bevat het toch nietdestoffen die een stukkie vlees wel hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2012, 12:49
Verwijderd
Wat denk je nu zelf?

Ten eerste is het sowieso ongezonder, want je gaat de snacks frituren neem ik aan. Je zou ze kunnen bakken in de pan, zoals je met gewoon vlees zou doen.

Dan bestaan die snacks heus niet uit puur vlees. Er worden een heleboel andere dingen doorgedraaid. Ingrediënten vinden op internet is moeilijk, maar ik kwam wel deze tegen van een kipcorn (nu is dit niet Mora, maar veel verschil zal het niet geven)
Citaat:
Ingrediënten

Kippenvlees (35%), kippencollageen, water, cornflakes (mais, suiker, zout, gerstmoutextract), paneermeel (tarwebloem, gist, zout), soja-eiwit, geharde palmolie, melkeiwit, lactose, gedroogde groenten, aroma (rijsmiddel E500; bevat: tarwe, soja-eiwit), kruiden en specerijen, suikers, tarwegluten, stabilisator (E450 E452), rijsmiddel (E500ii)
Van je kipcorn is dus maar 35 procent werkelijk kippenvlees. De rest zijn vullers.

Kijk dan ook nog eens naar de calorieën en de koolhydraten en vergelijk dat met een stukje kipfilet.

Als je op je geld wil letten, laat die snacks staan, want je bent duurder uit dan als je een schoteltje gehakt in de aanbieding koopt. Dat je ze een keer per week wil eten, prima, maar snacks zijn niet te gebruiken als volwaardige vleesvervanger. Dan kun je nog beter de vegetarische toer opgaan als vlees te duur is.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 16:12
dennis018
dennis018 is offline
oeh dat klinkt inderdaad niet echt lekker wat erin zit,

nja ik wou ze niet frituren maar inde pan bakken...

k vind t vooral lekker omdat het makkelijk is en ze ook lekker gekruid smaken.... maar als ik die ingreideinente zie denk ik inderdaad niet dat het een gezonde vleesvervanger is...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 16:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Sowieso is huismerk of budgetmerk vaak nog goedkoper dan A-merken in de aanbieding. En verder kun je beter minder vaak gewoon vlees eten (en de andere dagen vleesloos) dan iedere dag een snack als vlees, en als je dan ook nog je porties iets kleiner maakt, eet je nog steeds prima maar scheelt het wel geld.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 16:44
Verwijderd
Citaat:
k vind t vooral lekker omdat het makkelijk is en ze ook lekker gekruid smaken.... maar als ik die ingreideinente zie denk ik inderdaad niet dat het een gezonde vleesvervanger is...
Gemakkelijk is heel vaak ook ongezond (En dan heb ik het niet over sla. Waar trouwens ook wel wat werk aan is om zelf een salade te maken)
Denk aan frituren (vettig en de inhoud van een snack), kant en klaar maaltijden voor in de magnetron (de hoeveelheid vet en suiker die daarbij komt kijken is gigantisch), kant en klaar salades (dressing met suikers), slaatjes voor op de boterham (saus met vetten en suikers), ingeblikte groenten (suikers en conserveringsmiddelen), sauzen uit pakjes enz
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 12:08
dennis018
dennis018 is offline
nou van mij mogen de euro weken gauw terug komen in de winkels hahaa!!!! dan ga ik inslaan

Maar voor 1 x in de week ofzo, zou zon snack dan (als gebakken in een pan) wel de voedingsstoffen kunnen leveren om als vlees ter vervanging kunnen gaan of mist het veel (gezonde?) stoffen die vlees/vis wel heeft?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 12:36
Verwijderd
Nee. Maar dat is het punt he, het is op zich niet erg om zoiets een keertje te eten, daar gaat je echt niet dood aan, je zult ook echt niet direct tekorten van alles krijgen. Dus je kunt het prima een keertje eten en dan dus geen gewoon vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
The clue is in the title

'Snack' zegt het al.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 11:48
Verwijderd
Citaat:
nou van mij mogen de euro weken gauw terug komen in de winkels hahaa!!!! dan ga ik inslaan

Maar voor 1 x in de week ofzo, zou zon snack dan (als gebakken in een pan) wel de voedingsstoffen kunnen leveren om als vlees ter vervanging kunnen gaan of mist het veel (gezonde?) stoffen die vlees/vis wel heeft?
100 gram vlees per dag is ruim voldoende, een gemiddelde kipfilet weegt al snel 230 gram. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit, maar de meeste mensen kunnen het best om de dag vlees eten omdat ze normaal teveel vlees eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.